Rynek e-commerce rośnie. Pojawiają się nowe formy płatności
Pandemia spowodowała, że transformacja cyfrowa objęła nawet te branże, które wcześniej były odporne na digitalizację. W Stanach Zjednoczonych klienci wydają w sieci 1 mln dolarów w ciągu 60 sekund. W Chinach, które są gigantem sprzedaży online wartość rynku e-commerce przekracza 2 biliony dolarów, co stanowi ponad połowę światowych obrotów online. Przyszłość e-commerce zależy nie tylko od szybkiego przetwarzania i analizowania danych, ale również od stosowania sztucznej inteligencji. Celem będzie jak najlepsza personalizacja oferty. Mowa tu nie tylko o personalizacji dotyczącej produktów i usług ale też również form płatności, które może wybrać klient.
Już 2/3 Europejczyków robi zakupy w sieci częściej niż przed pandemią.[3] Duża część kupujących przyznaje, że nawet po jej ustaniu wciąż będzie zamawiać w sieci. Życie przeniosło się do Internetu, a digitalizacja napędza każdy biznes.
– Dziś możemy pracować z każdego miejsca na świecie, przechowywać dokumenty w chmurze, zaciągać pożyczki online, błyskawicznie przetwarzać terabajty danych, odbierać paczki jednym kliknięciem w smartfonie. Digitalizacja jest obecna w wielu aspektach naszego życia, a kupowanie online to tylko jeden z obszarów. Każdy z nas chce prostych, szybkich rozwiązań i natychmiastowego kontaktu z obsługą – mówi Katarzyna Jóźwik, Dyrektor Generalna Smartney. Firma, którą zarządza od dwóch lat jest fintechem działającym na trudnym rynku pożyczkowym.
Personalizacja na wagę złota
Eksperci przewidują, że kluczem do sukcesu w świecie e-commerce będzie personalizacja. Już dziś 74 proc. konsumentów, którzy robią zakupy w sieci twierdzi, że irytuje ich niedopasowana oferta i kontent.[4] Dzięki personalizacji rośnie nie tylko liczba wizyt na stronie ale też wartość i liczba transakcji. Personalizacja pomaga też na zdefiniowaniu kluczowych punktów kontaktu z klientem.
- Warto pamiętać, że personalizowanie powinno dotyczyć nie tylko samej oferty czy sposobu komunikacji z klientem, ale również form płatności, które może wybrać konsument. Analizie warto zatem poddać nie tylko historię zachowań konsumenta na stronie, ale też jego poprzednie transakcje i te formy płatności, które wybierał wcześniej – mówi Katarzyna Jóźwik, Dyrektor Generalna Smartney.
Kup teraz, zapłać za jakiś czas
W 2020 roku najbardziej popularnymi formami płatności za zakupy online były na świecie portfele cyfrowe, karty kredytowe i szybkie przelewy. Największą dynamikę wzrostu, zwłaszcza w zaawansowanych technologicznie Chinach, notowały portfele cyfrowe stanowiąc 54 proc. wszystkich płatności. Transakcje kartą kredytową stanowiły 21 proc. Reszta zamówień opłacana była gotówką lub przelewami bankowymi.[5]
– W Polsce trendy dotyczące sposobów płatności są podobne, choć zaczynają pojawiać się nowe formy będące odpowiedzią na potrzeby klientów. Przykładem może być Pay Smartney. Konsument, który robi zakupy przez Internet może zapłacić za nie później. Jeśli dokona spłaty zobowiązania w ciągu 30 dni, to nie poniesie żadnych kosztów. Jeśli nie uda mu się spłacić w tym terminie będzie mógł tego dokonać w ratach. Oczywiście czas trwania takiej pożyczki i jej koszty będą mu znane już w momencie finalizowania zakupów – mówi Katarzyna Jóźwik ze Smartney.
Możliwość przesunięcia płatności w czasie jest dobrym rozwiązaniem zwłaszcza w przypadku większych zakupów online. – Jest to też przykład udanego partnerstwa biznesowego. My, jako firma pożyczkowa, realizujemy ten projekt we współpracy z Blue Media, czyli jednym z największych operatorów płatności w Polsce. Takich partnerstw i nowych rozwiązań będzie znacznie więcej. Duża część z nich będzie dotyczyła oczywiście branży e-commerce oraz takich sposobów płatności, które będą dogodne dla klientów – podsumowuje Katarzyna Jóźwik.
[1] Raport „E-commerce i fintechy. System naczyń połączonych”, listopad 2020, wyd. 300Gospodarka, str. 6 (za www.visualcapitalist.com)
[2] Tamże, str. 5
[3] Tamże, str. 4
[4] Tamże, str. 10
[5] Tamże, str. 15

Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r.

Przedsiębiorcy oczekują sprawiedliwego traktowania przez organy podatkowe

Ryzyko związane z inwestowaniem w CFD
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Farmacja

Zagrożenie krztuścem pozostaje najwyższe od ponad trzech dekad. Odporność utrzymuje się do 10 lat po szczepieniu
W ubiegłym roku na krztusiec zachorowało ponad 32 tys. osób. To ok. 35 razy więcej niż rok wcześniej. Ostatnie tygodnie przynoszą wyhamowanie tendencji wzrostowej, ale Główny Inspektor Sanitarny przestrzega przed tą groźną chorobą i wskazuje na konieczność szczepień u dzieci już w okresie niemowlęcym i szczepień przypominających u dorosłych. Dużą rolę w promowaniu tej jedynej formy profilaktyki odgrywają pielęgniarki, które nie tylko informują o korzyściach ze szczepień, ale też mogą do nich kwalifikować.
Bankowość
Zdaniem 80 proc. Polaków ceny nieruchomości są wysokie lub bardzo wysokie. Mimo to i tak wolimy posiadać na własność, niż wynajmować

Tylko 26 proc. Polaków uważa, że mamy obecnie dobry moment na zakup nieruchomości. Dla ośmiu na 10 ankietowanych ceny nieruchomości są obecnie wysokie lub bardzo wysokie. 65 proc. ocenia też, że niewiele osób z ich otoczenia może sobie teraz pozwolić na zakup mieszkania lub domu – wynika z badania „To my. Polacy o nieruchomościach” portalu ogłoszeniowego Nieruchomosci-online.pl.
Transport
Nowe opłaty za emisję CO2 mogą spowodować wzrost kosztów wielu małych i średnich firm. Eksperci apelują o mądre instrumenty wsparcia [DEPESZA]

System ETS2, który zacznie obowiązywać od 2027 roku, nałoży podatek na paliwa kopalne wykorzystywane do ogrzewania budynków czy w transporcie. Koszty w dużej mierze poniosą dostawcy, w tym małe i średnie firmy. – Potencjalny wpływ systemu ETS2 na sektor MŚP w Polsce będzie znacznie mniej drastyczny, niż mogłoby się wydawać. Konieczne jest jednak przygotowanie odpowiednich instrumentów, które wesprą przedsiębiorców w przemianie w kierunku niskoemisyjnym, ale jednocześnie będą unikały podwójnej kompensacji – wskazuje raport WiseEuropa pt. „Wędka czy ryba? Wsparcie dla polskich MŚP w związku z wprowadzeniem ETS2”.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.