Komunikaty PR

Rynek korepetycji w Polsce osiągnął stabilizację – analiza OLX

2024-03-20  |  14:00
Biuro prasowe
Kontakt
Monday PR
Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.

Górskiego 9
00-033 Warszawa
biuro|mondaypr.pl| |biuro|mondaypr.pl
+48 224878421
www.mondaypr.pl

Na początku roku szkolnego 2023/2024 nastąpił znaczny wzrost popularności dodatkowych, płatnych, zajęć dla uczniów. Aż 72% rodziców uczestniczących w badaniach, deklarowało, że uczęszcza na nie lub będzie uczęszczać, któreś z ich dzieci.  Co trzeci rodzic (29%) planował, że będą to korepetycje oraz zajęcia przygotowawcze [1]. Okazuje się jednak, że ten gwałtowny wzrost zainteresowania korepetycjami, nie przełożył się na równie znaczący wzrost liczby ofert. Czy oznacza to, że coraz mniej osób traktuje tego typu zajęcia, jako dodatkowe źródło dochodu?

Początek roku 2024 nie przyniósł spektakularnych wzrostów na rynku korepetycji. Obecną sytuację określić można jako stabilną. Widoczne są nawet niewielkie spadki liczby aktywnych ofert w stosunku do analogicznego okresu w roku poprzednim – w styczniu na OLX pojawiło się o  1% ogłoszeń mniej (rdr), a w lutym o 2% mniej w porównaniu do lutego 2023 roku.

Więcej matematyki, mniej języków i historii

Według danych serwisu OLX najbardziej popularną kategorią pozostaje matematyka. Oferty z korepetycjami z tego przedmiotu stanowią 30% wszystkich ogłoszeń umieszczonych w serwisie. Na drugim miejscu znalazł się język angielski (25%). Ciekawym jest jednak, że w serwisie widoczny jest niewielki spadek liczby aktywnych ogłoszeń oferujących naukę języków (rdr), a wyjątek stanowią jedynie lekcje z języka francuskiego, który zanotował znaczący wzrost podaży o 21% ogłoszeń. Ta tendencja spadkowa jest o tyle zastanawiająca, że jak wynika z danych CBOS, wraz z początkiem roku szkolnego nauka języków obcych cieszyła się niemal rekordowym popytem (50% wzrost o 11 punktów procentowych w stosunku do roku szkolnego 2022/2023). Więcej rodziców opłacało lub zamierzało opłacać swoim dzieciom dodatkową naukę języków tylko na początku roku szkolnego 2018/2019[2].  Interesującym jest również, że w tym roku zauważalny jest spadek zainteresowania korepetycjami z historii. Liczba zapytań o tego typu usługi liczba spadła o 17% rdr.

Długoterminowe trendy na rynku korepetycji

Rynek korepetycji w Polsce wykazuje dużą stabilność, a niewielkie zmiany widoczne są tylko w poszczególnych kategoriach.  Mimo braku spektakularnych wzrostów w krótkim okresie warto zwrócić uwagę na długoterminowe trendy. W 2023 roku liczba wystawionych ofert korepetycji była o 9% wyższa w porównaniu z rokiem poprzednim i aż o 42% wyższa niż w 2021 r. Pokazuje to, że ogólnie rynek korepetycji rośnie, co związane jest z rosnącym popytem na tego typu usługi, ale również z chęcią pozyskania dodatkowych dochodów przez nauczycieli, czy studentów. Najwięcej nowych ofert pojawiło się na Podlasiu, ale generalnie liderami w całościowej liczbie opublikowanych ogłoszeń pozostają województwa: Mazowieckie (22%), Śląskie (13%), Wielkopolskie (11%) oraz Małopolskie (11%).

 


[1] Wydatki rodziców na edukację dzieci w roku szkolnym 2023/2024 CBOS, październik 2023 r.

[2] Jw.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Nie zgadzasz się z wynikiem maturalnym z biologii lub chemii? Dawid Uczy pomoże Ci się odwołać! Biuro prasowe
2025-01-03 | 08:00

Nie zgadzasz się z wynikiem maturalnym z biologii lub chemii? Dawid Uczy pomoże Ci się odwołać!

Dawid Uczy to platforma nauczyciela biologii i chemii, który postanowił poszerzyć ofertę świadczonych usług. Od teraz pomaga także w przygotowaniu odwołania od
Edukacja Newline Lyra Pro w Szkole Podstawowej nr 5 w Białymstoku
2024-12-31 | 15:30

Newline Lyra Pro w Szkole Podstawowej nr 5 w Białymstoku

Szkoła Podstawowa Nr 5 im. Władysława Broniewskiego w Białymstoku jest placówką z tradycjami. Istnieje od ponad 100 lat i dba o to, żeby narzędzia i środki dydaktyczne, które
Edukacja UX – zawód przyszłości Motorola Solutions stawia na kompetencje 4.0
2024-12-28 | 01:00

UX – zawód przyszłości Motorola Solutions stawia na kompetencje 4.0

Po maszynie parowej, elektryczności i komputerach - rozwój biotechnologii, nanotechnologii i sztucznej inteligencji ma być punktem zwrotnym w historii ludzkości. Zmiany gospodarcze

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.