Komunikaty PR

SALESmanago z nowymi właścicielami

2022-01-05  |  12:39
Biuro prasowe

Dziewięciocyfrową kwotę w Euro zapłacą za przejęcie SALESmanago dwa uznane fundusze private equity: Perwyn i SilverTree Equity. Tym samym rosnąca w tempie 50% rocznie polska spółka rusza do boju o pozycję globalnego lidera rozwiązań Customer Data Platform i Marketing Automation.

 

We wtorek, 30.11. równolegle w Londynie i Krakowie ogłoszono finalizację transakcji, w ramach której fundusze przejmują i inwestują w SALESmanago, wiodącą platformę Customer Data Platform i Marketing Automation działającą w obszarze eCommerce.

 

– Założyliśmy SALESmanago w 2012 roku z ambicją dostarczenia światowej klasy rozwiązania Customer Data Platform. Od tego czasu firma szybko urosła do pozycji lidera rynku CDP i automatyzacji marketingu – mówi Grzegorz Błażewicz, założyciel i Prezes Zarządu SALESmanago. 

 

SilverTree Equity to uznany gracz private equity, specjalizujący się w technologiach i oprogramowaniu w chmurze. Natomiast Perwyn to rodzinne przedsięwzięcie private equity. Obaj partnerzy zobowiązali się do znaczącego dokapitalizowania firmy, które dynamizuje globalną ekspansję SALESmanago.

 

– Bardzo się cieszymy, że udało nam się poznać Grzegorza Błażewicza i szerszą kadrę zarządzającą SALESmanago. Jesteśmy pod wrażeniem sukcesu, jaki odnieśli dotychczas –mówią Olle Davidsson oraz Ravi Sharma, reprezentujący Perwyn.

 

Krakowska firma na arenie międzynarodowej

Tym samym SALESmanago, które przez ostatnie lata rośnie średnio ok. 50% rocznie zyskuje dodatkowy kapitał i zasoby, potrzebne do walki o pozycję światowego lidera na dynamicznie rozwijającym się rynku. Już teraz krakowska firma znajduje się w światowej czołówce podmiotów oferujących technologie wspierające marketing dla branży eCommerce. Jej system umożliwia tworzenie indywidualnych profili klientów oraz realizację napędzanych sztuczną inteligencją wielokanałowych kampanii i procesów marketingowych.

 

Na świecie już ponad 2500 dużych i średniej wielkości biznesów B2C i eCommerce korzysta z rozwiązań SALESmanago. Firma współpracuje m.in.z  BMW, Burger King, Starbucks, Toyota, Victoria’s Secret, Oriflame, Crocs i T-Mobile. Została uznana przez Financial Times i Deloitte za jedną z najszybciej rozwijających się w Europie.

 

– Doświadczenie naszych partnerów, zarówno w zakresie oprogramowania jak i rozwoju, zapewni nam lepszy dostęp do globalnych zasobów i pozwoli inwestować jeszcze więcej, aby niezmiennie dostarczać naszym klientom wartościowy i innowacyjny produkt – nie ma wątpliwości Błażewicz.

 

Analitycy branży oceniają, że SALESmanago ma mocną pozycję na atrakcyjnym, rozwijającym się rynku eCommerce, którego penetracja tego typu rozwiązaniami jest wciąż stosunkowo niska. Zbudowane dzięki ponad 10 letniemu doświadczeniu rozwiązania SALESmanago pozwalają firmom lepiej realizować strategie marketingowe bazując na kluczowych parametrach marketingowych takich jak CLV, rotacja klientów, oraz analizie zachowań na stronie internetowej czy zaangażowaniu klienta, co ostatecznie skutkuje ich dynamiczniejszym wzrostem.

 

Inwestycja w SALESmanago wpisuje się więc w strategię zarówno Perwyn, jak i SilverTree Equity 

– W ciągu ostatnich kilku lat dokonaliśmy kilku inwestycji w oprogramowanie i biznesy oparte o rozwój technologii, w tym technologie marketingowe. Wizja, jaką obiecuje SALESmanago, wywarła na nas szczególne wrażenie i cieszymy się, że możemy współpracować z Grzegorzem i SilverTree. Perwyn tradycyjnie zwracał uwagę na firmy z siedzibami w Europie Zachodniej i cieszymy się, że dzięki tej inwestycji rozszerzyliśmy teraz nasz zasięg również na Polskę, kraj szybko rozwijającej się gospodarki cyfrowej i dynamicznego sektora technologicznego –ocenia Andrew Wynn, założyciel i partner zarządzający w Perwyn.

 

Podobnego zdania jest John Messamore, Partner Zarządzający SilverTree Equity:

– Spodziewamy się, że budżety na aplikacje MarTech w modelu SaaS będą nadal rosły, ponieważ firmy eCommerce reagują na rosnącą konkurencję. Co więcej, zmiany w przepisach regulujących możliwość gromadzenia i wykorzystywania danych third-party i plików cookie napędzają znaczne inwestycje w platformy, które pomagają wykorzystać, w pełni zgodne z tymi regulacjami dane first-party, będące rdzeniem platformy CDP SALESmanago.

 

Nicholas Theuerkauf, Partner Zarządzający SilverTree Equity uważa, że w ramach atrakcyjnej przestrzeni automatyzacji procesów marketingowych SALESmanago ma wyjątkowo dobrą pozycję do dalszego zwiększania udziału w rynku:

– Obfitująca w funkcjonalności w zakresie automatyzacji procesów marketingu wielokanałowego platforma SALESmanago i jej możliwości gromadzenia danych konsumenckich pomagają przyciągać, utrzymywać i rozwijać relacje z klientami, zapewniając doskonałe wyniki i zwrot z inwestycji – komentuje Theuerkauf.

 

Na dalszej ścieżce wzrostu rozwój firmy ekspercką wiedzą wspierać będzie kilku wybitnych i bardzo doświadczonych menedżerów. Są wśród nich m.in. Tim Weller (Prezes Trustpilot spółki wycenianej na 1,6 mld USD), Rafał Brzoska (założyciel i Prezes Zarządu Inpost) oraz Jean-Philippe Baert (doświadczony dyrektor MarTech), którzy dołączą do Rady Nadzorczej spółki. 

 

Równolegle Ivo Totev (CMO Suse i były CMO Unit4), Adam Hale (były dyrektor generalny Fairsail i szef Software Europe w Russel Reynolds) oraz Matt Harris (były partner KPMG) dołączają do firmy jako Partnerzy Operacyjni.

 

– Sercem SALESmanago jest wyjątkowy produkt. Firma udowodniła, że może z powodzeniem rozwijać się na arenie międzynarodowej i wielokrotnie okazała się lepsza od dobrze ugruntowanych na rynku podmiotów w konkurencyjnych przetargach oraz w kluczowych wskaźnikach operacyjnych i finansowych. Wierzymy, że dzięki wsparciu finansowemu Perwyn i SilverTree, w połączeniu z dołączeniem do Rady wybitnych menedżerów tworzymy niezwykle korzystny układ, który pozwoli nam skutecznie zaadresować spory potencjał rynku – uważa Olle Davidsson.

 

Przy transakcji SilverTree i Perwyn doradzali EY, Eversheds Sutherland, Crosslake Technologies oraz Bain & Company. Doradcą SALESmanago był GP Bullhound.

 

------------------------------------------------------------

SALESmanago

SALESmanago została założona w 2012 roku, ma siedzibę w Krakowie i jest wiodącą firmą zajmującą się automatyzacją marketingu i Customer Data Platform. Rozwiązania spółki dają możliwość pełnego wykorzystania danych o klientach (first oraz zero-party) łącząc zaawansowaną analitykę i automatyzację zasilaną AI, aby zapewnić wysoce konfigurowalne spersonalizowane doświadczenia w szerokim zakresie stworzonych natywnie, jak i zintegrowanych kanałów realizacji działań marketingowych. Klienci SALESmanago to mieszanka dużych i średniej wielkości firm, zlokalizowanych w Europie, obu Amerykach i Azji, obejmujących wszystkie branże. Klientami są Starbucks, Burger King, Pizza Hut, BMW, Toyota, Harley Davidson, Victoria’s Secret, Crocs i T-Mobile.

 

SilverTree Equity 

SilverTree Equity to wyspecjalizowana branżowo firma private equity. SilverTree inwestuje wyłącznie w oprogramowanie i biznesy możliwe dzięki technologii. Firmę wyróżnia koncentracja na tworzeniu wartości, specjalizacja sektorowa oraz głęboka sieć zasobów operacyjnych i relacji branżowych. Zespół SilverTree pomyślnie zakończył lub był zaangażowany w ponad 75 transakcji.

  

Perwyn 

Założona w 2013 roku firma Perwyn jest międzynarodowym inwestorem private equity i dostawcą kapitału wzrostowego wspieraną przez kapitał rodzinny. Perwyn ściśle współpracuje ze spółkami, w które zainwestował, dostarczając, oprócz kapitału, wiedzę strategiczną i operacyjną. Perwyn jest wolny od typowych cykli finansowania private equity, skupiając się przede wszystkim na naszych inwestycjach, a nie na pozyskiwaniu funduszy. Podchodzimy do inwestycji według sprawdzonego modelu i wierzymy w prawdziwe partnerstwo z zespołami zarządzającymi, dążąc do ułatwienia długoterminowego wzrostu i rozwoju.

 

Perwyn Private Equity jest aktywnym głównym inwestorem, poszukującym możliwości wykupu u uznanych, rozwijających się, generujących pieniądze liderów rynku, z siedzibą w Wielkiej Brytanii lub Europie, gdzie może mieć istotny wpływ na wzrost i rentowność. Inwestujemy w firmy o wartości EV w wysokości 50-300 mln GBP, szukających wsparcia w postaci inwestycji partnerskiej w działania rozwojowe lub transformację.

 

Perwyn Growth Capital inwestuje w rozwijające się firmy na tych samych rynkach, motywowana pasją wspierania przedsiębiorców i założycieli w ich zwycięskich strategiach. Poszukujemy przede wszystkim inwestycji w kapitał na wzrost o wartości 5-100 mln GBP/EUR.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska Biuro prasowe
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.