Komunikaty PR

Samochód czy autobus – czym Polacy dojeżdżają do pracy

2020-06-08  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt
Katarzyna Okrągły
Made in PR

Wejnerta 26/2
02-619 Warszawa
k.okragly|madeinpr.pl| |k.okragly|madeinpr.pl
603185005
www.madeinpr.pl

Według badania zleconego przez Wiener, praca zdalna i troska o bezpieczeństwo sprawiła, że 34% kierowców w najbliższej przyszłości będzie częściej korzystało z samochodu, a połowa badanych rzadziej niż dotychczas zamierza jeździć komunikacją miejską. Z kolei 80% kierowców nie ma zamiaru zrezygnować z posiadania samochodu nawet w przypadku pracy zdalnej. Te zmiany mają wpływ na wybór ubezpieczeń: niemal 3/4 kierowców nie planuje zmniejszać dotychczasowej ochrony, którą zapewnia polisa samochodowa.

Jeszcze kilka miesięcy temu nikt nie sądził, że przyzwyczajenia właścicieli aut tak szybko i znacząco się zmienią. Jak pokazuje badanie, ponad 1/3 respondentów deklaruje, że będzie rzadziej korzystać ze wspólnych dojazdów do pracy czy carsharingu, co może wynikać z obawy o możliwość zarażenia się. W związku ze strachem o bezpieczeństwo, 50% badanych[i] posiadaczy samochodów o wiele częściej niż kiedyś korzysta z niego, jadąc po zakupy (przed pandemią tylko co 4.). Intensywniej korzystając z samochodu, warto zadbać o właściwie dopasowane ubezpieczenie na wypadek awarii, czy wypadku.

85% kierowców nie planuje zmniejszać swojego ubezpieczenia

Polacy pozostają zgodni w kwestii ubezpieczenia – 85% z nich, przedłużając umowę nie zamierza ograniczać zakresu swojego ubezpieczenia, a co 12. – myśli o rozszerzeniu ochrony. Wyjątkowa sytuacja sprawiła, że większość klientów, szukając nowych ofert ubezpieczeniowych, kieruje się ku rozwiązaniom niewymagającym spotkania z agentem w biurze. To naturalna odpowiedź na zmiany. W bardzo krótkim czasie przeobraziły się nie tylko nasze nawyki związane z korzystaniem z samochodu, ale również to jak się komunikujemy: telefony i aplikacje online są teraz głównym kanałem porozumiewania się.

„Ubezpieczenie komunikacyjne w Wiener oferuje możliwość zdalnego i bezpiecznego wyboru, dopasowanego do indywidualnych potrzeb i stylu życia. Dzięki pomocy agenta ubezpieczenie można wykupić nawet poprzez e-mail . Także w przypadku szkody – wypadku czy awarii – całą procedurę można przeprowadzić zdalnie: poprzez uproszczoną ścieżkę wideooględzin i przesłanie dokumentacji fotograficznej. Jest to proste, wygodne i bezpieczne rozwiązanie, bez konieczności wizyty przedstawiciela Wiener na miejscu. Ten sposób likwidacji szkód jest najpopularniejszy, bo aż 80% takich zgłoszeń dokonujemy zdalnie.” – dodaje Marek Dmytryk z Wiener.

Tylko 1/3 kierowców wie o ubezpieczeniu NNW i możliwości koordynacji leczenia

Nawet niewielka stłuczka na parkingu przy sklepie może oznaczać np. urazy kręgosłupa czy stłuczenia, a przez to generować dodatkowe koszty, których nie uwzględnialiśmy teraz w wyjątkowo ograniczonym budżecie.

Tymczasem, jak pokazuje badanie, tylko 32% kierowców wie o tym, że ubezpieczenie komunikacyjne może obejmować również np. następstwa nieszczęśliwych wypadków i koordynację procesu leczenia. „Poza OC i Assistance, które zna większość z nas, możemy zabezpieczyć umową ubezpieczenia kosztów organizacji świadczeń medycznych i leczenia po wypadku komunikacyjnym również naszych najbliższych, z którymi podróżujemy. Na wypadek sytuacji, w której konieczna będzie interwencja medyczna, zarówno kierowca i pasażerowie są objęci ubezpieczeniem kosztów leczenia po wypadku. Wiener organizuje i pokrywa koszty konsultacji lekarskich, procedur medycznych, zabiegów ambulatoryjnych oraz chirurgicznych, a także zapewnia opiekę pielęgniarską czy wsparcie w rehabilitacji.” – mówi Marek Dmytryk.

Assistance opon w cenie kawy

Ubezpieczenia komunikacyjne są wyjątkowo aktualnym tematem przy okazji nadchodzących wakacyjnych wyjazdów. „Dzięki modułowości dostępnych opcji, do  zakresu zawieranej umowy ubezpieczenia  można dodać również np. assistance opon czy naszego bagażu o wartości do 4 000 zł. Każde z tych  rozwiązań kosztuje kilka złotych rocznie – dla porównania: mniej więcej tyle co jedna kawa na stacji benzynowej. Za to zyskujemy profesjonalną pomoc drogową, dzięki której nie musimy nawet wychodzić z samochodu podczas zmiany koła. Oprócz tego, polisa zapewnia np. zwrot kosztów naprawy zniszczonych podczas stłuczki rowerów.” – mówi Marek Dmytryk, Wiener.

Ubezpieczenie także dla… psów

Ochrona ubezpieczenia komunikacyjnego obejmuje wszystkie czworonogi podróżujące z nami w samochodzie. „W razie potrzeby, zwierzęciu zapewnimy transport do lecznicy oraz pomoc weterynaryjną. W sytuacji, kiedy kierowca i pasażerowie przez zaistniały wypadek nie mogą dalej sprawować opieki na zwierzęciem, zostaną zorganizowane i pokryte koszty przewiezienia zwierzęcia do wyznaczonego opiekuna. A w przypadku przewozu do hotelu czy schroniska również dodatkowo zostaną pokryte koszty jego pobytu.” – wyjaśnia Marek Dmytryk z Wiener.

   
    Czy wiesz, że…

  • 34% badanych deklaruje, że w najbliższej przyszłości będzie częściej korzystać z samochodu
  • Co 2. zapytany rzadziej niż dotychczas zamierza jeździć komunikacją miejską
  • 50% badanych posiadaczy samochodów obecnie jeździ nim najczęściej po zakupy (przed pandemią tylko 22% badanych)
  • Konsumenci pozostają zgodni w kwestii ubezpieczenia. 85%, przedłużając umowę, zamierza utrzymać jego dotychczasowy zakres, a 8% badanych rozważa rozszerzenie ochrony.
     

 


[i] Sondaż przygotowany przez pracownię badawczą Spotlight Research na zlecenie firmy Wiener

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Made in PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ubezpieczenia 88% rolników sięga po dodatkowe ubezpieczenia Biuro prasowe
2024-12-05 | 13:00

88% rolników sięga po dodatkowe ubezpieczenia

Polscy rolnicy coraz bardziej świadomie podchodzą do ochrony swoich gospodarstw. Już 88% z nich, poza obowiązkowymi polisami, sięga po dodatkowe produkty ubezpieczeniowe – wynika z
Ubezpieczenia Cyberpolisa nie uchroni przed hakerem, ale złagodzi skutki ataku
2024-11-22 | 08:20

Cyberpolisa nie uchroni przed hakerem, ale złagodzi skutki ataku

Posiadanie ubezpieczenia od ryzyka utraty bądź kradzieży danych osobowych deklaruje od 13 do 28 proc. firm z sektora MŚP, w zależności od ich wielkości. Ale choć cyberpolisy są coraz
Ubezpieczenia Cyberzagrożenia wobec portów morskich w Europie
2024-11-20 | 11:00

Cyberzagrożenia wobec portów morskich w Europie

Porty jako infrastruktura krytyczna Porty są dziś kluczową infrastrukturą dla gospodarek Europy, obsługując znaczną część międzynarodowego handlu. Około 75% europejskiego importu i

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Handel

Na wojnie handlowej straci nie tylko Unia Europejska, ale przede wszystkim USA. Cła odwetowe na eksport USA wynoszą już 190 mld dol.

Donald Trump podniósł cła na produkty z Kanady, Meksyku, Chin, a także nałożył taryfy na import stali i aluminium od wszystkich partnerów handlowych USA, w tym Unii Europejskiej. KE odpowiedziała nałożeniem ceł na amerykańskie produkty o łącznej wartości 26 mld euro. Wiadomo, że USA odpowiedzą wprowadzeniem kolejnych taryf, co nakręci wojnę handlową. – Jeżeli się obkładamy cłami, to my stracimy i straci Ameryka, żadnego innego skutku wojen handlowych w historii nie było – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.

Konsument

Branżę tworzyw sztucznych czekają kosztowne zmiany. Firmy wdrożą innowacyjne technologie recyklingu

Polska branża tworzyw sztucznych stoi przed wyzwaniami, które wynikają z unijnych regulacji i rosnącej świadomości ekologicznej konsumentów. Wdrożenie zasad gospodarki obiegu zamkniętego staje się koniecznością, a dla firm oznacza to koszty i inwestycje w nowe technologie. Z drugiej strony inwestycje w GOZ mogą przynieść firmom długofalowe korzyści zarówno w kontekście oszczędności surowców, jak i wzmocnienia pozycji na rynku. Kluczowy pozostaje jednak dostęp do finansowania i gotowość firm na wdrażanie zmian.

Finanse

UE przedstawi w tym tygodniu szczegóły dotyczące planu dozbrojenia Europy. Problemem jest sposób jego sfinansowania

W tym tygodniu Komisja Europejska przedstawi Białą Księgę w sprawie przyszłości europejskiej obronności. Znajdą się w niej wytyczne dotyczące zwiększenia produkcji i gotowości obronnej w obliczu możliwej agresji militarnej ze strony Rosji. Zgodnie z planem ReArm Europe na obronę w ciągu najbliższych czterech lat ma trafić 800 mld euro.  – Działania KE to ideologiczne zapowiedzi i teoretyczne obietnice. Unia Europejska znajduje się obecnie w ogromnym kryzysie finansowym i brakuje pieniędzy na obronność – ocenia europoseł Bogdan Rzońca.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.