Santander Leasing ponad 80 proc. umów leasingu podpisuje bez użycia papieru.
Attention Marketing
ul. Ogrodowa 58
00-876 Warszawa
m.sokolowski|attentionmarketing.pl| |m.sokolowski|attentionmarketing.pl
795520960
attentionmarketing.pl/
Jak wskazują najnowsze dane Santander Leasing, już ponad 80 proc. umów w Spółce podpisywanych jest w pełni cyfrowo. Dzięki kwalifikowanemu podpisowi elektronicznemu (KPE) oraz BioPodpisowi przedsiębiorcy znacznie szybciej mogą teraz realizować swoje inwestycje, dbając dodatkowo o środowisko.
Spółka w grudniu 2021 r. wdrożyła proces paperless, wykorzystując kwalifikowane podpisy elektroniczne SimplySign, a w lutym 2022 r., jako pierwsza spółka leasingowa w Polsce dała swoim klientom możliwość zawierania umów z użyciem BioPodpisu. Te nowoczesne rozwiązania technologiczne dotyczą już ok. 40 tys. umów.
- Z przeprowadzonej przez nas analizy umów leasingowych zawieranych od początku 2022 roku wynika, że proces cyfryzacji tych operacji znacznie przyspieszył. Do listopada br. podpisaliśmy z naszymi klientami kilkanaście tysięcy umów z wykorzystaniem podpisów cyfrowych. W samym listopadzie br., łącznie dzięki KPE i BioPodpisowi, przedsiębiorcy już w ponad 80 proc. zrealizowali z nami swoje inwestycje w ten właśnie sposób, a odsetek zawartych umów przy udziale BioPodpisu wyniósł 66 proc. – wskazuje Magdalena Reimann, dyrektor biura rozwoju obsługi cyfrowej w Santander Leasing. – Wdrożone rozwiązania cyfrowe pozwoliły nam zatem, zgodnie z przewidywaniami, na wyeliminowanie nieefektywnych procesów w postaci konieczności dystrybucji papieru, skracając przy tym czas finalizacji umów i zapewniając bezpieczeństwo zawieranych transakcji – dodaje Magdalena Reimann.
Na podstawie przeprowadzonej przez Santander Leasing analizy można wskazać ranking nie tylko branż, które najchętniej ten proces przyjęły, ale również województw. Do końca listopada br. dominującymi sektorami, które zrealizowały umowy cyfrowo były transport, rolnictwo, handel, opieka zdrowotna, sektor budowlany i produkcja. W TOP5 województw o największym udziale umów zawieranych cyfrowo znalazła się Wielkopolska, Mazowsze, Dolny Śląsk, Śląsk oraz Kujawy i Pomorze.
- Digitalizacja firm stała się już dawno koniecznością. Trend ten będzie się nasilał, gdyż nasze gospodarki czeka dalsze duże przyspieszenie technologiczne. Odzwierciedla to też kolejna odsłona badania Digi Index Siemensa, który pokazuje, jak bardzo Polska rozwija się cyfrowo. Wskaźnik ten w 2022 r. wzrósł z poziomu 1,8 do 2,4 pkt. co stanowi bardzo obiecujący trend – uważa Magdalena Reimann.
- W ciągu ostatnich 5 lat Asseco odnotowało 500 proc. wzrost liczby podpisów elektronicznych złożonych za pomocą mobilnego, kwalifikowanego podpisu elektronicznego SimplySign. Natomiast z raportu Asseco „Luka paperless i inne wyzwania na drodze cyfryzacji dokumentów w biznesie” wynika, że aż 75 proc. firm wdrożyło już podpis elektroniczny. To olbrzymia zmiana pokazująca, że cyfrowe podpisywanie umów staje się standardem w biznesie. Oczekują tego klienci, którzy coraz więcej spraw chcą załatwiać za pomocą swojego smartfona. Dlatego wdrożenie przez Santander Leasing kwalifikowanego podpisu elektronicznego i BioPodpisu nie tylko pozwoliło uprościć procesy wewnątrz organizacji, ale przede podniosło atrakcyjność oferty dla klientów. Dzięki temu mogą oni podpisywać umowy w dogodnym dla siebie czasie i miejscu. Santander Leasing zdjął również z klientów konieczność zdobywania kwalifikowanego podpisu elektronicznego we własnym zakresie, co także jest dla nich dużym ułatwieniem – mówi Artur Miękina, Dyrektor Sprzedaży Projektów Kluczowych, Asseco Data Systems.

Odbicie na rynku krypto, portfele ETH przekraczają 3 mln, a kryptowaluty dostają kolejne zielone światło w USA

Badanie Bitget wskazuje na ogromne zainteresowanie Europejczyków wykorzystaniem kryptowalut podczas wakacji - pomimo obecnych barier

Kapitalizacja rynkowa BNB przekracza 119 miliardów USD, wyprzedzając SoftBank i Nike
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Mercosur to tylko wierzchołek góry lodowej. UE ma ponad 40 umów handlowych, które mogą destabilizować rynek rolny
Umowa handlowa między UE a krajami Mercosur może znacząco zaburzyć konkurencję na rynku rolnym i osłabić pozycję unijnych, w tym polskich, producentów – ostrzegają rolnicy i producenci żywności. Umowie sprzeciwia się część krajów unijnych, które domagają się klauzuli ochronnych oraz limitów importowych. – Problemem jest jednak nie tylko ta konkretna umowa. Chodzi o cały system wolnego handlu, który się kumuluje z dziesiątek innych porozumień – podkreśla Andrzej Gantner, wiceprezes Polskiej Federacji Producentów Żywności.
Firma
Dzięki zdalnej weryfikacji tożsamości z wykorzystaniem AI firmy zminimalizowały liczbę oszustw. Rozwiązania wykorzystuje głównie sektor finansowy

Z najnowszych danych Eurostatu wynika, że w 2024 roku 5,9 proc. polskich firm korzystało z rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji. W 2023 roku był to odsetek na poziomie 3,67 proc. Wciąż jednak jest to wynik poniżej średniej unijnej, która wyniosła 13,48 proc. Jednym z obszarów, który cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród przedsiębiorców, jest weryfikacja tożsamości przez AI, zwłaszcza w takich branżach jak bankowość, ubezpieczenia czy turystyka. Jej zastosowanie ma na celu głównie przeciwdziałać oszustwom i spełniać wymogi regulacyjne.
Prawo
Daniel Obajtek: Własne wydobycie i operacyjne magazyny to filary bezpieczeństwa. Zgoda na magazyny gazu poza krajem to rezygnacja z suwerenności energetycznej

Były prezes Orlenu ostrzega przed zmianami w ustawie o zapasach ropy naftowej, produktów naftowych i gazu ziemnego. Jego zdaniem przygotowana przez rząd nowelizacja tzw. ustawy magazynowej i ujednolicanie unijnej polityki energetycznej to zagrożenie dla bezpieczeństwa energetycznego Polski. W jego opinii tylko silna spółka narodowa, własne wydobycie, krajowe magazyny i zbilansowany miks energetyczny zapewnią Polsce bezpieczeństwo i konkurencyjność.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.