Science Based Targets (SBTi) zatwierdza cele klimatyczne Grupy Lorenz
W roku 2022 Grupa Lorenz dołączyła do inicjatywy Science Based Targets (SBTi), stawiając na rozwiązania oparte na wiedzy naukowej, których celem jest redukcja emisji dwutlenku węgla. Zarówno krótko-, jak i długoterminowe plany na rzecz poprawy klimatu zostały właśnie zatwierdzone przez SBTi.
Lorenz działa ze świadomością, że odpowiedzialność związana z redukcją emisji gazów cieplarnianych wzdłuż całego łańcucha wartości jest dziś niezwykle istotna. Dlatego firma od dawna pracuje nie tylko nad zmniejszeniem zużycia energii w cyklu produkcyjnym, ale też nad usprawnieniem produkcji własnej energii odnawialnej.
Pod koniec 2022 roku, przystępując do inicjatywy Science Based Targets (SBTi), Grupa Lorenz uczyniła ważny krok w kierunku wzmocnienia swojego zaangażowania i ambicji w zakresie ochrony klimatu. Stała się jedną z pierwszych firm w branży, które oprócz tradycyjnych celów redukcyjnych wyznaczyły sobie również cele ochrony i regeneracji gruntów rolnych oraz długoterminowy cel zerowej emisji netto. Plany te zostały teraz oficjalnie zatwierdzone przez SBTi.
Cele obrane przez Grupę Lorenz podzielono na krótko- i długoterminowe, wprowadzając też rozróżnienie ze względu na obszary emisji: leśne, gruntowe, rolnicze (FLAG – skrót od Forest, Land and Agriculture) i pozarolnicze (non-FLAG).
Grupa Lorenz zobowiązuje się do:
● zmniejszenia bezwzględnych emisji gazów cieplarnianych o 42% w zakresach 1 i 2 do 2030 roku w stosunku do roku bazowego 2020 – aby to osiągnąć, firma skupia się na optymalizacji energetycznej i rozbudowie źródeł energii odnawialnej
● redukcji bezwzględnych emisji gazów cieplarnianych o 25% w zakresie 3 do 2030 roku w stosunku do roku bazowego 2020 – największy udział przypada tutaj na obszar towarów zakupionych (obejmujący surowce i materiały opakowaniowe) oraz obszar transportu i logistyki, a więc kluczowa w kontekście celów redukcyjnych jest właściwa współpraca z dostawcami i usługodawcami
● redukcji bezwzględnych emisji FLAG o 30,3% do 2030 roku w stosunku do roku bazowego 2020 – firma zobowiązuje się do stosowania metod rolnictwa regeneratywnego; z początkiem 2023 roku Grupa Lorenz wspólnie z Klim GmbH zainicjowały projekt wspierający wykorzystanie takich metod w uprawie ziemniaków w Niemczech
● osiągnięcia zerowej emisji netto do 2050 roku wzdłuż całego łańcucha wartości – początkowo ma to obejmować długoterminową redukcję emisji CO2 i neutralizację pozostałych emisji, do której prowadzą pochłanianie i składowanie dwutlenku węgla.
– Jako społeczeństwo możemy wspólnie ograniczyć globalne ocieplenie. Chcemy spełnić swoje zobowiązania i wnieść wkład w realizację celu kluczowego dla naszej planety – potwierdza Miriam Wollny, manager ds. zrównoważonego rozwoju w Lorenz. – W naszej działalności istotne jest opieranie naszych aktywności na podejściu naukowym. Dlatego cieszymy się, że SBTi oficjalnie potwierdziło zgodność naszych celów na rzecz poprawy klimatu z najnowszymi klimatycznymi odkryciami naukowymi – dodaje.
SBTi to wspólna inicjatywa Carbon Disclosure Project (CDP), United Nations (ONZ) Global Compact, World Resources Institute (WRI) i World Wide Fund for Nature (WWF). SBTi definiuje i promuje najlepsze praktyki w zakresie redukcji emisji i celów zerowej emisji netto (net zero emissions) zgodnie z nauką o klimacie, oferuje wsparcie techniczne i zasoby dla firm, które ustanawiają cele oparte na nauce, a także niezależnie ocenia i zatwierdza cele firm. Naukowe cele Grupy Lorenz można znaleźć na stronie internetowej SBTi.
Więcej informacji na temat celów i działań Grupy Lorenz zawarto w „Raporcie z postępów w zakresie zrównoważonego rozwoju za 2022 rok”, dostępnym na stronie: https://lorenz-snacks.pl/zrownowazony-rozwoj.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Na wojnie handlowej straci nie tylko Unia Europejska, ale przede wszystkim USA. Cła odwetowe na eksport USA wynoszą już 190 mld dol.
Donald Trump podniósł cła na produkty z Kanady, Meksyku, Chin, a także nałożył taryfy na import stali i aluminium od wszystkich partnerów handlowych USA, w tym Unii Europejskiej. KE odpowiedziała nałożeniem ceł na amerykańskie produkty o łącznej wartości 26 mld euro. Wiadomo, że USA odpowiedzą wprowadzeniem kolejnych taryf, co nakręci wojnę handlową. – Jeżeli się obkładamy cłami, to my stracimy i straci Ameryka, żadnego innego skutku wojen handlowych w historii nie było – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.
Konsument
Branżę tworzyw sztucznych czekają kosztowne zmiany. Firmy wdrożą innowacyjne technologie recyklingu

Polska branża tworzyw sztucznych stoi przed wyzwaniami, które wynikają z unijnych regulacji i rosnącej świadomości ekologicznej konsumentów. Wdrożenie zasad gospodarki obiegu zamkniętego staje się koniecznością, a dla firm oznacza to koszty i inwestycje w nowe technologie. Z drugiej strony inwestycje w GOZ mogą przynieść firmom długofalowe korzyści zarówno w kontekście oszczędności surowców, jak i wzmocnienia pozycji na rynku. Kluczowy pozostaje jednak dostęp do finansowania i gotowość firm na wdrażanie zmian.
Finanse
UE przedstawi w tym tygodniu szczegóły dotyczące planu dozbrojenia Europy. Problemem jest sposób jego sfinansowania

W tym tygodniu Komisja Europejska przedstawi Białą Księgę w sprawie przyszłości europejskiej obronności. Znajdą się w niej wytyczne dotyczące zwiększenia produkcji i gotowości obronnej w obliczu możliwej agresji militarnej ze strony Rosji. Zgodnie z planem ReArm Europe na obronę w ciągu najbliższych czterech lat ma trafić 800 mld euro. – Działania KE to ideologiczne zapowiedzi i teoretyczne obietnice. Unia Europejska znajduje się obecnie w ogromnym kryzysie finansowym i brakuje pieniędzy na obronność – ocenia europoseł Bogdan Rzońca.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.