Sharp Security Awareness Training

Anna Wrzesińska
Lucky Monday PR&Events
Kościuszki 65/28
30-114 Kraków
biuro|luckymonday.pl| |biuro|luckymonday.pl
+48 691769463
www.luckymonday.pl
Firma Sharp, wiodący dostawca usług i produktów w obszarze technologii biznesowych, wprowadziła do oferty opartą na chmurze platformę szkoleniową w zakresie cybersecurity, której celem jest minimalizacja ryzyka, na jakie narażone są przedsiębiorstwa.
Szkolenia Security Awareness Training mają formę mikrosesji i ćwiczeń symulacyjnych, bazujących na najlepszych praktykach w zakresie bezpieczeństwa cybernetycznego i ochrony danych. Dzięki wykorzystaniu technologii sztucznej inteligencji (AI), szkolenia są bardziej dynamiczne, interaktywne i dostosowane do potrzeb indywidualnych uczestników.
Wyniki ankiety przeprowadzonej przez firmę Sharp pośród 5770 europejskich specjalistów ds. IT wskazują, że prawie cztery na dziesięć (37%) MŚP w całej Europie uważa brak szkoleń dla pracowników za największe ogólne zagrożenie dla bezpieczeństwa IT w ich firmach. Niedobór szkoleń budzi większe obawy niż ataki cybernetyczne na wielką skalę (33%) lub brak odpowiedniej ochrony (30%).
Aby rozwiązać ten problem, firma Sharp wprowadziła do oferty szkolenia w zakresie bezpieczeństwa, mające formę mikrosesji i ćwiczeń symulacyjnych, których celem jest odpowiednie przygotowanie pracowników, tak, aby mogli oni właściwie reagować na potencjalne cyberataki. Szkolenia dotyczą reakcji pracowników na wiadomości phishingowe, ataki socjotechniczne oraz normy przestrzegania przepisów, dotyczących bezpieczeństwa i prywatności.
W związku ze zmieniającym się charakterem zagrożeń cybernetycznych, szkolenia będą prowadzone na bieżąco. Firma Sharp zrezygnowała z tradycyjnego, corocznego kursu lub szkolenia aktualizującego, dzięki czemu poziom świadomości niebezpieczeństw wśród pracowników można moderować na bieżąco w zależności od wymagań. Model ten pozwala firmom monitorować postępy pracowników w zakresie reakcji na zagrożenia, a pulpit nawigacyjny zawiera informacje o aktywności użytkowników i wynikach, a także o sugerowanych dalszych strategiach szkoleniowych.
Ponadto formuła mikrosesji szkoleniowych umożliwia uczenie się w ramach programu obejmującego łatwo przyswajalne moduły, które można opanować w ciągu kilku minut. Dzięki zastosowaniu technologii sztucznej inteligencji (AI) szkolenia koncentrują się na konkretnych problemach i wiedzy użytkowników, podczas gdy dynamiczne treści dostosowują się do indywidualnych potrzeb kursantów. Usługa obejmuje również symulowane ataki phishingowe i socjotechniczne, dostosowane do użytkownika i organizacji, w której pracuje, a przez to maksymalnie zbliżone do rzeczywistych ataków cyberprzestępców. Szkolenie dostosowuje się do postępów danego użytkownika, opierając się przy tym na zdobytych informacjach na temat wzorców uczenia się, zachowań i słabych stron. Pozwala to zagwarantować, że wszyscy pracownicy będą jednakowo czujni wobec zagrożeń cybernetycznych.
John Shackleton, Head of European Systems & Support Services w firmie Sharp, mówi: „Technologia stale ewoluuje, a szkolenia w zakresie bezpieczeństwa powinny dotrzymywać kroku tym zmianom. Najlepszą cyfrową obroną MŚP jest wiedza jej pracowników. Pojedynczy błąd w ocenie lub chwila nieostrożności mogą mieć katastrofalne konsekwencje nie tylko dla wrażliwych danych i własności intelektualnej. Narażają MŚP także na straty finansowe i szkody dla ich reputacji. Nasze nowe szkolenie dotyczące bezpieczeństwa pozwala użytkownikom zrozumieć, jak ograniczyć zagrożenia dla danych biznesowych i osobistych, a także zapewnia narzędzia umożliwiające wykrywanie naruszeń bezpieczeństwa i obronę przed nimi”.
Uwagi dla redakcji
Wspomniane badanie zostało przeprowadzone przez Censuswide w I kwartale 2023 r. i wzięło w nim udział 5770 osób decydujących o IT i odpowiedzialnych za zakupy IT w MŚP z 11 krajów, w tym: Austrii, Belgii, Francji, Hiszpanii, Holandii, Niemiec, Polski, Szwecji, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii i Włoch.

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Farmacja

Zbrojeniówka i farmacja kluczowe dla bezpieczeństwa kraju. Polskie firmy walczą o pozycję w obu tych sektorach
Polska gospodarka stoi przed wieloma wyzwaniami – od inflacji i zmian legislacyjnych po dynamiczny rozwój technologii. W tym kontekście kluczową rolę odgrywają przedsiębiorcy, którzy nie tylko napędzają wzrost gospodarczy, ale również inwestują w innowacje, cyfryzację i zrównoważony rozwój. Z punktu widzenia bezpieczeństwa kraju jednymi z najważniejszych są branże zbrojeniowa i farmaceutyczna.
Konsument
Konsumenci zwracają uwagę na klasę energetyczną sprzętu AGD. To ma wpływ na ich rachunki

Duże AGD ma spory potencjał oszczędności prądu w gospodarstwach domowych i w całym systemie elektroenergetycznym – ocenia APPLiA Polska, związek pracodawców tej branży. Ze względu na postęp technologiczny dziś produkowane urządzenia w najlepszych klasach energetycznych zużywają 10–20 proc. prądu w porównaniu do urządzeń dostępnych 25 lat temu. Do stałego postępu w tym obszarze motywują też wymogi unijne, które z roku na rok się zaostrzają.
Prawo
Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa

Udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie na koniec 2024 roku wyniósł 18,4 proc. – wynika z danych 30% Club Poland. Zgodnie z dyrektywą Women on Boards, żeby zapewnić równowagę płci, 33 proc. wszystkich stanowisk zarządczych powinno być zajmowane przez osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci. Sytuację kobiet powinny poprawić obowiązkowe parytety, transparentność rekrutacji oraz merytoryczne kryteria wyboru kandydata.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.