Sharp Security Awareness Training

Anna Wrzesińska
Lucky Monday PR&Events
Kościuszki 65/28
30-114 Kraków
biuro|luckymonday.pl| |biuro|luckymonday.pl
+48 691769463
www.luckymonday.pl
Firma Sharp, wiodący dostawca usług i produktów w obszarze technologii biznesowych, wprowadziła do oferty opartą na chmurze platformę szkoleniową w zakresie cybersecurity, której celem jest minimalizacja ryzyka, na jakie narażone są przedsiębiorstwa.
Szkolenia Security Awareness Training mają formę mikrosesji i ćwiczeń symulacyjnych, bazujących na najlepszych praktykach w zakresie bezpieczeństwa cybernetycznego i ochrony danych. Dzięki wykorzystaniu technologii sztucznej inteligencji (AI), szkolenia są bardziej dynamiczne, interaktywne i dostosowane do potrzeb indywidualnych uczestników.
Wyniki ankiety przeprowadzonej przez firmę Sharp pośród 5770 europejskich specjalistów ds. IT wskazują, że prawie cztery na dziesięć (37%) MŚP w całej Europie uważa brak szkoleń dla pracowników za największe ogólne zagrożenie dla bezpieczeństwa IT w ich firmach. Niedobór szkoleń budzi większe obawy niż ataki cybernetyczne na wielką skalę (33%) lub brak odpowiedniej ochrony (30%).
Aby rozwiązać ten problem, firma Sharp wprowadziła do oferty szkolenia w zakresie bezpieczeństwa, mające formę mikrosesji i ćwiczeń symulacyjnych, których celem jest odpowiednie przygotowanie pracowników, tak, aby mogli oni właściwie reagować na potencjalne cyberataki. Szkolenia dotyczą reakcji pracowników na wiadomości phishingowe, ataki socjotechniczne oraz normy przestrzegania przepisów, dotyczących bezpieczeństwa i prywatności.
W związku ze zmieniającym się charakterem zagrożeń cybernetycznych, szkolenia będą prowadzone na bieżąco. Firma Sharp zrezygnowała z tradycyjnego, corocznego kursu lub szkolenia aktualizującego, dzięki czemu poziom świadomości niebezpieczeństw wśród pracowników można moderować na bieżąco w zależności od wymagań. Model ten pozwala firmom monitorować postępy pracowników w zakresie reakcji na zagrożenia, a pulpit nawigacyjny zawiera informacje o aktywności użytkowników i wynikach, a także o sugerowanych dalszych strategiach szkoleniowych.
Ponadto formuła mikrosesji szkoleniowych umożliwia uczenie się w ramach programu obejmującego łatwo przyswajalne moduły, które można opanować w ciągu kilku minut. Dzięki zastosowaniu technologii sztucznej inteligencji (AI) szkolenia koncentrują się na konkretnych problemach i wiedzy użytkowników, podczas gdy dynamiczne treści dostosowują się do indywidualnych potrzeb kursantów. Usługa obejmuje również symulowane ataki phishingowe i socjotechniczne, dostosowane do użytkownika i organizacji, w której pracuje, a przez to maksymalnie zbliżone do rzeczywistych ataków cyberprzestępców. Szkolenie dostosowuje się do postępów danego użytkownika, opierając się przy tym na zdobytych informacjach na temat wzorców uczenia się, zachowań i słabych stron. Pozwala to zagwarantować, że wszyscy pracownicy będą jednakowo czujni wobec zagrożeń cybernetycznych.
John Shackleton, Head of European Systems & Support Services w firmie Sharp, mówi: „Technologia stale ewoluuje, a szkolenia w zakresie bezpieczeństwa powinny dotrzymywać kroku tym zmianom. Najlepszą cyfrową obroną MŚP jest wiedza jej pracowników. Pojedynczy błąd w ocenie lub chwila nieostrożności mogą mieć katastrofalne konsekwencje nie tylko dla wrażliwych danych i własności intelektualnej. Narażają MŚP także na straty finansowe i szkody dla ich reputacji. Nasze nowe szkolenie dotyczące bezpieczeństwa pozwala użytkownikom zrozumieć, jak ograniczyć zagrożenia dla danych biznesowych i osobistych, a także zapewnia narzędzia umożliwiające wykrywanie naruszeń bezpieczeństwa i obronę przed nimi”.
Uwagi dla redakcji
Wspomniane badanie zostało przeprowadzone przez Censuswide w I kwartale 2023 r. i wzięło w nim udział 5770 osób decydujących o IT i odpowiedzialnych za zakupy IT w MŚP z 11 krajów, w tym: Austrii, Belgii, Francji, Hiszpanii, Holandii, Niemiec, Polski, Szwecji, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii i Włoch.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Infrastruktura
Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.