Komunikaty PR

Siemens słucha ludzi, upraszczając swoje operacje finansowe

2024-11-20  |  01:00
Kontakt
Patrycja Kaleta-Łuczynowicz
Linkleaders

Piotrkowska 148/150
90-631 Łódź
patrycja.kaleta|linkleaders.pl| |patrycja.kaleta|linkleaders.pl
505 223 994
https://www.linkleaders.pl/

Wyzwaniem dla działów obsługujących operacje finansowe we współczesnych przedsiębiorstwach jest nie tylko mnogość procesów, ale również narzędzi. Szczególnie widać to w dużych organizacjach, obracających ogromnymi wolumenami danych. Dla koncernu Siemens AG zmiana takiego stanu rzeczy stała się w pewnym momencie priorytetem, gdy zauważono, w jakiej skali przekłada się on na produktywność zespołu.

Z danych SAP i Strategic CFO 360 (raport: How New Technologies are Innovating Finance) wynika, że w opinii większości przedstawicieli działów finansowych dużych organizacji, kluczowym elementem nowoczesnych, cyfrowych platform jest możliwość posiadania jednego źródła danych dla wszystkich procesów. Integracja danych w przypadku działalności o dużej skali to trudne, ale ważne, a przede wszystkim opłacalne zadanie. Dzięki inteligentnej automatyzacji w obszarze finansów możliwe jest usprawnienie działań, poprawa organizacji pracy i zwiększenie produktywność w zakresie kontroli procesów zarządzania środkami pieniężnymi, raportowania zgodności czy monitorowania.

Zdiagnozowana potrzeba

Działający niemal na całym świecie koncern Siemens AG, dostarcza nowoczesne rozwiązania technologiczne na potrzeby wielu kluczowych branż, m.in. sektora przemysłowego, infrastrukturalnego, mobilności oraz opieki zdrowotnej. Siemens AG tworzy specjalistyczne narzędzia, służące automatyzacji i cyfryzacji m.in. dla przemysłu przetwórczego i produkcyjnego, a także nowoczesną infrastrukturę cyfrową budynków i energetyki, inteligentne rozwiązania mobilne dla kolei i dróg, jak również cyfrowe usługi opieki zdrowotnej.

W pewnym momencie dostrzeżono potrzebę unowocześnienia w obrębie samej organizacji, a konkretnie – jej działu obsługującego operacje finansowe. Obsługa ta była bowiem realizowana za pośrednictwem różnych, niepołączonych ze sobą systemów i aplikacji wewnętrznych. Oznaczało to, że pracownicy musieli korzystać z wielu różnych narzędzi i nie byli w stanie w prosty sposób przełączać się między aplikacjami. Odbijało się przede wszystkim na jakości danych, ale także produktywności zespołu.

System tworzony z ludźmi

Gdy podjęto decyzję o przejściu na zaawansowany system ERP, najważniejszym celem, jaki wyznaczyła sobie firma, było stworzenie jednego, zharmonizowanego środowiska, które umożliwiłoby zespołowi finansowemu dostęp do wszystkich danych finansowych i aplikacji w jednym miejscu. Aby taki system rzeczywiście odpowiadał oczekiwaniom użytkowników, Siemens zaangażował ich na każdym etapie procesu projektowania.

Wśród wyzwań i możliwości, jakie zidentyfikowano na inicjalnym etapie projektu, znalazła się m.in. potrzeba poprawy wydajności procesów. Zespół wyraźnie sygnalizował, że dotychczasowa nawigacja między aplikacjami jest uciążliwa i utrudnia nie tylko codzienną pracę, ale może także odbijać się na całościowych wskaźnikach efektywności. Kolejnym hamulcem produktywności okazał się nieintuicyjny wygląd i brak możliwości personalizacji istniejących narzędzi. Pracownicy trafnie akcentowali potrzebę nowych rozwiązań, które mogliby dostosowywać do swoich codziennych potrzeb. Dotychczasowy system był też zbyt złożony. Trzecim, niezwykle istotnym postulatem, przekładającym się zarówno na produktywność zespołów, jak i lepsze doświadczenie każdego pojedynczego użytkownika, okazała się wiec potrzeba wdrożenia narzędzi, które będą prostsze, a jednocześnie zapewnią lepszą jakość, zgodność i spójność danych.

Przede wszystkim UX

Aby sprostać tym oczekiwaniom, Siemens AG postawił na rozwiązania SAP S/4HANA i SAP Fiori Design System. Opracowany ekosystem narzędzi pozwolił spełnić oczekiwania użytkowników w zakresie intuicyjnego designu, przyjaznych aplikacji i scentralizowanego dostępu. Było to możliwe dzięki przyjętej wraz z nowymi rozwiązaniami filozofii stawiania na pierwszym miejscu doświadczenia użytkownika. Najlepsze praktyki i lekcje z innych wdrożeń UX uwzględniono także dzięki temu, że do zespołu UX, pracującego nad projektem, dołączył architekt UX z działu wsparcia SAP.

– Prawie 2500 osób zaangażowanych w nasze procesy finansowe może teraz błyskawicznie uzyskiwać dostęp do około 1000 aplikacji korzystających z różnych technologii, zapewniających użytkownikom odpowiadające ich potrzebom doświadczenia – podsumowuje Franziska Homa, Product Owner SAP Fiori UX, Siemens AG

 

Słowem-kluczem, najlepiej podsumowującym ten projekt, okazało się „uproszczenie”. W rezultacie wdrożenia prostsza stała się bowiem codzienna praca zespołów finansowych i procesy przekładające się na produktywność, jakość i zgodność danych. Pomyślnie wdrożono nowe, lokalne rozwiązanie, przygotowując także firmę do korzystania w przyszłości z aplikacji działających w chmurze. W pracę nad transformacją UX zaangażowano zespoły programistów, architektów, projektantów i użytkowników końcowych m.in. konfigurując system w oparciu o wywiady badawcze i konsultacje z pracownikami, którzy na co dzień korzystają z systemu. Dzięki temu, że byli oni od początku zaangażowani w projekt, świadomi jego celu i mieli wpływ na kierunek, bez trudu pokonano także opór przed zmianami w tak dużym zespole.

– Dojrzałe organizacje, planujące szeroko zakrojone zmiany z zakresu cyfryzacji i integracji danych, doskonale wiedzą, że w planie takiego projektu musi znaleźć się miejsce na uważną analizę oczekiwań przyszłych użytkowników systemu. Nie da się odpowiedzieć na wszystkie potrzeby biznesowe przedsiębiorstwa, nie uwzględniając potrzeb pracowników i ich doświadczenia, związanego z codzienną pracą. Obszar operacji finansowych wydaje się wyjątkowo wymagający pod tym względem – mnogość procesów i danych przetwarzanych w ich obrębie wymaga bez wątpienia szczególnego namysłu nad takimi projektami. Dobre skalibrowanie rozwiązań daje jednak organizacji zyski na wielu poziomach. Oprócz systemu zapewniającego jakość, spójność, zgodność danych czy wzrost wskaźników efektywności, niewątpliwym benefitem jest też poprawa motywacji i zaangażowania zespołu – mówi Tomasz Zazula, wiceprezes SAP Polska odpowiedzialny za finanse spółki.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Linkleaders
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne? Biuro prasowe
2025-01-02 | 09:50

Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?

Jak zminimalizować ryzyko niepowodzenia przy tworzeniu strony internetowej? Odpowiedzią na to pytanie może być prototyping – przygotowanie wstępnej wersji pozwoli zidentyfikować
IT i technologie Newline VEGA Pro – już w Polsce!
2024-12-31 | 15:00

Newline VEGA Pro – już w Polsce!

VEGA Pro to wysokoefektywny monitor interaktywny przygotowany na każde korporacyjne wyzwanie – luksusowy i elegancki. Urządzenie jest już dostępne w warszawskim showroomie Newline
IT i technologie Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
2024-12-31 | 12:20

Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB

Do oferty firmy Zalman trafiła właśnie nowa obudowa T4 Plus. To model dla oszczędnych konsumentów, którzy jednak cenią sobie porządne wykonanie oraz elegancki design. W

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

NEWSERIA POLECA

Optegra otwiera dwunastą klinikę w Polsce i trzecią w Warszawie, dedykowaną specjalnie do korekcji wad wzroku

Sieć klinik okulistycznych Optegra, lider chirurgii korekcji wad wzroku w Polsce, otwiera nową, flagową klinikę w nowoczesnym biurowcu Warsaw Trade Tower w centrum Warszawy. Będzie to dwunasta placówka Optegra w Polsce oraz trzecia w Warszawie.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

UE uszczelnia ochronę konsumentów. Producenci i sprzedawcy będą ponosić większą odpowiedzialność za wadliwe i niebezpieczne produkty

W grudniu weszła w życie unijna dyrektywa, która wprowadza nowe przepisy dotyczące odpowiedzialności za wadliwe produkty. Zastąpi ona regulacje sprzed niemal czterech dekad i ma na celu dostosowanie norm prawnych do współczesnych realiów w handlu, czyli m.in. zakupów transgranicznych i online. Wśród najważniejszych zmian znalazły się nowe zasady dotyczące odpowiedzialności producentów i dystrybutorów, a także obowiązki dla sprzedawców internetowych. Państwa mają czas do 9 grudnia 2026 roku na wdrożenie dyrektywy do swoich porządków prawnych.

Problemy społeczne

Rośnie liczba cyberataków na infrastrukturę krytyczną. Skuteczna ochrona zależy nie tylko od nowych technologii, ale też odporności społecznej

W ciągu ostatnich dwóch lat doszło na świecie do ponad 800 cyberataków o wymiarze politycznym na infrastrukturę krytyczną – wylicza Europejskie Repozytorium Cyberincydentów. Ochrona tego typu infrastruktury staje się więc priorytetem. Rozwiązania, które będą to wspierać, muszą uwzględniać nowe technologie i wiedzę ekspercką, lecz również budowanie społeczeństwa odpornego na cyberzagrożenia.

Zagranica

Kolejne cztery lata kluczowe dla transatlantyckich relacji. Polityka administracji Donalda Trumpa może przynieść napięcia

USA i UE są dla siebie nawzajem kluczowymi partnerami handlowymi i inwestycyjnymi, ale obserwatorzy wskazują, że prezydentura Donalda Trumpa może być dla nich okresem próby. Zapowiadane przez prezydenta elekta wprowadzenie ceł na towary importowane z Europy oraz polityka nastawiona na ochronę amerykańskiego przemysłu mogą ograniczyć zakres tej współpracy i zwiększyć napięcia w relacjach transatlantyckich. Jednak wobec eskalacji napięć i globalnych wyzwań USA i UE są skazane są na dalszą, ścisłą współpracę i koordynację swoich polityk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.