Komunikaty PR

SILVAIR zaczyna monetyzować dane IoT!

2020-10-26  |  14:00
Biuro prasowe
Kontakt
Marek Wierzbicki
SILVAIR

ul. Jasnogórska 44
31-358 Kraków
marek|silvair.com| |marek|silvair.com
503007742
www.silvair.com

Spółka SILVAIR oferująca innowacyjne rozwiązania z zakresu Internetu Rzeczy wchodzi w obszar monetyzacji, w którym wprowadza cykliczne opłaty za korzystanie z dostępu do danych pozyskanych z sieci oświetleniowych w przestrzeniach komercyjnych.

Spółka podpisała właśnie swoją pierwszą umowę na udostępnianie danych z firmą Convergia, która oferuje swoje produkty i usługi na rynkach Ameryki Północnej, Środkowej i Południowej. 

“To przełomowy moment dla naszej spółki. Sprzedajemy już licencje na oprogramowanie, udostępniamy narzędzia do zarządzania sieciami oświetleniowymi a teraz zaczynamy monetyzować dane. Bardzo się cieszę, że pierwszy partner, z którym to robimy ma bogate doświadczenie w dostarczaniu dodatkowych usług z obszaru Internetu Rzeczy i jest dostępny w ponad 50 krajach. To dla nas wyróżnienie jak i motywacja do dalszego rozwoju,” powiedział Rafał Han, prezes i współzałożyciel Silvair. 

W pierwszym etapie współpracy Convergia korzystać będzie z danych dotyczących  zużycia energii oraz informacji o obecności i natężeniu ruchu w przestrzeniach zamknietych. Dane te pozyskiwane będą z zainstalowanych czujników, zawierających oprogramowanie Silvair zgodne ze standardem Bluetooth Mesh, i w dalszej kolejności zostaną zintegrowane przez firmę Convergia  z systemami zarządzania budynkiem.

“Convergia to pierwszy klient, któremu udostępniamy nasze API. Dzięki temu na bazie dostarczonych od nas informacji będą mogli wprowadzić rozszerzoną analitykę i dostosowywać swoją ofertę do potrzeb swoich klientów”  dodaje Piotr Hawranek - szef produktu w spółce Silvair. 

Convergia to spółka z ponad 20-letnim doświadczeniem w dostarczaniu usług i produktów telekomunikacyjnych. Spółką macierzystą Convergia jest ogólnoświatowy dystrybutor elektroniki Future Electronics o przychodach przekraczających 5 miliardów dolarów rocznie, z którym spółka podpisała w zeszłym roku umowę. Jeszcze w tym roku Convergia rozpoczyna cykl szkoleń swoich pracowników w zakresie rozwiązań i technologii Silvair.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: SILVAIR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska Biuro prasowe
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł

Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek

Polityka

Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– ​Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro.  Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.

Handel

Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.