SILVAIR zaczyna monetyzować dane IoT!
SILVAIR
ul. Jasnogórska 44
31-358 Kraków
marek|silvair.com| |marek|silvair.com
503007742
www.silvair.com
Spółka SILVAIR oferująca innowacyjne rozwiązania z zakresu Internetu Rzeczy wchodzi w obszar monetyzacji, w którym wprowadza cykliczne opłaty za korzystanie z dostępu do danych pozyskanych z sieci oświetleniowych w przestrzeniach komercyjnych.
Spółka podpisała właśnie swoją pierwszą umowę na udostępnianie danych z firmą Convergia, która oferuje swoje produkty i usługi na rynkach Ameryki Północnej, Środkowej i Południowej.
“To przełomowy moment dla naszej spółki. Sprzedajemy już licencje na oprogramowanie, udostępniamy narzędzia do zarządzania sieciami oświetleniowymi a teraz zaczynamy monetyzować dane. Bardzo się cieszę, że pierwszy partner, z którym to robimy ma bogate doświadczenie w dostarczaniu dodatkowych usług z obszaru Internetu Rzeczy i jest dostępny w ponad 50 krajach. To dla nas wyróżnienie jak i motywacja do dalszego rozwoju,” powiedział Rafał Han, prezes i współzałożyciel Silvair.
W pierwszym etapie współpracy Convergia korzystać będzie z danych dotyczących zużycia energii oraz informacji o obecności i natężeniu ruchu w przestrzeniach zamknietych. Dane te pozyskiwane będą z zainstalowanych czujników, zawierających oprogramowanie Silvair zgodne ze standardem Bluetooth Mesh, i w dalszej kolejności zostaną zintegrowane przez firmę Convergia z systemami zarządzania budynkiem.
“Convergia to pierwszy klient, któremu udostępniamy nasze API. Dzięki temu na bazie dostarczonych od nas informacji będą mogli wprowadzić rozszerzoną analitykę i dostosowywać swoją ofertę do potrzeb swoich klientów” dodaje Piotr Hawranek - szef produktu w spółce Silvair.
Convergia to spółka z ponad 20-letnim doświadczeniem w dostarczaniu usług i produktów telekomunikacyjnych. Spółką macierzystą Convergia jest ogólnoświatowy dystrybutor elektroniki Future Electronics o przychodach przekraczających 5 miliardów dolarów rocznie, z którym spółka podpisała w zeszłym roku umowę. Jeszcze w tym roku Convergia rozpoczyna cykl szkoleń swoich pracowników w zakresie rozwiązań i technologii Silvair.

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.