Komunikaty PR

Skanska, Traficar i Hop.City wspierają alternatywne środki transportu.

2020-07-14  |  15:30

Przy gdańskim biurowcu Wave, zrealizowanym przez Skanska, już w sierpniu rozpocznie działalność City Hub – pierwszy w Trójmieście węzeł współdzielonej mobilności. To specjalnie zaaranżowana przestrzeń, w której każdy będzie mógł m.in. wypożyczyć elektryczne skutery, hulajnogi czy samochody. Doskonale skomunikowany z innymi częściami aglomeracji City Hub ma zachęcać do korzystania z alternatywnych form transportu i tym samym ma szansę stać się odpowiedzią na rosnące natężenie ruchu oraz poziom zanieczyszczenia powietrza w mieście.

Mieszkańcy Trójmiasta pokonują średnio ponad 25 km dziennie i spędzają w podróży 3 godziny i 28 minut. To o 27 minut więcej niż średnia dla 10 polskich aglomeracji[1]. W samym Gdańsku, w 2019 roku na każdy 1000 mieszkańców przypadało aż 640 pojazdów osobowych[2]. Często podróżuje nimi tylko jedna osoba. Rosnący ruch samochodowy szczególnie w okresie letnim przyczynia się do powstawania smogu (za smog zimowy odpowiadają z kolei głównie domowe piece).

Odpowiedzią na te wyzwania mogą być przyjazne środowisku środki transportu. Zachęcanie do korzystania z nich to jeden z celów przyświecających koncepcji City Hub, za którą odpowiedzialna jest spółka biurowa Skanska oraz firmy Traficar i Hop.City. Będą mogli z niego korzystać najemcy zlokalizowanych obok biurowców, okoliczni mieszkańcy czy studenci położonego nieopodal głównego kampusu Uniwersytetu Gdańskiego.

W City Hub będzie można wypożyczyć elektryczne skutery od Hop.City. Na miejscu stanie także stacja do ładowania Si.City (marka Hop.City) dla hulajnóg elektrycznych, która poza funkcją ładowania, będzie także chronić sprzęt przed kradzieżą. Pojawią się tu również samochody firmy Traficar, a także postój taksówek. W kompleksie Wave powstały aż 442 miejsca rowerowe, szatnie, prysznice oraz specjalne windy do garażu dla rowerzystów. Dostępna dla wszystkich stacja naprawy przyda się w razie usterki roweru.

– City Hub zapewnia wygodne, bezpieczne i łatwo dostępne połączenia między różnymi środkami transportu. Dodatkowo, dzięki bliskości Szybkiej Kolei Miejskiej i linii autobusowych, jest doskonale skomunikowany z innymi częściami Trójmiasta. Ten węzeł komunikacyjny pozytywnie wpłynie na mobilność mieszkańców w tej części miasta – mówi Sławomir Koc, menadżer projektu Wave w spółce biurowej Skanska – Jako firma odpowiedzialna społecznie, wyznaczyliśmy sobie za cel osiągnięcie do 2045 roku neutralności emisyjnej i zredukowanie do roku 2030 emisji dwutlenku węgla o 50%. Zrównoważony rozwój jest to aspekt uwzględniany w strategii biznesowej i na każdym poziomie działalności Skanska. Wspieranie alternatywnych środków transportu jest więc dla naszej firmy niezwykle istotne – dodaje Sławomir Koc.

– Współpraca ze Skanska to pierwszy krok do realnego wprowadzenia City Hub, jako koncepcji przestrzeni dedykowanej pojazdom współdzielonym. Kluczem do sukcesu takiego projektu, jest zagregowanie różnych dostawców usług – w tym skuterów elektrycznych Hop.City czy samochodów od Traficar oraz zapewnienie odpowiedniej infrastruktury do ich ładowania. Bardzo cieszymy się, że możemy właśnie na terenie Trójmiasta udostępnić pierwszy model ładowarki Si, która pozwoli ładować elektryczne hulajnogi z zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa i przy wykorzystaniu najnowszej technologii. Wierzymy, że współpraca ze Skanska i trójmiejski City Hub to początek wspólnej zmiany na rynku elektromobilności – komentuje Łukasz Banach, Co-founder Hop.City (JedenŚlad Sp. z o.o.)

- Wspólnie ze Skanska udało nam się stworzyć prawdziwy hub komunikacyjny, nie tylko dla najemców, ale również dla mieszkańców Trójmiasta. W jednym miejscu dostępne będą różne środki transportu, w tym pojazdy współdzielone Traficar – mówi Konrad Karpiński, dyrektor Traficara. – Cieszę się i jestem dumny, że staliśmy się częścią tak ważnego dla Trójmiasta projektu, który wyznacza nowy standard nie tylko dla obiektów komercyjnych, ale także dla tworzenia rozwiązań transportowych w polskich miastach – dodaje Konrad Karpiński.

Sprawdzenie dostępności pojazdów w City Hubie będzie możliwe również dzięki specjalnej aplikacji Connected by Skanska, dostępnej dla najemców biurowca Wave. Daje ona pracownikom również możliwość zorganizowania wspólnego przejazdu samochodem, czyli tzw. carpoolingu.

City Hub powstaje przy inwestycji Wave, której pierwszy budynek został już dopuszczony do użytkowania. Oferuje on blisko 25 tys. mkw. innowacyjnej i zrównoważonej powierzchni biurowej, zlokalizowanej na 14 kondygnacjach. Jest to pierwszy budynek biurowy w Trójmieście, ubiegający się o niezwykle wymagający certyfikat WELL Core&Shell. W praktyce oznacza to, że biura w Wave są zdrowym oraz zrównoważonym miejscem pracy.

 


[1] Źródło danych: Instytut Badań Outdooru (IBO).

[2] https://www.gdansk.pl/gdanskwliczbach/transport,a,108052

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Zatrudnianie i rozliczanie kierowców w branży produkcyjnej Biuro prasowe
2024-05-17 | 01:00

Zatrudnianie i rozliczanie kierowców w branży produkcyjnej

W firmach, w których transport jest jedynie narzędziem do wykonywania ich głównego biznesu, istnieje wiele różnic pomiędzy rozliczaniem kierowców a
Transport Wielkie hamowanie w branży TSL: do zapłaty 1,3 mld zł, do odzyskania pół mld
2024-05-16 | 08:00

Wielkie hamowanie w branży TSL: do zapłaty 1,3 mld zł, do odzyskania pół mld

Jak podaje Krajowy Rejestr Długów, sektor transportowo-spedycyjno-logistyczny ma ponad 1,3 mld zł przeterminowanych zobowiązań finansowych. Od swoich dłużników musi odzyskać
Transport CEVA Logistics o logistyce dla zespołu Scuderia Ferrari i F1
2024-05-15 | 16:00

CEVA Logistics o logistyce dla zespołu Scuderia Ferrari i F1

Już 19 maja na torze Imola odbędzie się GP Emilii Romanii, jeden z 24 wyścigów w tegorocznym kalendarzu Formuły 1. Dla zespołów i ich partnerów zajęcie pozycji

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Regionalne

Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes

Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.

Transport

Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze

Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.

Polityka

Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii

Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.