Skuteczne wdrażanie pracy zdalnej wymaga przemyślanej infrastruktury i szybkiego
Solski Communications
p. Stanisława Małachowskiego 2
00-066 Warszawa
jstozek|solskipr.pl| |jstozek|solskipr.pl
+48602151589
www.solskipr.pl
Właściwie zbudowana infrastruktura umożliwia przygotowanie wirtualnych stanowisk do pracy zdalnej w ciągu zaledwie kilku minut
Jeszcze niedawno co druga firma umożliwiała pracę zdalną, a w ostatnich tygodniach ogólnonarodowa kwarantanna spowodowała, że zdalnie pracuje niemal każdy, kto może sobie na to pozwolić. Jednak niewłaściwie zbudowana i nieelastyczna infrastruktura ogranicza efektywność i bezpieczeństwo firm. Tymczasem wielochmurowe środowisko IT umożliwia bezpieczne wdrożenie pracy zdalnej oraz natychmiastowe reagowanie na potrzeby biznesu.
Według raportu opracowanego przez firmę analityczną IDC na zlecenie firmy Nutanix „End-User Computing: The Modern Workplace an Extension of the Hybrid Cloud Market”, pod koniec ubiegłego roku już połowa firm umożliwiała pracownikom pracę zdalną. Ten model pracy umożliwiający wykonywanie zadań z dowolnego miejsca sprawdza się szczególnie w obecnej sytuacji epidemii koronawirusa i konieczności maksymalnego ograniczenia kontaktów bezpośrednich. Współczesna gospodarka wymaga od firm natychmiastowego reagowania na zmiany i nowe zagrożenia. Jednak działy IT spętane ograniczeniami tradycyjnej infrastruktury zwykle nie mogą reagować wystarczająco szybko, a niewłaściwie zbudowana i nieelastyczna infrastruktura ogranicza efektywność i bezpieczeństwo pracy. Według raportu IDC największą swobodę mają w tym zakresie pracownicy sektora telekomunikacyjnego i mediów (72% może samodzielnie określać czas pracy) i energetycznego (60%). W wielu branżach około połowy pracowników umysłowych mogło wybrać także miejsce pracy, np. zdecydować się na pracę zdalną: 53% w sektorze szeroko pojętych usług, 51% w sektorze usług finansowych, 49% w sektorze energetycznym czy 45% w sektorze telekomunikacji i mediów.
„Wzrost popularności pracy zdalnej wśród pracowników umysłowych jest widoczny od lat, a spowodowana przez pandemię nowego koronawirusa konieczność izolowania się jeszcze ten proces przyspieszyła” – powiedział Stanisław Leszczyński, regionalny dyrektor sprzedaży na Europę Wschodnią w firmie Nutanix. „Wszędzie, gdzie to możliwe organizuje się pracownikom możliwość pracy z domu. Jednak praca zdalna powinna być wdrażana w sposób uporządkowany i przemyślany, a jej wprowadzanie w organizacjach i na stanowiskach pracy, które nie są do tego przystosowane i nie mają odpowiednich procesów ani infrastruktury, może skończyć się katastrofą”.
Według raportu IDC 40% firm uważa, że ich działy informatyczne nie potrafią reagować dostatecznie szybko, a co druga (50%) uważa, że przestarzałe technologie IT utrudniają reagowanie na zmieniające się potrzeby. Na przykład czas zakupu i wdrożenia infrastruktury i wirtualnych stanowisk pracy (VDI) wynosi od kwartału do ponad pół roku. Średni czas pozyskania i przygotowania laptopa oceniono na kilka tygodni – natomiast czas skonfigurowania wirtualnego stanowiska pracy w chmurze wynosi 4 do 6 minut, a wirtualnej aplikacji dla przedsiębiorstw – 1 do 2 minut.
„Szybkie reagowanie na potrzeby biznesu wymaga odejścia od tradycyjnych metod pozyskiwania i wdrażania rozwiązań informatycznych, dlatego w ciągu najbliższych kilku lat aż dwie trzecie stanowisk pracy będzie świadczonych z chmury, w modelu Deskop as a Service. Jednak nikt nie jest w stanie przewidzieć przyszłości. Dlatego ważne są rozwiązania otwarte, które nie zamykają się w ramach oferty jednego producenta. Tylko środowisko umożliwiające elastyczną rozbudowę i wykorzystanie najlepszych w danym momencie koncepcji technologicznych oraz oferty usługodawców pozwoli w pełni wykorzystać zarówno możliwości techniczne, jak i innowacyjność całego ekosystemu, w którym dana firma czy instytucja działa” – dodał Stanisław Leszczyński.
Informacja o firmie Nutanix
Nutanix jest globalnym liderem dostarczającym oprogramowanie chmurowe oraz pionierem rozwiązań infrastruktury hiperkonwergentnej, dzięki której rozwiązania IT stają się proste zarówno dla administratorów, jak i użytkowników. Przedsiębiorstwa i inne organizacje na całym świecie wykorzystują rozwiązania firmy Nutanix, żeby przy pomocy jednej platformy zarządzać dowolną aplikacją, z dowolnego miejsca, bez względu na to, czy pracuje ona w chmurze prywatnej, hybrydowej czy publicznej. Więcej informacji można znaleźć na stronie www.nutanix.com oraz na naszym koncie Twitter, @nutanix.
Bezpieczne przechowywanie danych klientów – wyzwania i rozwiązania dla właścicieli e-sklepów
5 najczęstszych mitów o pracy w IT. Sprawdź, jak jest naprawdę!
Hakerzy łupią Polaków. Kradną pieniądze i konta w mediach społecznościowych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Rekordowy przelew dla Polski z KPO. Część pieniędzy trafi na termomodernizację domów i mieszkań
Przed świętami Bożego Narodzenia do Polski wpłynął największy jak dotąd przelew unijnych pieniędzy – nieco ponad 40 mld zł z Krajowego Planu Odbudowy. Zgodnie z celami UE ponad 44 proc. tych środków zostanie przeznaczona na transformację energetyczną, w tym m.in. termomodernizację domów i mieszkań czy wymianę źródeł ciepła. Od początku tego roku na ten cel trafiło 3,75 mld zł z KPO, które sfinansowały program Czyste Powietrze.
Prawo
W lutym zmiana na stanowisku Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Co roku trafia do niego kilka tysięcy spraw związanych z instytucjami unijnymi
W ubiegłym tygodniu Parlament Europejski wybrał Portugalkę Teresę Anjinho na stanowisko Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Ombudsman przyjmuje i rozpatruje skargi dotyczące przypadków niewłaściwego administrowania przez instytucje unijne lub inne organy UE. Tylko w 2023 roku pomógł ponad 17,5 tys. osobom i rozpatrzył niemal 2,4 tys. skarg.
Problemy społeczne
Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.