Komunikaty PR

SMAKKi GASTROTARGI - wydarzenie, na które czeka branża HoReCa

2022-11-14  |  14:00
Biuro prasowe
Kontakt
Agnieszka Kuźma-Filipek
Lawenda Public Relations

Al. Ks. Józefa Poniatowskiego 1
03-901 Warszawa
agnieszka|lawendapr.com| |agnieszka|lawendapr.com
48601991089
www.lawendapr.com
Do pobrania NotkaPR ( 0.04 MB )

Już wkrótce na targowej mapie HoReCa pojawią się SMAKKi GASTROTARGI, które zakresem tematycznym znacznie wykroczą poza dotychczasowe branżowe spotkania. Nowe wydarzenie powstaje na bazie wieloletniej wiedzy i doświadczenia jedynego w Polsce zespołu, który zorganizował 70 edycji targów o międzynarodowym zasięgu i współtworzył projekty cenione przez branżę gastronomiczną. SMAKKi GASTROTARGI odbędą w dniach 23-25 marca 2023 roku w Centrum EXPO XXI w Warszawie.

SMAKKi będą mocną odpowiedzią na zapotrzebowanie branży gastronomicznej, która cały czas mierzy się ze skutkami pandemii, bieżącymi zawirowaniami gospodarczymi, wysoką inflacją, rosnącymi kosztami energii i surowców, a także brakiem pracowników. Poza szeroką ofertą innowacyjnych produktów i rozwiązań dla gastronomii odwiedzający otrzymają solidną porcję praktycznej wiedzy, która pomoże odnaleźć się w trudnych okolicznościach biznesowych.

Jaka będzie kuchnia przyszłości? 

Organizatorzy przybliżą uczestnikom regulacje, trendy i rozwiązania, które należy wdrożyć, by efektywnie funkcjonować w warunkach określonych przez Porozumienie Paryskie i Europejski Zielony Ład, które zakładają osiągnięcie zeroemisyjności do 2050 roku.

Widzimy potrzebę głośnego mówienia o tym, jak wraz z ograniczaniem śladu węglowego i spełnianiem wymogów klimatycznych, modyfikować modele biznesowe, by przetrwać. Tworzenie efektywnych firm będzie wymagało dużych zmian w procesach produkcyjnych, konstrukcji produktów i łańcuchach dostaw, dlatego wcześniejsza edukacja w tym zakresie jest kluczowa – mówi Anna Wielgos, wiceprezes zarządu firmy Space4Trade, organizatora targów.

Ta tematyka będzie odzwierciedlona na targach wielowymiarowo, zarówno poprzez aranżację przestrzeni targowej, bogaty program merytoryczny, jak i konkursy. We wzorcowej kuchni, wyposażonej w energooszczędne i proekologiczne urządzenia, będzie można zapoznać się z ich funkcjonalnościami i porozmawiać ze specjalistami.

SMAKKi GASTROTARGI to też przestrzeń, gdzie zostaną rozstrzygnięte konkursy EkoWystawca i EkoProdukt. Eksperci na podstawie analiz wyłonioną firmy spośród wystawców, które już dziś budują konkurencyjność poprzez realizację strategii zrównoważonego rozwoju i redukcję śladu węglowego. Odwiedzający poznają także produkty charakteryzujące się niskim zużyciem mediów, ograniczeniem emisji gazów cieplarnianych, zanieczyszczeń wody i powietrza. 

Sposoby na oszczędności w gastronomii

Strefa pokazów i warsztatów kulinarnych Zielonej EkoKuchni Smakki przez wszystkie targowe dni będzie wypełniona użyteczną wiedzą, której zastosowanie pozwoli właścicielom i zarządzającym lokalami gastronomicznymi zoptymalizować koszty i ograniczyć straty. Będzie można dowiedzieć się, m.in. jak zrealizować recykling surowców i dań w kuchni, generować mniej odpadów i nie marnować żywności. Nie zabraknie informacji o opakowaniach i sztućcach jednorazowych, produktach zwrotnych kaucjonowanych, a także o wspieraniu lokalnych społeczności, inicjatyw ekologicznych i komunikacji z klientem.

Istotne z racji wysokich kosztów energii będą również praktyczne prelekcje, które przybliżą energooszczędne techniki kulinarne, rozsądne gospodarowanie surowcami i żywnością, czy ekonomiczne stosowanie środków czystości i higieny. Optymalne zarządzanie lokalem to podstawa udanego biznesu gastronomicznego, dlatego uczestnicy po targach otrzymają zebrany w formie e-booka pakiet branżowej wiedzy.  

–  Jestem przekonana, że program merytoryczny GASTROTARGÓW SMAKKi, nad którym aktywnie pracujemy wraz z najlepszymi specjalistami z sektora HoRecCa, pozwoli nam stworzyć bardzo solidną bazę narzędziową, która pomoże restauratorom z zyskiem prowadzić firmy w czasach pełnych wyzwań – dodaje Anna Wielgos.

Moc kawy

Segment kawowy będzie mocno wyeksponowany na GASTROTARGACH SMAKKi. W programie Festiwalu Kawowych Smaków, znajdą się m.in. Olimpiada Kawy by Tom Obracaj & Marcin Rusnarczyk oraz profesjonalne zawody baristów „CUP of Poland” skierowane do palarni kaw rzemieślniczych i dużych korporacyjnych, podczas których docelowi klienci skosztują różnorodnych kaw. To ogólnopolski konkurs, w którym bariści zaserwują espresso na bazie ziaren walczących o tytuł najlepszej kawy roku 2023. Branżową nowością będą również Pierwsze Mistrzostwa Polski TONiC Espresso, w których uczestnicy powalczą o tytuł mistrza w przygotowaniu tonic espresso, chłodzącego napoju na bazie kawy.

Cała branża w jednym miejscu

SMAKKi GASTROTARGI to 3-dniowe wydarzenie, podczas którego będzie można zapoznać się z kompleksową ofertą wyposażenia, tj. mebli, urządzeń i instalacji niezbędnych do prowadzenia restauracji, barów, punktów cateringowych, a także wachlarzem żywności, napojów, kaw i deserów.

To również miejsce bogate w merytorykę i nowe smaki kulinarne. W programie przewidziane są m.in. liczne konferencje, takie jak „Catering dietetyczny - wiedza od A do Z”, konferencja Eddukujemy, podczas której odwiedzający dostaną solidną dawkę praktycznej wiedzy dotyczącej szeroko pojętego zarządzania restauracją, pokazy "Live cooking” na stoiskach wystawców i „Biznes Mikser”, czyli biznesowy networking z udziałem przedstawicieli restauracji, dystrybutorów oraz sieci hotelowych.

Więcej informacji znajduje się na www.smakki.pl i w mediach społecznościowych: Facebook, LinkedIn i Instagram.

* * *

SMAKKi GASTROTARGI to nowe wydarzenie na mapie branży HoReCa, które odbędzie w dniach 23-25 marca 2023 w Centrum EXPO XXI przy ul. Prądzyńskiego 12/14 w Warszawie. To projekt,  który na stale zagości w kalendarzu branży, gdzie będą promowane najświeższe trendy w gastronomii i nowości produktowe. Hasło #gastronomiawspolnasprawa połączy społeczność, która działa na rzecz wspólnego celu, aktywnie wspiera się w rozwoju, dzieląc się wiedzą i doświadczeniem. Pomysłodawcami i założycielami nowej inicjatywy są m.in. Grzegorz Sendor, prezes zarządu i Anna Wielgos, wiceprezes zarządu firmy Space4Trade, organizatora GASTROTARGÓW SMAKKi. Oboje dysponują ogromnym doświadczeniem w organizowaniu targów o międzynarodowym zasięgu.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Lawenda Public Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Farmacja

Nowy pakiet farmaceutyczny ma wyrównać szanse pacjentów w całej Unii. W Polsce na niektóre leki czeka się ponad dwa lata dłużej niż w Niemczech

Jeszcze pod przewodnictwem Polski Rada UE uzgodniła stanowisko w sprawie pakietu farmaceutycznego – największej reformy prawa lekowego od 20 lat. Ma on skrócić różnice w dostępie do terapii między krajami członkowskimi, które dziś sięgają nawet dwóch–trzech lat. W Unii Europejskiej wciąż brakuje terapii na ponad 6 tys. chorób rzadkich, a niedobory obejmują również leki ratujące życie. Nowe przepisy mają zapewnić szybszy dostęp do leków, wzmocnić konkurencyjność branży oraz zabezpieczyć dostawy.

Handel

Wzrost wydobycia ropy naftowej nie wpłynie na spadek cen surowca. Kierowcy jesienią zapłacą więcej za olej napędowy

Sierpień jest trzecim z rzędu miesiącem, gdy osiem krajów OPEC+ zwiększa podaż ropy naftowej na globalnym rynku; we wrześniu nastąpi kolejna zwyżka. Kraje OPEC, zwłaszcza Arabia Saudyjska, chcą w ten sposób odzyskać udziały w rynku utracone na skutek zmniejszenia wydobycia od 2022 roku, głównie na rzecz amerykańskich producentów. Nie należy się jednak spodziewać spadku cen ropy, gdyż popyt powinien być wysoki, a pod znakiem zapytania stoi dostępność ropy z Rosji. Nie zmienia to faktu, że jesienią ceny paliw na stacjach zazwyczaj rosną, a w największym stopniu podwyżki dotyczyć będą diesla.

Nauka

Szacowanie rzeczywistej liczby użytkowników miast dużym wyzwaniem. Statystycy wykorzystują dane z nowoczesnych źródeł

Różnica między liczbą rezydentów a rzeczywistą liczbą osób codziennie przebywających w Warszawie może sięgać nawet niemal pół miliona. Rozbieżności są dostrzegalne przede wszystkim w dużych miastach i ich obszarach funkcjonalnych. Precyzyjne dane populacyjne są tymczasem niezbędne w kształtowaniu usług społecznych i zdrowotnych, edukacyjnych, opiekuńczych, a także w planowaniu inwestycji infrastrukturalnych. W statystyce coraz częściej dane z oficjalnych źródeł, takich jak Zakład Ubezpieczeń Społecznych, są uzupełniane o te pochodzące od operatorów sieci komórkowych czy kart płatniczych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.