Komunikaty PR

Sofa. Opowieść o rodzinie

2023-09-15  |  09:00
Biuro prasowe

Wrzesień i październik to czas na moszczenie domowego gniazda, w którym będzie nam ciepło w słotne dni. Najlepszym dla niego miejscem jest rodzinna sofa. Mistrzem w ich projektowaniu jest włoska firma Flexform. Jej sofy wyznaczają stylistykę salonu, a zarazem ofiarują ukojenie naszemu ciału i doznania estetyczne najwyższej próby. Poznajmy wartości, które stoją za sofą Romeo, Gregory i Perry.

Meda, niewielka miejscowość położona w Lombardii, w sąsiedztwie jeziora Como. Trzech braci – Romeo, Pietro, Agostino Galimberti - i wizja stworzenia marki w oparciu o rzemiosło oraz rodzinne wartości. Firma Flexform powstaje w 1959 roku w dzielnicy Brianza, stanowiącej w owym czasie lokalne centrum produkcji mebli i bastion dla wielu małych, z roku na rok rosnących w siłę warsztatów. Korzenie Flexform są mocno osadzone w tym historycznym otoczeniu.

Rodzina, tradycja

Bracia rozpoczynają swoją podróż od otwarcia warsztatu rzemieślniczego o nazwie Flexform di Galimberti. Wkrótce potem pojawia się pierwszy salon wystawowy. Prezentowane w nim sofy i fotele szybko trafiają do eleganckich budynków w pobliskim Mediolanie, a nawet do foyer Teatro alla Scala. Dzieci założycieli przekształcają warsztat w zakład przemysłowy, a w 1967 r. powstaje Flexform S.p.A. Firma do dzisiaj pozostaje w rękach potomków braci Galimberti.

- Rodzinność i hołdowanie tradycji jest fundamentem, a zarazem motywacją naszego partnera – mówi Joanna Franaszek ze Studio Forma 96. – W tej rodzinie panuje też pełna zgoda odnośnie projektowania, estetyki i stylistyki. W sprawie odwoływania się do klasycznej, luksusowej mody, bo każdy produkt wykonany jest z najwyższej jakości materiałów utrzymanych w stonowanej kolorystyce. Gra fakturą, odcieniem, teksturą – nie krzykliwą, ale wyważoną, ma tu swój niekłamany urok i realną siłę oddziaływania.

Przykładem takiego podejścia do projektowania jest sofa Romeo autorstwa Antonio Citterio z 2019 roku. Czyżby jej nazwa była hołdem dla jednego z braci założycieli?

Mamy tu przemyślane kształty, które świadczą o doświadczeniu rzemieślniczym włoskiej firmy. Mamy też idealne nachylenie siedziska i poduszki wypełnione gęsim puchem, dzięki którym sofa Romeo łączy elegancję z najwyższym komfortem.

Wolność, swoboda twórcza

Od lat 70. ubiegłego wieku Flexform ewoluuje, stając się potęgą w projektowaniu luksusowych mebli. Nie zatraca jednak swojego rodzinnego charakteru. – W dzisiejszych czasach, w erze zdominowanej przez strategie marketingowe, pozostawanie niezależną firmą rodzinną oznacza wiele, jeśli chodzi o zaangażowanie, pasję i wolność w wyborze własnej drogi - mówi Giuliano Galimberti, dyrektor sprzedaży i spadkobierca braci-założycieli. Ta wolność pozwala poszerzać granice estetyczne, jednak cały czas w oparciu o DNA marki. Dowodem tego podejścia jest sofa i cała kolekcja Gregory. Rozpoznaje się ją na pierwszy rzut oka, gdyż tworzy spójną narrację o tym, jak detale potrafią uwypuklić piękno formy. Łóżko, sofa, otomana i ławeczka mają aluminiowe nóżki i metalową ramę oplecioną skórzanym paskiem. - Detal i dbałość o jakość materiałów wykończeniowych jest wyróżnikiem tej marki i choć wiele producentów próbuje ich w tym doścignąć, jak dotąd im się nie udaje - mówi Joanna Franaszek.

Przyjaźń

Historia Flexform to również opowieść o przyjaźni i współpracy z Antonio Citterio, jednym z najznamienitszych, rozpoznawanym na całym świecie włoskim projektantem. Trwa ona nieprzerwanie od niemal 50 lat, a za jej ukoronowanie można uznać projekt sofy Perry z 2022 roku. Charakteryzuje ją system siedzisk, zwiastujący nowy sposób podejścia do przestrzeni mieszkalnych – z innowacyjnymi aranżacjami wykorzystującymi moduły. Ich nieregularny kształt umożliwia przełamanie liniowej konfiguracji, nadając sofom bardziej dynamiczny wyraz i swobodniejszy wygląd. Poduchy obficie wyściełane gęsim puchem, dyskretne proporcje, wyrafinowane detale krawieckie to najważniejsze, ale nie jedyne cechy tego niekonwencjonalnego projektu. Pozostałe bowiem należą już do sfery zmysłowej. Osobistej relacji z przedmiotem. Wiążą się z dotykiem i ciepłem, a zarazem są symfonią elegancji i umiaru.
- Historia firmy Flexform to nie tylko opowieść o wartościach rodzinnych, o wygodzie, przyjaźni, ale również o odpowiedzialności - podsumowuje Joanna Franaszek ze Studio Forma 96. - Te luksusowe sofy przez lata zachowują pierwotną formę. I nawet jeśli coś je poplami lub zwyczajnie - chcemy wprowadzić do wnętrza nowe kolory - można w każdej chwili zamówić do nich nowe pokrycia. A przy tym, dzięki swoim klasycznym liniom, te sofy zawsze będą modne.

Meble Flexform dostępne są w poznańskim i warszawskim showroomie Studio Forma 96. www.sf96.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór Biuro prasowe
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie
Dom Czym stresują się Polacy? Finanse i obowiązki domowe w czołówce. Wyniki badań
2025-04-24 | 14:00

Czym stresują się Polacy? Finanse i obowiązki domowe w czołówce. Wyniki badań

Polacy są społeczeństwem zestresowanym. Ponad połowa martwi się z powodów finansowych, źródłem niepokoju są także sprawy bieżące oraz obowiązki związane
Dom Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania
2025-04-01 | 11:30

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania

Organizacja przestrzeni w garażu to wyzwanie, z którym zmaga się wielu właścicieli domów. Wąskie regały metalowe stanowią idealne rozwiązanie tego problemu,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Rząd zapowiada nową strategię wspierającą polski kapitał. Rodzimym firmom przyda się promocja ze strony instytucji państwowych

Premier Donald Tusk podczas otwarcia wiosennej odsłony Europejskiego Forum Nowych Idei zapowiedział nową politykę gospodarczą, opartą na odbudowie i repolonizacji krajowej gospodarki. Przy wyborze wykonawców w państwowych inwestycjach mają być promowane polskie firmy, a zadaniem administracji ma być dbanie o interes narodowy. – Wydaje mi się, że powinniśmy jednak przede wszystkim patrzeć na to, kto i jak skutecznie będzie wspierał polskie firmy, inwestycje, bo to jest to, czego potrzebujemy – ocenia dr Henryka Bochniarz, przewodnicząca Rady Głównej Konfederacji Lewiatan.

Finanse

Członek RPP spodziewa się obniżki stóp procentowych już w maju, może nawet o 50 pb. Potem dyskusja o kolejnej obniżce możliwa w lipcu

Nie najlepsze dane z gospodarki w I kwartale roku oraz inflacja o połowę niższa niż w chwili ostatniej obniżki stóp – to zdaniem Ludwika Koteckiego, członka RPP, wystarczająco mocne powody przemawiające za cięciem kosztu pieniądza już na majowym posiedzeniu. W grze może być nawet 50 punktów bazowych na początek, a do końca roku dwa razy tyle. Podwyższona niepewność w globalnej gospodarce spowodowana polityką administracji w Waszyngtonie to dodatkowy czynnik, który powinien wesprzeć decyzję o poluzowaniu polityki pieniężnej.

Prawo

Trwają prace nad nową ustawą o Rzeczniku MŚP. Urząd zyska nowe kompetencje

Zgodnie z procedowaną ustawą Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców stanie się Rzecznikiem Praw Przedsiębiorców i zyska nowe uprawnienia. Wśród nich najważniejsze to możliwość reprezentowania wszystkich przedsiębiorstw, niezależnie od ich wielkości, i rolników, a także inicjatywa ustawodawcza. Ustawą w kolejnych tygodniach ma się zająć rząd.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.