Komunikaty PR

Soft launch pomaga dopracować produkcje mobilne

2020-07-23  |  08:00

Autorem komentarza jest Jarosław Zeisner, członek zarządu BTC Studios S.A. 

Gaming cieszy się obecnie na świecie coraz większą popularnością, wraz z rosnącymi prognozami wynikowymi dotyczącymi tego rynku. Coraz więcej podmiotów angażuje się w tą działalność, a wraz ze wzrostem konkurencji rośnie również presja na jakość produktu. Na tak konkurencyjnym rynku finalna jakość może się bowiem okazać kluczowym czynnikiem, dlatego takie formuły jak „early access” czy soft launch w przypadku gier mobilnych mają coraz więcej sensu ponieważ pozwalają dopracować produkt w kierunku jakiego oczekują gracze, a tym samym wzmocnić jego potencjał sprzedażowy.

Lockdown jeszcze wzmocnił zainteresowanie grami. W dobie gdy ludziom w wielu miejscach ograniczono dostep do rozrywki (zamknięte kina, teatry czy restauracje oraz wstrzymane rozgrywki sportowe) gaming stał się jedną z nielicznych enklaw rozrywki, co od razu dało się zauważyć śledząc chociażby aktywność użytkowników na platformie Steam, która biła historyczne rekordy właśnie podczas lockdownu. Dla wielu ludzi był to pewnie pierwszy dłuższy kontakt z grami i nawet jeśli otwarcie gospodarek obniży tą aktywność, to jednak gaming na całej tej sytuacji niewąpltiwie skorzystał trafiając do nowych ludzi, którzy w przyszłości chętniej mogą wracać do tej formy aktywności.

Z drugiej strony rynek gier już w tym momencie jest niezwykle konkurencyjną branżą – oferta Steam, Epic Games Store, App Store czy Google Play jest bardzo bogata i samo wyprodukowanie gry w żadnym przypadku nie gwarantuje sukcesu sprzedażowego. Kluczowym czynnikiem staje się jakość produkcji oraz umiejętne zbalansowanie takich kwestii jak np. mikropłatności, zapewniające dodatkowe wpływy studiu. Profesjonalny game dev oczywiście wcześniej przeprowadza szeroko zakrojone testy by odpowiednio dopracować produkcję, jednak jak pokazuje praktyka to gracz, osobiście zaangażowany w daną produkcję, może dać najbardziej szczegółowy i wartościowy feedback dot. zarówno błędów jak i kierunków rozwoju gry.

Formula soft launch w przypadku gier mobilnych pozwala właśnie na zebranie takiego feedbacku od próbki graczy. Często po implementacji takich zmian finalna produkcja nie tylko jest chętniej pobierana, ale również lepiej się monetyzuje. Warto mieć to na uwadze inwestując w sektor gamingu – szybka, nieprzemyślana premiera może obniżyć potencjał sprzedażowy nawet najlepiej zapowiadającej się produkcji. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie F5 Networks wzmacnia zespół liderów Biuro prasowe
2024-04-27 | 10:30

F5 Networks wzmacnia zespół liderów

Firma F5, Inc. (NASDAQ: FFIV), globalny lider w dziedzinie bezpieczeństwa i dostarczania aplikacji wielochmurowych, powołuje dwóch nowych członków zespołu kierowniczego. Lyra
IT i technologie Zatrzymać najlepszych – nowy raport IDEAS NCBR i OPI
2024-04-26 | 15:00

Zatrzymać najlepszych – nowy raport IDEAS NCBR i OPI

Świat goni za AI, prywatne firmy prześcigają się w kolejnych osiągnięciach, a na polskich uczelniach w kwestii edukacji w zakresie sztucznej inteligencji wciąż pozostaje wiele do
IT i technologie Strategiczna współpraca AWS i Deloitte
2024-04-26 | 13:00

Strategiczna współpraca AWS i Deloitte

AWS (Amazon Web Services) i Deloitte, wiodący dostawca usług consultingowych, zawarły nową wieloletnią umowę o strategicznej współpracy, aby pomóc organizacjom na

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.