Soft launch pomaga dopracować produkcje mobilne
Autorem komentarza jest Jarosław Zeisner, członek zarządu BTC Studios S.A.
Gaming cieszy się obecnie na świecie coraz większą popularnością, wraz z rosnącymi prognozami wynikowymi dotyczącymi tego rynku. Coraz więcej podmiotów angażuje się w tą działalność, a wraz ze wzrostem konkurencji rośnie również presja na jakość produktu. Na tak konkurencyjnym rynku finalna jakość może się bowiem okazać kluczowym czynnikiem, dlatego takie formuły jak „early access” czy soft launch w przypadku gier mobilnych mają coraz więcej sensu ponieważ pozwalają dopracować produkt w kierunku jakiego oczekują gracze, a tym samym wzmocnić jego potencjał sprzedażowy.
Lockdown jeszcze wzmocnił zainteresowanie grami. W dobie gdy ludziom w wielu miejscach ograniczono dostep do rozrywki (zamknięte kina, teatry czy restauracje oraz wstrzymane rozgrywki sportowe) gaming stał się jedną z nielicznych enklaw rozrywki, co od razu dało się zauważyć śledząc chociażby aktywność użytkowników na platformie Steam, która biła historyczne rekordy właśnie podczas lockdownu. Dla wielu ludzi był to pewnie pierwszy dłuższy kontakt z grami i nawet jeśli otwarcie gospodarek obniży tą aktywność, to jednak gaming na całej tej sytuacji niewąpltiwie skorzystał trafiając do nowych ludzi, którzy w przyszłości chętniej mogą wracać do tej formy aktywności.
Z drugiej strony rynek gier już w tym momencie jest niezwykle konkurencyjną branżą – oferta Steam, Epic Games Store, App Store czy Google Play jest bardzo bogata i samo wyprodukowanie gry w żadnym przypadku nie gwarantuje sukcesu sprzedażowego. Kluczowym czynnikiem staje się jakość produkcji oraz umiejętne zbalansowanie takich kwestii jak np. mikropłatności, zapewniające dodatkowe wpływy studiu. Profesjonalny game dev oczywiście wcześniej przeprowadza szeroko zakrojone testy by odpowiednio dopracować produkcję, jednak jak pokazuje praktyka to gracz, osobiście zaangażowany w daną produkcję, może dać najbardziej szczegółowy i wartościowy feedback dot. zarówno błędów jak i kierunków rozwoju gry.
Formula soft launch w przypadku gier mobilnych pozwala właśnie na zebranie takiego feedbacku od próbki graczy. Często po implementacji takich zmian finalna produkcja nie tylko jest chętniej pobierana, ale również lepiej się monetyzuje. Warto mieć to na uwadze inwestując w sektor gamingu – szybka, nieprzemyślana premiera może obniżyć potencjał sprzedażowy nawet najlepiej zapowiadającej się produkcji.

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.