SoftPos z PIN-em jest już dostępny i używany przez pierwszych sprzedawców.
Worldline, lider europejskiego rynku płatności elektronicznych i polski fintech SoftPos poinformowali, że pierwsi sprzedawcy w Polsce zaczęli używać nowej wersji aplikacji pozwalającej na akceptację transakcji zbliżeniowych wymagających podania kodu PIN – także tych powyżej limitu CVM. To kolejny krok milowy dla rozwiązania, które jest obecne w wielu krajach Europy, w tym w Polsce czy Hiszpanii.
- Od samego początku wiedzieliśmy, że nasze rozwiązanie będzie kompletne w momencie gdy pozwolimy użytkownikom na akceptację transakcji wymagających podania PIN-u. Jesteśmy dumni, że znaleźliśmy się w tym miejscu niecały rok po tym, jak zarejestrowaliśmy pierwsze transakcje w Polsce. Mamy nadzieję, że trwająca, owocna współpraca z Worldline pomoże nam w dotarciu do kolejnych rynków i SoftPos będzie dalej rewolucjonizować rynek płatności zbliżeniowych – mówi Grzegorz Nowakowski, Członek Zarządu i Założyciel SoftPos.
SoftPos to mobilny terminal płatniczy w formie aplikacji na urządzenia z systemem Android, który działa dokładnie tak, jak tradycyjne terminale. Aplikacja pozwala na akceptację płatności zbliżeniowych kartą lub jej wirtualnymi odpowiednikami (portfelami cyfrowymi, jak Google Pay, Apple Pay, Garmin Pay, itp.). Może funkcjonować jako osobna aplikacja lub rozwiązanie typu white-label i być zainstalowana zarówno na komercyjnych urządzeniach, jak też specjalistycznym sprzęcie przeznaczonym dla kurierów, restauratorów czy konduktorów.
Firmy korzystające już z nowej wersji aplikacji, zwracają przede wszystkim uwagę na usprawnienie współpracy z dostawcami i klientami, którzy zdecydowanie doceniają wygodę, jaką niesie ze sobą możliwość dokonania transakcji wymagającej zatwierdzenia PIN-em. Zauważają także coraz większą świadomość swoich klientów w obszarze nowych, bezpiecznych rozwiązań płatniczych, tym samym wychodząc naprzeciw ich oczekiwaniom.
Wśród pierwszych użytkowników jest m.in. Edison Energia - spółka oferująca kompleksową usługę wykonania instalacji fotowoltaicznych oraz dostawca jedzenia w Warszawie – firma Delivery Team.
- Jesteśmy zadowoleni, że nasza współpraca z SoftPos przyniosła tak pozytywne rezultaty – w bardzo krótkim czasie nowe rozwiązanie płatnicze zyskało popularność wśród sprzedawców z różnych branż. Teraz, gdy możliwe są transakcje wymagające autoryzacji PIN-em, wchodzimy na wyższy poziom. Otwiera to przed nami nowe możliwości rozwoju biznesu, gdy płatności zbliżeniowe stają się wyborem coraz większej ilości klientów, a SoftPos wydaje się idealną odpowiedzią na to zapotrzebowanie ze względu na swoją elastyczność i łatwość obsługi - mówi Artur Żymańczyk, Country Manager Poland, Worldline.
Jedyne wymagania to system Android 8.0 (lub wyższy), dostęp do Internetu oraz moduł NFC. Bezpieczeństwo przyjmowania płatności przez SoftPos zostało potwierdzone certyfikacjami organizacji płatniczych, w tym Mastercard i VISA. Certyfikaty te są gwarantem spełniania najwyższych norm bezpieczeństwa, przy każdej transakcji realizowanej w ramach tego nowego rozwiązania.
Akceptacja płatności bezgotówkowych pozwala rozwijać biznes małym i średnim przedsiębiorstwom. To jeden z powodów, dla których Mastercard angażuje się w inicjatywy mające na celu rozszerzenie sieci akceptacji, także poprzez wspieranie tak innowacyjnych rozwiązań jak SoftPos. Technologia ta ma duże szanse odnieść sukces na naszym rynku, ponieważ polscy konsumenci bardzo polubili płatności zbliżeniowe i są otwarci na kolejne innowacje w handlu. – mówi Kamila Kaliszyk, Dyrektor ds. Rozwoju Biznesu w polskim oddziale Mastercard Europe.
SoftPos został założony na początku 2019 r. i od tamtej pory notuje ciągły wzrost. Pierwsi polscy sprzedawcy w ramach wdrożenia z Worldline zostali przeszkoleni i rozpoczęli używanie aplikacji w lipcu 2020 r. Kolejne miesiące przyniosły rosnące zainteresowanie rozwiązaniem, które zaowocowało kolejnymi wspólnymi wdrożeniami. Zostaną one ogłoszone i uruchomione w kolejnych miesiącach.
SoftPos otrzymał wiele prestiżowych nagród, w tym „Best Payment Solutin” podczas zeszłorocznego Fintech & Insurtech Digital Congress.

Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r.

Przedsiębiorcy oczekują sprawiedliwego traktowania przez organy podatkowe

Ryzyko związane z inwestowaniem w CFD
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Polska przeciwna przedłużeniu umowy UE–Ukraina o transporcie drogowym. Uderza ona w krajową branżę transportową
Parlament Europejski większością głosów poparł przedłużenie umowy o transporcie drogowym między Unią Europejską a Ukrainą do końca 2025 roku. Zdaniem polskich europosłów, którzy głosowali przeciw, podtrzymanie liberalizacji przewozów drogowych przyczyni się do dalszego obniżenia konkurencyjności polskich firm transportowych. W przeciwieństwie do ukraińskich przewoźników muszą one spełniać szereg unijnych wymogów. Polska delegacja planuje przedstawić swoje stanowisko europejskiemu komisarzowi ds. zrównoważonego transportu i turystyki.
Transport
M.Kobosko: Wszyscy zapłacimy za eskalację między Izraelem a Iranem. Kraje UE powinny robić więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa

– Mrzonki o armii europejskiej są mrzonkami, to trzeba sobie jasno powiedzieć. Każdy z krajów członkowskich Unii Europejskiej musi, i to się na szczęście już dzieje, nie tylko myśleć i mówić, ale też robić coraz więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa w koordynacji wspólnej – uważa Michał Kobosko, poseł do Parlamentu Europejskiego z Polska 2050. W kontekście światowych konfliktów, w tym na linii Izrael–Iran, jego zdaniem Polska powinna się skupić na współpracy zarówno ze Wspólnotą, jak i Stanami Zjednoczonymi.
Muzyka
Trwający Festiwal Mozartowski przyciąga tłumy melomanów. To jedno z najważniejszych wydarzeń w stolicy

Artystka zaznacza, że za sprawą Warszawskiej Opery Kameralnej jeszcze przez dwa tygodnie Warszawa będzie rozbrzmiewać Mozartem. Kolejna edycja festiwalu poświęconego temu wybitnemu kompozytorowi zajmuje ważne miejsce w kulturalnym kalendarzu stolicy i przyciąga tłumy melomanów. A przed nimi jeszcze sporo atrakcji. Alicja Węgorzewska szczególnie zaprasza na dwie premiery, jedną skierowaną do młodych odbiorców, drugą – dedykowaną koneserom. Niezwykle ciekawie zapowiada się także nowy sezon artystyczny w WOK-u. Twórcy już pracują nad kolejnymi spektaklami i nagrywają nowe płyty.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.