SOLGAZ - 18 lat kuchennych innowacji
Kiedy w 2002 r. w 12 krajach Europy wprowadzano nową walutę euro, w niewielkiej miejscowości pod Świdnicą powstawała firma SOLGAZ. Jej celem było zmienić pomysł, zrodzony z pasji konstruktorów, w produkt. W coś, czego nie zaoferował dotąd żaden producent AGD na świecie - płytę gazową z ukrytymi palnikami. Produkt miał łączyć cechy standardowych płyt gazowych z wygodą użytkowania płyt ceramicznych. Dodatkowo miał być bardziej oszczędny. Pionierzy w tej wykreowanej przez siebie dziedzinie dopięli swego, a historia firmy SOLGAZ, która w tym roku obchodzi jubileusz 18 lat istnienia, przypomina amerykański sen.
Solgaz - sukces z polskim rodowodem
W 2004 r., kiedy wynalazek zyskał ochronę patentową, firma, a w zasadzie manufaktura, miała siedzibę w Marcinowicach pod Świdnicą. Na jej sukces pracowało początkowo zaledwie 5 osób. Ponieważ innowacyjność i rozwój są wpisane w DNA firmy, w 2009 r. na rynku pojawiła się nowa generacja płyt GPC. Działanie z coraz większym rozmachem wymagało odpowiedniej oprawy. Dlatego w 2014 r. Solgaz przeniósł się do nowej siedziby w Wałbrzyskiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej INVEST-PARK. Firma, zaczynająca działalność w niewielkim pomieszczeniu gospodarczym w Marcinowicach, dziś zajmuje 2 hale, w których znajdują się, oprócz produkcji, także pomieszczenia biurowe oraz showroom – firmowy sklep dedykowany wszystkim tym, którzy chcą poznać pełen asortyment firmy. Z każdym rokiem oferta ta powiększa się o kolejne nowatorskie sprzęty. Są to m. in. okapy, które same wykrywają gotowanie czy płyta gazowa, która sama gotuje. Od 2018 r. produkty firmy można kupić w ponad 300 sklepach w Polsce. Marka podbija także rynki zagraniczne. Jej najnowszy produkt to prawdziwa rewolucja na globalnym rynku płyt gazowych! Innova - jedyna na świecie płyta gazowa z żarnikami zamiast iskrowników oraz możliwością precyzyjnego ustawienia temperatury każdego z palników.
Rozwiązania światowego formatu
Solgazowi udało się coś, co tak naprawdę udaje się mało komu. Nie wystarczy mieć dobry pomysł. Sztuką jest stworzyć unikatowe, przydatne ludziom urządzenie, a potem skutecznie je sprzedać. Można powiedzieć, że zaskoczyliśmy sami siebie, bo gdyby ktoś nam kilkanaście lat temu powiedział, że jako pierwsi na świecie wprowadzimy żarniki w urządzeniach gazowych, trudno byłoby w to uwierzyć – mówi Ireneusz Bartnikowski, prezes spółki Solgaz. Innova to również zwiększona moc grzania, a także pamięć płyty i duże pola grzejne. Produkt mocno ewoluował wraz z biegiem lat, doświadczeniem, wsparciem fachowców i konstruktorów. Dziś marka oferuje już trzecią linię płyt „gaz pod szkłem” i pracuje nad kolejną. Od września br. klienci firmy mają także do dyspozycji showroom. Stworzyliśmy miejsce, w którym klient będzie mógł poczuć się, jak w prawdziwej kuchni i dokładne obejrzeć i sprawdzić sprzęt. Nasi konsultanci są do dyspozycji i chętnie zademonstrują każde urządzenie – dodaje. W showroomie można nie tylko przyjrzeć się asortymentowi firmy z bliska, ale także przetestować sprzęt na żywo.
Jedyni w swoim rodzaju
Dziś Solgaz ma na swoim koncie trzy linie płyt z ukrytymi palnikami – GPC, Optimex i Innova, a w ofercie w sumie ponad 30 modeli sprzętów AGD i akcesoriów. Ta stosunkowo niewielka firma wysoką dynamikę rozwoju zawdzięcza niewyczerpanym źródłom pomysłowości, determinacji i konsekwencji. Wszystko to owocuje także ekspansją na rynki zagraniczne – Solgaz jest obecny w 30 krajach na świecie. Na płytach Solgazu gotują mieszkańcy Karaibów, Dubaju czy Argentyny.
Wiele jest firm produkujących sprzęty na masową skalę. Solgaz ma niszowy produkt, którego nie ma nikt inny. Unikatowy produkt dla innowacyjnego klienta. Od samego początku Solgaz tworzą młodzi ludzie. W Marcinowicach zespół oddanych firmie dwudziestokilkuletnich pasjonatów uczył się wszystkiego od podstaw. Część z nich nadal należy do załogi. Niezwykła zażyłość, relacje i budowanie świadomości marki zupełnie od podstaw to coś, czego próżno szukać w wielkich korporacjach. Zaufanie i wsparcie klientów zawsze były dla nas czynnikami napędzającymi do dalszego rozwoju. To właśnie klienci inspirowali nas przez ostatnie 18 lat. Jednak nigdy nie zaszlibyśmy tak daleko, gdybyśmy nie tworzyli zgranego zespołu wewnątrz firmy. Nasi pracownicy są aktywami, które cenimy najbardziej – przyznaje Ireneusz Bartnikowski.
Kroczyć własną ścieżką
Dzisiejsi konsumenci mają coraz większe oczekiwania – nie chodzi już tylko o wysoką jakość produktu, ale także design, funkcjonalność, intuicyjną obsługę i nowatorskie rozwiązania. Solgaz od lat liczy się z opiniami klientów, czego dowodem jest kolejna, najnowsza linia płyt gaz pod szkłem Innova. Jeżeli użytkownicy skarżą się, że dźwięk cykających iskrowników przy zapalaniu gazu im przeszkadza, to staramy się go wyeliminować. Kuchenki pozostałych producentów, wszystkie bez wyjątku, są wyposażone w takie głośne iskrowniki. Co to oznacza? Że znalezienie alternatywnego sposobu zapalania wcale nie jest takie proste – mówi prezes spółki Solgaz. – Inaczej wszyscy producenci już dawno wdrożyliby takie rozwiązanie. Dla Solgazu takie wyzwania to pole do popisu. Reagujemy na potrzeby klientów w sposób nieodkryty dotąd przez innych producentów. To daje nam bardzo istotną przewagę konkurencyjną – dodaje.
Solgaz nigdy nie miał zamiaru konkurować z gigantami branży AGD, którzy produkują sprzęt seryjnie i na masową skalę. Konsekwentnie kroczy swoją ścieżką – innowacyjną i opatentowaną. Klienci Solgaz, poszukujący niestandardowych rozwiązań i znużeni sprzętem, który niewiele różni się od siebie, doceniają polską markę i jej wyjątkowe produkty.
Issuer Direct Corp zmienia się na ACCESS Newswire Inc: odważny krok w kierunku przyszłości komunikacji
Skuteczny marketing B2B – klucz do rozwoju firmy
Skuteczny marketing internetowy - co warto wiedzieć?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Ślepe pozwy pomogą walczyć z hejtem w internecie. Spodziewana lawina wniosków może sparaliżować sądy
Wprowadzenie instytucji tzw. ślepego pozwu pozwoli skuteczniej ścigać za naruszenie dóbr osobistych popełnione przez anonimowych internautów. Przepisy pozwolą na złożenie pozwu w sytuacji, gdy poszkodowany nie zna danych identyfikujących hejtera. Krajowa Rada Sądownictwa i Sąd Najwyższy ostrzegają, że nowelizacja może doprowadzić do znacznego przeciążenia sądów, a krótkie terminy na identyfikację sprawcy mogą skutkować wzrostem odszkodowań za przewlekłość postępowania.
Ochrona środowiska
Nowy obowiązek segregowania odpadów budowlanych i rozbiórkowych. Firmy mogą go jednak scedować na wyspecjalizowane przedsiębiorstwa
1 stycznia weszła w życie ustawa zmieniająca przepisy o odpadach, która nakłada na wytwórców odpadów budowlanych i rozbiórkowych obowiązek ich segregacji i zapewnienia dalszego ich zagospodarowania. To efekt implementacji unijnej dyrektywy. Ostateczną treść przepisów branża poznała w ostatnich tygodniach 2024 roku. Nie jest wciąż jasne, czy w przypadku budów dopuszczona będzie frakcja odpadów zmieszanych, których nie da się posegregować. Następnym krokiem będą prawdopodobnie poziomy recyklingu odpadów budowlanych, jakie przedsiębiorcy będą musieli zapewnić. Nowe obowiązki nie dotyczą osób fizycznych.
Handel
T. Bocheński: Współpraca z Donaldem Trumpem może być bardzo trudna. Interes amerykański będzie stawiany na pierwszym miejscu
– Współpraca na linii Unia Europejska – USA w ciągu czterech najbliższych lat rządów Donalda Trumpa może być trudna – ocenia europoseł Tobiasz Bocheński. Polski Instytut Spraw Międzynarodowych ostrzega, że potencjalne zmiany w polityce USA, w tym zwiększenie ceł, mogą dotknąć wszystkich partnerów Stanów Zjednoczonych. Dużą niewiadomą jest również kwestia wsparcia dla Ukrainy i ewentualnego zakończenia wojny. Polityka nowego prezydenta może mieć kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa całej Europy.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.