Komunikaty PR

Spora zmiana w McDonald's - pierwszy kraj z opakowaniami wielokrotnego użytku

2023-07-04  |  10:07
Biuro prasowe

Checkpoint Systems, globalny lider w dziedzinie rozwiązań RFID i systemów antykradzieżowych RF, ogłosił współpracę z McDonald’s France nad zastosowaniem technologii RFID w nowych opakowaniach wielokrotnego użytku, które będą używane przez tę największą na świecie sieć restauracji typu fast-food.

Współpraca ta jest wynikiem zobowiązania McDonald’s do wyeliminowania zbędnych opakowań i poprawy systemu recyklingu, jak również obowiązujących od stycznia 2023 roku nowych przepisów ukierunkowanych na walkę z odpadami celem ochrony bioróżnorodności i zasobów naturalnych we Francji.

Po dwóch latach szeroko zakrojonych konsultacji, Checkpoint został wybrany w 2021 r. przez McDonald’s France do realizacji projektu obejmującego instalację sprzętu RFID oraz oprogramowania w swoich restauracjach w całym kraju. Projekt ten ma na celu ograniczenie ilości odpadów produkowanych przez restauracje McDonald’s poprzez zwiększenie wglądu w czasie rzeczywistym w stany magazynowe opakowań wielorazowych, zapewnienie szybkiego i wydajnego zarządzania zapasami, optymalizację uzupełniania i zagwarantowanie długotrwałego zabezpieczenia użyteczności zasobów restauracji.

Na podstawie testów laboratoryjnych i konsultacji w zakresie produktów Checkpoint Systems opracował pierwsze na świecie bezpieczne dla żywności rozwiązanie RFID odporne na wodę i wysokie temperatury. Nowatorskie etykiety zostały zastosowane we wszystkich rodzajach opakowań, od kubków i butelek, po pojemniki na frytki, umożliwiając ich monitorowanie i potencjalnie śledzenie za pośrednictwem zautomatyzowanej bazy danych.

Wspomniana baza danych dodatkowo zapewni McDonald’s France pełny wgląd w czasie rzeczywistym w posiadane stany magazynowe – w tym dane dotyczące rodzajów i liczby opakowań – i pozwoli określić potrzeby uzupełniania z dokładnością 99%. Dzięki funkcji automatycznego śledzenia restauracje będą mogły precyzyjnie lokalizować opakowania znajdujące się w pobliżu (np. opakowania przypadkowo wyrzucone do koszy na śmieci), ograniczając tym samym ubytki. Do tej chwili firma Checkpoint dostarczyła rozwiązania RFID już do ponad 1200 restauracji McDonald’s we Francji.

Nowe przepisy wprowadzone we Francji na początku roku postawiły największych graczy na rynku przed nie lada wyzwaniem. Europa planuje w ciągu kolejnych dziesięciu lat całkowicie przejść na gospodarkę w obiegu zamkniętym, jednak na drodze do tego celu stoi wiele przeszkód operacyjnych –wyjaśnia Julien Thibult, Dyrektor Sprzedaży RFID w Checkpoint Systems France.

Ponieważ odpowiedzialność za bardziej ekologiczną przyszłość została złożona na barki marek i sprzedawców detalicznych, niezwykle ważne jest, aby firmy odpowiednio dostosowały swoje praktyki biznesowe bez uszczerbku dla zysków. Z tego powodu staraliśmy się dostarczyć rozwiązanie RFID, które będzie spełniać wszystkie potrzeby McDonald’s France i nie tylko poprawi płynność i przejrzystość łańcucha dostaw, ale również zapewni przyszłościowe, bardziej ekologiczne działanie marki – dodaje Frederic Boukara, Business Unit Director France w Checkpoint Systems.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią Biuro prasowe
2025-04-14 | 06:00

DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią

Nowa, piąta już w Polsce sortownia DPD Polska to strategiczna inwestycja firmy, której celem jest dalsza optymalizacja procesów logistycznych oraz zwiększenie
Handel Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów
2025-04-09 | 10:45

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Jeszcze dekadę temu zakupy spożywcze online wydawały się rozwiązaniem dla nielicznych. Zmieniające się nawyki konsumentów i rosnące oczekiwania wobec jakości
Handel Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl
2025-03-25 | 06:00

Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl

Wystartowały Dni Wiosennych Okazji w sklepie Amazon.pl, które potrwają do 31 marca 2025 r., oferując siedem dni wyjątkowych promocji na dziesiątki tysięcy produktów we

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Rząd zapowiada nową strategię wspierającą polski kapitał. Rodzimym firmom przyda się promocja ze strony instytucji państwowych

Premier Donald Tusk podczas otwarcia wiosennej odsłony Europejskiego Forum Nowych Idei zapowiedział nową politykę gospodarczą, opartą na odbudowie i repolonizacji krajowej gospodarki. Przy wyborze wykonawców w państwowych inwestycjach mają być promowane polskie firmy, a zadaniem administracji ma być dbanie o interes narodowy. – Wydaje mi się, że powinniśmy jednak przede wszystkim patrzeć na to, kto i jak skutecznie będzie wspierał polskie firmy, inwestycje, bo to jest to, czego potrzebujemy – ocenia dr Henryka Bochniarz, przewodnicząca Rady Głównej Konfederacji Lewiatan.

Finanse

Członek RPP spodziewa się obniżki stóp procentowych już w maju, może nawet o 50 pb. Potem dyskusja o kolejnej obniżce możliwa w lipcu

Nie najlepsze dane z gospodarki w I kwartale roku oraz inflacja o połowę niższa niż w chwili ostatniej obniżki stóp – to zdaniem Ludwika Koteckiego, członka RPP, wystarczająco mocne powody przemawiające za cięciem kosztu pieniądza już na majowym posiedzeniu. W grze może być nawet 50 punktów bazowych na początek, a do końca roku dwa razy tyle. Podwyższona niepewność w globalnej gospodarce spowodowana polityką administracji w Waszyngtonie to dodatkowy czynnik, który powinien wesprzeć decyzję o poluzowaniu polityki pieniężnej.

Prawo

Trwają prace nad nową ustawą o Rzeczniku MŚP. Urząd zyska nowe kompetencje

Zgodnie z procedowaną ustawą Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców stanie się Rzecznikiem Praw Przedsiębiorców i zyska nowe uprawnienia. Wśród nich najważniejsze to możliwość reprezentowania wszystkich przedsiębiorstw, niezależnie od ich wielkości, i rolników, a także inicjatywa ustawodawcza. Ustawą w kolejnych tygodniach ma się zająć rząd.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.