Spora zmiana w McDonald's - pierwszy kraj z opakowaniami wielokrotnego użytku
Checkpoint Systems, globalny lider w dziedzinie rozwiązań RFID i systemów antykradzieżowych RF, ogłosił współpracę z McDonald’s France nad zastosowaniem technologii RFID w nowych opakowaniach wielokrotnego użytku, które będą używane przez tę największą na świecie sieć restauracji typu fast-food.
Współpraca ta jest wynikiem zobowiązania McDonald’s do wyeliminowania zbędnych opakowań i poprawy systemu recyklingu, jak również obowiązujących od stycznia 2023 roku nowych przepisów ukierunkowanych na walkę z odpadami celem ochrony bioróżnorodności i zasobów naturalnych we Francji.
Po dwóch latach szeroko zakrojonych konsultacji, Checkpoint został wybrany w 2021 r. przez McDonald’s France do realizacji projektu obejmującego instalację sprzętu RFID oraz oprogramowania w swoich restauracjach w całym kraju. Projekt ten ma na celu ograniczenie ilości odpadów produkowanych przez restauracje McDonald’s poprzez zwiększenie wglądu w czasie rzeczywistym w stany magazynowe opakowań wielorazowych, zapewnienie szybkiego i wydajnego zarządzania zapasami, optymalizację uzupełniania i zagwarantowanie długotrwałego zabezpieczenia użyteczności zasobów restauracji.
Na podstawie testów laboratoryjnych i konsultacji w zakresie produktów Checkpoint Systems opracował pierwsze na świecie bezpieczne dla żywności rozwiązanie RFID odporne na wodę i wysokie temperatury. Nowatorskie etykiety zostały zastosowane we wszystkich rodzajach opakowań, od kubków i butelek, po pojemniki na frytki, umożliwiając ich monitorowanie i potencjalnie śledzenie za pośrednictwem zautomatyzowanej bazy danych.
Wspomniana baza danych dodatkowo zapewni McDonald’s France pełny wgląd w czasie rzeczywistym w posiadane stany magazynowe – w tym dane dotyczące rodzajów i liczby opakowań – i pozwoli określić potrzeby uzupełniania z dokładnością 99%. Dzięki funkcji automatycznego śledzenia restauracje będą mogły precyzyjnie lokalizować opakowania znajdujące się w pobliżu (np. opakowania przypadkowo wyrzucone do koszy na śmieci), ograniczając tym samym ubytki. Do tej chwili firma Checkpoint dostarczyła rozwiązania RFID już do ponad 1200 restauracji McDonald’s we Francji.
– Nowe przepisy wprowadzone we Francji na początku roku postawiły największych graczy na rynku przed nie lada wyzwaniem. Europa planuje w ciągu kolejnych dziesięciu lat całkowicie przejść na gospodarkę w obiegu zamkniętym, jednak na drodze do tego celu stoi wiele przeszkód operacyjnych –wyjaśnia Julien Thibult, Dyrektor Sprzedaży RFID w Checkpoint Systems France.
– Ponieważ odpowiedzialność za bardziej ekologiczną przyszłość została złożona na barki marek i sprzedawców detalicznych, niezwykle ważne jest, aby firmy odpowiednio dostosowały swoje praktyki biznesowe bez uszczerbku dla zysków. Z tego powodu staraliśmy się dostarczyć rozwiązanie RFID, które będzie spełniać wszystkie potrzeby McDonald’s France i nie tylko poprawi płynność i przejrzystość łańcucha dostaw, ale również zapewni przyszłościowe, bardziej ekologiczne działanie marki – dodaje Frederic Boukara, Business Unit Director France w Checkpoint Systems.

MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji
Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.
Konsument
Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.
Transport
Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.