Słynny koszykarz ma nowe zajęcie. Opowiedział o tym w krótkometrażowym filmie
Rafał „Lipek” Lipiński to legenda dunków – wyjątkowej dyscypliny sportowej, w której koszykarze rywalizują w zawodach na najbardziej efektowne wsady. Zdobył pięć mistrzostw świata (na początku czerwca sięgnął w Wiedniu po kolejny medal, tym razem brązowy) oraz niezliczoną ilość mniejszych nagród i wyróżnień. Dziś ma 32 lata i myśli o nowym zajęciu, którym zajmie się po zakończeniu kariery. Jakim? Opowiada o tym w krótkometrażowym filmie „Lipek”, który 14 czerwca miał premierę na platformie Betclic Studios oraz kanale YouTube Betclic.
Barcelona, Stambuł, Tokio, Paryż, Miami. To tylko kilka miejsc, w których sukcesy świętował Rafał Lipiński. Pochodzący z Poznania zawodnik jest jednym z najlepszych w historii swojej dyscypliny. Prezentując wyjątkowe wsady zjeździł cały świat, występował u boku LeBrona Jamesa czy Shaquille’a O’Neala, a nawet zagrał w filmie fabularnym. Choć jest spełnionym sportowcem, nie zamierza w życiu „odcinać kuponów”. Dziś ma 32 lata i przed sobą jeszcze kilka lat profesjonalnej gry, ale myśli już o przyszłości.
– Miałem wiele kontuzji w czasie kariery, co nauczyło mnie sporo o moim ciele. Jak powstają urazy, jakie są ich skutki. W ten sposób zakochałem się w anatomii, ujęciu dobrobytu człowieka jako jednostki. Stwierdziłem, że jedyną opcją poszerzenia moich zainteresowań jest rozpoczęcie studiów lekarskich – mówi w krótkometrażowym filmie zatytułowanym „Lipek”.
Produkcja powstała na zlecenie platformy wideo Betclic Studios, na której znaleźć można filmy dokumentalne o inspirujących historiach. Lipek opowiada w niej także m.in. o początkach kariery profesjonalnego dunkera, która rozpoczęła się od gry w tradycyjną koszykówkę.
Film „Lipek” to trzeci, wyprodukowany w Polsce krótkometrażowy dokument platformy Betclic Studios. Reżyser Dawid Napierała z gdańskiego studia G58 stworzył przedtem dokumenty o Marku „Looney’u” Rybowskim, słynnym trójmiejskim artyście graffiti, a także Sonyi – polskiej DJ-ce, która współpracuje z największymi markami modowymi na świecie, a na co dzień żyje i tworzy w Dubaju. Obie produkcje wyświetlono dotychczas ponad 1,1 miliona razy.
Wszystkie filmy dostępne na platformie Betclic Studios można obejrzeć za darmo.
Betclic Studios – nowe otwarcie w polskiej dokumentalistyce
Betclic Studios to nie tylko platforma wideo, ale także fundusz wsparcia dla młodych twórców. Marka Betclic przygotowała program grantowy o łącznej wartości 1 mln złotych. Pieniądze te czekają na osoby, które za pośrednictwem platformy zgłoszą ciekawy, oryginalny pomysł na produkcję wideo.
Program nie jest kierowany wyłącznie do profesjonalistów – Betclic wesprze każdego twórcę, który wyróżni się ciekawą koncepcją i brakuje mu pieniędzy na jej realizację. Powstałe w ramach funduszu filmy mają dodatkowo szansę na premierę na platformie Betclic Studios.
– Program grantowy to szansa nie tylko dla utalentowanych reżyserów, ale także dla internetowych twórców wideo z ciekawymi pomysłami. Ważny jest dla nas dobry pomysł oraz determinacja, by, podobnie jak bohaterzy filmów Betclic Studios, wybrać swój kurs i dążyć do celu – mówi Bartłomiej Płoskonka, Country Manager Polska w Betclic.
Betclic inwestuje w świat filmu
Betclic Studios to nie jedyna inicjatywa marki w sektorze filmowym. Firma rozpoczęła współpracę z Papaya New Directors. Organizatorzy konkursu już od dekady umożliwiają młodym reżyserom bezpośrednie wejście do zawodu w branży filmowej, reklamowej i kreatywnej. W ramach współpracy utalentowani twórcy stworzą dla Betclic aż osiem filmów konkursowych. Będą to nie tylko produkcje reklamowe, ale również filmy dokumentalne i teledysk.
-- KONIEC –
O BETCLIC
Betclic to legalny bukmacher i czołowa europejska marka o zasięgu globalnym. Od lat jest liderem rynków we Francji i Portugalii, a od lipca 2019 roku jest dostępny także dla klientów w Polsce. Od początku mocno angażuje się we wspieranie sportu. Sponsoruje drużynę Piasta Gliwice (Mistrzów Polski 2019), a od sierpnia 2020 roku jest sponsorem federacji sztuk walk Fame MMA. Betclic w przeszłości wspierał także Lechię Gdańsk i reprezentację Polski w siatkówce. Betclic jest także sponsorem wydarzeń kulturalnych FEST Festival oraz SnowFest Festival.

Motorola zaprasza fanów piłki nożnej na ekskluzywny konkurs związany z FIFA Club World Cup 2025™. Do wygrania pięć wyjazdów na finał i półfinał

Bieganie zimą? Marka Montis proponuje latarkę czołową

Świąteczna niespodzianka od siatkarek KSG Warszawa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.