Transmisja z Karowej i 100-lecie Rajdu Polski w Motowizji
Face it
Bagatela 10
02-003 Warszawa
j.owsianko|agencjafaceit.pl| |j.owsianko|agencjafaceit.pl
+48 503 543 876
www.agencjafaceit.pl
W najbliższy weekend, od 18 do 20 czerwca czeka nas święto każdego fana sportu motorowego - 77. ORLEN Rajd Polski. Jubileuszowa impreza, obchodząca swoje setne urodziny, wymaga najlepszej możliwej oprawy, którą zapewni Motowizja, patron medialny Rajdu.
W 1921 roku sześć załóg ruszyło w trasę z Warszawy do Białowieży i z powrotem do Warszawy. Tak rozpoczęła się historia drugiego najstarszego rajdu na świecie po Rajdzie Monte Carlo. Od tamtej pory wiele się zmieniło, ale wciąż Rajd Polski to jedne z najważniejszych tego typu zawodów w naszym kraju i jedne z najważniejszych na świecie.
77. edycja ORLEN Rajdu Polski ponownie będzie rundą FIA ERC oraz ProfiAuto RSMP, co oznacza bogatą listę startową, obfitującą w nazwiska ze ścisłego topu. Z numerem jeden pojedzie zwycięzca ostatniej edycji, dwukrotny rajdowy mistrz Europy Aleksiej Łukjaniuk. W gronie faworytów zdecydowanie znajdują się także zawodnicy znani z rajdowych mistrzostw świata - Andreas Mikkelsen oraz Craig Breen. Obaj startowali w Rajdzie Polski kiedy była to runda WRC, Fin ją nawet w 2016 roku wygrał.
Z całą kawalkadą przyjezdnych powalczy krajowa czołówka z Mikołajem Marczykiem na czele. Mistrz Polski z 2019 rozpoczął sezon od objęcia prowadzenia w klasyfikacji generalnej ProfiAuto RSMP na litewskich szutrach. Swój szesnasty start w krajowym klasyku zaliczy Grzegorz Grzyb - więcej razy w Rajdzie Polski brali udział jedynie Marek Ryndak i Krzysztof Hołowczyc.
Bazą rajdu ponownie będą Mikołajki, a rywalizacja będzie się toczyć głównie na szutrowych odcinkach specjalnych Warmii i Mazur. Głównie, ponieważ z okazji stulecia Rajdu Polski przygotowano wyjątkowe wyzwanie. W niedzielę załogi udadzą się w drogę do Warszawy, gdzie zakończy się 77. ORLEN Rajd Polski na kultowej ulicy Karowej.
Sytuacja pandemiczna sprawiła, że organizatorzy musieli podjąć niezwykle trudną decyzję o organizacji zawodów bez udziału kibiców. Z pomocną dłonią wyszła jednak Motowizja, patron medialny 77. ORLEN Rajdu Polski, który od lat dba o dostępność polskiego motorsportu dla jak największego grona fanów. Rywalizacja w centrum Warszawy będzie transmitowana na żywo na antenie Motowizji, a także na kanałach społecznościowych stacji.
Stulecie Rajdu Polski to także znakomita okazja do celebracji tych, którzy przez ten czas odnosili sukcesy w tej historycznej imprezie. Zanim z ulicą Karową zmierzą się najlepsze obecnie załogi Polski i Europy, o prym powalczą rajdowe legendy. W Historycznym Kryterium Karowa wezmą udział między innymi Andrzej Jaroszewicz trzykrotny zwycięzca Rajdu Polski oraz tacy legendarni kierowcy polskich rajdów jak Błażej Krupa, Tomasz Ciecierzyński i Janusz Szerla. Towarzyszyć im będą równie legendarni mistrzowi rajdowego pilotażu Tomasz Szostak oraz Marek Oziębło. To najsilniejsza obsada polskich Rajdowych Mistrzów jaka w ostatnich latach pojawiła się jakimkolwiek polskim rajdzie.
Motowizja także dołoży swoją cegiełkę do celebracji stulecia Rajdu Polski. Przez cały weekend od 18 do 20 czerwca ramówka wypełniona będzie dokumentalnymi pozycjami o najwybitniejszych polskich zawodnikach i legendarnych polskich rajdówkach. Pokazany zostanie również film Wojciecha Majewskiego stworzony specjalnie na tę okazję, którego premiera będzie miała miejsce w przerwie transmisji z ulicy Karowej. Dodatkowo widzowie będą mogli przypomnieć sobie ostatnią edycję Rajdu Polski.
- ORLEN Rajd Polski to wyjątkowa impreza. Pamiętam jak po raz pierwszy byłem na odcinkach specjalnych w krainie tysiąca jezior i byłem onieśmielony ich magią, a także wyjątkowością. Ogromne wrażenie zrobiła też na mnie pasja polskich kibiców, od których bił podziw wobec najlepszych załóg Europy i radość, że mogą uczestniczyć w czymś tak fenomenalnym. Z tego powodu Motowizja zrobiła wszystko co w swojej mocy, by dać kibicom rajdów maksymalną ilość emocji i informacji z tegorocznego, jubileuszowego Rajdu Polski. Odcinek specjalny na ulicy Karowej połączony z rywalizacją prawdziwych legend tego sportu to wydarzenie, które zdarza się dosłownie raz na sto lat. Cały weekend na naszej antenie będzie jedną wielką celebracją Rajdu Polski, ukoronowaną transmisją na żywo z legendarnej ulicy Karowej – mówi Krzysztof Mikulski, prezes Motowizji.
Specjalny program na 100-lecie Rajdu Polski w Motowizji:
Piątek, 18 czerwca:
16:00 Moto Archiwum Wojtka Majewskiego
16:20 RSMP Raport Rajd Polski 2019
16:50 Motoikony – Krzysztof Hołowczyc
18:15 Kuzaj – rajdowe życie
19:15 Kulig – niedokończony rajd
19:45 HRSMP Rajd Polski 2019
20:00 Kultowe Rajdowe (Polonez)
20:35 Moto Archiwum Wojtka Majewskiego
22:00 Motoikony – Sobiesław Zasada
Sobota, 19 czerwca:
14:10 Rajdowe Mistrzostwa Europy 2019 - Polska - podsumowanie rajdu
15:05 Kultowe Rajdowe (Polonez)
15:40 Moto Archiwum Wojtka Majewskiego
17:15 Kultowe Rajdowe (Fiat 126p)
17:50 Kultowe Rajdowe (Fiat 125p)
18:20 Kultowe Rajdowe (Polonez 2)
18:55 premiera Moto Archiwum Wojtka Majewskiego - Odcinek specjalny - Rajd Polski
20:00 Moto Archiwum Wojtka Majewskiego
20:20 RSMP Raport Rajd Polski 2019
20:50 Motoikony – Krzysztof Hołowczyc
22:15 Kuzaj – rajdowe życie
23:15 Kulig – niedokończony rajd
23:45 HRSMP Rajd Polski 2019
Niedziela, 20 czerwca:
14:10 Rajdowe Mistrzostwa Europy 2019 - Polska - za kulisami rajdu
14:40 Motoikony – Sobiesław Zasada
15:40 Moto Archiwum Wojtka Majewskiego
16:15 live, cz.1 Rajd Polski - Karowa - transmisja, cz.1 - transmisja Historycznego Kryterium Karowa z okazji stulecia Rajdu Polski.
17:20 premiera Rajd Polski - szybkość, pasja, emocje
17:50 live, cz. 2 Rajd Polski - Karowa - transmisja, cz.1 - transmisja odcinka specjalnego 77. ORLEN Rajdu Polski na ulicy Karowej.

Motorola zaprasza fanów piłki nożnej na ekskluzywny konkurs związany z FIFA Club World Cup 2025™. Do wygrania pięć wyjazdów na finał i półfinał

Bieganie zimą? Marka Montis proponuje latarkę czołową

Świąteczna niespodzianka od siatkarek KSG Warszawa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.