Sposoby modernizacji aplikacji – F5 State of Application Strategy 2021
Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.
Górskiego 9
00-033 Warszawa
biuro|mondaypr.pl| |biuro|mondaypr.pl
+48 224878421
www.mondaypr.pl
Kiedy spojrzymy na transformację cyfrową oczami korporacji, widzimy kolejne jej fazy wyznaczające ramy ewolucji technologicznej, która towarzyszy organizacjom – od modeli fizycznych po cyfrowe. Za każdym z trzech etapów rozwoju[1] stoją nowe inicjatywy, czyli kolejne technologie.
Organizacje, które poszerzają swoją cyfrową obecność znajdują się na drugim etapie transformacji skoncentrowanym na działaniach modernizacyjnych. Priorytetem biznesu jest dostarczanie klientom cyfrowych doświadczeń online, lecz w tej fazie nie ograniczają się jedynie do webowych i mobilnych aplikacji. Etap ten obejmuje także digitalizację produktów i częściowo odpowiada za gwałtowny wzrost liczby „połączonych” urządzeń i aplikacji, które nimi operują. Taka sytuacja gwałtownie zwiększa zapotrzebowanie na platformę Edge 2.0[2].
Dlatego termin modernizacja ma znaczenie wykraczające poza pojęcie nowej strony internetowej. Modernizacja jest sposobem, w jaki organizacje tworzą bezproblemową obsługę obejmującą produkty i procesy. Z naszych badań wynika, że postępuje tak wiele przedsiębiorstw.
Fala modernizacji – odpowiedź na oczekiwania klientów
Ponad połowa (56%) respondentów naszego Raportu SOAS 2021[3] twierdzi, że modernizacja aplikacji wynika z inicjatyw transformacji cyfrowej. Unowocześnianie jest konieczne, ponieważ rozwiązania monolityczne, na których opiera się ciągle wiele przedsiębiorstw w zakresie podstawowych funkcji biznesowych, nie są w stanie zaoferować interfejsu, jakiego oczekują konsumenci.
Modernizacja nie jest nowym pomysłem. Znajdziemy na to dowody w portfolio korporacji w postaci aplikacji klient-serwer i trzywarstwowych aplikacji internetowych. Wiele z tych aplikacji zostało stworzonych wyłącznie w celu zapewnienia dostępu do istniejących monolitycznych, podstawowych dla firm aplikacji biznesowych. Obecny rozwój aplikacji mobilnych i natywnych dla kontenerów można także, częściowo, przypisać modernizacji.
Dane to potwierdzają. Organizacje przede wszystkim modernizują aplikacje rozszerzając je o bardziej nowoczesne odpowiedniki – aplikacje natywne dla kontenerów i interfejsy API. To wyraźny trend. Firmy będące w zaawansowanych fazach transformacji cyfrowej dwukrotnie częściej uruchamiają ponad połowę swojego portfolio aplikacji właśnie w kontenerach.
Widzimy również sporą zmianę w portfolio przedsiębiorstw – znaczący spadek odsetka starzejących się, tradycyjnych aplikacji. Zarówno aplikacje typu klient-serwer, jak i trójwarstwowe aplikacje internetowe stanowią w tym roku znacznie mniejszą część portfolio przedsiębiorstw. Prowadzone przez firmy audyty portfela aplikacji, pozwalające wykryć zduplikowane funkcje możliwe do wyeliminowania ofertą SaaS, przyśpieszają modernizację bardziej niż rosnąca liczba nowoczesnych aplikacji. Większy wpływ na trend mają więc organizacje, które swoje portfolio po prostu czyszczą i usprawniają.
Różne metody modernizacji
Chociaż refaktoryzacja pozostaje jednym z najpopularniejszych terminów w dzisiejszym marketingu technologicznym, dane mówią nam, że nie jest to najpopularniejszy sposób modernizacji aplikacji – chyba, że jest się firmą technologiczną.
Kiedy przyjrzeliśmy się przyjętym przez przedsiębiorstwa metodom unowocześniania, odkryliśmy, że 44% respondentów używa tylko interfejsów API (61%) lub nowoczesnych komponentów (54%) celem udoskonalenia swojego cyfrowego portfolio. Firmy z sektora usług finansowych, użyteczności publicznej, produkcji i telekomunikacji ponad dwukrotnie częściej korzystają z interfejsów API lub nowoczesnych komponentów niż z refaktoryzacji.
Nie powinno to dziwić. Chociaż wiele technologii, w kategoriach standardów technologicznych, jest uważanych za dość stare, dojrzałe firmy działające od lat w wiodących branżach ciągle ich używają. W związku z tym koszt i wysiłek związany z refaktoryzacją podstawowych aplikacji jest znacznie wyższy niż w przypadku stosunkowo młodej firmy technologicznej.
Mimo to, warto rozważyć wszystkie metody modernizacji – w tym adaptację i przejście do chmury publicznej. Ponadto, w modernizacji aplikacji dobrze sprawdzą się także redukcja, ponowne wykorzystanie i recycling, ponieważ:
<>1.2.3.Lori MacVittie, Principal Technology Evangelist, Office of the CTO, F5
[1] https://www.f5.com/company/blog/the-three-phases-of-digital-transformation
[2] https://www.f5.com/company/blog/enabling-the-edge-2-0-revolution
[3] https://www.f5.com/state-of-application-strategy-report

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Sukces gospodarczy Polski może zachęcić do powrotów Polaków mieszkających za granicą. Nowa rządowa strategia ma w tym pomóc
Polska coraz mocniej stawia na powroty swoich obywateli z zagranicy. Rządowa strategia współpracy z Polonią na najbliższe lata zakłada system zachęt dla osób powracających, ale też ułatwienia w uznawaniu wykształcenia i kwalifikacji, podejmowaniu studiów czy staży zawodowych. To w obliczu rosnących wyzwań demograficznych i zapotrzebowania na wysoko wykwalifikowaną kadrę szansa na wzmocnienie rynku pracy. Napływ wykwalifikowanych specjalistów z doświadczeniem zdobytym za granicą może pomóc w modernizacji krajowej gospodarki.
Prawo
ZPP: Działania administracji narażają na szwank wysiłek deregulacyjny. Niektóre niosą znamiona dyskryminacji i nękania przedsiębiorców

Choć rząd zgodnie z zapowiedziami realizuje szeroko zakrojone zmiany deregulacyjne, przedsiębiorcy alarmują, że brakuje w nich spójności, przewidywalności i realnej poprawy, zwłaszcza w kontaktach z administracją. Jako przykład ZPP podaje przypadek firmy British American Tobacco (BAT) i jej zatrzymanego przez izbę celno-skarbową zamówienia 200 tys. kartridży do e-papierosów. Dotknięte tą decyzją spółki liczą straty.
Konsument
Branża piwowarska dodaje do polskiej gospodarki ponad 20,5 mld zł rocznie. Spadki sprzedaży i produkcji piwa uderzają również w inne sektory

Branża piwowarska pozostaje ważnym ogniwem polskiej gospodarki. Nowy raport CASE wskazuje, że generuje ona 3 proc. dochodów budżetowych i 85 tys. miejsc pracy w samych browarach i innych powiązanych sektorach. Dlatego kurczący się rynek piwa może mieć poważne reperkusje – już dziś nadwyżka mocy produkcyjnych przekracza 10 mln hl. Spadki są spowodowane m.in. znaczącym wzrostem kosztów działalności, spadkiem konsumpcji, a także uderzającymi w browarników zmianami regulacyjnymi.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.