Komunikaty PR

Sposoby modernizacji aplikacji – F5 State of Application Strategy 2021

2021-05-27  |  01:00
Kontakt
Monday PR
Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.

Górskiego 9
00-033 Warszawa
biuro|mondaypr.pl| |biuro|mondaypr.pl
+48 224878421
www.mondaypr.pl

Kiedy spojrzymy na transformację cyfrową oczami korporacji, widzimy kolejne jej fazy wyznaczające ramy ewolucji technologicznej, która towarzyszy organizacjom – od modeli fizycznych po cyfrowe. Za każdym z trzech etapów rozwoju[1] stoją nowe inicjatywy, czyli kolejne technologie. 

Organizacje, które poszerzają swoją cyfrową obecność znajdują się na drugim etapie transformacji skoncentrowanym na działaniach modernizacyjnych.  Priorytetem biznesu jest dostarczanie klientom cyfrowych doświadczeń online, lecz w tej fazie nie ograniczają się jedynie do webowych i mobilnych aplikacji. Etap ten obejmuje także digitalizację produktów i częściowo odpowiada za gwałtowny wzrost liczby „połączonych” urządzeń i aplikacji, które nimi operują. Taka sytuacja gwałtownie zwiększa zapotrzebowanie na platformę Edge 2.0[2].

Dlatego termin modernizacja ma znaczenie wykraczające poza pojęcie nowej strony internetowej. Modernizacja jest sposobem, w jaki organizacje tworzą bezproblemową obsługę obejmującą produkty i procesy. Z naszych badań wynika, że ​​postępuje tak wiele przedsiębiorstw.

 

Fala modernizacji – odpowiedź na oczekiwania klientów

Ponad połowa (56%) respondentów naszego Raportu SOAS 2021[3] twierdzi, że modernizacja aplikacji wynika z inicjatyw transformacji cyfrowej. Unowocześnianie jest konieczne, ponieważ rozwiązania monolityczne, na których opiera się ciągle wiele przedsiębiorstw w zakresie podstawowych funkcji biznesowych, nie są w stanie zaoferować interfejsu, jakiego oczekują konsumenci.

Modernizacja nie jest nowym pomysłem.  Znajdziemy na to dowody w portfolio korporacji w postaci aplikacji klient-serwer i trzywarstwowych aplikacji internetowych. Wiele z tych aplikacji zostało stworzonych wyłącznie w celu zapewnienia dostępu do istniejących monolitycznych, podstawowych dla firm aplikacji biznesowych. Obecny rozwój aplikacji mobilnych i natywnych dla kontenerów można także, częściowo, przypisać modernizacji.

Dane to potwierdzają. Organizacje przede wszystkim modernizują aplikacje rozszerzając je o bardziej nowoczesne odpowiedniki – aplikacje natywne dla kontenerów i interfejsy API. To wyraźny trend. Firmy będące w zaawansowanych fazach transformacji cyfrowej dwukrotnie częściej uruchamiają ponad połowę swojego portfolio aplikacji właśnie w kontenerach.

Widzimy również sporą zmianę w portfolio przedsiębiorstw – znaczący spadek odsetka starzejących się, tradycyjnych aplikacji. Zarówno aplikacje typu klient-serwer, jak i trójwarstwowe aplikacje internetowe stanowią w tym roku znacznie mniejszą część portfolio przedsiębiorstw. Prowadzone przez firmy audyty portfela aplikacji, pozwalające wykryć zduplikowane funkcje możliwe do wyeliminowania ofertą SaaS, przyśpieszają modernizację bardziej niż rosnąca liczba nowoczesnych aplikacji. Większy wpływ na trend mają więc organizacje, które swoje portfolio po prostu czyszczą i usprawniają.

Różne metody modernizacji

Chociaż refaktoryzacja pozostaje jednym z najpopularniejszych terminów w dzisiejszym marketingu technologicznym, dane mówią nam, że nie jest to najpopularniejszy sposób modernizacji aplikacji – chyba, że jest się firmą technologiczną.

Kiedy przyjrzeliśmy się przyjętym przez przedsiębiorstwa metodom unowocześniania, odkryliśmy, że 44% respondentów używa tylko interfejsów API (61%) lub nowoczesnych komponentów (54%) celem udoskonalenia swojego cyfrowego portfolio. Firmy z sektora usług finansowych, użyteczności publicznej, produkcji i telekomunikacji ponad dwukrotnie częściej korzystają z interfejsów API lub nowoczesnych komponentów niż z refaktoryzacji.

Nie powinno to dziwić. Chociaż wiele technologii, w kategoriach standardów technologicznych, jest uważanych za dość stare, dojrzałe firmy działające od lat w wiodących branżach ciągle ich używają. W związku z tym koszt i wysiłek związany z refaktoryzacją podstawowych aplikacji jest znacznie wyższy niż w przypadku stosunkowo młodej firmy technologicznej.

Mimo to, warto rozważyć wszystkie metody modernizacji – w tym adaptację i przejście do chmury publicznej. Ponadto, w modernizacji aplikacji dobrze sprawdzą się także redukcja, ponowne wykorzystanie i recycling, ponieważ:

<>1.2.3.Lori MacVittie, Principal Technology Evangelist, Office of the CTO, F5

 

 


[1] https://www.f5.com/company/blog/the-three-phases-of-digital-transformation

[2] https://www.f5.com/company/blog/enabling-the-edge-2-0-revolution

[3] https://www.f5.com/state-of-application-strategy-report

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Jak nowe technologie i AI kształtują przyszłość biznesu Biuro prasowe
2024-09-27 | 10:00

Jak nowe technologie i AI kształtują przyszłość biznesu

W erze dynamicznych zmian technologicznych, sztuczna inteligencja (AI) i nowe technologie zmieniają oblicze finansów. W ubiegłym tygodniu, podczas wydarzenia "Future of Finance
IT i technologie 2024 rokiem integracji sztucznej inteligencji według raportu UiPath
2024-09-26 | 16:00

2024 rokiem integracji sztucznej inteligencji według raportu UiPath

Coroczne badanie UiPath wykazało, że specjaliści ds. automatyzacji aktywnie integrują sztuczną inteligencję w swojej pracy, ponieważ branża automatyzacji oprogramowania nadal się
IT i technologie Nowe badania Salesforce: jest 5 typów osobowości z różnym podejściem do AI
2024-09-26 | 10:42

Nowe badania Salesforce: jest 5 typów osobowości z różnym podejściem do AI

Nowe badanie Slack Workforce Lab sprawdziło, co motywuje pracowników do korzystania ze sztucznej inteligencji i co sądzą oni o używaniu jej w pracy. Dzięki pogłębionym wywiadom i

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Do 2050 roku lotnictwo ma być zeroemisyjne. Do osiągnięcia tego celu konieczna jest wymiana floty i przejście na ekologiczne paliwa

Lotnictwo odpowiada za ok. 4 proc. całkowitej emisji gazów cieplarnianych w UE. Międzynarodowa Organizacja Lotnictwa Cywilnego (ICAO) prognozowała, że wraz z dynamicznym wzrostem ruchu lotniczego do 2050 roku emisje z lotnictwa mogą się potroić w porównaniu z 2015 rokiem. Dlatego dwa lata temu wszystkie państwa członkowskie tej organizacji przyjęły zobowiązanie, by w ciągu kolejnych 25 lat dążyć do zeroemisyjności. Eksperci oceniają, że do tego konieczne są co najmniej dwa warunki – przejście na ekologiczne paliwa lotnicze i modernizacja floty.

Prawo

Rośnie liczba wynalazków wykorzystujących sztuczną inteligencję. Za rozwojem technologii nie nadążają przepisy

W ciągu ostatnich 10 lat liczba patentów związanych z generatywną sztuczną inteligencją wzrosła z 733 w 2014 roku do ponad 14 tys. w 2023 roku – wynika z raportu Światowej Organizacji Własności Intelektualnej (WIPO). Łącznie w ciągu dekady przyznano niemal 54,5 tys. patentów dla tego typu wynalazków. Nie wszystkie kwestie związane z prawem własności intelektualnej, prawem autorskim, wykorzystaniem gen AI są uregulowane. – Potrzeba jeszcze trochę czasu, żeby znalazły się odpowiednie rozwiązania prawne, które pozwolą na ochronę rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję – ocenia Dorota Rzążewska, prezeska Polskiej Izby Rzeczników Patentowych.

DlaWas.info

Edukacja

MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety

Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.