Stalowa 39 na Nowej Pradze gotowa
PR Expert
Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl
Odwrócone zielone dachy, jasna cegła na elewacjach i wiele odniesień do historii Warszawy. Stalowa 39 połączyła nowoczesność z przedwojenną tradycją. Inwestycja właśnie dostała pozwolenie na użytkowanie.
Na Nowej Pradze w Warszawie zakończyła się budowa Stalowej 39, a mieszkańcy odbierają już klucze do mieszkań. To inwestycja mieszkaniowa firmy Bouygues Immobilier Polska, zlokalizowana przy zbiegu ulic Stalowej, Czynszowej i Strzeleckiej.
W dwóch 7-kondygnacyjnych budynkach znajdują się 202 mieszkania o metrażach od 24 do 112 mkw. i 50 miejsc parkingowych w garażu podziemnym, a także lokale usługowe na parterze. Całość dopełnia otwarty dziedziniec z placem zabaw, eleganckie lobby z posadzką w geometryczny wzór oraz płaskie dachy, których część wykończono zielenią. Wzbogaca to nowoczesną architekturę o aspekt ekologiczny, który jest coraz bardziej doceniany i pożądany przez mieszkańców. – Tym samym jest bardzo ważny dla nas – podkreśla Cezary Grabowski, dyrektor sprzedaży i marketingu Bouygues Immobilier Polska. – Nasze inwestycje mieszkaniowe realizujemy zgodnie z ideą zrównoważonego rozwoju, którego elementem jest poszanowanie miejsca – wyjaśnia.
Dokończone dzieło
Miejsce, w którym powstała Stalowa 39, jest szczególne nie tylko dla Pragi, ale i dla całej Warszawy. Jego historia sięga 1865 roku, kiedy okoliczne tereny nazywane były Konopacczyzną i Kurakowszczyzną od nazwisk ich ówczesnych właścicieli. W kolejnym wieku działki przeszły w ręce Władysława Pachulskiego i Andrzeja Domańskiego, którzy zasłużyli się wzniesieniem pięknych kamienic.
Po upływie dekad wpisanie nowoczesnych budynków w przedwojenną architekturę było zadaniem kluczowym, z którego inwestorzy i architekci wywiązali się bezbłędnie. Biała cegła na elewacjach Stalowej 39 komponuje się z kolorem kamienic, do których bezpośrednio nawiązują także przedłużone gzymsy i okna w układzie pionowych pasów. Są jeszcze kafelki na klatkach schodowych, które przypominają o ceramicznych elementach dekoracyjnych z budynków czynszowych. – Projekt Stalowej 39 ewoluował ze względu na historyczną treść okolicy – mówi architekt Zbigniew Tomaszczyk z pracowni Decorum Architekci / AZT Architekci. – Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektu końcowego. Uzyskaliśmy współczesny obiekt, który formą, wysokością i wykończeniem fasad pasuje do unikalnej zabudowy praskich kamienic – dodaje.
Stalowa 39 powstała na pustym przez dziesięciolecia placu, który wspomniani Władysław Pachulski i Andrzej Domański próbowali niegdyś domknąć kamienicami. Nie udało im się, a na placu zaczęło działać targowisko, które dziś znane jest jako bazar Pachulskiego i Domańskiego. Kramów nie ma od dekad, ale ślad po nich pozostanie. Na jednej ze ścian Stalowej 39 powstał mural będący abstrakcyjną interpretacją bazaru. Geometryczne formy przedstawiają kramy widziane z góry. Malowidło imponuje rozmiarem – 20 metrów wysokości i 13 szerokości. Reminiscencja dawnego targowiska pojawia się nawet w posadzce dziedzińca i w garażu podziemnym. Z kolei ku pamięci dwóch przedsiębiorców na trenie inwestycji umieszczono tablice.
Po ponad 100 latach plany Domańskiego i Pachulskiego doczekały się realizacji. – Jesteśmy pewni, że spodobałyby im się nasze nowoczesne budynki – twierdzi Cezary Grabowski z Bouygues Immobilier. – Z dumą kończyliśmy ich dzieło. Cieszymy się, że mogliśmy zrealizować inwestycję w jednym z najbardziej charakterystycznych i urokliwych kwartałów tej części Warszawy – podsumowuje.
Bouygues Immobilier to firma deweloperska o zasięgu międzynarodowym, z wieloletnim doświadczeniem w budownictwie. W Polsce działa od 2001 roku i od tego czasu zrealizowała 45 inwestycji w Warszawie, Poznaniu i we Wrocławiu – łącznie na ponad 6100 mieszkań.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Sukces gospodarczy Polski może zachęcić do powrotów Polaków mieszkających za granicą. Nowa rządowa strategia ma w tym pomóc
Polska coraz mocniej stawia na powroty swoich obywateli z zagranicy. Rządowa strategia współpracy z Polonią na najbliższe lata zakłada system zachęt dla osób powracających, ale też ułatwienia w uznawaniu wykształcenia i kwalifikacji, podejmowaniu studiów czy staży zawodowych. To w obliczu rosnących wyzwań demograficznych i zapotrzebowania na wysoko wykwalifikowaną kadrę szansa na wzmocnienie rynku pracy. Napływ wykwalifikowanych specjalistów z doświadczeniem zdobytym za granicą może pomóc w modernizacji krajowej gospodarki.
Prawo
ZPP: Działania administracji narażają na szwank wysiłek deregulacyjny. Niektóre niosą znamiona dyskryminacji i nękania przedsiębiorców

Choć rząd zgodnie z zapowiedziami realizuje szeroko zakrojone zmiany deregulacyjne, przedsiębiorcy alarmują, że brakuje w nich spójności, przewidywalności i realnej poprawy, zwłaszcza w kontaktach z administracją. Jako przykład ZPP podaje przypadek firmy British American Tobacco (BAT) i jej zatrzymanego przez izbę celno-skarbową zamówienia 200 tys. kartridży do e-papierosów. Dotknięte tą decyzją spółki liczą straty.
Konsument
Branża piwowarska dodaje do polskiej gospodarki ponad 20,5 mld zł rocznie. Spadki sprzedaży i produkcji piwa uderzają również w inne sektory

Branża piwowarska pozostaje ważnym ogniwem polskiej gospodarki. Nowy raport CASE wskazuje, że generuje ona 3 proc. dochodów budżetowych i 85 tys. miejsc pracy w samych browarach i innych powiązanych sektorach. Dlatego kurczący się rynek piwa może mieć poważne reperkusje – już dziś nadwyżka mocy produkcyjnych przekracza 10 mln hl. Spadki są spowodowane m.in. znaczącym wzrostem kosztów działalności, spadkiem konsumpcji, a także uderzającymi w browarników zmianami regulacyjnymi.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.