Stena Line zwiększa zdolność przewozową o 40 proc. na Morzu Bałtyckim
Konkret PR
ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl
Armator Stena Line informuje o dalszym rozszerzaniu działalności na Bałtyku. W przyszłym roku statki obecnie pływające na trasie Travemünde-Liepaja (Niemcy-Łotwa) zostaną zastąpione dwiema nowoczesnymi jednostkami typu ro-pax. To zwiększy zdolność przewozową linii o 40 proc., czas podróży ulegnie skróceniu, a w stałym rozkładzie rejsów zapewnionych będzie 12 odpłynięć w tygodniu. Nowe statki to również nowe udogodnienia na pokładzie.
Stena Line to jeden z wiodących koncernów promowych na świecie – operuje na 18 trasach w Europie. Trzy z nich działają we wschodnim regionie Morza Bałtyckiego, a niedawno - 15 października br. - firma ogłosiła wzmocnienie swojej pozycji na tym obszarze. W 2021 r. na trasę między Nynäshamn w Szwecji a Ventspils na Łotwie zostaną wprowadzone dwa nowoczesne statki typu ro-pax, przeznaczone do przewozu zarówno pasażerów jak i frachtu. Nowe, przedłużone do 222 m jednostki powiększą pojemność ładunkową linii o 30 proc., a podczas rejsu będzie można skorzystać z nowoczesnych udogodnień na pokładzie statków.
Teraz Stena Line ogłasza kolejny krok w rozwoju swojej działalności na Morzu Bałtyckim. W 2021 roku operator promowy wprowadzi dwa nowoczesne statki ro-pax na trasę między Travemünde w Niemczech a Liepaja na Łotwie. Ta linia promowa - którą Stena Line przejęła w 2012 roku - jest dziś ważną częścią europejskiej sieci logistycznej, łączącej kraje bałtyckie, Rosję i kraje Wspólnoty Niepodległych Państw, z Niemcami i resztą Europy.
– Zauważyliśmy wzrost popytu ze strony naszych klientów w całym regionie Morza Bałtyckiego. Obecnie wzmacniamy naszą pozycję i ofertę dla klientów. Jest to możliwe dzięki wprowadzeniu w 2021 r. na obie nasze linie promowe do i z Łotwy, nowych i zarazem nowoczesnych statków o większej pojemności ładunkowej oraz atrakcyjnych udogodnieniach na pokładach. – mówi Johan Edelman, dyrektor łotewskich linii promowych w Stena Line.
Trasa między Travemünde a Liepaja jest obecnie obsługiwana przez dwa siostrzane statki Stena Gothica i Urd. W pierwszej połowie 2021 roku zostaną one zastąpione dwoma nowoczesnymi jednostkami typu ro-pax, jeszcze nie wymienianymi z nazwy przez Stena Line. Nowe statki zwiększą pojemność ładunkową tej trasy o 40 proc. i skrócą czas rejsu z 27 do 20 godzin. To umożliwi ofertowanie solidnych usług transportowych z 12 rejsami tygodniowo, po sześć w każdym kierunku.
– To jeszcze bardziej poprawi jakość usług dla naszych klientów frachtowych, zarówno w zakresie przewozu pojazdów z kierowcą jak i bez, a także rozwiązań intermodalnych. – mówi Oskars Osis, odpowiedzialny za fracht na liniach łotewskich w Stena Line.
Nowe statki posiadają lepsze udogodnienia na pokładzie i większą liczbę kabin, dzięki czemu rejs na tej trasie będzie dobrym wyborem zarówno dla klientów frachtowych, jak i pasażerów podróżujących między krajami bałtyckimi a Niemcami.
![Drugi kwartał roku nie zakończył się dobrze dla dla branży TLS. Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1498384548,w_172,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Drugi kwartał roku nie zakończył się dobrze dla dla branży TLS.
![Paryż 2024 - CEVA Logistics o logistyce wiosek olimpijskich i paraolimpijskich](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_333406345,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Paryż 2024 - CEVA Logistics o logistyce wiosek olimpijskich i paraolimpijskich
![Nikolay Pargov dołącza do Girteki jako nowy dyrektor operacyjny](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_356804139,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Nikolay Pargov dołącza do Girteki jako nowy dyrektor operacyjny
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Konsument
![](https://www.newseria.pl/files/11111/czeresnie-jared-subia-a5-3eb4ez-m-unsplash,w_274,_small.jpg)
Zbiory czereśni zakończyły się o miesiąc wcześniej niż zazwyczaj. Z powodu szybszej wegetacji owoce przypominają te z południa Europy
Zmiany klimatyczne wpływają na uprawy i zbiory owoców. Drzewa czereśni zakwitły w tym roku o kilka tygodni wcześniej niż zazwyczaj. Ciepła i słoneczna pogoda już w marcu przyspieszyła kwitnienie. W efekcie, o ile w poprzednich latach czereśnie można było kupić jeszcze w sierpniu, w tym roku już w lipcu zbierano późne odmiany. – Sezon wegetacyjny był o wiele dłuższy, a temperatura była wysoka w trakcie dojrzewania owoców. To warunki porównywalne z włoskim klimatem, a owoce, które udało nam się wyprodukować, są doskonałej jakości – mówi Krzysztof Czarnecki, wiceprezes Związku Sadowników RP. Część upraw zniszczyły jednak kwietniowe przymrozki.
Prawo
Osoby z niepełnosprawnością i ich opiekunowie czekają na ustawę o asystencji osobistej. Dzięki niej może wzrosnąć zainteresowanie pracą w tym zawodzie
![](https://www.newseria.pl/files/11111/asystencja-osobista-praca-foto2,w_133,r_png,_small.png)
Polska jest jednym z ostatnich europejskich krajów bez ustawy o asystencji osobistej. Tymczasem wspieranie osób z niepełnosprawnościami w różnych aspektach życia może mieć kluczowe znaczenie dla rynku pracy. Zatrudnienie będzie mogła znaleźć część osób z niepełnosprawnościami i ich opiekunowie. Stworzy to też duże zapotrzebowanie na pracę asystentów. Dziś część z nich nie chce podejmować niepewnego zatrudnienia, nieuregulowanego w przepisach. – Jest przestrzeń dla tego nowego, bardzo prestiżowego w Europie zawodu asystenta osobistego osoby z niepełnosprawnością, który wesprze system ochrony zdrowia – przekonuje Małgorzata Szumowska, prezeska Fundacji Centrum Edukacji Niewidzialna.
Bankowość
Małe i średnie firmy czeka szereg wyzwań związanych ze zrównoważonym rozwojem. Banki chcą im w tym pomagać
![](https://www.newseria.pl/files/11111/bos-ekologiczne-projekty-foto-1,w_133,r_png,_small.png)
Hasła takie jak zrównoważony rozwój, ESG, taksonomia czy dekarbonizacja będą w nadchodzącym czasie dotyczyć nie tylko korporacji, ale też małych i średnich firm. Chcąc pozostać konkurencyjnymi uczestnikami łańcucha dostaw, także mniejsze podmioty będą musiały wypełnić unijne wymogi i realizować proekologiczne projekty. To jednak oznacza dla nich szereg wyzwań, związanych chociażby z poznaniem wymogów unijnych, terminów ich realizacji i całym aspektem ich wdrożenia. Wydany właśnie przez Bank Ochrony Środowiska przewodnik, podsumowujący najważniejsze wyzwania legislacyjne, ma pomóc przedsiębiorcom się odnaleźć w gąszczu regulacji.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.