Komunikaty PR

STILL RX 60-35/50 - Nowy poziom elektrotechnologii

2020-10-16  |  10:33
Biuro prasowe
Kontakt
Wojciech Podsiadły
Get More Services

ul. Rynek 60/2
50-116 Wrocław
w.podsiadly|getmoreservices.pl| |w.podsiadly|getmoreservices.pl
+48571246669
www.getmoreservices.pl

W roku swojego setnego jubileuszu STILL prezentuje rozwiązanie, które ma stać się nowym rozdziałem w historii wózków elektrycznych. Kompaktowy pojazd 80 V umożliwia realizację zadań wykonywanych dotychczas przez maszyny spalinowe taniej, wydajniej i bez emisji CO2.

Choć z punktu widzenia technologii w ciągu 100 lat zmieniło się niemal wszystko, optymalne wykorzystanie zasobów, wydajność i innowacyjność zawsze były cechami rozpoznawczymi produktów STILL. Czy to powojenne kłopoty z dostępnością paliwa czy rosnące zapotrzebowanie na elektromobilność – pierwsze wózki STILL, EK 2000 i EGS 1000, odpowiadały na bieżące potrzeby rynku. Podobnie jest i dziś, gdy kluczowymi pojęciami stają się efektywność energetyczna i gospodarka bezemisyjna. W tym kontekście premiera RX 60-35/50 ma podniosłe znaczenie.

Dynamiczny mocarz do wszelkich zastosowań

STILL Performance System – to nowe połączenie sprzętu i oprogramowania zapewniające optymalną wydajność układów: jezdnego i podnoszenia. Stanowi standardowe wyposażenie każdego z 7 wózków wchodzących w skład serii RX 60-35/50. Wszystkie one są dostępne zarówno z bateriami litowo-jonowymi i kwasowo-ołowiowymi, jak i w wariancie wysokiej wydajności, charakteryzującym się ponadprzeciętną mocą, przyspieszeniem i efektywnością pracy – w sam raz do najbardziej wymagających zastosowań.

Niezależne testy z 2019 roku wykazały, że RX 60-25 – wózek tej samej rodziny produktowej o udźwigu 2,5 tony – ma rekordowe w swojej kategorii osiągi i jest w stanie konkurować pod względem efektywności z porównywalnymi pojazdami z napędem Diesla. Zastosowana tam koncepcja systemu napędowego została przeniesiona do RX 60 w klasie udźwigu do 5 ton. Dwa 3-fazowe silniki jazdy z aktywnym chłodzeniem przedniej osi – w wersji wysokowydajnej po 11 kW – gwarantują moc napędową większą o 46 proc. niż w wózkach poprzedniej generacji. Uruchamiane w zależności od bieżących potrzeb, bezobsługowe wentylatory pozwalają zachować stabilność termiczną podczas pracy na najwyższych obrotach – i to bez żadnych filtrów.

Kompaktowy król zasięgu i dostępności

Nowy RX 60 nie tylko potrafi gnać z prędkością 20 km/h, ale ma do tego świetną kondycję. Tryb szybkiego uruchamiania, automatyczny hamulec postojowy i intuicyjny komputer pokładowy STILL Easy Control – wszystko to przyczynia się do pełnej dostępności mocy od pierwszych sekund pracy i sprawia, że na wózku można polegać w każdym zastosowaniu. Dzięki niskim poborom energii i dostępności akumulatorów o pojemności 118,4 kWh (w wersji Li-Ion), RX 60-50 może działać przez dwie zmiany pod rząd bez ładowania w międzyczasie. Kiedy przyjdzie czas ładowania, boczna wymiana baterii z klapą odchylaną nawet o 180 stopni pozwoli łatwo wymienić akumulator jednej osobie. Alternatywnie dostępny jest wariant ze zintegrowaną ładowarką – jak znalazł do szybkich ładowań częściowych.

Ulubieniec operatorów – ergonomia, widoczność i radość jazdy

Ergonomiczny projekt stanowiska może być dziś sposobem na kreowanie wartości dodanej. W sytuacji permanentnych kłopotów z wykwalifikowanymi kadrami zadowolony i zdrowy pracownik to w końcu prawdziwy skarb. RX 60-35/50 podejmuje wyzwanie ergonomii, gwarantując ponadprzeciętny komfort i bezpieczeństwo. Kabina wyższa o 16 mm, o szerokość dłoni większa przestrzeń w nogach – pozwalająca na wygodne ułożenie i ruchy stóp o rozmiarze do 50 pozwalają pracować przez całą zmianę bez zmęczenia. Przemyślane ułożenie pedałów zapobiega nadmiernemu napięciu mięśni nóg i umożliwia swobodne manewrowanie. Do tego szeroki, antypoślizgowy stopień do wchodzenia i opuszczania wózka. Mając świadomość, że duże ładunki zasłaniają więcej, pracujący nad RX 60-35/50 inżynierowie STILL szczególną wagę przyłożyli także do kwestii widoczności. Niski przedni korpus, mądrze rozmieszczone elementy sterujące i wyświetlacze, ale nade wszystko profile masztu zaprojektowane pod kątem maksymalnej widoczności przez maszt i na ładunek – wszystko to sprawia, że operator widzi więcej i w efekcie pracuje mu się lepiej i bezpieczniej.

Energetyczny wybór na przyszłość

Dobranie „dobrego” wózka widłowego to dziś proces daleko wykraczający poza kwestie marki i udźwigu. Przy dzisiejszych możliwościach technologicznych każde zakupy stają zadaniem z obszaru optymalnej organizacji transportu wewnętrznego i dostosowania rozwiązań do bieżących potrzeb przedsiębiorstwa. Kluczową rolę odgrywa tu system zasilania floty. To, który sposób będzie najlepszy, w dużej mierze zależy od indywidualnych priorytetów. Wszystkie firmy działające w Unii już wkrótce będą jednak podlegać zaleceniom o radykalnej redukcji CO2, oszczędzaniu zasobów i zwiększaniu ogólnej efektywności energetycznej całego systemu. Z wysoką dostępnością, kompatybilnością z bateriami Li-Ion i możliwością szybkich ładowań częściowych wózek RX 60-35/50 został pomyślany tak, by już dziś sprostać przyszłym wymaganiom i dać firmom obsługującym ładunki do 5 ton efektywną elektryczną alternatywę.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Get More Services
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw Biuro prasowe
2025-02-24 | 08:30

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

DPD Polska konsekwentnie rozwija zakres usług w ramach DPD Mobile, zapewniając użytkownikom aplikacji jeszcze większą wygodę w nadawaniu przesyłek międzynarodowych. Od teraz
Transport Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków
2025-01-29 | 09:10

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Jeszcze 2-3 lata temu trudno było znaleźć właściciela ciężarówki dopuszczającego myśl o zamianie jej na elektryczną. Przez ten czas najwidoczniej wiele się zmieniło. Z
Transport Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
2024-12-27 | 14:30

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany

Rosnące zainteresowanie rowerami wodorowymi, konieczność wykorzystywania innowacyjnych technologii w codziennym życiu oraz zwiększone zapotrzebowanie na nowe rozwiązania w transporcie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności

Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.

Infrastruktura

Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.

Polityka

Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.