Strategia marketingowa firmy z branży eventowej w postcovidowej rzeczywistości
Strategia marketingowa firmy z branży eventowej w postcovidowej rzeczywistości
Jak wynika z raportu sporządzonego na zlecenie Stowarzyszenia Branży Eventowej, w 2020 roku aż 26,9% zrzeszonych przedsiębiorców musiało zawiesić swoją działalność. Tymczasem eventy stanowią dziś konkretne narzędzie biznesowe. Firmy, które specjalizują się w ich organizacji, odgrywają więc coraz większe znaczenie. Są wśród nich takie, które potrafią pozyskiwać 1500 zapytań rocznie w sprawie organizacji wesel i imprez firmowych o łącznej wartości 30 000 000 zł. Na czym więc powinna się opierać strategia marketingowa firmy z branży eventowej?
Kiedyś organizowanie wydarzeń firmowych traktowano jako zbędny wydatek. Dziś event jest narzędziem niezbędnym w budowaniu długofalowych więzi i właściwej komunikacji marketingowej. Stanowi przy tym ważne narzędzie promocji, wsparcia sprzedaży oraz wzmocnienia wizerunku marki. Pojawił się także dodatkowy aspekt - problemy z rekrutacją. Jak wynika z badania „Niedobór talentów”, opracowanego przez ManpowerGroup, 81% polskich pracodawców ma trudności ze znalezieniem nowych pracowników z odpowiednimi kwalifikacjami. Te problemy sprawiają, że firmy zaczynają interesować się obszarem employer brandingu i szukać sposobów na zatrzymanie talentów i przyciągnięcie nowych. Jednym z nich jest organizowanie dla pracowników imprez integracyjnych czy team buildingowych. I to jest szansa dla branży eventowej. Jednak czy każdy potrafi ją wykorzystać?
Strategia marketingowa firmy z branży eventowej – w czym tkwi źródło przewagi konkurencyjnej?
- Event to spotkanie marki z konsumentem, którego celem jest wygenerowanie określonych emocji. – objaśnia Sebastian Kopiej, Wiceprezes Zarządu Dworu Korona Karkonoszy, miejsca specjalizującego się w organizacji imprez szytych na miarę, i Prezes Zarządu agencji PR Commplace. Dlatego ważne, by emocje stanowiły także ważny element strategii marketingowej firmy z branży eventowej. - Każdy event przygotowywany jest z niemalże chirurgiczną precyzją jeżeli chodzi o planowanie i budżetowanie. Ma bardzo jasno sprecyzowane cele oraz założenia związane ze zwrotem z inwestycji. Ważne, by każdy z tych elementów stanowił źródło naszej przewagi konkurencyjnej, ujętej w planie strategicznym. – doradza ekspert.
O jeden krok do przodu
Właściwie opracowana strategia marketingowa firmy z branży eventowej musi zakładać nieustającą obserwację światowych trendów. Otoczenie rozwija się niezwykle szybko, a prognozowanie trendów, a nawet samo podążanie za nimi stanowi nie lada wyzwanie. Każdego dnia pojawiają się nowe narzędzia, które mogą stanowić ciekawy wyróżnik organizowanych przez nas eventów. - Szerokie profilowanie demograficzne. Dywersyfikacja oferty. Ścieżki klienta online i offline - to jedne z nich. – wymienia Sebastian Kopiej. - Współczesny klient potrzebuje dokładnego zrozumienia jego potrzeb, zbudowania zaufania i trwałej relacji oraz komunikacji prostym językiem korzyści. – zauważa Sebastian Kopiej. Oprócz klientów korporacyjnych i biznesowych coraz bardziej znaczącą grupę zleceniodawców zaczynają tworzyć jednostki samorządu terytorialnego. - Ważne, by strategia marketingowa firmy z branży eventowej obejmowała także ich potrzeby i specyfikę działalności. Bo o ile w przypadku firm i korporacji najbardziej „martwym okresem” są wakacje, to właśnie wtedy miasta i regiony intensyfikują swoje działania promocyjne w zakresie event marketingu. – zdradza ekspert z Commplace.
Strategia marketingowa firmy organizującej wesela
Jednym z najbardziej wyjątkowych eventów jest wesele. Z punktu widzenia organizatora, przygotowania do ślubu wymagają sporo pracy i zaangażowania. Każda młoda para chce, aby ta uroczystość była wyjątkowa, idealna i zgodna z zamierzeniami. Ponieważ planowanie wesela obejmuje szereg różnego rodzaju aktywności, strategia marketingowa firmy organizującej wesela powinna podkreślać owo kompleksowe podejście. - Krok po kroku podpowiadamy jak podpisywać umowy z zespołem czy fotografem. Doradzamy co się sprawdza podczas wesela. Tłumaczymy po co są suflerzy weselni. Zdradzamy jakich tortów nie lubią goście weselni oraz przekazujemy Parze Młodej wiele innych, cennych informacji. – wylicza Katarzyna Bemsz, Kierownik Działu Sprzedaży w Dworze Korona Karkonoszy, gdzie w ciągu roku pozyskuje się 1500 zapytań w sprawie organizacji wesel i imprez firmowych o łącznej wartości 30 000 000 zł. - Każda Młoda Para otrzymuje również listę rekomendowanych zespołów, DJ-ów, fotografów, ciastkarni, fryzjerów, stylistów, oraz naszego doradcę od spraw trudnych i beznadziejnych, czyli Wedding Plannera. – dodaje ekspertka.
Profesjonalna firma organizująca wesela potrafi zrealizować nawet najbardziej szalone pomysły Młodej Pary. - Konstruując strategią marketingową należy skupić się na wszystkim, czego oczekuje klient, a jednocześnie głównie akcenty oprzeć na ofercie, która wyróżnia nas spośród konkurencji. – podpowiada Sebastian Kopiej.
Strategia marketingowa firmy z branży eventowej – najciekawsze rozwiązania
Żyjemy w dwóch światach – online i offline. Kilka lat temu szturmem do branży wtargnęły eventy wykorzystujące tzw. rozszerzoną rzeczywistość. Takie rozwiązania nie tylko zwiększają zaangażowanie uczestników, ale także wzmacniają doznania związane z kontaktem z danym przekazem. Dzięki VR nie tylko „dotykamy” tego, co jest dla nas niedostępne, ale wręcz przeżywamy konkretne doświadczenie, reagując na nieznane dotąd bodźce. Nic jednak nie jest w stanie zastąpić spotkania z człowiekiem twarzą w twarz. - Trudno się zgodzić z twierdzeniami, że ludzie „pokochali” spotkania online. Tego typu wydarzenia to raczej próba znalezienia jakiejkolwiek alternatywy wobec panujących obostrzeń. – zauważa Katarzyna Bemsz z Dworu Korona Karkonoszy. Były oczywiście odważne i często udane próby cyfrowego odtworzenia różnego typu wydarzeń. Ale w większość z nich była jedynie bladym substytutem atmosfery, jaką udaje się stworzyć tylko podczas spotkań „na żywo”. Dlatego te firmy eventowe, które będą w stanie dostrzec nadchodzące trendy i wyprzedzić je, odniosą największy sukces.
Zielony list. Usługi pocztowe także muszą być zrównoważone
Efektywne magazynowanie w przemyśle spożywczym
Rebranding w branży deweloperskiej – kto, jak, dlaczego?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.