Strategia migracji do chmury – wpływ transformacji na procesy biznesowe firmy
Attention Marketing
ul. Ogrodowa 58
00-876 Warszawa
m.sokolowski|attentionmarketing.pl| |m.sokolowski|attentionmarketing.pl
795520960
attentionmarketing.pl/
Cykl bezpłatnych webinarów - dobre praktyki szefów IT
O wymiernych korzyściach biznesowych oraz wyzwania płynących z migracji do chmury w rozmowie ze Zbigniewem Kamińskim, Cloud Masters & Premium Support Director w Oktawave opowiadał Dymitr Mażar, CTO Edipresse Polska S.A., odpowiedzialny za rozwój serwisów internetowych, utrzymywanych w chmurze, które generują łącznie do 100 mln odsłon miesięcznie.
Migrację do chmury robi się z konkretnych powodów, dających wymierne korzyści biznesowe. Prawidłowo zbudowana infrastruktura chmurowa jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania wielu firm i organizacji. Dlatego na początku całego procesu bardzo ważne jest przeanalizowanie własnego środowiska IT, zarówno na poziomie ogólnym, jak i szczegółowym.
Zdaniem Dymitra Mażara chmury nie należy się obawiać. W czasie pandemii wiele organizacji musiało przejść do chmury i mimo że było to robione w dużym stresie, wiele projektów zakończyło się sukcesem. Przejście do chmury nie może być celem samym w sobie. Powinniśmy dobrze zdefiniować cele biznesowe, które chcemy osiągnąć i wtedy chmura może się okazać właściwym rozwiązaniem. Następnie warto przygotować argumenty dla biznesu i zarządu, aby wyraźnie wytłumaczyć dlaczego robimy takie, a nie inne działanie i jakie przyniosą nam korzyści oraz jakie są ewentualne zagrożenia. Należy również dobrze policzyć koszty, bo na koniec dnia biznes interesują dwie rzeczy: żeby wszystko działało i mieściło się w budżecie.
– Chmura powoduje, że wiele problemów, na których nie powinniśmy się skupiać, po prostu odpadnie. Jeśli coś nie jest core biznesem, to należy zrezygnować z obsługi tego we własnym zakresie. Firmy, które same próbują zarządzać infrastrukturą mają mniej czasu i zasobów na to, aby się skupić na tym, na czym znają się najlepiej – powiedział Dymitr Mażar, CTO Edipresse Polska S.A.
Moc obliczeniowa w kontekście korzystania z chmury jest jednym z najważniejszych aspektów, na które zwracają uwagę przedsiębiorcy. Jednak oprócz tego, w wielu przypadkach potrzebna jest również kompleksowa obsługa procesu migracji i późniejszego zarządzania chmurą. Dzięki dobrze dobranemu zespołowi wsparcia można go udoskonalić, co w efekcie powoduje zdecydowanie bezpieczniejszy, szybszy i bardziej płynny przebieg całego procesu wdrożenia.
– Opisując problemy, które chcemy rozwiązać, jednocześnie definiowaliśmy możliwe rozwiązania. Chcieliśmy zwiększyć niezawodność i pojemność naszej infrastruktury, mieć możliwość jej elastycznego rozwoju i poprawę jakości obsługi administratorskiej. Jednym z ważniejszych celów było także wyeliminowanie długu technologicznego albo jego znaczące zmniejszenie. Czyli między innymi aktualizacja oprogramowania i poprawia architektury na bardziej nowoczesną. Oprócz tego oczywiście interesowały nas koszty całkowite – powiedział Dymitr Mażar.
Jeżeli nie działa portal, to właściwie biznes jest mało zainteresowany powodem dlaczego tak się stało. Po prostu oczekuje jak najszybszego rozwiązania.
– Gdy system przestaje działać, to na początku nie wiemy gdzie leży problem - czy jest to kwestia łącza, czy jest coś nie tak z siecią, a może zawiesił się hypervisor lub system operacyjny. Pojawia się wtedy pytanie: do kogo się zgłosić? W związku z tym najbardziej ciekawym i odpowiednim rozwiązaniem dla nas okazało się znalezienie takiego dostawcy, który z jednej strony dostarczyłby infrastrukturę, a z drugiej zespół, który potrafi działać i ogarnąć całość tego podejścia, a nie poszczególne kawałki. Wybraliśmy więc Oktawave razem z zespołem Premium Support – dodał Dymitr Mażar.
Nadspodziewanie dużo czasu w projekcie zajęła migracja danych. Jak zauważył Dymitr Mażar, w tym aspekcie bardzo dobrze się spisał zespół adminów i programistów z Edipresse i Oktawave, skutecznie razem współpracując.
– Obecnie wreszcie możemy się skupić nad tym, aby rozwijać aplikację, a nie myśleć o tym, czy starczy nam infrastruktury. Jeżeli potrzebujemy wdrożyć kolejny serwis czy usługę, nie myślimy już o tym jak o problemie. Dziś wystarczy założyć ticket, w którymi opiszemy nasze wymagania i ewentualnie odbyć kilka krótkich, uściślających rozmów z administratorami. Kolejna rzecz to zmniejszenie długu technologicznego, po wdrożeniu chmury wreszcie zaczęliśmy zaczęliśmy korzystać z nowoczesnych narzędzi, a nie kombinować z przestarzałym oprogramowaniem. Wprowadzenie takiego całościowego rozwiązania spowodowało, że również od strony bezpieczeństwa jest zdecydowanie lepsza sytuacja. Teraz skupiamy się na core biznesie – czyli na rozwoju aplikacji, a nie na utrzymaniu infrastruktury – podsumował Dymitr Mażar.
Cykl webinarów dedykowany jest osobom podejmującym decyzje w obszarze IT, podczas których CIO i CTO renomowanych firm będą dzielić się swoimi doświadczeniami w tym zakresie. Kolejny bezpłatny webinar zaplanowany jest na wtorek 17 listopada. Jego temat to: „Korzyści z Kubernetesa przy migracji do chmury". Rozmowę z Maciejem Langmanem, Chief Executive Officer, Mobiltek poprowadzi Maciej Kuźniar, Chief Operating Officer, Oktawave.
Na bezpłatne webinary można zapisać się pod adresem: https://oktawave.com/pl/webinary?utm_medium=referral&utm_source=website&utm_campaign=cloud-strategy-webinars-1120&utm_content=webinar-lp
Autor sukcesu smartfonów Motorola w Polsce na czele meksykańskiego oddziału
Dostawy poza domem, modernizacja floty i crowdshipping
Najnowsze technologie w niepowtarzalnym klimacie latem i zimą – Karcma Bania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody
Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.
Przemysł spożywczy
Polska marnuje potencjał bycia europejskim liderem w produkcji biometanu. Jak dotąd nie działa żadna taka instalacja
Biometan mógłby w przyszłości pokryć nawet połowę krajowego zapotrzebowania na paliwa gazowe oraz przyczynić się do wykreowania całego nowego łańcucha wartości w gospodarce. W Polsce potencjał produkcji tego gazu sięga nawet 16 mld m3 rocznie, przy czym realnie dostępne substraty do jego produkcji pozwalają na wytworzenie ok. 9 mld m3 biometanu rocznie – pokazuje nowy raport Polskiej Organizacji Biometanu. Eksperci wskazują, że Polska mogłaby się stać europejskim potentatem w produkcji tego gazu, ale jak dotąd nie działa jeszcze żadna taka instalacja.
Ochrona środowiska
Budownictwo powoli się zazielenia. Dziś podejmowane wysiłki przyniosą rezultaty ok. 2030 roku
Budownictwo, które jest jednym z sektorów mających największy wpływ na środowisko i klimat, kładzie coraz większy nacisk na zrównoważony rozwój. Trendy w branży ukierunkowane na ten cel skupiają się przede wszystkim na wykorzystaniu technologii oraz udoskonalaniu istniejących i tworzeniu nowych, inteligentnych materiałów budowlanych, które lepiej odpowiadają na wyzwania środowiskowe związane z efektywnością energetyczną czy jakością powietrza. – Wydaje mi się, że w okolicach 2030 roku powinniśmy już widzieć wyraźną zmianę. Natomiast pełne zrównoważenie, pełna cyrkularność to moim zdaniem najwcześniej 2040 rok – mówi Tomasz Bojęć, partner zarządzający ThinkCo.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.