Strategia migracji do chmury - budowa chmury hybrydowej

Attention Marketing
ul. Ogrodowa 58
00-876 Warszawa
m.sokolowski|attentionmarketing.pl| |m.sokolowski|attentionmarketing.pl
795520960
attentionmarketing.pl/
Cykl bezpłatnych webinarów - dobre praktyki szefów IT
O tym jakie pozytywy mogą czerpać użytkownicy chmury hybrydowej oraz z jakimi wyzwaniami się mierzą, w rozmowie z Maciejem Kuźniarem, COO w Oktawave opowiedział Konrad Bławat, CTO FRU.PL S.A.
FRU.PL to serwis oferujący użytkownikom możliwość wyszukania połączeń lotniczych i ich zakupu jednym prostym kliknięciem. Platforma oferuje także szeroki wybór usług dodatkowych, takich jak: ubezpieczenia podróżne, rezerwacje noclegów, wynajem samochodów oraz transfery.
W przypadku FRU.PL S.A. głównym motywem przejścia do chmury obliczeniowej Oktawave była chęć uporządkowania dotychczasowej infrastruktury IT oraz rozwiązanie problemów w kwestiach organizacyjnych i administracyjnych.
– Stworzyliśmy listę wymagań i szukaliśmy rozwiązania, które byłoby dla nas odpowiednie. Okazało się, że była nim chmura. Na bazie tego wybraliśmy odpowiedniego partnera i takie podejście spełniło nasze potrzeby – powiedział Konrad Bławat, CTO FRU.PL S.A.
FRU.PL korzysta z kilku różnych chmur w tym m.in rozwiązania opartego o Microsoft 365 na potrzeby obsługi komunikacji firmowej, Oktawave na potrzeby utrzymania środowisk backendowych oraz GCP wszędzie tam, gdzie wprowadza dokeryzacje. Uwarunkowane jest to określonymi potrzebami różnych obszarów przedsiębiorstwa Ta różnorodność pozwala na dopasowanie się do poszczególnych gałęzi biznesu i korzystanie z najlepszych cech wymienionych chmur.
– W firmie mamy bardzo mocno wydzielone IT, zajmujące się naszymi portalami, utrzymaniem serwerów, zarządzaniem nimi i dostarczaniem oprogramowania. Mamy również działy Customer Care czy księgowości, które potrzebują swoich rozwiązań. Do potrzeb czysto organizacyjnych i administracyjnych wykorzystujemy głównie chmurę M365 oraz rozwiązania ulokowane w przestrzeni zasobów Oktawave - są to po prostu wirtualne serwery oraz możliwość ich skalowania w górę lub w dół – dodał Konrad Bławat.
Największym wyzwaniem dla FRU.PL w trakcie migracji do chmury było rozmieszczenie serwerów fizycznych w różnych lokalizacjach oraz konieczność inwentaryzacji architektury IT.
– Mamy biura w trzech różnych państwach, więc wiele wysiłku wymagało zebranie informacji co mamy przenieść do chmury, w jaki sposób jest to ze sobą połączone oraz jakie są zależności między tymi komponentami. Ta kwestia organizacyjna była dosyć trudna – skomentował Konrad Bławat.
Bardzo istotnym aspektem, o którym należy pamiętać podczas migracji jest komunikacja wewnątrz organizacji w kwestii przebiegu tego procesu. Należy poinformować o jego szczegółach – o tym, że może wiązać się z czasowymi trudnościami, oraz dobrze wyjaśnić po co się to robi. Nie każdy z nich posiada na ten temat wiedzę, której wymaga się od działu IT.
– Informowanie pracowników powinno być postawione na tym samym poziomie, co przygotowanie technicznego planu migracji. Techniczny plan jest obowiązkowy, trzeba ustalić co i kiedy przepinamy. Natomiast jest też istotne, aby pracownicy w organizacji wiedzieli, jak to wpłynie na ich pracę – powiedział Konrad Bławat.
Jeśli organizacje podejdą do migracji w odpowiedni sposób, pamiętając o czynnikach usprawniających jej przebieg, mogą spodziewać się bardzo pozytywnych efektów.
– Wartość dodana, którą dostaliśmy od Oktawave to utrzymanie naszej infrastruktury chmurowej przez zespół Premium Support, który ma zapięty monitoring na wszystko i który nas wspiera we wszystkich wdrożeniach. Jeżeli kiedykolwiek potrzebujemy jakiegoś doradztwa to możemy zawsze na nim polegać. Od momentu, kiedy się zmigrowaliśmy do chmury Oktawave mogę być spokojny – podsumował Konrad Bławat.
Cykl bezpłatnych webinarów dedykowany jest osobom podejmującym decyzje w obszarze IT, podczas których CIO i CTO renomowanych firm dzielą się swoimi doświadczeniami w tym zakresie. Są dostępne pod poniższym linkiem - https://oktawave.com/pl/webinary?utm_medium=referral&utm_source=website&utm_campaign=cloud-strategy-webinars-1120&utm_content=webinar-lp

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Sukces gospodarczy Polski może zachęcić do powrotów Polaków mieszkających za granicą. Nowa rządowa strategia ma w tym pomóc
Polska coraz mocniej stawia na powroty swoich obywateli z zagranicy. Rządowa strategia współpracy z Polonią na najbliższe lata zakłada system zachęt dla osób powracających, ale też ułatwienia w uznawaniu wykształcenia i kwalifikacji, podejmowaniu studiów czy staży zawodowych. To w obliczu rosnących wyzwań demograficznych i zapotrzebowania na wysoko wykwalifikowaną kadrę szansa na wzmocnienie rynku pracy. Napływ wykwalifikowanych specjalistów z doświadczeniem zdobytym za granicą może pomóc w modernizacji krajowej gospodarki.
Prawo
ZPP: Działania administracji narażają na szwank wysiłek deregulacyjny. Niektóre niosą znamiona dyskryminacji i nękania przedsiębiorców

Choć rząd zgodnie z zapowiedziami realizuje szeroko zakrojone zmiany deregulacyjne, przedsiębiorcy alarmują, że brakuje w nich spójności, przewidywalności i realnej poprawy, zwłaszcza w kontaktach z administracją. Jako przykład ZPP podaje przypadek firmy British American Tobacco (BAT) i jej zatrzymanego przez izbę celno-skarbową zamówienia 200 tys. kartridży do e-papierosów. Dotknięte tą decyzją spółki liczą straty.
Konsument
Branża piwowarska dodaje do polskiej gospodarki ponad 20,5 mld zł rocznie. Spadki sprzedaży i produkcji piwa uderzają również w inne sektory

Branża piwowarska pozostaje ważnym ogniwem polskiej gospodarki. Nowy raport CASE wskazuje, że generuje ona 3 proc. dochodów budżetowych i 85 tys. miejsc pracy w samych browarach i innych powiązanych sektorach. Dlatego kurczący się rynek piwa może mieć poważne reperkusje – już dziś nadwyżka mocy produkcyjnych przekracza 10 mln hl. Spadki są spowodowane m.in. znaczącym wzrostem kosztów działalności, spadkiem konsumpcji, a także uderzającymi w browarników zmianami regulacyjnymi.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.