Strategia Warszawa 2030: miasto zwarte i otwarte
Drawbridge Media
ul. Nowogrodzka 10 lok. 6
00-511 Warszawa
k.zarska|drawbridge.pl| |k.zarska|drawbridge.pl
601 888 957
www.jwc.pl
Strategia Warszawa 2030: miasto zwarte i otwarte
Światowy trend to poszukiwanie mieszkania jak najbliżej centrów miast i korzystanie z ich dobrodziejstw – gastronomii, teatrów, kin, nawet kosztem kompaktowych mieszkań i gęstej zabudowy.
Według założeń Strategii Warszawa #2030, określającej politykę rozwoju stolicy, Warszawa, będzie stawać się miastem zwartym. To polityka odwrotna do tej, którą przyjęto w latach 70. i która prowadziła do „rozlewania” miasta. Warszawa jako miasto otwarte na świat ma być miejscem wyjątkowym i stanowić ważny węzeł sieci europejskich metropolii. Jednym z celów strategicznych jest zapewnienie wygodnego życia i działania w tak dużym mieście poprzez zachowanie równowagi między wielkomiejskością i stołecznymi funkcjami, a środowiskiem życia mieszkańców. „Chodzi o umożliwienie mieszkańcom zaspokajania codziennych potrzeb, czyli zapewnienie podstawowych usług, miejsc pracy i spędzania wolnego czasu, blisko domu”- napisano w dokumencie, w którym wzięto pod uwagę prognozy demograficzne, nie tylko do 2030 roku, ale i w latach kolejnych.
W sąsiadującej ze Śródmieściem warszawskiej Woli, w rejonie ronda Daszyńskiego i ulicy Towarowej, powstaje biznesowe centrum Warszawy. Określenie „rośnie” byłoby bardziej na miejscu, bo w perspektywie kilku najbliższych lat Wola zyska kilkanaście wieżowców, w tym najwyższy budynek nie tylko w Polsce, ale i w całej UE – Varso Tower, który będzie miał 230 m.
Jednym z najwyższych budynków o charakterze multifunkcyjnym, jest budowany obecnie trójgłowy wieżowiec Bliska Wola Tower. Zaprojektowano w nim zarówno przestrzeń mieszkaniową z 482 lokalami, jak też biurową oraz handlowo-usługową. Część biurowo-apartamentowa, gdzie znajdzie się 170 apartamentów i 380 biur, będzie miała odrębną od części mieszkalnej klatkę schodową z windami, reprezentacyjnym hallem i recepcją. To rozdzielenie funkcji budynku podoba się klientom, którzy chętnie kupują tu biura i apartamenty. W wieżowcu będzie także czterokondygnacyjny garaż i 27 lokali usługowych. Trzy czwarte powierzchni mieszkaniowej w Bliskiej Woli Tower zajmują lokale o metrażu od 40 do 147 m kw. Blisko 26 proc. ogółu powierzchni w budynku to mieszkania o małym metrażu i właśnie te, prawie wszystkie, udało się sprzedać w pierwszej kolejności. Podobnie jak lokale znajdujące się w części apartamentowej.
- Z uwagi na rekordowo niskie stopy procentowe klienci postrzegają mikroapartamenty jako dobrą lokatę. Małe mieszkanie kosztuje mniej a jego wielofunkcyjność można osiągnąć nie tylko poprzez większy metraż. Zauważają to producenci mebli, nie tylko na całym świecie ale i w Polsce, którzy przestawiają się na produkcję kolekcji mebli mniejszych i urządzeń dostosowanych do małych mieszkań lub przestrzeni – uważa Małgorzata Ostrowska, Dyrektor Pionu Marketingu i Sprzedaży w J.W. Construction.
Popyt na kompaktowe mieszkania w Warszawie potwierdzają dane Narodowego Banku Polskiego. Deweloperzy budują tu coraz więcej małych mieszkań, a i tak jest ich za mało. Wzrost zainteresowania niewielkimi mieszkaniami NBP notuje od 2013 r. Wówczas lokale o powierzchni nieprzekraczającej 40 m kw. stanowiły tylko 13 proc. transakcji, potem wartość ta rosła, by w 2018 osiągnąć nawet 25 proc. To doprowadziło do wyprzedania się niewielkich mieszkań, a deweloperzy nie nadążali z budową kolejnych. W ofertach takie lokale stanowiły tylko 11,5 proc., co świadczy o tym, że popyt przewyższał podaż. Na rynku wtórnym również brakuje małych mieszkań a duże trudno jest sprzedać. Z badania ankietowego przeprowadzonego przez NBP wśród deweloperów wynika, że około jedna czwarta lokali kupowana jest z przeznaczeniem na wynajem.
Bliska Wola Tower wkrótce ukaże swoje prawdziwe oblicze - przeszklone elewacje, które będą jednocześnie panoramicznymi oknami luksusowych apartamentów, oferujących rozległy widok na miasto. Wieżowiec jest zwieńczeniem Osiedla Bliska Wola - w obrębie ulic Kasprzaka, al. Prymasa Tysiąclecia i Ordona - zwycięzcy rankingu „TOP 10 najlepszych osiedli mieszkaniowych” i hitu sprzedaży od 2017 roku. Osiedle jest już dzisiaj prawie w całości zamieszkałe. Z jednej strony odpowiada specyfice tej części miasta, tej dzielnicy, przestrzeni tworzonej zgodnie ze strategią rozwoju stolicy a zarazem jest przestronne i funkcjonalne, ma własną strukturę: ulice, zielone patia, plac z fontannami, place zabaw dla dzieci, ścieżki rowerowe, boisko do siatkówki, koszykówki, piłki ręcznej, piłki nożnej, badmintona i tenisa stołowego. Mieszkańcy podkreślają, że bardzo dobrze się tu czują, odpowiada ich potrzebom – łączenia pracy, spędzania wolnego czasu i korzystania z podstawowych usług.
- Jestem przekonana, że Osiedle Bliska Wola, po zakończeniu prac, będzie jednym z najbardziej popularnych i pożądanych do zamieszkania dla młodych ludzi miejsc w Warszawie. Swoje przekonanie opieram na tym, że wiem, jak starannie i z zachowaniem wszystkich, nawet najbardziej wymagających norm, zostało zaprojektowane, i wiem również jak wysoki jest standard powstających tam mieszkań - podkreśla Małgorzata Ostrowska, Dyrektor Pionu Marketingu i Sprzedaży w J.W. Construction.
***
J.W. Construction jest jednym z największych polskich deweloperów mieszkaniowych. W ciągu 27 lat zbudował ponad 32 tys. mieszkań w Warszawie, Krakowie, Katowicach, Łodzi, Poznaniu, Gdyni i Szczecinie. Aktywny jest także na rynku nieruchomości komercyjnych i luksusowych, m.in. jako właściciel i operator sieci Hoteli 500, Hotelu Czarny Potok Resort SPA & Conference w Krynicy Zdrój, Hotelu Dana w Szczecinie i aparthotelu Varsovia Apartamenty Kasprzaka oraz inwestor realizujący projekty aparthotelowo-komercyjne.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Sukces gospodarczy Polski może zachęcić do powrotów Polaków mieszkających za granicą. Nowa rządowa strategia ma w tym pomóc
Polska coraz mocniej stawia na powroty swoich obywateli z zagranicy. Rządowa strategia współpracy z Polonią na najbliższe lata zakłada system zachęt dla osób powracających, ale też ułatwienia w uznawaniu wykształcenia i kwalifikacji, podejmowaniu studiów czy staży zawodowych. To w obliczu rosnących wyzwań demograficznych i zapotrzebowania na wysoko wykwalifikowaną kadrę szansa na wzmocnienie rynku pracy. Napływ wykwalifikowanych specjalistów z doświadczeniem zdobytym za granicą może pomóc w modernizacji krajowej gospodarki.
Prawo
ZPP: Działania administracji narażają na szwank wysiłek deregulacyjny. Niektóre niosą znamiona dyskryminacji i nękania przedsiębiorców

Choć rząd zgodnie z zapowiedziami realizuje szeroko zakrojone zmiany deregulacyjne, przedsiębiorcy alarmują, że brakuje w nich spójności, przewidywalności i realnej poprawy, zwłaszcza w kontaktach z administracją. Jako przykład ZPP podaje przypadek firmy British American Tobacco (BAT) i jej zatrzymanego przez izbę celno-skarbową zamówienia 200 tys. kartridży do e-papierosów. Dotknięte tą decyzją spółki liczą straty.
Konsument
Branża piwowarska dodaje do polskiej gospodarki ponad 20,5 mld zł rocznie. Spadki sprzedaży i produkcji piwa uderzają również w inne sektory

Branża piwowarska pozostaje ważnym ogniwem polskiej gospodarki. Nowy raport CASE wskazuje, że generuje ona 3 proc. dochodów budżetowych i 85 tys. miejsc pracy w samych browarach i innych powiązanych sektorach. Dlatego kurczący się rynek piwa może mieć poważne reperkusje – już dziś nadwyżka mocy produkcyjnych przekracza 10 mln hl. Spadki są spowodowane m.in. znaczącym wzrostem kosztów działalności, spadkiem konsumpcji, a także uderzającymi w browarników zmianami regulacyjnymi.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.