Strategiczne partnerstwo OLX i Abstra na kanale „Do Roboty”
Abstra rozpoczęło współpracę z partnerem strategicznym – OLX przy realizacji cyklu na kanale „Do Roboty” (YouTube) poświęconemu 52 różnym zawodom. Partnerstwo pozwoliło stworzyć formułę stanowiącą połączenie rozrywki z promocją kategorii OLX Praca.
Już 22 kwietnia na kanale „Do Roboty” startuje pierwszy odcinek z serii realizowanej przez Abstra na YouTube we współpracy strategicznej z OLX. Celem materiałów jest promocja kategorii OLX Praca.
– Szukaliśmy idealnego partnera strategicznego, który pozwoli połączyć cele marki z realnymi potrzebami widzów i odbiorców. Zależało nam na współpracy z największym serwisem ogłoszeń, w tym ogłoszeń o pracę, jakim jest OLX. Dzięki partnerstwu na kanale „Do Roboty” dajemy widzom możliwość zobaczenia, jak wyglądają poszczególne zawody od kuchni. Za sprawą jednego kliknięcia mogą przenieść się z kanału na OLX Praca, gdzie czekają na nich aktualne oferty zatrudnienia. W ten sposób łączymy rozrywkę z pomocą w szukaniu miejsca zatrudnienia – powiedziała Aleksandra Pietrzyk-Zawadzka, VP sales & production.
„Praca” to jedna z największych kategorii w serwisie ogłoszeniowym OLX. W marcu 2021 roku kategorię odwiedziły 3,3 mln użytkowników (Mediapanel). Użytkownicy serwisu mogą szukać pracy w 30 kategoriach, w których miesięcznie pojawia się nawet 100 tys. ogłoszeń.
– Z serwisu OLX korzysta średnio co trzeci Polak. Internet to nasze naturalne środowisko komunikacji z użytkownikami, dlatego dzięki twórcom kanału „Do Roboty” mamy nadzieję dotrzeć również do tych internautów, którzy są ciekawi zalet pracy w danym zawodzie i tego, jakich mogą spodziewać się zarobków. Jako największy job board w Polsce chcemy przedstawiać oferty z sektora blue i gray w sposób atrakcyjny dla widzów YouTube – mówi Marcin Sienkowski, head of marketing w OLX. – Jednocześnie pracodawcom dodającym ogłoszenia w naszym serwisie chcemy dać możliwość zaprezentowania się w sieci i przedstawienia się swoim potencjalnym pracownikom z jak najlepszej strony.
Każdy z 52 odcinków poświęcony jest innej profesji, np. pracy elektryka, cukiernika czy architekta. Do tej pory powstały 4 odcinki testowe, które osiągnęły ponad milion wyświetleń. Kanał poprowadzi Wojtek Kaczmarczyk, który osobiście testuje każdy z zawodów.
Termin startu serii przewidziany został na 22 kwietnia. Kampania potrwa do końca roku.

Szkolenie – pełnomocnik oraz audytor wewnętrzny AS 9100: klucz do jakości w branży lotniczej

Zawody, które wracają do łask – przegląd niszowych, ale potrzebnych profesji

Zaproszenie do Sejmu RP na uroczyste otwarcie wystawy „Każdy talent na wagę złota – Inkluzywni w zatrudnianiu”
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Sukces gospodarczy Polski może zachęcić do powrotów Polaków mieszkających za granicą. Nowa rządowa strategia ma w tym pomóc
Polska coraz mocniej stawia na powroty swoich obywateli z zagranicy. Rządowa strategia współpracy z Polonią na najbliższe lata zakłada system zachęt dla osób powracających, ale też ułatwienia w uznawaniu wykształcenia i kwalifikacji, podejmowaniu studiów czy staży zawodowych. To w obliczu rosnących wyzwań demograficznych i zapotrzebowania na wysoko wykwalifikowaną kadrę szansa na wzmocnienie rynku pracy. Napływ wykwalifikowanych specjalistów z doświadczeniem zdobytym za granicą może pomóc w modernizacji krajowej gospodarki.
Prawo
ZPP: Działania administracji narażają na szwank wysiłek deregulacyjny. Niektóre niosą znamiona dyskryminacji i nękania przedsiębiorców

Choć rząd zgodnie z zapowiedziami realizuje szeroko zakrojone zmiany deregulacyjne, przedsiębiorcy alarmują, że brakuje w nich spójności, przewidywalności i realnej poprawy, zwłaszcza w kontaktach z administracją. Jako przykład ZPP podaje przypadek firmy British American Tobacco (BAT) i jej zatrzymanego przez izbę celno-skarbową zamówienia 200 tys. kartridży do e-papierosów. Dotknięte tą decyzją spółki liczą straty.
Konsument
Branża piwowarska dodaje do polskiej gospodarki ponad 20,5 mld zł rocznie. Spadki sprzedaży i produkcji piwa uderzają również w inne sektory

Branża piwowarska pozostaje ważnym ogniwem polskiej gospodarki. Nowy raport CASE wskazuje, że generuje ona 3 proc. dochodów budżetowych i 85 tys. miejsc pracy w samych browarach i innych powiązanych sektorach. Dlatego kurczący się rynek piwa może mieć poważne reperkusje – już dziś nadwyżka mocy produkcyjnych przekracza 10 mln hl. Spadki są spowodowane m.in. znaczącym wzrostem kosztów działalności, spadkiem konsumpcji, a także uderzającymi w browarników zmianami regulacyjnymi.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.