Strategiczne podejście do cyfryzacji Grupy Roca
Linkleaders
Piotrkowska 148/150
90-631 Łódź
patrycja.kaleta|linkleaders.pl| |patrycja.kaleta|linkleaders.pl
505 223 994
https://www.linkleaders.pl/
Świadomość tego, że strategicznie przeprowadzona transformacja cyfrowa przynosi znaczące korzyści finansowe i operacyjne firmom produkcyjnym, jest coraz powszechniejsza. Doskonałym przykładem przemyślanego podejścia do cyfrowych zmian jest Grupa Roca, która konsekwentnie rozwija swoją strategię transformacji w poparciu o rozwiązania SAP.
Z danych KPMG (Monitor Cyfrowej Transformacji Biznesu 2024) wynika, że jedna trzecia firm planuje zwiększyć wydatki na realizację transformacji cyfrowej w ciągu najbliższego roku, a o 6 punktów procentowych w porównaniu z ubiegłym rokiem wzrósł odsetek przedsiębiorstw, posiadających formalny dokument, który określa strategię transformacji cyfrowej. Firmy produkcyjne są więc coraz bardziej świadome tego, że strategicznie prowadzone procesy cyfryzacyjne nie tylko poprawiają efektywność operacyjną, ale również zwiększają elastyczność i konkurencyjność na rynku.
Grupa Roca, jedna z wiodących na świecie firm, zajmujących się wyposażeniem i projektowaniem łazienek, wybrała SAP S/4HANA i RISE with SAP, rozpoczynając kolejną fazę cyfrowej transformacji, w ramach której koncentrować się będzie na integracji i standaryzacji swoich systemów informatycznych.
Roca Group to rodzinna firma z ponad 100-letnią tradycją, obecna na 170 rynkach, zatrudniająca ponad 21 500 pracowników i posiadająca prawie 80 fabryk na całym świecie, w tym także w Polsce. Przedsiębiorstwo postawiło na cyfryzację, aby pozostać konkurencyjnym w dynamicznej branży sanitarnej. Na przestrzeni lat, Grupa Roca dokonała kliku znaczących przejęć, więc uznała RISE with SAP za idealne rozwiązanie, służące konsolidacji różnych systemów informatycznych w jednym środowisku IT. Decyzja Roca o wyborze SAP S/4HANA Cloud była podyktowana chęcią zwiększenia wydajności i możliwości podejmowania świadomych decyzji biznesowych opartych na danych, w czasie rzeczywistym.
„Strategia Grupy Roca opiera się na długoterminowej wizji przyszłości, wspieranej przez innowacje, technologię i zrównoważony rozwój. Przejście na SAP S/4HANA umożliwia Roca wykorzystanie najnowszych technologii i innowacji SAP w celu przyspieszenia cyfrowej transformacji. Jesteśmy podekscytowani perspektywami takimi jak coraz szybsze tempo realizacji zadań, rozszerzenie funkcjonalności o Joule copilot, analitykę w czasie rzeczywistym i dalsze innowacje w ramach ekosystemu SAP ” – mówi Albert Magrans, CEO Grupy Roca.
Wybierając SAP S/4HANA Cloud i różne rozwiązania chmurowe SAP, takie jak SAP Customer Experience, SAP Ariba i SAP SuccessFactors, Grupa Roca jest bardzo dobrze przygotowana do wykorzystania zintegrowanego pakietu rozwiązań SAP, które poprawią doświadczenie klienta i mają potencjał otwierania nowych możliwości biznesowych. Dzięki tzw. podejściu „clean core”, będzie mogła korzystać z jednej platformy dla swoich centrów produkcyjnych i platform logistycznych, wykorzystując rozwiązanie SAP Integrated Business Planning for Supply Chain do planowania popytu i produkcji oraz aplikację SAP Transportation Management do zarządzania transportem. Dzięki wdrożeniu tych rozwiązań, operacje już z nich korzystające odnotowały wzrost możliwości swoich transportów o 10%.
Ponadto Roca planuje wykorzystać SAP SuccessFactors do ulepszenia programów szkoleniowych, zarządzania globalną listą płac i ulepszenia portalu samoobsługowego dla pracowników za pośrednictwem pakietu rozwiązań SAP, a także do zarządzania wydatkami na podróże za pomocą rozwiązań SAP Concur.
“Transformacja cyfrowa rozpoczynająca się od głębokiego rozpoznania potrzeb i budowy kompleksowej strategii procesów to najlepsza ścieżka wzmacniania możliwości operacyjnych w branży przemysłowej. W ostatnich latach firmy produkcyjne mierzą się z szeregiem wyzwań, które uwydatniają potrzebę kompleksowego podejścia do procesów cyfryzacyjnych. Klienci SAP to organizacje, które konsekwentnie budują i modelują swoją długoterminową wizję biznesową. Partnerska współpraca w tego typu projektach sprawia, że kolejne rozwiązania SAP stają się ważną częścią ich strategii rynkowych, płynnie integrując się z celami, wytyczanymi na drodze biznesowego rozwoju” – podkreśla Piotr Ferszka, prezes zarządu SAP Polska.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Wzrost sprzedaży piw bezalkoholowych idzie w parze z inwestycjami w zieloną energię. Kompania Piwowarska ogranicza ślad węglowy i wspiera lokalne inicjatywy
Kompania Piwowarska kontynuuję realizację strategii „Lepsza Przyszłość 2030”, w której łączy ambitne cele środowiskowe, edukacja konsumentów oraz rozwój segmentu piw bezalkoholowych z realnym wsparciem dla lokalnych społeczności. Firma, będąca liderem polskiego rynku piwa, ogranicza emisję CO₂, zwiększa udział opakowań zwrotnych i angażuje pracowników w wolontariat, w tym m.in. w pomoc dla ofiar powodzi na Dolnym Śląsku.
Handel
D. Joński: Europa musi chronić swój rynek poprzez cła i wysokie standardy bezpieczeństwa dla importowanych towarów. Powinniśmy budować własny przemysł oparty na tańszej energii

Tańsza energia, a przez to niższe koszty produkcji w Europie to jeden z kierunków, który wskazuje Unia Europejska w rywalizacji z tanimi towarami z Azji, głównie z Chin. Jednocześnie rynek Starego Kontynentu powinien być chroniony poprzez zbalansowane cła oraz wysokie standardy bezpieczeństwa stawiane importowanym produktom. Zdaniem europosła Dariusza Jońskiego ważne jest rozwijanie przemysłu w Europie bez względu na narodowość właścicieli. Relacje z Chinami muszą zostać na nowo zdefiniowane i przebiegać na równych zasadach.
Handel
Poprawia się jakość raportów dużych spółek giełdowych dotyczących zrównoważonego rozwoju. Pozostają też obszary do dopracowania

Ekspertki i eksperci z Deloitte’a przeprowadzili analizę ujawnień taksonomicznych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych, która objęła sprawozdania z działalności za rok 2024 w części dotyczącej zrównoważonego rozwoju. To trzeci rok ujawniania stopnia zgodności przedsiębiorstw z Taksonomią Unii Europejskiej, co przekłada się na zwiększoną jakość i porównywalność prezentowanych danych. Jednocześnie można oczekiwać, że inwestycje zgodne z Taksonomią będą coraz istotniejszym elementem strategii rozwoju przedsiębiorstw w kolejnych latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.