Komunikaty PR

#Stronglikecoffee, czyli Starbucks opowiada o sile kobiet

2021-03-08  |  12:00

Droga od ziarenka do kubka kawy Starbucks jest długa i pełna pasji oraz zaangażowania kobiet na każdym etapie jej tworzenia. Przy okazji Dnia Kobiet marka myśli o swoich Partnerkach i silnych kobietach z Rwandy i Sumatry, gdzie uprawiane są jej kawy, oraz dzieli się ich historiami, które uczą, że połączenie siły i pasji może przezwyciężyć trudności oraz prowadzić do wyjątkowej harmonii.

Już od chwili jej powstania, czyli od 50 lat, marce Starbucks przyświecają takie wartości, jak troska o ludzi, pasja do kawy i kawowa ekspertyza. To one łączą wszystkich Partnerów firmy i budują niesamowitą społeczność wokół niej. Z okazji Dnia Kobiet na kanałach społecznościowych Starbucks pojawiły się historie Partnerek z Polski, które opowiadają o swoich niezwykłych pasjach, takich jak boksowanie, odnawianie domków dla lalek czy cosplay, a także o życiowej misji i marzeniach. Akcji towarzyszy hasło #stronglikecoffee, bo to właśnie siła i pasja wybrzmiewają w wypowiedziach Oli, Weroniki, Oli, Alicji i Klaudii.

- Publikując historie naszych Partnerek, mamy nadzieję przypomnieć kobietom o drzemiącej w nich sile i zachęcić je do podążania własną drogą i realizowania marzeń. #Stronglikecoffee może prowadzić do skojarzenia, że każda z nas powinna być mocna jak espresso, ale to nieprawda. Każda z nas ma w sobie czasem trochę ze zdecydowanego w smaku espresso, łagodnego i delikatnego cappuccino, a czasem też wyraźnego, ale zbalansowanego americano. Nie zmienia to jednak faktu, że wszystkie, mimo różnic kulturowych, odmiennych cech charakteru czy doświadczeń, mamy siłę przenosić góry, jeśli na czymś bardzo nam zależy – mówi Kasia Pijanowska, Marketing Manager w Starbucks Polska.


Kobiety w świecie kawy

Wyjątkowe kobiety zaangażowane są w cały proces pozyskiwania kawy Starbucks: od uprawy kawowca, aż po zarządzanie kawiarniami. Na Sumatrze, wyspie w regionie Indonezji, kobiety są odpowiedzialne za około 70-75 procent pracy na kawowej farmie, dostarczającej ziarna do palarni Starbucks. To właśnie one pomagają w sadzeniu, pielęgnują drzewa kawowe, kontrolują ich jakość, a potem są odpowiedzialne za zbiory kawy i jej sprzedaż. Podobnie wygląda to w Rwandzie, gdzie społeczność kobiet dostarczających kawę do Starbucks nazywa siebie Hingakawa, co oznacza „uprawiamy kawę”. W 1994 roku w kraju rozpoczęła się wojna domowa na tle etnicznym pomiędzy plemionami Tutsi a Hutu, w której w ciągu zaledwie 100 dni życie straciło prawie milion osób – byli to głównie mężczyźni. Jeśli przeżyli, przebywali w więzieniu albo na wygnaniu jako uchodźcy. Przez kolejne lata to kobiety musiały zadbać o swoje dzieci oraz odzyskać zaufanie i poczucie społeczności, które zostały utracone. W pojednaniu i ożywieniu kraju pomogła im kawa. Grupy kobiet, w tym Hingakawa, zaczęły pracować nad odbudową przemysłu kawowego. Wykazały się siłą i odwagą, ucząc się wielu rzeczy od zera oraz okazując sobie nawzajem przebaczenie. Dzisiaj afrykańska Rwanda jest jednym ze znanych producentów i eksporterów ziaren kawy. W 2018 roku Starbucks wprowadził w Polsce kawę „Rwanda Umushanana”, której nazwa nawiązuje do tradycyjnego kobiecego stroju, będącego symbolem przemian społecznych w Rwandzie. Jest ona pozyskiwana zgodnie z C.A.F.E Practices, dokumentem określającym standardy etycznego pozyskiwania w przemyśle kawowym, którego celem jest promowanie przejrzystych, dochodowych i zrównoważonych praktyk uprawy kawy, jednocześnie chroniąc dobrostan plantatorów, pracowników oraz ich rodzin i społeczności.

- Historia kobiet z Rwandy pokazuje, jaką siłę i moc sprawczą noszą w sobie kobiety. Ich rola w codziennym życiu społeczności, tak jak w przemyśle kawowym, jest nieoceniona. Jesteśmy wdzięczni wszystkim naszym Partnerkom, kobietom na farmach, w biurach i działach sprzedaży, które na co dzień kierują się pasją do kawy, odpowiedzialnością i tym samym tworzą historię Starbucks od 50 lat. Kawa bez dwóch zdań jest kobietą – mówi Vedran Modrić, Dyrektor Generalny Starbucks w Polsce.  

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Znaczenie stref brandowych podczas eventów Biuro prasowe
2024-04-30 | 12:00

Znaczenie stref brandowych podczas eventów

Strefy brandowe, nie tylko wyróżniają markę, ale także angażują i przyciągają uwagę uczestników. Eksperci firmy Warren’s opowiadają jak ważna jest produkcja
Media i PR FDI przywraca sprawczość dzieciom z domów dziecka
2024-04-29 | 17:00

FDI przywraca sprawczość dzieciom z domów dziecka

Z czym kojarzy się dom dziecka? Kto w nim mieszka? Na jakie wsparcie mogą liczyć wychowankowie pieczy zastępczej po opuszczeniu placówki opiekuńczo-wychowawczej i o jakiej pracy
Media i PR Nieszablonowa komunikacja Raportu ESG Carlsberg Polska
2024-04-24 | 10:00

Nieszablonowa komunikacja Raportu ESG Carlsberg Polska

Carlsberg Polska już po raz ósmy zaprezentował roczny bilans działań w obszarze zrównoważonego rozwoju. By mówić ciekawie o skomplikowanych projektach

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.