Sundose pozyskuje od inwestorów 6 mln USD w ramach finansowania rundy A
Sundose pozyskuje od inwestorów 6 mln USD w ramach finansowania rundy A
Sundose, polska platforma e-commerce D2C oferująca spersonalizowane suplementy diety, pozyskała 6 mln USD w ramach finansowania rundy A. W spółkę zainwestowały takie fundusze jak Atmos Ventures (USA), ARIA (Polska), DX Ventures (Niemcy) oraz Investible Club (Australia) i Polipo Ventures (Australia).
Jest to trzecia runda w historii Sundose. W latach 2017 – 2020 firma pozyskała łącznie ponad 3 mln USD od krajowych i zagranicznych funduszy VC i programów akceleracyjnych. Dzięki nim mogła ona nie tylko kontynuować pracę nad rozwojem samego produktu, ale również rozpocząć ekspansję na rynki zagraniczne. W 2020 roku firma weszła ze swoim produktem na rynek brytyjski i niemiecki. Jak mówią założyciele Sundose pozyskana w ramach finansowania rundy A kwota 6 mln USD pozwoli na dalszy rozwój silnika personalizacji oraz rozszerzenie działalności o kolejne europejskie rynki.
Wartość globalnego rynku suplementów wyceniany jest na 140 miliardów dolarów. Eksperci szacują, że do 2027 roku wartość ta może wzrosnąć nawet do 230 miliardów dolarów. Tak dynamiczne zmieniające się otoczenie powoduje, że Sundose jest obecnie w bardzo intensywnej fazie rozwoju, a jego rozwiązanie oparte na indywidualnym podejściu do realnych potrzeb organizmu człowieka ma znaczący wpływ na zmiany zachodzące w tym segmencie rynku.
– Naszą misją jest dostarczanie klientom unikalnej formuły suplementu, która w pełni odpowiada ich indywidualnym potrzebom. Osiągamy to dzięki naszemu zastrzeżonemu mechanizmowi personalizacji, który dostosowuje idealną kombinację składników odżywczych dla każdego klienta w oparciu o najnowsze badania żywieniowe. Gotowy produkt to codzienna saszetka zawierająca unikalną mieszankę składników odżywczych z naszej oferty ponad 40 witamin, minerałów, niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych, probiotyków i adaptogenów. Możemy dosłownie zaoferować naszym klientom miliardy unikalnych produktów końcowych – mówi Michał Gołkiewicz, współzałożyciel Sundose.
Jak wskazują założyciele firmy personalizacja i cyfryzacja produktów w połączeniu z głębokimi danymi diagnostycznymi są nie tylko siłą napędową biznesu, ale czynnikami, które będą w coraz większym stopniu kształtować współczesny rynek suplementów.
– Personalizowanie naszego produktu jest możliwe, ponieważ działamy wyłącznie cyfrowo – mówi Tomasz Styk, współzałożyciel Sundose – Tworząc dedykowany zestaw suplementów wykorzystujemy algorytm, który uwzględnia informacje otrzymane w trakcie wywiadu. W handlu detalicznym, takie rozwiązanie nie byłoby możliwe. Głęboko wierzymy, że praca, jaką wykonujemy w Sundose to absolutny przełom na rynku, a indywidualne dopasowanie zestawu substancji stanie się tak powszechne jak personalizowane diety, treningi czy procesy leczenia – dodaje.
Według danych firmy w 2020 roku przychody ze sprzedaży wzrosły siedmiokrotnie w porównaniu do 2019 roku, a w samym listopadzie 2020 roku wynik finansowy był wyższy o 300% w porównaniu do stycznia 2020. Intensywne tempo wzrostu, jakie wykazuje Sundose spowodowało, że do ostatniej rundy A dołączyli nie tylko nowi inwestorzy, ale również Ci uczestniczący w poprzednich finansowaniach. Tym samym, nie tylko zwiększyli oni swoje zaangażowanie w firmę, ale również potwierdzili zaufanie i wiarę w potencjał biznesowy Sundose.
– Jesteśmy głęboko przekonani, że łącząc technologię personalizacji z modelem biznesowym subskrypcji D2C +, zespół Sundose ma potencjał, aby zrewolucjonizować rynek suplementów diety. Przez dwa lata z rzędu założycielom udało się wykazać imponujący wzrost przychodów o 500% i zatrudnić bardzo kompetentną grupę menedżerów, co stworzyło doskonałą podstawę do przeniesienia firmy na wyższy poziom – mówi Grzegorz Żebrowski, Investment Manager w ARIA S.A.
- Cieszymy się, że mogliśmy wziąć udział w rundzie finansowania Sundose serii A. Produkt oferowany przez Sundose, to prawdziwa rewolucja na europejskim rynku suplementów diety. Wizja Sundose jest jasna i spójna. Jej celem jest przekształcenie dotychczasowych doświadczeń konsumentów związanych z przyjmowaniem suplementów. W mojej opinii, obrany przez firmę kierunek rozwoju, bazujący na innowacyjnych rozwiązaniach pozwoli na sukcesywne realizowanie celów jakie stawia przed sobą firma. – mówi Brendon Blacker, Partner w DX Ventures
Głównym kierunkiem rozwoju Sundose w 2021 roku jest skupienie się na kluczowym aspekcie produktu, jakim jest silnik personalizacji. Firma planuje włączyć diagnostykę medyczną do układania indywidualnych receptur mieszanek. Trwają również prace nad interface’em na urządzenia mobilne. Dzięki niemu Klient będzie mógł za pomocą telefonu i kilku kliknięć modyfikować recepturę aktualizując swoje dane do wywiadu.

Ceny ubezpieczeń spadły o 3% w pierwszym kwartale 2025 r.

Pożyczki bez zaświadczeń i formalności – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają tę formę finansowania?
Walletto Fintech Poland i rozwój polskiego ekosystemu fintech
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Norwegia i Islandia mocniej rozważają dołączenie do UE. To byłyby ważne decyzje dla Polski
W Norwegii i na Islandii coraz częściej wspomina się o potencjalnej akcesji do Unii Europejskiej. Możliwe, że w obu tych krajach odbędą się referenda, które zbadają poparcie dla tej idei w społeczeństwach. Zdaniem europosła KO akcesja obu północnych państw byłaby znaczącym wzmocnieniem dla UE, ale także ważną decyzją dla Polski.
Infrastruktura
Senat zajmie się ustawą o jawności cen lokali na sprzedaż. W praktyce ustawa obejmie tylko 12 proc. rynku

Ustawa o jawności cen miała na celu ułatwić klientowi szybkie sprawdzenie aktualnych cen mieszkań i lepsze zrozumienie oferty dewelopera. Przedstawiciele branży mówią wprost: idea ustawy jest słuszna, jednak kształt, jaki przybrała w praktyce, podobnie jak tryb jej uchwalenia, budzi już niepokój. Błyskawiczny tryb procedowania sprawił, że powstała ustawa, która obejmie 12,4 proc. rynku. Zdaniem Polskiego Związku Firm Deweloperskich ostatnią deską ratunku, by poprawić ten akt, jest Senat, który zajmie się nim już podczas wtorkowego posiedzenia komisji infrastruktury.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.