Komunikaty PR

Sundose pozyskuje od inwestorów 6 mln USD w ramach finansowania rundy A

2021-05-12  |  09:00
Biuro prasowe
Do pobrania SundoseA ( 0.04 MB )

Sundose pozyskuje od inwestorów 6 mln USD w ramach finansowania rundy A

 

Sundose, polska platforma e-commerce D2C oferująca spersonalizowane suplementy diety, pozyskała 6 mln USD w ramach finansowania rundy A. W spółkę zainwestowały takie fundusze jak Atmos Ventures (USA), ARIA (Polska), DX Ventures (Niemcy) oraz Investible Club (Australia) i  Polipo Ventures (Australia).

Jest to trzecia runda w historii Sundose. W latach 2017 – 2020 firma pozyskała łącznie ponad 3 mln USD od krajowych i zagranicznych funduszy VC i programów akceleracyjnych. Dzięki nim mogła ona nie tylko kontynuować pracę nad rozwojem samego produktu, ale również rozpocząć ekspansję na rynki zagraniczne. W 2020 roku firma weszła ze swoim produktem na rynek brytyjski i niemiecki.  Jak mówią założyciele Sundose pozyskana w ramach finansowania rundy A kwota 6 mln USD pozwoli na dalszy rozwój silnika personalizacji oraz rozszerzenie działalności o kolejne europejskie rynki.

Wartość globalnego rynku suplementów wyceniany jest na 140 miliardów dolarów. Eksperci szacują, że do 2027 roku wartość ta może wzrosnąć nawet do 230 miliardów dolarów. Tak dynamiczne zmieniające się otoczenie powoduje, że Sundose jest obecnie w bardzo intensywnej fazie rozwoju, a jego rozwiązanie oparte na indywidualnym podejściu do realnych potrzeb organizmu człowieka ma znaczący wpływ na zmiany zachodzące w tym segmencie rynku.

– Naszą misją jest dostarczanie klientom unikalnej formuły suplementu, która w pełni odpowiada ich indywidualnym potrzebom. Osiągamy to dzięki naszemu zastrzeżonemu mechanizmowi personalizacji, który dostosowuje idealną kombinację składników odżywczych dla każdego klienta w oparciu o najnowsze badania żywieniowe. Gotowy produkt to codzienna saszetka zawierająca unikalną mieszankę składników odżywczych z naszej oferty ponad 40 witamin, minerałów, niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych, probiotyków i adaptogenów. Możemy dosłownie zaoferować naszym klientom miliardy unikalnych produktów końcowychmówi Michał Gołkiewicz, współzałożyciel Sundose.

Jak wskazują założyciele firmy personalizacja i cyfryzacja produktów w połączeniu z głębokimi danymi diagnostycznymi są nie tylko siłą napędową biznesu, ale czynnikami, które będą w coraz większym stopniu kształtować współczesny rynek suplementów. 

Personalizowanie naszego produktu jest możliwe, ponieważ działamy wyłącznie cyfrowomówi Tomasz Styk, współzałożyciel SundoseTworząc dedykowany zestaw suplementów wykorzystujemy algorytm, który uwzględnia informacje otrzymane w trakcie wywiadu. W handlu detalicznym, takie rozwiązanie nie byłoby możliwe. Głęboko wierzymy, że praca, jaką wykonujemy w Sundose to absolutny przełom na rynku, a indywidualne dopasowanie zestawu substancji stanie się tak powszechne jak personalizowane diety, treningi czy procesy leczenia  – dodaje. 

Według danych firmy w 2020 roku przychody ze sprzedaży wzrosły siedmiokrotnie w porównaniu do 2019 roku, a w samym listopadzie 2020 roku wynik finansowy był wyższy o 300% w porównaniu do stycznia 2020. Intensywne tempo wzrostu, jakie wykazuje Sundose spowodowało, że do ostatniej rundy A dołączyli nie tylko nowi inwestorzy, ale również Ci uczestniczący w poprzednich finansowaniach. Tym samym, nie tylko zwiększyli oni swoje zaangażowanie w firmę, ale również potwierdzili zaufanie i wiarę w potencjał biznesowy Sundose.

 – Jesteśmy głęboko przekonani, że łącząc technologię personalizacji z modelem biznesowym subskrypcji D2C +, zespół Sundose ma potencjał, aby zrewolucjonizować rynek suplementów diety. Przez dwa lata z rzędu założycielom udało się wykazać imponujący wzrost przychodów o 500% i zatrudnić bardzo kompetentną grupę menedżerów, co stworzyło doskonałą podstawę do przeniesienia firmy na wyższy poziom mówi Grzegorz Żebrowski, Investment Manager w ARIA  S.A.

- Cieszymy się, że mogliśmy wziąć udział w rundzie finansowania Sundose serii A. Produkt oferowany przez Sundose, to prawdziwa rewolucja na europejskim rynku suplementów diety. Wizja Sundose jest jasna i spójna. Jej celem jest przekształcenie dotychczasowych doświadczeń konsumentów związanych z przyjmowaniem suplementów. W mojej opinii, obrany przez firmę kierunek rozwoju, bazujący na innowacyjnych rozwiązaniach pozwoli na sukcesywne realizowanie celów jakie stawia przed sobą firma. – mówi  Brendon Blacker, Partner w DX Ventures 

Głównym kierunkiem rozwoju Sundose w 2021 roku jest skupienie się na kluczowym aspekcie produktu, jakim jest silnik personalizacji. Firma planuje włączyć diagnostykę medyczną do układania indywidualnych receptur mieszanek. Trwają również prace nad interface’em na urządzenia mobilne. Dzięki niemu Klient będzie mógł za pomocą telefonu i kilku kliknięć modyfikować recepturę aktualizując swoje dane do wywiadu.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Przedsiębiorcy oczekują sprawiedliwego traktowania przez organy podatkowe Biuro prasowe
2025-06-11 | 17:00

Przedsiębiorcy oczekują sprawiedliwego traktowania przez organy podatkowe

- Wkrótce będziemy omawiać 13 pakiet deregulacyjny. Mamy już 350 propozycji zmian w przepisach, z tego 150 skierowanych do realizacji. Obecna deregulacja poprawiła atmosferę
Finanse Ryzyko związane z inwestowaniem w CFD
2025-06-11 | 13:40

Ryzyko związane z inwestowaniem w CFD

Wraz z rosnącą popularnością inwestowania na rynkach finansowych, zwiększa się liczba osób lokujących kapitał w kontrakty na różnicę (CFD). Nic w tym
Finanse Pożyczka na spłatę chwilówek
2025-06-09 | 11:30

Pożyczka na spłatę chwilówek - czy to dobre rozwiązanie dla Ciebie?

Chwilówki są szybkie, łatwe do zdobycia i często reklamowane jako sposób na drobne, pilne wydatki. Kiedy jednak zaczyna się brać jedną po drugiej, w bardzo prosty

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Finanse

Uchodźcy z Ukrainy pomogli wygenerować 2,7 proc. PKB Polski w 2024 roku. Napływ nowych pracowników znacznie zmienił polski rynek pracy

Uchodźcy z Ukrainy coraz lepiej radzą sobie na polskim rynku pracy – pracuje 69 proc. z nich – wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez Deloitte dla UNHCR. Jednocześnie wciąż w tym obszarze jest wiele wyzwań, w tym bariery językowe czy kwestie dotyczące uznawania kwalifikacji, np. w zawodach medycznych i prawniczych. Na rosnącej aktywności zawodowej Ukraińców mocno skorzystała polska gospodarka, ale też sam rynek pracy: wzrosła konkurencja, a Polacy uzyskali możliwość specjalizacji i objęcia stanowisk menedżerskich, eksperckich i technicznych.

Ochrona środowiska

W UE wciąż więcej kontroli działań firm w ramach ESG niż zachęt. Konieczne jest złagodzenie podejścia

Instytucje unijne powinny bardziej koncentrować się na celach i możliwościach rozwoju, jakie daje ESG, a nie kontroli działań firm w tym obszarze i obowiązków sprawozdawczych – twierdzą przedstawiciele organizacji Business for Good. Konieczne jest więc złagodzenie obowiązujących regulacji. Europa powinna również dążyć do utworzenia wspólnego rynku o ujednoliconych przepisach i mechanizmach.

Konsument

Wakacje wyzwaniem dla operatorów komórkowych. W najpopularniejszych kurortach ruch w sieci rośnie nawet pięciokrotnie

Długie weekendy i wakacje to wymagający czas dla operatorów komórkowych. W najbardziej obleganych kurortach udział abonentów tylko sieci Play w stosunku do liczby mieszkańców przekracza 500 proc. Dlatego operator planuje dalszą rozbudowę swojej sieci komórkowej do minimum ponad 15 tys. stacji bazowych. W latach 2020–2024 Play zainwestował w sieć i częstotliwość ponad 6 mld zł.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.