Komunikaty PR

Sundose pozyskuje od inwestorów 6 mln USD w ramach finansowania rundy A

2021-05-12  |  09:00
Biuro prasowe
Do pobrania SundoseA ( 0.04 MB )

Sundose pozyskuje od inwestorów 6 mln USD w ramach finansowania rundy A

 

Sundose, polska platforma e-commerce D2C oferująca spersonalizowane suplementy diety, pozyskała 6 mln USD w ramach finansowania rundy A. W spółkę zainwestowały takie fundusze jak Atmos Ventures (USA), ARIA (Polska), DX Ventures (Niemcy) oraz Investible Club (Australia) i  Polipo Ventures (Australia).

Jest to trzecia runda w historii Sundose. W latach 2017 – 2020 firma pozyskała łącznie ponad 3 mln USD od krajowych i zagranicznych funduszy VC i programów akceleracyjnych. Dzięki nim mogła ona nie tylko kontynuować pracę nad rozwojem samego produktu, ale również rozpocząć ekspansję na rynki zagraniczne. W 2020 roku firma weszła ze swoim produktem na rynek brytyjski i niemiecki.  Jak mówią założyciele Sundose pozyskana w ramach finansowania rundy A kwota 6 mln USD pozwoli na dalszy rozwój silnika personalizacji oraz rozszerzenie działalności o kolejne europejskie rynki.

Wartość globalnego rynku suplementów wyceniany jest na 140 miliardów dolarów. Eksperci szacują, że do 2027 roku wartość ta może wzrosnąć nawet do 230 miliardów dolarów. Tak dynamiczne zmieniające się otoczenie powoduje, że Sundose jest obecnie w bardzo intensywnej fazie rozwoju, a jego rozwiązanie oparte na indywidualnym podejściu do realnych potrzeb organizmu człowieka ma znaczący wpływ na zmiany zachodzące w tym segmencie rynku.

– Naszą misją jest dostarczanie klientom unikalnej formuły suplementu, która w pełni odpowiada ich indywidualnym potrzebom. Osiągamy to dzięki naszemu zastrzeżonemu mechanizmowi personalizacji, który dostosowuje idealną kombinację składników odżywczych dla każdego klienta w oparciu o najnowsze badania żywieniowe. Gotowy produkt to codzienna saszetka zawierająca unikalną mieszankę składników odżywczych z naszej oferty ponad 40 witamin, minerałów, niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych, probiotyków i adaptogenów. Możemy dosłownie zaoferować naszym klientom miliardy unikalnych produktów końcowychmówi Michał Gołkiewicz, współzałożyciel Sundose.

Jak wskazują założyciele firmy personalizacja i cyfryzacja produktów w połączeniu z głębokimi danymi diagnostycznymi są nie tylko siłą napędową biznesu, ale czynnikami, które będą w coraz większym stopniu kształtować współczesny rynek suplementów. 

Personalizowanie naszego produktu jest możliwe, ponieważ działamy wyłącznie cyfrowomówi Tomasz Styk, współzałożyciel SundoseTworząc dedykowany zestaw suplementów wykorzystujemy algorytm, który uwzględnia informacje otrzymane w trakcie wywiadu. W handlu detalicznym, takie rozwiązanie nie byłoby możliwe. Głęboko wierzymy, że praca, jaką wykonujemy w Sundose to absolutny przełom na rynku, a indywidualne dopasowanie zestawu substancji stanie się tak powszechne jak personalizowane diety, treningi czy procesy leczenia  – dodaje. 

Według danych firmy w 2020 roku przychody ze sprzedaży wzrosły siedmiokrotnie w porównaniu do 2019 roku, a w samym listopadzie 2020 roku wynik finansowy był wyższy o 300% w porównaniu do stycznia 2020. Intensywne tempo wzrostu, jakie wykazuje Sundose spowodowało, że do ostatniej rundy A dołączyli nie tylko nowi inwestorzy, ale również Ci uczestniczący w poprzednich finansowaniach. Tym samym, nie tylko zwiększyli oni swoje zaangażowanie w firmę, ale również potwierdzili zaufanie i wiarę w potencjał biznesowy Sundose.

 – Jesteśmy głęboko przekonani, że łącząc technologię personalizacji z modelem biznesowym subskrypcji D2C +, zespół Sundose ma potencjał, aby zrewolucjonizować rynek suplementów diety. Przez dwa lata z rzędu założycielom udało się wykazać imponujący wzrost przychodów o 500% i zatrudnić bardzo kompetentną grupę menedżerów, co stworzyło doskonałą podstawę do przeniesienia firmy na wyższy poziom mówi Grzegorz Żebrowski, Investment Manager w ARIA  S.A.

- Cieszymy się, że mogliśmy wziąć udział w rundzie finansowania Sundose serii A. Produkt oferowany przez Sundose, to prawdziwa rewolucja na europejskim rynku suplementów diety. Wizja Sundose jest jasna i spójna. Jej celem jest przekształcenie dotychczasowych doświadczeń konsumentów związanych z przyjmowaniem suplementów. W mojej opinii, obrany przez firmę kierunek rozwoju, bazujący na innowacyjnych rozwiązaniach pozwoli na sukcesywne realizowanie celów jakie stawia przed sobą firma. – mówi  Brendon Blacker, Partner w DX Ventures 

Głównym kierunkiem rozwoju Sundose w 2021 roku jest skupienie się na kluczowym aspekcie produktu, jakim jest silnik personalizacji. Firma planuje włączyć diagnostykę medyczną do układania indywidualnych receptur mieszanek. Trwają również prace nad interface’em na urządzenia mobilne. Dzięki niemu Klient będzie mógł za pomocą telefonu i kilku kliknięć modyfikować recepturę aktualizując swoje dane do wywiadu.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Jak zapewnić bezpieczne transakcje w swoim sklepie online? Biuro prasowe
2025-07-09 | 14:40

Jak zapewnić bezpieczne transakcje w swoim sklepie online?

Zakupy internetowe zapewniają dużą wygodę. Nie trzeba jeździć po sklepach w różnych lokalizacjach, by znaleźć coś dla siebie. To duża oszczędność czasu
Finanse Ailleron Innovation Forum 2025: Innowacje, które realnie zmieniają sektor finansowy
2025-06-30 | 15:00

Ailleron Innovation Forum 2025: Innowacje, które realnie zmieniają sektor finansowy

Ailleron Innovation Forum w Krakowie stało się centrum przełomowych idei i globalnych inspiracji. Liderzy FinTech spotkali się 12 czerwca  w Muzeum Sztuki i Techniki
Finanse Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r.
2025-06-16 | 13:15

Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r.

Wiodąca giełda kryptowalutowa Bitget i UNICEF Luksemburg ogłaszają nawiązanie współpracy w celu rozwijania umiejętności cyfrowych i technologicznych wśród

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Polityka

W tym tygodniu Komisja Europejska przedstawi projekt budżetu na lata 2028–2034. To będzie pierwsza długoletnia perspektywa czasu wojny

16 lipca Komisja Europejska przedstawi swój pomysł na budżet w kolejnej siedmioletniej perspektywie. Projekt ma przewidywać mniej programów, większy udział kwot niezaplanowanych, a także mechanizmy i rezerwy, które umożliwią szybszą i bardziej elastyczną reakcję na zmieniające się potrzeby. Więcej w nim będzie również środków przewidzianych na wzmocnienie bezpieczeństwa. W maju Parlament Europejski odrzucił w głosowaniu propozycję KE, by budżety przewidziane na okres po roku 2027 konstruować tak jak KPO.

Polityka

P. Müller: Wnioski z ludobójstwa w Srebrenicy szczególnie aktualne w kontekście ukraińskim. Społeczność międzynarodowa nie może przymykać oczu

W ubiegłym tygodniu obchodzono 30. rocznicę ludobójstwa w Srebrenicy, gdzie z rąk Serbów w lipcu 1995 roku zginęło ponad 8 tys. bośniackich mężczyzn i chłopców. To jeden z najciemniejszych rozdziałów najnowszej historii Europy – podkreślali szefowie instytucji UE. – ​To także lekcja dla społeczności międzynarodowej, która nabiera szczególnego znaczenia w kontekście agresji Rosji na Ukrainę – mówi Piotr Müller, europoseł z PiS.

Media i PR

Parlament Europejski wzywa do większej ochrony wolności dziennikarzy. Wiceprzewodnicząca: media mają pełnić funkcję kontrolną, a niektórym rządom to się nie podoba

8 sierpnia br. w państwach członkowskich UE zacznie obowiązywać europejski akt o wolności mediów. Przepisy rozporządzenia mają chronić pluralizm i niezależność mediów. Jak wynika z nowego raportu KE dotyczącego praworządności, wciąż jest to obszar, w którym jest dużo zagrożeń. Również Parlament Europejski wzywa kraje członkowskie do intensywnych wysiłków na rzecz wolności mediów i ochrony dziennikarzy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.