Komunikaty PR

SUNEX rozpoczyna obsługę zamówień publicznych

2021-05-20  |  12:00

SUNEX S.A., czołowy producent i dystrybutor innowacyjnych rozwiązań opartych o odnawialne źródła energii, finalizuje przejęcie obsługi zamówień publicznych od Spółki Polska Ekologia. Wartość transakcji ustalona została na poziomie 1,2 mln zł i zostanie zrealizowana bezgotówkowo, z wykorzystaniem instytucji potrącenia wzajemnych wierzytelności. Zakończenie transakcji planowane jest do końca maja br.

SUNEX S.A. przejmie 100% udziałów w spółce Polska Ekologia Przetargi sp. z o.o. za 1,2 mln zł. Cena nabycia jest wartością rynkową ustaloną na podstawie oszacowania dokonanego przez niezależnego rzeczoznawcę. Transakcja zostanie zrealizowana do końca maja br. z wykorzystaniem instytucji potrącenia (kompensaty) wzajemnych wierzytelności stron transakcji. Oznacza to jej bezgotówkowy charakter.

Transakcja prowadzi do przejęcia od jednostki dominującej Polska Ekologia części działalności związanej z realizacją zamówień publicznych, realizowanych przez jednostki samorządowe w obszarze odnawialnych źródeł energii (fotowoltaika, pompy ciepła, systemy solarne). Prace koncepcyjno-analityczne w tym zakresie zostały rozpoczęte w lutym br. W celu sfinalizowania transakcji w spółce Polska Ekologia Przetargi sp. z o.o. dokonane zostało podwyższenie i zarejestrowanie kapitału zakładowego, który został pokryty wkładem niepieniężnym poprzez wniesienie przez Polska Ekologia zorganizowanej części przedsiębiorstwa (w postaci Działu Technicznego i Działu Ofertowania).

Przejęcie obsługi zamówień publicznych zwiększy potencjał przychodowy Spółki. Stanowić będzie jednocześnie dodatkowy impuls do rozwoju produkcji własnej oraz w znacznym stopniu przyczyni się do poprawy konkurencyjności oferty. Na polskim rynku zamówienia publiczne odpowiadają obecnie za znaczną część sprzedaży urządzeń w zakresie odnawialnych źródeł energii.  SUNEX dotychczas był poddostawcą części urządzeń i wyposażenia dla Polskiej Ekologii, która realizowała dostawy w ramach zamówień publicznych jako wykonawca. Przychody osiągane przez Polską Ekologię w ramach obsługi zamówień publicznych nie były wykazywane przez SUNEX, ze względu na brak konsolidacji danych finansowych obu podmiotów.

„Widzimy bardzo duży potencjał w rozwoju działalności związanej z realizacją zamówień publicznych. To bardzo ważny obszar biznesu biorąc pod uwagę obecne trendy w polityce prowadzonej na poziomie krajowym i europejskim oraz znaczne środki publiczne i prywatne kierowane na transformację energetyczną. Poza zakładanym wzrostem przychodów jedną z kluczowych korzyści przeprowadzenia transakcji jest także transfer know - how w zakresie realizacji tego typu projektów od jednostki dominującej. Polska Ekologia jest obecna na rynku przetargów od bardzo wielu lat i przejmujemy działalność o dużym doświadczeniu i kompetencjach” – podkreślił Romuald Kalyciok, Prezes SUNEX S.A.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Lark Promotion
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce Biuro prasowe
2025-04-02 | 10:40

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

W Polsce zadebiutowała motorola edge 60 fusion – pierwszy tegoroczny model z rodziny edge. Łączy cechy smartfona klasy premium z wysoką odpornością, potwierdzoną
IT i technologie Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce
2025-03-18 | 10:00

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce

Emitel S.A. intensyfikuje swoją działalność w Wielkopolsce. Spółka kontynuuje rozwój projektów na terenie całego kraju. Wśród ogólnopolskich,
IT i technologie Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai
2025-03-03 | 12:05

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai

W zeszłym roku Motorola i Lenovo utworzyły ekosystem Smart Connect, aby umożliwić płynną współpracę smartfonów, tabletów oraz komputerów

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.