Światowy Dzień Backupu
Witowski
Olesińska 2
02-548 Warszawa
karol.witowski|sigma.com.pl| |karol.witowski|sigma.com.pl
668 368 803
www.sigma.com.pl
Rok temu, 31 marca 2020 r. COVID-19 szybko rozprzestrzeniał się po świecie, a firmy podejmowały błyskawiczne działania, aby dostosować się do sytuacji i po prostu przetrwać. Informatycy umożliwili wtedy swoim przedsiębiorstwom masowe przejście na pracę zdalną dzięki szybkim inwestycjom w infrastrukturę lokalną i chmurową oraz wykorzystaniu oprogramowania do zapewnienia dalszego funkcjonowania firmy. W Światowym Dniu Backupu powinniśmy więc w pierwszej kolejności nisko pokłonić się informatykom.
Obecnie, sposób zarządzania danymi i ich ochrony ma newralgiczne znaczenie nie tylko dla przetrwania, lecz także dla rozwoju firmy.
Na własne oczy widzimy, jak technologia zmienia przedsiębiorstwa. Jak powiedział Satya Nadella w swoim niedawnym wystąpieniu na konferencji Microsoft Ignite: „Nie ma powrotu do przeszłości”. Ma całkowitą rację, choć być może nadeszła chwila, aby na krótko odetchnąć.
W jaki sposób firmy mogą kontynuować szybkie wprowadzanie innowacji i technologii, a przy tym nie zwiększać ryzyka biznesowego, nie komplikować swoich środowisk i nie powodować niekontrolowanego przyrostu ilości danych? Wraz z różnymi obciążeniami ilość danych rośnie. Przejście do chmury oznacza również odmienny model wspólnej odpowiedzialności za firmowe dane.
Dostrzegamy tu pewne wyraźne trendy:
- Implementacja nowych aplikacji SaaS, które mają umożliwić skuteczniejsze konkurowanie na rynku, zwiększa ilość danych. Firma Gartner szacuje, że rynek SaaS będzie nadal się rozwijać i w 2021 r. osiągnie wartość 120,9 mld USD.
- 9 na 10 przedsiębiorstw rozwija strategią wielochmurową. W niedawnym raporcie pt „2021 State of the Cloud” firmy Flexatara 90% respondentów potwierdziło, że w ubiegłym roku korzystali z chmury w większym stopniu, niż planowali, a jedna trzecia odnotowała znaczny wzrost wykorzystania.
- Dynamicznie rozwijają się aplikacje skonteneryzowane. Gartner szacuje, że w 2025 r. 85% globalnych przedsiębiorstw będzie uruchamiać aplikacje tego typu w środowiskach produkcyjnych.
- Ataki ransomware przybierają na sile (ich liczba wzrosła jesienią o 40%) i stają się coraz bardziej zaawansowane. Co więcej, eksperci ds. cyberbezpieczeństwa prognozują, że w 2021 r. można spodziewać się cyberataku co 11 sekund.
- I niekończąca się historia: trudno jest znaleźć ludzi o niezbędnych kompetencjach informatycznych, zwłaszcza w dziedzinie cyberbezpieczeństwa.
Firmy bardziej niż kiedykolwiek wcześniej potrzebują dziś dostępności danych. Już teraz mogą stawić czoła wyzwaniom spodziewanym w przyszłości, takim jak właściwa ochrona danych w środowisku lokalnym, w chmurze, na brzegu sieci lub pomiędzy tymi środowiskami. Zadbanie o bezpieczeństwo i możliwość odtworzenia danych w przypadku awarii ma newralgiczne znaczenie. Dostępność danych to coś więcej niż tylko stan; to także dysponowanie właściwą technologią i uproszczoną platformą do ochrony obciążeń i zarządzania nimi.
Przedsiębiorstwa nie są w stanie osiągnąć wysokiego poziomu dostępności i odtwarzalności danych za pomocą jednego rozwiązania. Sytuacja będzie różnić się w poszczególnych firmach, a ich potrzeby mogą zależeć od tego, jak dział informatyczny współpracuje z działami biznesowymi przedsiębiorstwa. Przykładowo nasi klienci mogą rozwiązać ten problem zarówno za pomocą oprogramowania zarządzanego i konwergentnego urządzenia HyperScale X, jak i za pomocą narzędzi Metallic BaaS. To podejście ukierunkowane na klienta, możliwe do zrealizowania tylko przez firmę mającą szeroką ofertę zintegrowanych rozwiązań.
Dziś, w Światowym Dniu Backupu 2021, zachęcamy firmy, aby nie czekały. Trzeba działać już teraz. Bierzmy się za dane!
Autor: Don Foster, Global Vice President of Sales Engineering, Commvault

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Na wojnie handlowej straci nie tylko Unia Europejska, ale przede wszystkim USA. Cła odwetowe na eksport USA wynoszą już 190 mld dol.
Donald Trump podniósł cła na produkty z Kanady, Meksyku, Chin, a także nałożył taryfy na import stali i aluminium od wszystkich partnerów handlowych USA, w tym Unii Europejskiej. KE odpowiedziała nałożeniem ceł na amerykańskie produkty o łącznej wartości 26 mld euro. Wiadomo, że USA odpowiedzą wprowadzeniem kolejnych taryf, co nakręci wojnę handlową. – Jeżeli się obkładamy cłami, to my stracimy i straci Ameryka, żadnego innego skutku wojen handlowych w historii nie było – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.
Konsument
Branżę tworzyw sztucznych czekają kosztowne zmiany. Firmy wdrożą innowacyjne technologie recyklingu

Polska branża tworzyw sztucznych stoi przed wyzwaniami, które wynikają z unijnych regulacji i rosnącej świadomości ekologicznej konsumentów. Wdrożenie zasad gospodarki obiegu zamkniętego staje się koniecznością, a dla firm oznacza to koszty i inwestycje w nowe technologie. Z drugiej strony inwestycje w GOZ mogą przynieść firmom długofalowe korzyści zarówno w kontekście oszczędności surowców, jak i wzmocnienia pozycji na rynku. Kluczowy pozostaje jednak dostęp do finansowania i gotowość firm na wdrażanie zmian.
Finanse
UE przedstawi w tym tygodniu szczegóły dotyczące planu dozbrojenia Europy. Problemem jest sposób jego sfinansowania

W tym tygodniu Komisja Europejska przedstawi Białą Księgę w sprawie przyszłości europejskiej obronności. Znajdą się w niej wytyczne dotyczące zwiększenia produkcji i gotowości obronnej w obliczu możliwej agresji militarnej ze strony Rosji. Zgodnie z planem ReArm Europe na obronę w ciągu najbliższych czterech lat ma trafić 800 mld euro. – Działania KE to ideologiczne zapowiedzi i teoretyczne obietnice. Unia Europejska znajduje się obecnie w ogromnym kryzysie finansowym i brakuje pieniędzy na obronność – ocenia europoseł Bogdan Rzońca.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.