Komunikaty PR

Święta Bożego Narodzenia: uwaga spamerzy w natarciu!

2022-12-22  |  01:00
Biuro prasowe

Bitdefender Antispam Lab analizuje w gorącym okresie przedświątecznym niechciane e-maile i związane z nimi zagrożenia. Według tych danych gwałtowny przyrost świątecznego spamu rozpoczął się 27 listopada. Przy czym najwyższe skoki tej korespondencji nastąpiły pomiędzy 6 a 9 grudnia. Co ciekawe, 2 na 5 niechcianych e-maili o tematyce świątecznej, które konsumenci otrzymali między 27 listopada a 12 grudnia, Bitdefender Antispam Lab zakwalifikował jako oszustwa.

 

Zgodnie z telemetrią antyspamową Bitdefendera 31 proc. spośród wszystkich świątecznych e-maili ze spamem trafiło do skrzynek odbiorczych w Stanach Zjednoczonych, a 24 proc. dotarło do użytkowników w Irlandii.  Natomiast 43 proc. e-maili ze spamem o tematyce bożonarodzeniowej wysłano z adresów IP w USA i 18 proc. z Bułgarii.  W obu zestawieniach w pierwszej dziesiątce nie znalazła się Polska. 

 

Tegoroczne świąteczne trendy spamowe nie odbiegają do tego z czym mieliśmy do czynienia we wcześniejszych latach. Wiadomości zawierają informacje o rzekomych prezentach świątecznych, rabatach na markowe towary czy też fałszywe ankiety. Pewnego rodzaju nowinką są niespodzianki dla osób samotnych w postaci świątecznych randek online i dostępu do treści dla dorosłych.

 

 

Jak cieszyć się świętami bez oszustw?

Oszukańcze e-maile przychodzące w okresie poprzedzającym Boże Narodzenie mogą być bardzo kuszące. Poza tym napastnicy wykorzystują przedświąteczne roztargnienie konsumentów. Jednak specjaliści Bitdefendera zalecają podchodzić z dużą powagą do informacji zbyt pięknych, aby mogły być prawdziwe. Nieostrożne interakcje z wiadomościami spamowymi niosą ze sobą poważne konsekwencje, które mogą popsuć Święta Bożego Narodzenia.

 

Bitdefender przygotował kilka porad pozwalających uniknąć zagrożeń jakie niesie ze sobą świąteczny spam.

 

  • Nigdy nie wypełniaj ankiet online dotyczących kart podarunkowych i innych towarów, które wymagają podania informacji o karcie kredytowej lub innych poufnych danych.
  • Nie otwieraj linków w niechcianych e-mailach ani wiadomościach w sieciach społecznościowych oferujących wspaniałe okazje lub ekskluzywny dostęp do ofert.
  • Realizuj świąteczne zakupy na znanych stronach internetowych.
  • Nigdy nie instaluj oprogramowania z nieznanych źródeł reklamowanych w wiadomościach spamowych.
  • Korzystaj z niezawodnego rozwiązania zabezpieczającego, które chroni przed złośliwym oprogramowaniem i blokuje phishing oraz oszukańcze strony internetowe.

Źródło: marken.com.pl; bitdefender.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia Biuro prasowe
2025-06-25 | 03:00

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Wyciek danych, ataki przeciążające stronę (DDoS), złośliwe oprogramowanie, phishing. Dziś wojna w cyberprzestrzeni dotyczy nie tylko infrastruktury krytycznej czy wielkich
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Mercosur to tylko wierzchołek góry lodowej. UE ma ponad 40 umów handlowych, które mogą destabilizować rynek rolny

Umowa handlowa między UE a krajami Mercosur może znacząco zaburzyć konkurencję na rynku rolnym i osłabić pozycję unijnych, w tym polskich, producentów – ostrzegają rolnicy i producenci żywności. Umowie sprzeciwia się część krajów unijnych, które domagają się klauzuli ochronnych oraz limitów importowych. – Problemem jest jednak nie tylko ta konkretna umowa. Chodzi o cały system wolnego handlu, który się kumuluje z dziesiątek innych porozumień – podkreśla Andrzej Gantner, wiceprezes Polskiej Federacji Producentów Żywności.

Firma

Dzięki zdalnej weryfikacji tożsamości z wykorzystaniem AI firmy zminimalizowały liczbę oszustw. Rozwiązania wykorzystuje głównie sektor finansowy

Z najnowszych danych Eurostatu wynika, że w 2024 roku 5,9 proc. polskich firm korzystało z rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji. W 2023 roku był to odsetek na poziomie 3,67 proc. Wciąż jednak jest to wynik poniżej średniej unijnej, która wyniosła 13,48 proc. Jednym z obszarów, który cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród przedsiębiorców, jest weryfikacja tożsamości przez AI, zwłaszcza w takich branżach jak bankowość, ubezpieczenia czy turystyka. Jej zastosowanie ma na celu głównie przeciwdziałać oszustwom i spełniać wymogi regulacyjne.

Prawo

Daniel Obajtek: Własne wydobycie i operacyjne magazyny to filary bezpieczeństwa. Zgoda na magazyny gazu poza krajem to rezygnacja z suwerenności energetycznej

Były prezes Orlenu ostrzega przed zmianami w ustawie o zapasach ropy naftowej, produktów naftowych i gazu ziemnego. Jego zdaniem przygotowana przez rząd nowelizacja tzw. ustawy magazynowej i ujednolicanie unijnej polityki energetycznej to zagrożenie dla bezpieczeństwa energetycznego Polski. W jego opinii tylko silna spółka narodowa, własne wydobycie, krajowe magazyny i zbilansowany miks energetyczny zapewnią Polsce bezpieczeństwo i konkurencyjność.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.