Komunikaty PR

Święta Bożego Narodzenia: uwaga spamerzy w natarciu!

2022-12-22  |  01:00
Biuro prasowe

Bitdefender Antispam Lab analizuje w gorącym okresie przedświątecznym niechciane e-maile i związane z nimi zagrożenia. Według tych danych gwałtowny przyrost świątecznego spamu rozpoczął się 27 listopada. Przy czym najwyższe skoki tej korespondencji nastąpiły pomiędzy 6 a 9 grudnia. Co ciekawe, 2 na 5 niechcianych e-maili o tematyce świątecznej, które konsumenci otrzymali między 27 listopada a 12 grudnia, Bitdefender Antispam Lab zakwalifikował jako oszustwa.

 

Zgodnie z telemetrią antyspamową Bitdefendera 31 proc. spośród wszystkich świątecznych e-maili ze spamem trafiło do skrzynek odbiorczych w Stanach Zjednoczonych, a 24 proc. dotarło do użytkowników w Irlandii.  Natomiast 43 proc. e-maili ze spamem o tematyce bożonarodzeniowej wysłano z adresów IP w USA i 18 proc. z Bułgarii.  W obu zestawieniach w pierwszej dziesiątce nie znalazła się Polska. 

 

Tegoroczne świąteczne trendy spamowe nie odbiegają do tego z czym mieliśmy do czynienia we wcześniejszych latach. Wiadomości zawierają informacje o rzekomych prezentach świątecznych, rabatach na markowe towary czy też fałszywe ankiety. Pewnego rodzaju nowinką są niespodzianki dla osób samotnych w postaci świątecznych randek online i dostępu do treści dla dorosłych.

 

 

Jak cieszyć się świętami bez oszustw?

Oszukańcze e-maile przychodzące w okresie poprzedzającym Boże Narodzenie mogą być bardzo kuszące. Poza tym napastnicy wykorzystują przedświąteczne roztargnienie konsumentów. Jednak specjaliści Bitdefendera zalecają podchodzić z dużą powagą do informacji zbyt pięknych, aby mogły być prawdziwe. Nieostrożne interakcje z wiadomościami spamowymi niosą ze sobą poważne konsekwencje, które mogą popsuć Święta Bożego Narodzenia.

 

Bitdefender przygotował kilka porad pozwalających uniknąć zagrożeń jakie niesie ze sobą świąteczny spam.

 

  • Nigdy nie wypełniaj ankiet online dotyczących kart podarunkowych i innych towarów, które wymagają podania informacji o karcie kredytowej lub innych poufnych danych.
  • Nie otwieraj linków w niechcianych e-mailach ani wiadomościach w sieciach społecznościowych oferujących wspaniałe okazje lub ekskluzywny dostęp do ofert.
  • Realizuj świąteczne zakupy na znanych stronach internetowych.
  • Nigdy nie instaluj oprogramowania z nieznanych źródeł reklamowanych w wiadomościach spamowych.
  • Korzystaj z niezawodnego rozwiązania zabezpieczającego, które chroni przed złośliwym oprogramowaniem i blokuje phishing oraz oszukańcze strony internetowe.

Źródło: marken.com.pl; bitdefender.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI? Biuro prasowe
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,
IT i technologie Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce
2025-04-02 | 10:40

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

W Polsce zadebiutowała motorola edge 60 fusion – pierwszy tegoroczny model z rodziny edge. Łączy cechy smartfona klasy premium z wysoką odpornością, potwierdzoną
IT i technologie Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce
2025-03-18 | 10:00

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce

Emitel S.A. intensyfikuje swoją działalność w Wielkopolsce. Spółka kontynuuje rozwój projektów na terenie całego kraju. Wśród ogólnopolskich,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Zielona transformacja wiąże się z dodatkowymi kosztami. Mimo to firmy traktują ją jako szansę dla siebie i Europy

Bez zaangażowania największych firm, które ograniczają własny ślad węglowy, będzie trudno o transformację energetyczną. Jak wynika z danych Europejskiego Banku Inwestycyjnego, w ubiegłym roku 61 proc. przedsiębiorstw z UE zainwestowało w walkę ze zmianą klimatu. Choć z tymi inwestycjami wiążą się zwykle ogromne koszty, część firm traktuje je jako szansę na podniesienie swojej konkurencyjności. Wśród znaczących korzyści podnoszą też kwestię zmniejszania zależności od dostaw surowców energetycznych z innych krajów.

Prawo

Rolnicy z Wielkopolski i Opolszczyzny protestują przeciwko likwidacji ich miejsc pracy. Minister rolnictwa deklaruje szukanie rozwiązań

W czwartek 24 kwietnia pracownicy towarowych gospodarstw rolnych z województw wielkopolskiego i opolskiego protestowali przed Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi w Warszawie. To już kolejny – po poznańskim – protest, który ma zwrócić uwagę na opieszałość urzędników w związku z zagospodarowaniem zwracanych do Zasobu Skarbu Państwa dzierżawionych gruntów, na których dziś prowadzona jest działalność rolnicza. Minister Czesław Siekierski przyjął delegację pracowników, która przekazała petycję z postulatami wymagającymi pilnych działań urzędniczych.

Prawo

W połowie maja pierwszym pakietem deregulacyjnym zajmie się Senat. Trwają prace nad drugim pakietem

Zgodnie z zaplanowanym porządkiem obrad na posiedzeniu 14–15 maja Senat zajmie się pierwszym pakietem deregulacyjnym, przygotowanym przez Ministerstwo Rozwoju i Technologii. Przyjęty w ubiegłym tygodniu przez Sejm dokument zawiera około 40 rozwiązań, które mają ułatwić prowadzenie biznesu. W ciągu kilku miesięcy efekty mają być odczuwalne dla przedsiębiorców. Jednocześnie trwają już prace nad kolejnymi propozycjami deregulacyjnymi.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.