Komunikaty PR

Sztuczna inteligencja w marketingu? W to narzędzie zainwestowali milion złotych

2020-05-28  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
PR Manager
Publicon Sp. z o.o.



m.hliwa|publicon.pl| |m.hliwa|publicon.pl
691274042

Narzędzie wypracowane przez specjalistów z hyperCREW będzie analizować dane użytkowników mediów społecznościowych i wyciągać wnioski z ich aktywności. Ma służyć marketerom i agencjom do lepszego profilowania przekazów marketingowych i zwiększania ich efektywności. Fundusz Czysta3.vc właśnie zainwestował w jego rozwój milion złotych.

Sztuczna inteligencja w marketingu 

Narzędzie oparte jest na mechanizmach sztucznej inteligencji, gromadzeniu, przetwarzaniu i analizie zebranych danych – big data i data mining. Opracowana technologia umożliwi pogłębioną analizę i wyciąganie wniosków z aktywności na kontach użytkowników social mediów. Zebrane dane psychograficzne pomogą marketerom lepiej poznać odbiorców swoich kampanii reklamowych. Dzięki czemu będą mogli jeszcze lepiej je targetować i zwiększać efektywność swoich działań. 

Autorski algorytm będzie identyfikował zmienne, które najlepiej wyjaśnią zróżnicowanie zachowań użytkowników oraz dokonywał mikrosegmentacji grupy docelowej. – Założeniem projektu jest stwierdzenie, iż zachowania i decyzje grupy docelowej wynikają z jej osobowości. W związku z tym nasze rozwiązanie będzie łączyć wyniki badań psychologicznych z danymi behawioralnymi zagregowanymi w jeden spójny system oparty na AI. W naszej ocenie taka analiza pozwoli osiągać nawet kilkukrotnie lepsze rezultaty kampanii marketingowych – mówi Paweł Bobyk, dyrektor zarządzający hyperCREW, odpowiedzialny za projekt. 

Kto za tym stoi? 

Projekt realizuje zespół agencji strategiczno-kreatywnej hyperCREW. Skupia się ona na dostarczaniu innowacyjnych i skutecznych rozwiązań z obszaru marketingu i reklamy. W obszarze jej specjalizacji leżą m.in. social media. Zespół socialowy składa się z managerów z kilkuletnim doświadczeniem i kilkunastu moderatorów. Rozwinięciem obecnych działań i wsparciem przy tworzeniu efektywnych kampanii dla klientów agencji będzie właśnie dedykowane narzędzie. W protfolio firmy znajdują się takie marki jak: Santander Consumer Bank, Deutsche Bank, Getin Bank, Alior Bank, Siemens Home, Bosch, Zelmer, Bielenda, Miss Sporty, 4F, AVON, MAOAM, Lipton, Pepsico, Warka Radler, Grupa Żywiec, Pizza Hut i Burger King. 

Milion na projekt 

W rozwój spółki zdecydował się zainwestować fundusz Czysta3.vc w kwocie miliona złotych. – Projekty z obszaru MarTech cieszą się zainteresowaniem funduszu, ponieważ mają ogromny potencjał, a nasze doświadczenie w tym zakresie, pozwala skutecznie pomagać im w skalowaniu biznesu – mówi Szymon Janiak, dyrektor zarządzający Czysta3.vc. – Targetowanie psychograficzne jest obecnie trendem, który intensywnie się rozwija, ponieważ w dobie nieustannego zwiększania konwersji, demografia stała się niewystarczająca. Tego typu podejście może docelowo stać się normą w branży marketingowej.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Publicon Sp. z o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Jak nowe technologie i AI kształtują przyszłość biznesu Biuro prasowe
2024-09-27 | 10:00

Jak nowe technologie i AI kształtują przyszłość biznesu

W erze dynamicznych zmian technologicznych, sztuczna inteligencja (AI) i nowe technologie zmieniają oblicze finansów. W ubiegłym tygodniu, podczas wydarzenia "Future of Finance
IT i technologie 2024 rokiem integracji sztucznej inteligencji według raportu UiPath
2024-09-26 | 16:00

2024 rokiem integracji sztucznej inteligencji według raportu UiPath

Coroczne badanie UiPath wykazało, że specjaliści ds. automatyzacji aktywnie integrują sztuczną inteligencję w swojej pracy, ponieważ branża automatyzacji oprogramowania nadal się
IT i technologie Nowe badania Salesforce: jest 5 typów osobowości z różnym podejściem do AI
2024-09-26 | 10:42

Nowe badania Salesforce: jest 5 typów osobowości z różnym podejściem do AI

Nowe badanie Slack Workforce Lab sprawdziło, co motywuje pracowników do korzystania ze sztucznej inteligencji i co sądzą oni o używaniu jej w pracy. Dzięki pogłębionym wywiadom i

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Do 2050 roku lotnictwo ma być zeroemisyjne. Do osiągnięcia tego celu konieczna jest wymiana floty i przejście na ekologiczne paliwa

Lotnictwo odpowiada za ok. 4 proc. całkowitej emisji gazów cieplarnianych w UE. Międzynarodowa Organizacja Lotnictwa Cywilnego (ICAO) prognozowała, że wraz z dynamicznym wzrostem ruchu lotniczego do 2050 roku emisje z lotnictwa mogą się potroić w porównaniu z 2015 rokiem. Dlatego dwa lata temu wszystkie państwa członkowskie tej organizacji przyjęły zobowiązanie, by w ciągu kolejnych 25 lat dążyć do zeroemisyjności. Eksperci oceniają, że do tego konieczne są co najmniej dwa warunki – przejście na ekologiczne paliwa lotnicze i modernizacja floty.

Prawo

Rośnie liczba wynalazków wykorzystujących sztuczną inteligencję. Za rozwojem technologii nie nadążają przepisy

W ciągu ostatnich 10 lat liczba patentów związanych z generatywną sztuczną inteligencją wzrosła z 733 w 2014 roku do ponad 14 tys. w 2023 roku – wynika z raportu Światowej Organizacji Własności Intelektualnej (WIPO). Łącznie w ciągu dekady przyznano niemal 54,5 tys. patentów dla tego typu wynalazków. Nie wszystkie kwestie związane z prawem własności intelektualnej, prawem autorskim, wykorzystaniem gen AI są uregulowane. – Potrzeba jeszcze trochę czasu, żeby znalazły się odpowiednie rozwiązania prawne, które pozwolą na ochronę rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję – ocenia Dorota Rzążewska, prezeska Polskiej Izby Rzeczników Patentowych.

DlaWas.info

Edukacja

MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety

Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.