Komunikaty PR

Sztuka cyfrowa w Fabryce Norblina

2020-09-15  |  14:30
Biuro prasowe
Kontakt

Aleksandra Kaczorowska
Beyond Public Relations

ul. Franciszka Klimczaka 1
02-797 Warszawa
a.kaczorowska|bepr.pl| |a.kaczorowska|bepr.pl
504 907 388
www.bepr.pl

Fabryka Norblina zyskała nowego najemcę. Grupa Capital Park – inwestor powstającego na warszawskiej Woli multifunkcyjnego kompleksu, podpisała umowę na wynajem blisko 800 mkw. powierzchni, na której pojawi się pierwsza w Polsce w pełni interaktywna i cyfrowa galeria sztuki ART BOX Experience. Artystyczne wystawy tworzone będą przy współudziale nominowanego do nagrody Oskara warszawskiego Studia Platige Image. 

Digitalowa przestrzeń ART BOX Experience zlokalizowana będzie na poziomie +2 w nowo budowanym na terenie Fabryki Norblina budynku B, we wschodniej części kompleksu. Projekt ART BOX Experience zakłada stworzenie tu innowacyjnej przestrzeni rozrywkowej, oferującej zwiedzającym unikalne wrażenia sensoryczne. Będzie to możliwe dzięki połączeniu nowoczesnych technik animacji i efektów dźwiękowych z wykorzystaniem najnowocześniejszych multimedialnych rozwiązań. Wyróżnikiem galerii, obok najwyższej klasy rozrywki na światowym poziomie, będzie również mocno wybrzmiewająca w wystawach treść edukacyjna związana z kulturą, sztuką, historią, nauką, geografią, przyrodą czy modą. 

Sztuka cyfrowa rozkwitła w krajach najbardziej napędzanych nowoczesną myślą technologiczną, jak Japonia, Singapur czy Korea Południowa. Spory udział w jej rozpowszechnianiu na całym świecie mają oczywiście media społecznościowe, które są bardzo wdzięcznym nośnikiem przekazu tego typu inicjatyw. My idziemy jeszcze o krok naprzód. Proponujemy w ART BOX Experience zapierające dech w piersiach interaktywne wystawy, które w maksymalnym stopniu angażują widzów ale łączymy je z przekazem edukacyjnym. Zabytkowa Fabryka Norblina zlokalizowana w sercu Warszawy to dla nas idealna lokalizacja na tego typu artystyczne przedsięwzięcie – mówi Joanna Kowalkowska, Prezes ART BOX Experience.

Fabryka Norblina obecnie przechodzi rewitalizację i przekształca się w nową część miasta z biurami, sklepami, restauracjami, kawiarniami, foodhallem, ekologicznym bazarem i butikowym kinem. Będzie to miejsce multifunkcyjne tętniące życiem kulturalnym i rozrywkowym.  

- Fabryka Norblina jest projektem niezwykłym, naznaczonym historią wspaniałych ludzi. Jako inwestor chcemy kontynuować społeczny, filantropijny i kulturalny spadek rodziny Norblinów, Wernerów oraz artystów, których losy splotły się z dawną fabryką poprzez działalność Fundacji Fabryki Norblina. Jej misją jest uświadamianie roli historii i sztuki w społeczeństwie oraz pielęgnowanie i promowanie znaczenia kultury w naszym codziennym życiu. Unikatowa galeria sztuki, jaką będzie ART BOX Experience wpisuje się idealnie w klimat, który chcemy stworzyć - miejsca spotkań i rozrywki na najwyższym poziomie, połączonego ze sztuką w różnych jej odsłonachJesteśmy pewni, że ART BOX Experience wniesie do Fabryki Norblina właśnie takie wartości – mówi Kinga Nowakowska, członek zarządu i dyrektor operacyjna Grupy Capital Park.

Wśród najemców zrewitalizowanej Fabryki Norblina znajdzie się m.in. BioBazar (1.800 mkw.), butikowe kino z siedmioma salami (3.300 mkw.), foodhall z ponad 30 konceptami gastronomicznymi (3.200 mkw.), Piano Bar z muzyką na żywo (408 mkw.), a także liczne restauracje. W części biurowej kompleksu swoje biura będą miały m.in. Allegro.pl (16.200 mkw.) oraz Globalne Centrum Usług Biznesowych Japan Tobacco International (8.500 tys. mkw.).

Fabryka Norblina zaoferuje ponad 65 tys. mkw. powierzchni użytkowej, z czego 41 tys. mkw. będą stanowiły biura. Pozostałe ponad 24 tys. mkw. będzie mieszanką kilku funkcji: rozrywkowej, gastronomicznej,  usługowej, handlowej, kulturalnej oraz wellness. Dla użytkowników kompleksu został przewidziany 4-poziomowy, podziemny parking na 720 miejsc parkingowych oraz 200 dedykowanych miejsc dla rowerzystów. Budynki będą wyposażone w szereg ekologicznych rozwiązań - w fazie projektowej otrzymały precertyfikację BREEAM na poziomie Very Good. Dla upamiętnienia historii zakładów przy ulicy Żelaznej, inwestor tworzy Muzeum Fabryki Norblina. Każdy, kto w przyszłości będzie korzystał z biur, strefy handlowej, usługowej czy gastronomicznej będzie mógł zetknąć się z historią tego miejsca. 

Inwestorem i pomysłodawcą rewitalizacji Fabryki Norblina jest Grupa Capital Park. Za projekt architektoniczny odpowiada pracownia PRC Architekci. Głównym wykonawcą jest firma Warbud SA, z którą współpracują m.in. Soletanche Polska, Maat4 i TKT Engineering. Za działania związane z konserwacją zabytków odpowiada firma Monument Service. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Beyond Public Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele? Biuro prasowe
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Nieruchomości Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji

Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.

Bankowość

RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.

Handel

Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.