Komunikaty PR

Sztuka cyfrowa w Fabryce Norblina

2020-09-15  |  14:30
Biuro prasowe
Kontakt

Aleksandra Kaczorowska
Beyond Public Relations

ul. Franciszka Klimczaka 1
02-797 Warszawa
a.kaczorowska|bepr.pl| |a.kaczorowska|bepr.pl
504 907 388
www.bepr.pl

Fabryka Norblina zyskała nowego najemcę. Grupa Capital Park – inwestor powstającego na warszawskiej Woli multifunkcyjnego kompleksu, podpisała umowę na wynajem blisko 800 mkw. powierzchni, na której pojawi się pierwsza w Polsce w pełni interaktywna i cyfrowa galeria sztuki ART BOX Experience. Artystyczne wystawy tworzone będą przy współudziale nominowanego do nagrody Oskara warszawskiego Studia Platige Image. 

Digitalowa przestrzeń ART BOX Experience zlokalizowana będzie na poziomie +2 w nowo budowanym na terenie Fabryki Norblina budynku B, we wschodniej części kompleksu. Projekt ART BOX Experience zakłada stworzenie tu innowacyjnej przestrzeni rozrywkowej, oferującej zwiedzającym unikalne wrażenia sensoryczne. Będzie to możliwe dzięki połączeniu nowoczesnych technik animacji i efektów dźwiękowych z wykorzystaniem najnowocześniejszych multimedialnych rozwiązań. Wyróżnikiem galerii, obok najwyższej klasy rozrywki na światowym poziomie, będzie również mocno wybrzmiewająca w wystawach treść edukacyjna związana z kulturą, sztuką, historią, nauką, geografią, przyrodą czy modą. 

Sztuka cyfrowa rozkwitła w krajach najbardziej napędzanych nowoczesną myślą technologiczną, jak Japonia, Singapur czy Korea Południowa. Spory udział w jej rozpowszechnianiu na całym świecie mają oczywiście media społecznościowe, które są bardzo wdzięcznym nośnikiem przekazu tego typu inicjatyw. My idziemy jeszcze o krok naprzód. Proponujemy w ART BOX Experience zapierające dech w piersiach interaktywne wystawy, które w maksymalnym stopniu angażują widzów ale łączymy je z przekazem edukacyjnym. Zabytkowa Fabryka Norblina zlokalizowana w sercu Warszawy to dla nas idealna lokalizacja na tego typu artystyczne przedsięwzięcie – mówi Joanna Kowalkowska, Prezes ART BOX Experience.

Fabryka Norblina obecnie przechodzi rewitalizację i przekształca się w nową część miasta z biurami, sklepami, restauracjami, kawiarniami, foodhallem, ekologicznym bazarem i butikowym kinem. Będzie to miejsce multifunkcyjne tętniące życiem kulturalnym i rozrywkowym.  

- Fabryka Norblina jest projektem niezwykłym, naznaczonym historią wspaniałych ludzi. Jako inwestor chcemy kontynuować społeczny, filantropijny i kulturalny spadek rodziny Norblinów, Wernerów oraz artystów, których losy splotły się z dawną fabryką poprzez działalność Fundacji Fabryki Norblina. Jej misją jest uświadamianie roli historii i sztuki w społeczeństwie oraz pielęgnowanie i promowanie znaczenia kultury w naszym codziennym życiu. Unikatowa galeria sztuki, jaką będzie ART BOX Experience wpisuje się idealnie w klimat, który chcemy stworzyć - miejsca spotkań i rozrywki na najwyższym poziomie, połączonego ze sztuką w różnych jej odsłonachJesteśmy pewni, że ART BOX Experience wniesie do Fabryki Norblina właśnie takie wartości – mówi Kinga Nowakowska, członek zarządu i dyrektor operacyjna Grupy Capital Park.

Wśród najemców zrewitalizowanej Fabryki Norblina znajdzie się m.in. BioBazar (1.800 mkw.), butikowe kino z siedmioma salami (3.300 mkw.), foodhall z ponad 30 konceptami gastronomicznymi (3.200 mkw.), Piano Bar z muzyką na żywo (408 mkw.), a także liczne restauracje. W części biurowej kompleksu swoje biura będą miały m.in. Allegro.pl (16.200 mkw.) oraz Globalne Centrum Usług Biznesowych Japan Tobacco International (8.500 tys. mkw.).

Fabryka Norblina zaoferuje ponad 65 tys. mkw. powierzchni użytkowej, z czego 41 tys. mkw. będą stanowiły biura. Pozostałe ponad 24 tys. mkw. będzie mieszanką kilku funkcji: rozrywkowej, gastronomicznej,  usługowej, handlowej, kulturalnej oraz wellness. Dla użytkowników kompleksu został przewidziany 4-poziomowy, podziemny parking na 720 miejsc parkingowych oraz 200 dedykowanych miejsc dla rowerzystów. Budynki będą wyposażone w szereg ekologicznych rozwiązań - w fazie projektowej otrzymały precertyfikację BREEAM na poziomie Very Good. Dla upamiętnienia historii zakładów przy ulicy Żelaznej, inwestor tworzy Muzeum Fabryki Norblina. Każdy, kto w przyszłości będzie korzystał z biur, strefy handlowej, usługowej czy gastronomicznej będzie mógł zetknąć się z historią tego miejsca. 

Inwestorem i pomysłodawcą rewitalizacji Fabryki Norblina jest Grupa Capital Park. Za projekt architektoniczny odpowiada pracownia PRC Architekci. Głównym wykonawcą jest firma Warbud SA, z którą współpracują m.in. Soletanche Polska, Maat4 i TKT Engineering. Za działania związane z konserwacją zabytków odpowiada firma Monument Service. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Zrównoważone budownictwo (w końcu) wkracza “na salony” Biuro prasowe
2024-04-29 | 12:13

Zrównoważone budownictwo (w końcu) wkracza “na salony”

Zarówno aktywność regulatorów, jak i rosnąca świadomość społeczeństwa napędzają zmiany w zakresie zrównoważonego budownictwa. Dotyka to także deweloperów
Nieruchomości Augustowska Vita – nowa rodzinna inwestycja Develii na wrocławskich Maślicach
2024-04-29 | 11:15

Augustowska Vita – nowa rodzinna inwestycja Develii na wrocławskich Maślicach

Develia rozpoczyna sprzedaż nowej inwestycji we Wrocławiu. Osiedle Augustowska Vita, które powstanie na zielonych Maślicach, to projekt dostosowany zwłaszcza do potrzeb młodych
Nieruchomości Wraz z wiosną rośnie zainteresowanie domami
2024-04-29 | 11:00

Wraz z wiosną rośnie zainteresowanie domami

Wiosną i latem zdecydowanie mocniej dostrzegamy zalety wyboru domu bądź mieszkania z ogrodem. Choć nie jest to na rynku duży trend, to taką prawidłowość zauważa przedstawiciel firmy More

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.