Szybka lekcja realizacji celów! 3 błędy, które popełniasz przy ich planowaniu
Świadomi własnych atutów, dobrej organizacji pracy coraz częściej planujemy nowe wyzwania, które mają spełnić nasze marzenia. Wizja nowych kompetencji, znajomości nowego języka czy utrata 7 kg potrafi skutecznie rozbudzić naszą motywację. Początkowa ekscytacja potrafi jednak szybko zmienić się w rozczarowanie. Jak go uniknąć podpowiada Karolina Karolczak, autorka programu #celomania i prowadząca kanał na YouTubie „Karolina od Celów”.
- Brak samokonceptu
Nasze cele powinny odzwierciedlać nasze pragnienia i dotyczyć sfer, które są dla nas ważne. Pierwszy cel, który przyjdzie nam do głowy, jest najlepszym pomysłem. Realizacja marzeń powinna cieszyć nas, nie innych wokół. Warto sobie uzmysłowić, że cele, które nas nie odzwierciedlają, będą nie tylko trudne do zrealizowania, ale również przysporzą nam niepotrzebnych zmartwień.
- Zbyt ambitnie
Początkowa ekscytacja prowadzić może do nierealnej oceny naszej sytuacji i możliwości, jakie posiadamy. Brak treningów od kilku lat, ale jest plan, by przebiec maraton za 2 miesiące… To niestety niemożliwe. Zgłębienie samokonceptu i ustalenie naszych realnych dyspozycji pomoże w ustaleniu celów, które rzeczywiście jesteśmy w stanie zrealizować. Cele warto również stopniować i wyznaczać etapy. Zamiast planowania utraty wagi w rok, lepiej skupić się na miesiącu, następnie na dwóch. Potem jesteśmy w stanie zakładać plany półroczne i dłuższe.
- Nieokreślony plan działania
Cele najczęściej sobie wizualizujemy i… na tym kończymy nasz „plan” do celu. Spełnianie marzeń wymaga objęcia drogi składającej się z różnych działań, które mają nas przybliżyć do ich realizacji. Ma ona pomóc również w utrzymaniu naszej motywacji. Każde działanie wymaga precyzyjnego planu i harmonogramu, ponieważ realizacja celu to proces składający się z wielu czynników. Powinny się w nim znaleźć wszystkie aktywności i zadania, dzięki którym zbliżamy się do osiągnięcia celu.
– Pamiętajmy, że każda próba może nieść ze sobą błędy i porażki. Są one naturalnym następstwem realizacji celów. Nie powinny one wpływać na obniżenie poziomu naszej motywacji. Co robić w takiej sytuacji? Wysunąć odpowiednie wnioski, zaktualizować nasz plan i działać dalej! – podsumowuje Karolina Karolczak, autorka #celomanii.
Kontakt dla mediów:
Inga Ryfka
Account Executive
+48 790 393 471
i.ryfka@agencjafaceit.pl
Karolina Karolczak - autorka programu dzięki, któremu definiujesz i realizujesz cele #celomania oraz techniki samokonceptu, nazywana „Trenerką Gwiazd” , Dyrektor Merytoryczny Brian Tracy International. Z jej pomocą klienci realizują cele szybciej i sprawniej niż mieli by to robić sami. Prowadzi kanał YouTube "Karolina od celów", który cieszy się rosnącym zainteresowaniem: https://www.youtube.com/channel/UCDIRELB2U9AfxWoS3cn9HTQ

Michał Solecki: Pracownicy z Filipin to teraźniejszość rekrutacji pracowników zagranicznych

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

4. certyfikat Top Employer dla Amazon Fulfillment Poland
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Farmacja

Zbrojeniówka i farmacja kluczowe dla bezpieczeństwa kraju. Polskie firmy walczą o pozycję w obu tych sektorach
Polska gospodarka stoi przed wieloma wyzwaniami – od inflacji i zmian legislacyjnych po dynamiczny rozwój technologii. W tym kontekście kluczową rolę odgrywają przedsiębiorcy, którzy nie tylko napędzają wzrost gospodarczy, ale również inwestują w innowacje, cyfryzację i zrównoważony rozwój. Z punktu widzenia bezpieczeństwa kraju jednymi z najważniejszych są branże zbrojeniowa i farmaceutyczna.
Konsument
Konsumenci zwracają uwagę na klasę energetyczną sprzętu AGD. To ma wpływ na ich rachunki

Duże AGD ma spory potencjał oszczędności prądu w gospodarstwach domowych i w całym systemie elektroenergetycznym – ocenia APPLiA Polska, związek pracodawców tej branży. Ze względu na postęp technologiczny dziś produkowane urządzenia w najlepszych klasach energetycznych zużywają 10–20 proc. prądu w porównaniu do urządzeń dostępnych 25 lat temu. Do stałego postępu w tym obszarze motywują też wymogi unijne, które z roku na rok się zaostrzają.
Prawo
Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa

Udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie na koniec 2024 roku wyniósł 18,4 proc. – wynika z danych 30% Club Poland. Zgodnie z dyrektywą Women on Boards, żeby zapewnić równowagę płci, 33 proc. wszystkich stanowisk zarządczych powinno być zajmowane przez osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci. Sytuację kobiet powinny poprawić obowiązkowe parytety, transparentność rekrutacji oraz merytoryczne kryteria wyboru kandydata.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.