Komunikaty PR

Szybka lekcja realizacji celów! 3 błędy, które popełniasz przy ich planowaniu

2020-11-16  |  11:00
Biuro prasowe

Świadomi własnych atutów, dobrej organizacji pracy coraz częściej planujemy nowe wyzwania, które mają spełnić nasze marzenia. Wizja nowych kompetencji, znajomości nowego języka czy utrata 7 kg potrafi skutecznie rozbudzić naszą motywację. Początkowa ekscytacja potrafi jednak szybko zmienić się w rozczarowanie. Jak go uniknąć podpowiada Karolina Karolczak, autorka programu #celomania i prowadząca kanał na YouTubie „Karolina od Celów”.

  1. Brak samokonceptu

 Nasze cele powinny odzwierciedlać nasze pragnienia i dotyczyć sfer, które są dla nas ważne. Pierwszy cel, który przyjdzie nam do głowy, jest najlepszym pomysłem. Realizacja marzeń powinna cieszyć nas, nie innych wokół. Warto sobie uzmysłowić, że cele, które nas nie odzwierciedlają, będą nie tylko trudne do zrealizowania, ale również przysporzą nam niepotrzebnych zmartwień.

  1. Zbyt ambitnie

Początkowa ekscytacja prowadzić może do nierealnej oceny naszej sytuacji i możliwości, jakie posiadamy. Brak treningów od kilku lat, ale jest plan, by przebiec maraton za 2 miesiące… To niestety niemożliwe. Zgłębienie samokonceptu i ustalenie naszych realnych dyspozycji pomoże w ustaleniu celów, które rzeczywiście jesteśmy w stanie zrealizować. Cele warto również stopniować i wyznaczać etapy. Zamiast planowania utraty wagi w rok, lepiej skupić się na miesiącu, następnie na dwóch. Potem jesteśmy w stanie zakładać plany półroczne i dłuższe.

  1. Nieokreślony plan działania

Cele najczęściej sobie wizualizujemy i… na tym kończymy nasz „plan” do celu. Spełnianie marzeń wymaga objęcia drogi składającej się z różnych działań, które mają nas przybliżyć do ich realizacji. Ma ona pomóc również w utrzymaniu naszej motywacji. Każde działanie wymaga precyzyjnego planu i harmonogramu, ponieważ realizacja celu to proces składający się z wielu czynników. Powinny się w nim znaleźć wszystkie aktywności i zadania, dzięki którym zbliżamy się do osiągnięcia celu.

Pamiętajmy, że każda próba może nieść ze sobą błędy i porażki. Są one naturalnym następstwem realizacji celów. Nie powinny one wpływać na obniżenie poziomu naszej motywacji. Co robić w takiej sytuacji? Wysunąć odpowiednie wnioski, zaktualizować nasz plan i działać dalej! – podsumowuje Karolina Karolczak, autorka #celomanii.

 

Kontakt dla mediów:

Inga Ryfka

Account Executive

+48 790 393 471

i.ryfka@agencjafaceit.pl

 

Karolina Karolczak - autorka programu dzięki, któremu definiujesz  i realizujesz cele #celomania oraz techniki samokonceptu, nazywana „Trenerką Gwiazd” , Dyrektor Merytoryczny Brian Tracy International. Z jej pomocą  klienci realizują cele szybciej i sprawniej niż mieli by to robić sami.  Prowadzi kanał YouTube "Karolina od celów", który cieszy się rosnącym zainteresowaniem: https://www.youtube.com/channel/UCDIRELB2U9AfxWoS3cn9HTQ 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca Prawne aspekty pracy sezonowej Biuro prasowe
2024-07-31 | 10:00

Prawne aspekty pracy sezonowej

Trwa sezon na pracę sezonową. Wiele osób korzysta z tej formy zgromadzenie dodatkowych oszczędności i zdobycia doświadczenia w rożnych branżach. Dla uczniów i studentów
Praca Warsztaty medytacji i dodatkowy miesięczny urlop, czyli nowe podejście do benefi
2024-07-30 | 15:05

Warsztaty medytacji i dodatkowy miesięczny urlop, czyli nowe podejście do benefi

W pracy liczy się tylko wynagrodzenie? Nic bardziej mylnego. Firmy od lat oferują benefity, aby przyciągnąć i zatrzymać najlepsze talenty. Tradycyjne świadczenia, jak
Praca Mało znane, ale dobrze płatne zawody, czyli gdzie warto szukać pracy?
2024-07-30 | 14:20

Mało znane, ale dobrze płatne zawody, czyli gdzie warto szukać pracy?

Poławiają luksusowe owoce morza ryzykując życiem, pilotują drony, modyfikują zachowania zwierząt, projektują wirtualny świat czy włamują się na strony firmy,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody

Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.

Przemysł spożywczy

Polska marnuje potencjał bycia europejskim liderem w produkcji biometanu. Jak dotąd nie działa żadna taka instalacja

Biometan mógłby w przyszłości pokryć nawet połowę krajowego zapotrzebowania na paliwa gazowe oraz przyczynić się do wykreowania całego nowego łańcucha wartości w gospodarce. W Polsce potencjał produkcji tego gazu sięga nawet 16 mld m3 rocznie, przy czym realnie dostępne substraty do jego produkcji pozwalają na wytworzenie ok. 9 mld m3 biometanu rocznie – pokazuje nowy raport Polskiej Organizacji Biometanu. Eksperci wskazują, że Polska mogłaby się stać europejskim potentatem w produkcji tego gazu, ale jak dotąd nie działa jeszcze żadna taka instalacja.

Ochrona środowiska

Budownictwo powoli się zazielenia. Dziś podejmowane wysiłki przyniosą rezultaty ok. 2030 roku

Budownictwo, które jest jednym z sektorów mających największy wpływ na środowisko i klimat, kładzie coraz większy nacisk na zrównoważony rozwój. Trendy w branży ukierunkowane na ten cel skupiają się przede wszystkim na wykorzystaniu technologii oraz udoskonalaniu istniejących i tworzeniu nowych, inteligentnych materiałów budowlanych, które lepiej odpowiadają na wyzwania środowiskowe związane z efektywnością energetyczną czy jakością powietrza. – Wydaje mi się, że w okolicach 2030 roku powinniśmy już widzieć wyraźną zmianę. Natomiast pełne zrównoważenie, pełna cyrkularność to moim zdaniem najwcześniej 2040 rok – mówi Tomasz Bojęć, partner zarządzający ThinkCo.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.