Komunikaty PR

Szybka lekcja realizacji celów! 3 błędy, które popełniasz przy ich planowaniu

2020-11-16  |  11:00
Biuro prasowe

Świadomi własnych atutów, dobrej organizacji pracy coraz częściej planujemy nowe wyzwania, które mają spełnić nasze marzenia. Wizja nowych kompetencji, znajomości nowego języka czy utrata 7 kg potrafi skutecznie rozbudzić naszą motywację. Początkowa ekscytacja potrafi jednak szybko zmienić się w rozczarowanie. Jak go uniknąć podpowiada Karolina Karolczak, autorka programu #celomania i prowadząca kanał na YouTubie „Karolina od Celów”.

  1. Brak samokonceptu

 Nasze cele powinny odzwierciedlać nasze pragnienia i dotyczyć sfer, które są dla nas ważne. Pierwszy cel, który przyjdzie nam do głowy, jest najlepszym pomysłem. Realizacja marzeń powinna cieszyć nas, nie innych wokół. Warto sobie uzmysłowić, że cele, które nas nie odzwierciedlają, będą nie tylko trudne do zrealizowania, ale również przysporzą nam niepotrzebnych zmartwień.

  1. Zbyt ambitnie

Początkowa ekscytacja prowadzić może do nierealnej oceny naszej sytuacji i możliwości, jakie posiadamy. Brak treningów od kilku lat, ale jest plan, by przebiec maraton za 2 miesiące… To niestety niemożliwe. Zgłębienie samokonceptu i ustalenie naszych realnych dyspozycji pomoże w ustaleniu celów, które rzeczywiście jesteśmy w stanie zrealizować. Cele warto również stopniować i wyznaczać etapy. Zamiast planowania utraty wagi w rok, lepiej skupić się na miesiącu, następnie na dwóch. Potem jesteśmy w stanie zakładać plany półroczne i dłuższe.

  1. Nieokreślony plan działania

Cele najczęściej sobie wizualizujemy i… na tym kończymy nasz „plan” do celu. Spełnianie marzeń wymaga objęcia drogi składającej się z różnych działań, które mają nas przybliżyć do ich realizacji. Ma ona pomóc również w utrzymaniu naszej motywacji. Każde działanie wymaga precyzyjnego planu i harmonogramu, ponieważ realizacja celu to proces składający się z wielu czynników. Powinny się w nim znaleźć wszystkie aktywności i zadania, dzięki którym zbliżamy się do osiągnięcia celu.

Pamiętajmy, że każda próba może nieść ze sobą błędy i porażki. Są one naturalnym następstwem realizacji celów. Nie powinny one wpływać na obniżenie poziomu naszej motywacji. Co robić w takiej sytuacji? Wysunąć odpowiednie wnioski, zaktualizować nasz plan i działać dalej! – podsumowuje Karolina Karolczak, autorka #celomanii.

 

Kontakt dla mediów:

Inga Ryfka

Account Executive

+48 790 393 471

i.ryfka@agencjafaceit.pl

 

Karolina Karolczak - autorka programu dzięki, któremu definiujesz  i realizujesz cele #celomania oraz techniki samokonceptu, nazywana „Trenerką Gwiazd” , Dyrektor Merytoryczny Brian Tracy International. Z jej pomocą  klienci realizują cele szybciej i sprawniej niż mieli by to robić sami.  Prowadzi kanał YouTube "Karolina od celów", który cieszy się rosnącym zainteresowaniem: https://www.youtube.com/channel/UCDIRELB2U9AfxWoS3cn9HTQ 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca 4. certyfikat Top Employer dla Amazon Fulfillment Poland Biuro prasowe
2025-01-20 | 13:45

4. certyfikat Top Employer dla Amazon Fulfillment Poland

Amazon Fulfillment Poland po raz czwarty z rzędu uzyskał certyfikat Top Employer, zdobywając najwyższe oceny w kluczowych obszarach HR. Wyróżnienie przyznano za kompleksową
Praca BCC: Rewolucji w kodeksie pracy nie będzie
2024-12-29 | 09:00

BCC: Rewolucji w kodeksie pracy nie będzie

W 2024 r. dwukrotnie zmieniła się wysokość wynagrodzenia minimalnego oraz minimalnej stawki godzinowej i innych świadczeń ustalanych na ich podstawie. Duże emocje przyniosła też długo
Praca Kariera kobiet w IT, czyli ciągła walka ze stereotypami
2024-12-20 | 10:00

Kariera kobiet w IT, czyli ciągła walka ze stereotypami

Najbardziej kobietom karierę w IT utrudnia to, że mają masę przekonań w swoich głowach. Dużo słyszymy jako dziewczynki, a potem jako kobiety i to buduje nam przekonania o sobie i o

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Plastikowe opakowania żywności dominują w europejskich marketach. 40 proc. z nich można usunąć lub zastąpić

65 proc. produktów spożywczych i napojów w europejskich supermarketach jest sprzedawanych w plastikowych opakowaniach. W Polsce ten odsetek jest podobny. Jak wynika z raportu DS Smith „Material Change Index”, w przypadku 40 proc. opakowań zawierających tworzywa sztuczne w Polsce, plastik można by wyeliminować, usuwając go całkowicie lub zastępując go zrównoważonymi alternatywami, np. tekturą czy opakowaniami biodegradowalnymi. W Polsce tylko 22 proc. firm spożywczych planuje w nadchodzącym roku zmiany w opakowaniach.

Transport

Ryanair rozbudowuje siatkę połączeń w Polsce. W tym roku linia planuje przewieźć niemal 20 mln pasażerów

Polska jest jednym z najważniejszym rynków dla Ryanaira. Irlandzka linia w letnim rozkładzie lotów na 2025 roku będzie obsługiwał ponad 300 tras, w tym 23 nowe kierunki, przede wszystkim na południe Europy. Rekordowy letni rozkład lotów Ryanair w Polsce będą obsługiwać 44 samoloty bazujące na polskich lotniskach. W tym roku, pierwszy raz w historii, przewoźnik oferuje ponad 20 milionów miejsc.

Polityka

M. Gosiewska: Na Białorusi znowu odbędą się pseudowybory. Należy zaostrzyć sankcje uderzające w reżim i firmy europejskie tam obecne

Alaksandr Łukaszenka rządzi Białorusią już 30 lat, 26 stycznia będzie się ubiegał o siódmą kadencję. W nadchodzących wyborach nie będzie niezależnych obserwatorów i demokratycznych kandydatów opozycji. Poprzednie wybory, w 2020 roku, zakończyły się masowymi protestami i olbrzymimi represjami, a w 2024 roku przybrały jeszcze na sile. – Tylko twarda i zdecydowana postawa jest w stanie zmienić sytuację u naszego wschodniego sąsiada – ocenia europosłanka Małgorzata Gosiewska.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.