Komunikaty PR

Technologia kompasem współczesnego turysty - jak najlepiej ją wykorzystać

2024-02-28  |  16:04
Biuro prasowe

Potrzeba podróżowania szybciej, bezpieczniej i wydajniej stała się motorem dla rozwoju rozwiązań technologicznych w turystyce. Wielkość rynku usług turystycznych online na całym świecie wynosi 475 miliardów dolarów i cały czas rośnie [1]. Wpływa to pozytywnie zarówno na możliwość personalizacji wyjazdów turystycznych, jak i generowanie oszczędności pieniędzy i czasu w trakcie podróży. 

Technologia może być niezwykle pomocna w trakcie urlopu, umożliwiając nam lepsze planowanie, bezpieczniejsze podróżowanie i bardziej komfortowe doświadczenia. Sztuczna inteligencja coraz częściej nazywana jest najlepszym konsjerżem podróżników. Odgrywa ona coraz większą rolę w ułatwianiu podróży i poprawianiu doświadczeń podróżnych poprzez automatyzację, personalizację i analizę danych. Oto kilka sposobów, jak możemy ją wykorzystać. 

Personalizacja podróży i algorytmy rekomendacji

Technologia może być wykorzystywana w celu dostarczania spersonalizowanych rekomendacji dla podróżników, analizując ich zapytania i wyszukiwania. W tym celu stosowane są algorytmy uczenia maszynowego z uwzględnieniem uczenia przez wzmocnienie (ang. Reinforcement Learning - LTR). Przykładowo, kiedy użytkownik poszukuje dostępnych lotów z Warszawy do Nowego Jorku, algorytm LTR jest w stanie ocenić i uporządkować wyniki według ważnych kryteriów, takich jak długość lotu, cena biletu i godzina odlotu i na tej bazie zebrać jego preferencje i stworzyć profil podróżnika. Dzięki temu planując kolejną podróż otrzymuje on propozycje, które najlepiej odpowiadają jego potrzebom. Może mieć to też zastosowanie już w trakcie podróży, kiedy wyszukujemy konkretne atrakcje do odwiedzenia w okolicy. Możemy się spodziewać, że przy każdym kolejnym wyszukiwaniu otrzymamy bardziej trafne sugestie dotyczące miejsc do odwiedzenia. 

W celu zwiększenia poziomu indywidualnego podejścia do podróżowania warto również korzystać z geolokalizacji. Umożliwia ona dostawcom usług turystycznych oferowanie spersonalizowanych ofert i rabatów dla konkretnych klientów, którzy przebywają w pobliżu danego miejsca. Dzięki temu podróżnicy mogą zaoszczędzić pieniądze i skorzystać z atrakcyjnych ofert w trakcie podróży.

-    Spontaniczność i poczucie personalizacji to elementy podróży niezwykle cenione przez pokolenie “millenialsów”. Zauważamy wśród nich dużą potrzebę posiadania szybkiego dostępu do informacji np. o restauracjach, menu, czy możliwości dokonywania zmian w rezerwacji atrakcji za pomocą jednego kliknięcia z poziomu smartfona. Podążanie za podróżniczymi zwyczajami tej grupy jest kluczowe, jeśli chcemy rozwijać się na cyfrowym rynku podróży - mówi Grzegorz Mikielewicz, założyciel i CEO Getaway, platformy pełniącej funkcję intuicyjnego, inteligentnego i kompletnego kreatora podróży “szytej na miarę”. 

Wirtualny concierge

W branży turystycznej coraz popularniejsi stają się również wirtualni kompani podróży, którzy dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji są w stanie w czasie rzeczywistym odpowiadać na pytania podróżnych czy też realizować konkretne zadania, jak np. zmienienie godziny transferu czy przedłużenie wynajmu samochodu.

-    W trakcie podróży nie chcemy tracić beztroskiego czasu na “sprawy organizacyjne”, dlatego podróżni najchętniej korzystają z pomocy chatbotów i wirtualnych asystentów z poziomu smartfona, bez konieczności bezpośredniej interakcji z obsługą klienta. Podobnie jest również z natychmiastową dostępnością do sieci komórkowej, zwłaszcza poza Unią Europejską - posiadanie lokalnej karty eSIM w telefonie od razu po wylądowaniu jest również docenianą przez podróżujących wygodą. Zapewnianie wirtualnej i bieżącej opieki to zdecydowanie kierunek, w którym podąża rynek - dodaje Grzegorz Mikielewicz z Getaway.

Testowanie w wirtualnej rzeczywistości

Urlop to “towar deficytowy”, a pomysłów na jego wykorzystanie zazwyczaj nam nie brakuje. I w tym przypadku pomoc oferują aplikacje mobilne oparte na technologii wirtualnej rzeczywistości. Większość wycieczek VR lub wycieczek 360° jest teraz kompatybilna z popularnymi przeglądarkami internetowymi. Pozwalają one sprawdzić, w zaciszu domowego fotela lub już w trakcie urlopu, czy dane miejsce będzie dla nas atrakcyjne i wybrać to, które najbardziej do nas “przemawia”. Korzystając z tej technologii, podróżni mogą “udać się” na wycieczkę po hotelach, zwiedzić parki narodowe czy muzea. 

Dodatkowo technologia ta pozwala na tworzenie interaktywnych przewodników wykorzystywanych np. do przedstawienia historii odwiedzanego miejsca, dzięki którym pogłębia się doświadczenia turystów i zwiększa edukacyjny walor podróży. 

   Posiadanie interaktywnego przewodnika podróży dostępnego z poziomu smartfona daje ogromny komfort w trakcie wyjazdu. Nie trzeba wertować skrzynki mailowej czy drukowanych poradników, aby znaleźć zaledwie wzmiankę na temat danego miejsca. W zamian możemy pogłębić wiedzę w tym obszarze, który konkretnie nas interesuje w miejscu, które zwiedzamy. Dodatkowo możliwość odprawy online, posiadanie dostępu do kart pokładowych czy biletów wstępu do danej atrakcji z poziomu telefonu, nawet nie mając bieżącego dostępu do internetu, zapewnia łatwiejsze wejście w mentalny tryb “urlopowy” - podsumowuje Mikielewicz.

[1]  https://www.statista.com/topics/2704/online-travel-market/

O Getaway                       

Getaway to platforma, która pełni funkcję intuicyjnego, inteligentnego i kompletnego kreatora podróży “szytej na miarę”. Narzędzie oszczędza klientowi zarówno czas, jak i pieniądze, dostarczając klientom najlepszą możliwą konfigurację wyjazdu. Uzupełnieniem usługi planowania podróży jest pełna opieka 24/7 oraz organizacja wszelkich formalności, takich jak odprawy online, gromadzenie potwierdzeń i udostępnienie klientowi interaktywnego przewodnika na wyjazd. Misją twórców Getaway jest rozwój platformy w kierunku kompleksowego, zaawansowanego technologicznie narzędzia do komponowania dowolnych podróży i ich obsługi w czasie rzeczywistym, co może przyczynić się do rewolucji w nowoczesnym podróżowaniu. Marka Getaway jest tworzona przez zespół zaangażowanych ekspertów z pasją do podróżowania i nowoczesnych technologii. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Turystyka Mercure Szczyrk Resort prezentuje ofertę na Wielkanoc Biuro prasowe
2025-02-24 | 10:50

Mercure Szczyrk Resort prezentuje ofertę na Wielkanoc

Wielkanoc w górach zapowiada się nader ciekawie. Otwarty we wrześniu 2024 roku hotel Mercure Szczyrk Resort zaprasza na niezapomniane wrażenia i błogi relaks w samym
Turystyka Tanim samolotem nad polskie morze, jezioro i w góry?
2024-12-12 | 12:20

Tanim samolotem nad polskie morze, jezioro i w góry?

To będzie hit wakacji 2025. Kołobrzeg, Świnoujście, Hel, Nowy Targ, Wałcz. To tylko niektóre lokalizacje, do których możemy dolecieć tak zwanym samolotem na żądanie. Przy
Turystyka Marka Spark by Hilton wkracza na polski rynek z dwoma nowymi hotelami
2024-12-11 | 14:00

Marka Spark by Hilton wkracza na polski rynek z dwoma nowymi hotelami

Hilton ogłosił dziś, że na mocy umowy franczyzowej z Grupą Hotele Polskie w północnej Polsce zostaną otwarte dwa nowe obiekty Spark by Hilton. Jest to krajowy debiut marki Hilton w

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.