Komunikaty PR

Technologia leczy bankowość w pandemii

2020-11-16  |  10:15
Biuro prasowe

Wielu ekspertów, wraz z nadejściem lockdownu, wieszczyło załamanie systemów bezpieczeństwa m.in. płatności w sieci. Jednak w sukurs przychodzą innowacje oparte o sztuczną inteligencję, także rodem z Polski. Bezpieczeństwo płatności w czasie pandemii to jeden z głównych tematów dyskutowanych podczas Impact finance’20, który odbędzie się  już 25 i 26 listopada na stronach Impact finance oraz Wirtualnej Polski.

90 proc. – nawet taki odsetek speców od wykrywania przestępstw w sektorze bankowym w szczycie pandemii w poszczególnych krajach musiał pracować z domu. Oznacza to, że skuteczność grup analityków i śledczych, pracujących w zwartych, szybkich zespołach została poddana próbie. I to właśnie bezpieczeństwo w sektorze bankowym, na równi z topniejącymi zyskami banków, spędza sen z powiek prezesom i regulatorom z rynku finansowego. Okazuje się jednak, że ostatnie miesiące to prawdziwy wysyp rozwiązań wnoszących nową jakość do cyberbezpieczeństwa w branży. Okazja czyni bowiem nie tylko złodzieja, ale również podsyca nowe sposoby na ich powstrzymanie.

- Świat dziś stoi przed problemem cyberoszustw potencjalnie wartych nawet 5,2 bln USD. To jedno z największych zagrożeń dla zaufania konsumentów – przekonują eksperci Mastercarda, którego szef cyberbezpieczeństwa, Steve Brown, będzie gościem nadchodzącego Impact finance’20

Proaktywny jak AI

To właśnie Mastercard pokazał niedawno innowacyjne, cyfrowe narzędzie oparte na AI, mające wnieść cyberbezpieczeństwo na poziom nieznany jeszcze kilka kwartałów temu. I to niezależnie od tego, ilu z pracowników będzie na kwarantannie czy na pracy zdalnej. Mowa o rozwiązaniu Cyber Secure, umożliwiającego bankom ocenę ryzyka cybernetycznego w ich ekosystemie i zapobieganie potencjalnym naruszeniom. 

- Nasza branża potrzebuje bardziej proaktywnego zarządzania i zapobiegania naruszeniom danych, chroniąc przy tym integralność ekosystemu płatności oraz danych konsumentów. Dzięki sztucznej inteligencji jest to możliwe – uważa Aleksander Naganowski, dyrektor ds. rozwoju biznesu cyfrowego w polskim oddziale Mastercard.

To, że wybuch COVID-19 pozostawi głębokie rany, ale i zmiany w systemie finansowym jest jasne dla Warrena Russela, prezesa W2 Global Data, kolejnego ze speakerów Impact finance’20. Jednocześnie jednak ma to być czas wielkich przełomów technologicznych w tym sektorze.

Poprzeczka idzie wyżej

- To prawda, że żyjemy w świecie, w którym nawet teraźniejszość nie jest do końca pewna. Jednak wiemy, że kolejne dni i miesiące będą podnosić nam poprzeczkę. Płatności są jednym z tych miejsc – zapewnia Russel.

W tym kontekście nie dziwi więc kariera Javiera Miry, jednego z kluczowych speakerów nadchodzącego Impact finance’20. Dziś jego FacePhi to jeden z liderów technologii rozpoznawania twarzy, wykorzystywanej przez banki czy szpitale na całym świecie. Firmy takie jak FacePhi minimalizują ryzyko cyfrowego oszustwa niemal do zera. Dziś rynek biometrii twarzy wart jest 4,4 mld USD rocznie, jednak według prognoz ekspertów Mordor Intelligence jeszcze w tej dekadzie przebije on poziom 11 mld USD.

- Okazji do wdrożeń będzie coraz więcej, także w nowych branżach. Finanse przecierają szlaki. Sporo dzieje się już w sektorze medycznym, coraz więcej kontraktów jest właśnie z tej branży. Nic dziwnego, nasze oprogramowanie bardzo skutecznie identyfikuje także osoby z zasłoniętymi twarzami przez maski czy przyłbice – podkreśla twórca i prezes FacePhi.

Maszyna nie łapie kar

Dla sektora bankowego mijający rok jest rekordowy z kilku względów. Jeden z tych rekordów jest niechlubny, a zarazem kosztowny: to ponad 10 mld USD kar, jakie regulatorzy w poszczególnych krajach i jurysdykcjach nałożyli na banki w 2020 r. W ostatniej dekadzie to już łącznie 26 mld USD. Za co? Za choćby niespójność praktyk z wymogami kontroli przepływu środków, trafiających z banków m.in. na finansowanie terroryzmu czy pochodzących z nielegalnych źródeł lub transferowanych z/do krajów objętych sankcjami ekonomicznymi. Takie kary i wyzwania przed bankami to woda na młyn dla pochodzącego z Polski Martina Markiewicza, prezesa i założyciela Silent Eight.

- Banki zazwyczaj próbują wyłapać tego typu transakcje w mozolny sposób, niekoniecznie zautomatyzowany. My udowadniamy, że jeśli działania przeciw finansowym oszustom mają być skuteczne, to możliwe jest to tylko przy automatyzacji procesów, napędzanych przy tym sztuczną inteligencją – zaznacza Martin Markiewicz, wyrastający na jedną z gwiazd fintechu i zarazem jeden z najbardziej oczekiwanych mówców nadchodzącego Impact finance’20.

Liderzy w komplecie

Kluczowym pojęciem tegorocznego wydarzenia będzie kooperacja, tak potrzebna podczas wojny wydanej pandemii. To właśnie współpraca ma być odpowiedzią na nowe wyzwania i impulsem dla zdrowej, efektywnej konkurencji. Stąd na Impact finance’20, prowadzonego w rytm 5 ścieżek tematycznych (Global Reset & Banking; Cloud Solutions, Emerging Tech & Security; Payments & Future Commerce; Sustainable Finance & Social Impact; Tech Talent, Innovation & Investment) zaplanowane jest m.in. spotkanie delegacji przedstawicieli polityków, bankowców i regulatorów z CEE, Niemiec, Wielkiej Brytanii i Singapuru. Do tego dojdzie okazja do spotkań oraz dyskusji nie tylko podczas debat panelowych na wizji, ale i w trakcie interaktywnych, kameralnych sesji networkingowych. Nie dziwi więc, że swój udział w wydarzeniu zapowiedziały już największe marki i instytucje, takie jak: Mastercard, Ministerstwo Finansów, Ministerstwo Rozwoju, Urząd Komisji Nadzoru Finansowego, FinTech Poland, Polski Instytut Ekonomiczny, PKO BP,  Microsoft oraz Startup Poland. Tegoroczny Impact to także przedstawiciele wschodzących gwiazd sceny fintechowej z takich marek, jak: Blik, Raisin, Silent Eight, Klarna czy W2 Global Data. A do tego pierwszy szereg menedżerów ze szturmujących rynek challenger banków, m.in.: Solaris, N26 czy Arival. 

Start Impact finance’20 już 25 listopada o godz. 10 na stronach Impact i Wirtualnej Polski. Więcej na www.impactcee.com/finance/2020/pl/start/

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Bankowość VeloAnaliza: Polski rynek rowerów elektrycznych jest wart ponad miliard złotych Biuro prasowe
2024-07-31 | 11:00

VeloAnaliza: Polski rynek rowerów elektrycznych jest wart ponad miliard złotych

Wartość całego rynku rowerowego w Polsce w 2024 roku osiągnie najwyższy dotychczas poziom 4,9 mld zł – pokazują szacunki VeloBanku na bazie danych Statista. Rynek rowerowy ma w
Bankowość Wniosek na Wymarzone auto od VeloBanku na „jeden klik” prosto ze smartfona
2024-07-23 | 10:00

Wniosek na Wymarzone auto od VeloBanku na „jeden klik” prosto ze smartfona

VeloBank dokłada kolejne udogodnienie dla osób korzystających z kredytu samochodowego Wymarzone auto. Od teraz wniosek o finansowanie można składać bezpośrednio z poziomu bankowości
Bankowość VeloPodróże: na wyjazd spakuj krem z filtrem, okulary i aplikację VeloBanku
2024-07-16 | 14:00

VeloPodróże: na wyjazd spakuj krem z filtrem, okulary i aplikację VeloBanku

Korzystasz z lata, pakując walizkę i ruszając w podróż? Niezależnie od tego, czy wybierasz zagraniczne wojaże, czy planujesz odkrywać uroki polskiego wybrzeża lub gór, ważne

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody

Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.

Przemysł spożywczy

Polska marnuje potencjał bycia europejskim liderem w produkcji biometanu. Jak dotąd nie działa żadna taka instalacja

Biometan mógłby w przyszłości pokryć nawet połowę krajowego zapotrzebowania na paliwa gazowe oraz przyczynić się do wykreowania całego nowego łańcucha wartości w gospodarce. W Polsce potencjał produkcji tego gazu sięga nawet 16 mld m3 rocznie, przy czym realnie dostępne substraty do jego produkcji pozwalają na wytworzenie ok. 9 mld m3 biometanu rocznie – pokazuje nowy raport Polskiej Organizacji Biometanu. Eksperci wskazują, że Polska mogłaby się stać europejskim potentatem w produkcji tego gazu, ale jak dotąd nie działa jeszcze żadna taka instalacja.

Ochrona środowiska

Budownictwo powoli się zazielenia. Dziś podejmowane wysiłki przyniosą rezultaty ok. 2030 roku

Budownictwo, które jest jednym z sektorów mających największy wpływ na środowisko i klimat, kładzie coraz większy nacisk na zrównoważony rozwój. Trendy w branży ukierunkowane na ten cel skupiają się przede wszystkim na wykorzystaniu technologii oraz udoskonalaniu istniejących i tworzeniu nowych, inteligentnych materiałów budowlanych, które lepiej odpowiadają na wyzwania środowiskowe związane z efektywnością energetyczną czy jakością powietrza. – Wydaje mi się, że w okolicach 2030 roku powinniśmy już widzieć wyraźną zmianę. Natomiast pełne zrównoważenie, pełna cyrkularność to moim zdaniem najwcześniej 2040 rok – mówi Tomasz Bojęć, partner zarządzający ThinkCo.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.