Komunikaty PR

Technologie cyfrowe efektywnym sposobem na ulepszenie Customer Experience

2021-03-30  |  13:00

Technologie cyfrowe stają się kluczem do pozyskania i utrzymania lojalności klientów. Inwestycja w infrastrukturę druku nowej generacji obsługującą chmurę i IoT powinna być strategicznym priorytetem dla organizacji, które chcą przyspieszyć sukces cyfrowej transformacji i usprawnić doświadczenia swoich klientów.

W dzisiejszych czasach zabieganie o klienta opiera się coraz bardziej na zaspokajaniu jego potrzeb emocjonalnych. Współczesny konsument musi być pewny swojego wyboru, dlatego decydując się na konkretny produkt czy usługę, kieruje się głównie odczuciami i poziomem satysfakcji emocjonalnej, który ten produkt czy usługa mają za zadanie mu zapewnić. Suma wszystkich przeżyć, problemów i możliwości, których klient doświadcza podczas korzystania z produktu czy usługi nazywa się Customer Experience (CX).

Ostatnie 12 miesięcy mocno wpłynęło na doświadczenia klientów. W związku z koniecznością pozostawania w domu, zamknięciem stacjonarnych punktów sprzedaży i dynamicznym rozwojem e-commerce, rynek konsumencki uległ znaczącym zmianom. To sprawiło, że funkcja obsługi klienta we wszystkich typach organizacji została poddana surowym testom.

Krytyczny okazał się związek pomiędzy doświadczeniem pracownika (EX) a doświadczeniem klienta (CX) – są to faktycznie dwie strony równania: jeżeli EX jest dobre, dobry będzie CX. Dbałość o doświadczenia pracowników jest jedną z najważniejszych kwestii dla sprawnej obsługi klientów.

- Usługi w chmurze, oferowane przez firmę Lexmark otwierają całą gamę możliwości w zakresie optymalizacji drukowania w każdym środowisku druku — od małych firm do dużych przedsiębiorstw. – mówi Sebastian Szpila, Enterprise Account Manager w Lexmark Polska - Pozwalają one odciążyć infrastrukturę, konfigurować i analizować środowisko drukowania oraz zarządzać nim w celu zachowania spójności i bezpieczeństwa, kontroli kosztów, ułatwienia i ulepszenia doświadczenia użytkowników.

Jaki wpływ mają nowoczesne technologie na doświadczenie pracowników?

W przypadku firm zorientowanych na klienta, dążenie do pozytywnej obsługi klienta jest jednym z ich kluczowych powodów stojących za inicjatywą cyfrowej transformacji. Według badania IDC od 2019 roku „Digital Transformation Executive Sentiment Survey”*, średnio 3,7% przychodów przedsiębiorstwa wydawanych jest na działania związane z transformacją cyfrową, których celem jest optymalizacja operacyjna i innowacje w celu uzyskania większej elastyczności i usprawnienie doświadczenia klienta.

Urządzenia hostowane w chmurze z obsługą IoT zapewniają szereg korzyści biznesowych. Obejmują one między innymi nieprzerwany czas pracy bez przestojów - co oznacza, że pracownicy są zawsze w stanie efektywnie wykonywać swoją pracę. W ten sposób cyfryzacja maksymalizuje sprawność procesów, ogranicza liczbę popełnianych błędów i zwiększa produktywność.

Infrastruktura druku nowej generacji jako platforma usługowa jest doskonałym przykładem technologii używanej przez pracowników codziennie, która wykorzystuje technologie chmurowe i IoT, aby zapewnić optymalizację operacyjną. Tym samym uzyskać lepsze wrażenia pracowników i – co za tym idzie – usprawnić doświadczenia klientów.

Poza tym rozwiązania w chmurze pozwalają na znaczne ograniczenie ilości wyjazdów serwisowych i wykonywanie części konserwacji i serwisowania w czasie rzeczywistym z dowolnego miejsca na świecie. Dzięki temu specjalista, świadczący usługi serwisowe nie musi tak często udawać się na miejsce, co jest dziś ważniejsze niż kiedykolwiek.

Kolejną korzyścią jest elastyczność, zwłaszcza jeśli chodzi o pojemność chmury, którą da się skalować w górę lub w dół w zależności od wymagań biznesowych takich jak sezonowe zmiany nawyków kupujących lub nagle wygrywanie nowych projektów biznesowych, które potrwa tylko kilka miesięcy, bez konieczności dokonywania kosztownych zmian w serwerach i sieciach, które normalnie zakłócałyby codzienną pracę zespołu.

Na koniec, chmura i Internet rzeczy zmniejszają obciążenie zespołów IT, dzięki czemu mogą one skupić się na dostarczaniu rozwiązań i doświadczeń, które zwiększają produktywność i ułatwiają pracę pracowników, co dodatkowo usprawnia EX.

Ulepszony EX odgrywa dużą rolę w dostarczaniu lepszego CX. Przedsiębiorstwa, które dbają o doświadczenia swoich pracowników i dostarczają im rozwiązania technologiczne, które wykorzystują zalety technologii cyfrowej, zyskują bardziej zadowoloną i produktywną siłę roboczą, która jest zdolna i zmotywowana do dostarczania lepszej obsługi klienta.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska Biuro prasowe
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.