Komunikaty PR

Technologie smart oczami użytkowników

2021-02-19  |  14:10
Biuro prasowe

Urządzenia smart stają się nieodzownymi elementami naszego życia – zarówno w domach, jak i poza nimi. Ten trend wyraźnie nasilił się w roku 2020, gdy inteligentne kamery i inne urządzenia smart były wykorzystywane przez instytucje medyczne w walce z pandemią. Obrazowanie termiczne czy kamery pozwalające na analizowanie ruchu pieszych i pojazdów w przestrzeni publicznej to tylko dwa przykłady takich zastosowań. Specjaliści spodziewają się, że popularność takich systemów będzie rosła – jednak podczas ich planowania pod uwagę należy wziąć również kwestię przechowywania i zabezpieczania generowanych i przetwarzanych przez nie danych.

Dobrą wiadomością dla dostawców rozwiązań smart jest z pewnością to, że zainteresowanie ich produktami jest ogromne – z opublikowanego niedawno raportu Western Digital (badającego, jak użytkownicy postrzegają technologie smart oraz rozwiązania data storage) dowiadujemy się, że 90% ankietowanych z obszaru Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki deklarowało, że oczekują niecierpliwie na przynajmniej jedną nowinkę technologiczną z tej dziedziny.

W przypadku 36% respondentów były to rozwiązania z dziedziny inteligentnego monitoringi wideo, 35% wskazało usługi streamingowe, zaś kolejne 35% - produkty pozwalające w inteligentny sposób zarządzać oświetleniem lub ogrzewaniem (ankietowani mogli wskazać więcej niż 1 odpowiedź). Jeśli chodzi o rozwiązania z dziedziny smart city, to największe zainteresowanie budziły punkty ładowania pojazdów elektrycznych (39%), samochody autonomiczne (38%) oraz inteligentne kamery monitoringu miejskiego (37%).

Niestety, choć zainteresowanie technologiami z tej dziedziny jest sporo, to raport dowodzi, że z faktycznym ich użytkowaniem jest nieco gorzej. Zaledwie 35% respondentów używało jakiegoś rozwiązania z dziedziny smart home, zaś tylko 30% - podobnych technologii z segmentu smart city. Zdaniem autorów raportu, główną barierą na drodze do upowszechnienia się rozwiązań smart jest brak wiedzy o tym, w jaki sposób systemy te rejestrują, przechowują i wykorzystują dane o użytkownikach.  Tylko 19% ankietowanych z UK deklarowało, że wiedzą więcej niż przeciętny użytkownik na ten temat – co jasno pokazuje, jakie działania powinny podjąć firmy z tego segmentu, jeśli zależy im na upowszechnieniu swoich produktów.

Kamery i postrzeganie korzyści

2020 był rokiem, w którym użytkownicy zaczęli masowo doceniać kamery monitoringu i korzyści związane z ich użytkowaniem – 52% respondentów odpytanych na potrzeby raportu deklarowało, że kamery pozwalają im poczuć się bezpieczniej, zaś 40% - że ograniczają przestępczość. Podobnie było w kwestii oceny użyteczność kamer montowanych w przestrzeniach publicznych – tam pozytywny wpływ na poczucie bezpieczeństwa deklarowało 46% ankietowanych, zaś ograniczenie przestępczości odczuło 28%.

Warto pamiętać, że większość kamer bezpieczeństwa pracuje bez przerw – co z kolei rodzi poważne wyzwania związane z przechowywaniem rejestrowanych materiałów. Technologia musi być w stanie sprostać tym wyzwaniom, zapewniając odpowiednio wysokie prędkością przesyłania i zapisu danych – tak, by mogły być one nie tylko bezpiecznie przechowywane, ale również analizowane. Istnieje kilka możliwych do wdrożenia konceptów, które pozwalają skutecznie edukować nt. możliwości współczesnych systemów storage oraz zbudować zaufanie użytkowników.

Jeśli chodzi jednak o cały segment technologii smart, to użytkownicy wciąż są raczej ostrożni i mają wątpliwości co do tego, czy ich dane mogą być zagrożone. Z raportu Western Digital wynika, że dla mieszkańców EMEA priorytetami w tej kwestii jest zapewnienie ochrony przed kradzieżą/wyciekiem danych (73% ankietowanych), a także bezpieczeństwo i niezawodność systemów, w których przechowywane są ich dane. Dlatego też tak ważne podczas budowania systemu storage dla produktów bazujących na technologii smart jest wybranie odpowiednio efektywnego i bezpiecznego rozwiązania storage – ponieważ pozwoli to na zbudowanie zaufania użytkowników.

Przyszłość technologii smart i bezpieczeństwa

Następnych kilka lat z pewnością będzie ekscytującym czasem dla dostawców technologii smart – rynek rośnie, a klienci są zainteresowani wszelkimi pojawiającymi się na nim nowościami. Brak wiedzy o niektórych aspektach inteligentnych systemów może jednak stanowić zagrożenie. To zagrożenie można jednak zredukować – wdrażając odpowiednią infrastrukturę oraz technologię storage, a także edukując klientów, tak by czuli, że ich informacje są bezpieczne. To z pewnością pozwoli na zredukowanie wątpliwości i niepewności związanych z upowszechnianiem się nowych technologii, takich jak np. inteligentne kamery.

Davide Villa, business development director działu EMEAI w Western Digital

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia Biuro prasowe
2025-06-25 | 03:00

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Wyciek danych, ataki przeciążające stronę (DDoS), złośliwe oprogramowanie, phishing. Dziś wojna w cyberprzestrzeni dotyczy nie tylko infrastruktury krytycznej czy wielkich
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji

Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.

Bankowość

RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.

Handel

Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.