Komunikaty PR

Technologie ważnym wsparciem w rekrutacji

2020-08-13  |  01:00
Biuro prasowe

Wyniki badania „Efektywność rekrutacji” opracowanego przez eRecruiter

eRecruiter – dostawca platformy do zarządzania rekrutacjami – przeprowadził badanie dot. efektywności rekrutacji wśród profesjonalistów odpowiedzialnych za pozyskiwanie i zatrudnianie nowych pracowników. Czas pandemii i lockdownu skutecznie przeniósł większość prowadzonych procesów do środowiska online, a szczególną rolę zaczęły odgrywać technologie wspierające rekrutację. Z danych zamieszczonych w raporcie „Efektywność rekrutacji” wynika, że jeszcze przed pandemią aż 90% ankietowanych rekruterów korzystało z systemów typu ATS (applicant tracking systems), by poprawić efektywność prowadzonych działań. Aż 84% z nich zadeklarowało, że odczułoby bardzo dotkliwie brak dostępu do takiego systemu. Jak twierdzą respondenci, systemy te wspierają nie tylko procesy rekrutacyjne, ale również funkcjonowanie wielu obszarów w organizacji.

 

Ze względu na zagrożenie drugą falą zachorowań na Covid-19 oraz spodziewany spadek koniunktury, firmy muszą bacznie obserwować sytuację i dynamicznie reagować na najmniejsze zmiany. Optymalizacja procesów, dopasowanie narzędzi i dalsze przenoszenie biznesu do środowiska pracy zdalnej to zadania nie tylko na dziś, ale także na kolejne miesiące.

 

Potwierdza to Ewa Jachimowicz, Kierownik ds. Rekrutacji i Rozwoju z firmy Echo Investment, która zaproszona do skomentowania aktualnej sytuacji rynkowej i jej wpływu na rekrutację stwierdziła: Dziś jesteśmy w momencie przejściowym. Ciągle słyszymy o 2 fali zachorowań, a w tle zarządy firm pamiętają o zapowiadanym wcześniej kryzysie, dlatego wiele będzie zależało od oceny tego, jak firmy sobie radzą na bieżąco z sytuacją oraz dynamiką wyjścia z problemów wywołanych pandemią. Echo Investment jest w grupie firm, które dostosowały swoją strategię personalną do sytuacji, i elastycznie podchodzi do decyzji odnośnie nowych zatrudnień. Znaczna część procesów zewnętrznych została przekierowana na wewnętrzne rekrutacje, i dzięki temu nie redukujemy zatrudnienia. Nadal zewnętrznie prowadzimy rekrutacje w obszarze realizacji budów, sprzedaży czy stanowisk związanych bezpośrednio z obsługą klientów.

 

Z jednej strony powrót dynamiki rynku pracy sprzed czasu pandemii – czyli większa liczba szukających zatrudnienia kandydatów oraz aktualnych ofert pracy - skutkuje wieloma otwartymi procesami rekrutacyjnymi. Z drugiej – wciąż obowiązujący reżim sanitarny narzuca istotne ograniczenia w sposobie prowadzenia rekrutacji. Dodatkowo organizacje i pracodawcy szukają sposobów na redukcję kosztów, a także optymalizację procesów. Wszystkie te czynniki sprawiają, że rekruterzy chętniej i częściej korzystają z rozwiązań technologicznych, które podniosą efektywność ich pracy. Systemy ATS, dzięki automatyzacji części procesów, są istotnym wsparciem w procesie rekrutacji zarówno pod względem skracania czasu trwania procesów rekrutacyjnych, jak i  poprawy ich jakości oraz lepszej komunikacji między stronami.

 

ATS – narzędzia cenione przez rekruterów

Systemy ATS cieszyły się dużą popularnością już przed wybuchem pandemii, lecz lockdown dodatkowo przyspieszył digitalizację i sprawił, że firmy chętniej sięgnęły po systemy usprawniające i automatyzujące procesy biznesowe. W badaniu „Efektywność rekrutacji” przeprowadzonym przez eRecruter wśród 250. przedstawicieli branży HR zajmujących się rekrutacjami, 90% respondentów stwierdziło, że system ATS jest niezbędnym narzędziem w pracy rekrutera, 84% zadeklarowało, że utrata dostępu do tego systemu byłaby dla nich dotkliwa.

 

Praca zdalna spowodowała przeniesienie rozmów rekrutacyjnych w dużo szerszym zakresie niż uprzednio w tryb online. Zastosowanie systemów ATS pozwoliło też na skrócenie innych etapów rekrutacji, wskazywanych przez respondentów badania jako najbardziej czasochłonne. 35% ankietowanych wskazało, że taką czynnością jest selekcja aplikacji, a 30% – komunikacja z kandydatami. Między innymi, właśnie te zadania mogą być skutecznie wspierane przez system rekrutacyjny.

 

Korzyści płynące z wykorzystania systemu do zarządzania rekrutacjami czerpią nie tylko rekrutujący. Ośmiu na dziesięciu respondentów deklaruje, że korzystanie z systemu ATS przynosi pożytek całej organizacji, blisko 80% twierdzi, że przyspiesza proces rekrutacji, a 70% uważa, że ułatwia komunikację z menedżerami.

 

Dane te nie powinny zaskakiwać – system ATS to doskonały asystent, który wspiera nie tylko rekruterów, ale też całe organizacje w zwiększaniu efektywności procesów.

 

Ważnym aspektem zwiększania efektywności procesów rekrutacyjnych jest dbanie o płynną i pełną komunikację HR z biznesem. W tym obszarze pracę rekruterów również mogą skutecznie wspierać systemy ATS. System rekrutacyjny eRecruiter proponuje wykorzystywanie do tego celu Interaktywnej Karty Kandydata. Umożliwia ona przesłanie aplikacji wybranych kandydatów osobom zaangażowanym w dany proces rekrutacji np. menedżerom. Karta usprawnia proces oceny kandydata, a także, w ramach powiadomień, przypomina o braku nadania takiej oceny przez menedżera i w ten sposób ułatwia rekruterom uzyskanie informacji zwrotnej.

 

Dodatkowo wspomniany wyżej system ATS umożliwia automatyzację wysyłek wiadomości do kandydatów dzięki wygodnym szablonom, które można dostosować do własnych potrzeb. Innym, niezwykle istotnym w obecnych czasach rozwiązaniem, jest możliwość organizacji spotkań online – bez konieczności tworzenia wirtualnego pokoju, korzystania z zewnętrznych narzędzi oraz logowania się do systemu.

 

Systemy ATS zdecydowanie ułatwiają pracę. Zdaję sobie sprawę z faktu, iż nadal istnieją firmy, które nie bazują na systemach rekrutacyjnych – sama miałam możliwość pracy w takich, więc mam porównanie. Na rekruterze spoczywa obowiązek samodzielnej publikacji ogłoszeń na wszystkich portalach czy kontakt z kandydatami. To, co w systemach usprawnia i ułatwia pracę rekrutera, to przede wszystkim możliwość nadzorowania całego procesu od dodania ogłoszenia, poprze zbiór i selekcję aplikacji, kontakt z menedżerami oraz z kandydatem. System umożliwia przesłanie zaproszenia do kalendarza rekrutera i kandydata, a także wysyłanie automatycznie przypomnienia o spotkaniu. Są to rozwiązania na bieżąco reagujące na wyzwania pojawiające się przed działami HR. – podsumowała Lilianna Mikołajczyk-Piętka, specjalista ds. personalnych w Grupie Raben.

W nowej rzeczywistości, gdy większość aktywności rekrutacyjnych przeniesiona została do wirtualnej przestrzeni, wykorzystywanie w większym niż dotąd stopniu systemów ATS może być najlepszym rozwiązaniem wspierającym codzienną pracę rekrutera i wpływającym pozytywnie na efektywność całego procesu rekrutacji.

 

Więcej danych dot. wykorzystania systemów ATS znajdą Państwo w raporcie z badania „Efektywność rekrutacji”.

 

***

Metodologia badania

Dane do badania „Efektywność rekrutacji” zostały zebrane na zlecenie eRecruiter wśród przedstawicieli branży HR zajmujący się rekrutacjami, z wykluczeniem przedstawicieli Agencji Doradztwa Personalnego. Ankieta prowadzona była w dniach 3-16 marca 2020 metodą CAWI (Computer Assisted Web Interview) wśród 250 respondentów.

***

eRecruiter to internetowa platforma do zarządzania rekrutacjami i bazą kandydatów. Wspiera HR oraz biznes w prowadzeniu wszystkich etapów rekrutacji, od publikacji ogłoszeń, poprzez selekcję i rekrutację, aż po zatrudnienie odpowiednich kandydatów. System pomaga pracodawcom w efektywnej komunikacji z kandydatami, w budowaniu pozytywnych wrażeń kandydatów wyniesionych z rekrutacji (Candidate Experience) oraz pozwala podejmować lepsze decyzje w obszarze zarządzania procesami rekrutacji. Dzięki eRecruiter wszystkie dane dotyczące rekrutacji gromadzone są w jednym miejscu i dostępne dla wszystkich osób zaangażowanych w proces zatrudnienia. Usługa oferowana jest w modelu SaaS (Software as a Service).

eRecruiter jest produktem eRecruitment Solutions sp. z o.o. Firma należy do Grupy Pracuj S.A., właściciela m.in. portalu rekrutacyjnego Pracuj.pl. Więcej informacji: www.erecruiter.pl.

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca 4-dniowy tydzień pracy sprawdza się za granicą Biuro prasowe
2024-07-17 | 15:20

4-dniowy tydzień pracy sprawdza się za granicą

Czekając na zapowiadane w Polsce skrócenie tygodniowego czasu pracy, warto przyjrzeć się doświadczeniu innych krajów. W dotychczasowych programach pilotażowych 4-dniowego
Praca Kondycja branży pracy tymczasowej – komentarz ekspercki
2024-07-08 | 01:00

Kondycja branży pracy tymczasowej – komentarz ekspercki

Grzegorz Boczoń, Prezes Zarządu w HR Quality Polska   Okres wakacyjny jest gorący nie tylko pod kątem temperatur, ale też pod względem ożywienia w branży pracy
Praca Jak firmy w Polsce podchodzą do kwestii zrównoważonego rozwoju? Ruszyły badania
2024-07-05 | 12:27

Jak firmy w Polsce podchodzą do kwestii zrównoważonego rozwoju? Ruszyły badania

6 lipca 2024 r. mija termin implementacji do polskiego porządku prawnego unijnej dyrektywy CSRD. Nakłada ona na największych przedsiębiorców obowiązek składania sprawozdań

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Polskie firmy z szansą na zdobycie azjatyckich rynków. Mogą otrzymać wsparcie na promocję podczas Expo 2025 w Osace

W 2025 roku w japońskiej Osace odbędzie się Wystawa Światowa Expo 2025. Udział w niej, a także towarzyszących imprezie wydarzeniach i targach to dla polskich firm szansa na wzrost rozpoznawalności swoich marek za granicą, a w konsekwencji na rozwój ich potencjału eksportowego. Expo 2025 będzie się koncentrowało na innowacjach służących zrównoważonemu rozwojowi. PARP, który jest partnerem wydarzenia w Polsce, do 26 września br. czeka na wnioski firm zainteresowanych udziałem w wydarzeniu i ekspansją na azjatyckie rynki. W ramach programu mogą one otrzymać wsparcie na udział w targach, na misje wyjazdowe i kampanie promocyjne przed i po zakończeniu Expo. Nabór finansowany jest z Funduszy Europejskich dla Nowoczesnej Gospodarki 2021–2027

Polityka

Rośnie ryzyko wybuchu epidemii w Strefie Gazy. Brakuje czystej wody, kanalizacji i toalet, a w zniszczonej enklawie wykryto polio

W Strefie Gazy brakuje praktycznie wszystkiego – od żywności i wody po podstawowe leki – ale najgorsze może dopiero nadejść – alarmuje Polska Akcja Humanitarna. – Kilka dni temu w wodzie w Strefie Gazy znaleziono polio typu 2. Ta woda jest bardzo zanieczyszczona, infrastruktura wodno-sanitarna na tym terenie tak naprawdę już nie istnieje. Na dodatek od dziewięciu miesięcy dzieci nie są szczepione, ponieważ nie ma warunków, żeby to zrobić, więc istnieje bardzo duże zagrożenie wybuchu epidemii – mówi Magdalena Foremska z PAH. W odpowiedzi na kryzys organizacja uruchomiła duże projekty pomocowe, które mają zapewnić żywność i opiekę medyczną w Strefie Gazy i na Zachodnim Brzegu.

IT i technologie

Gminy potrzebują inwestycji w cyberbezpieczeństwo. Eksperci widzą duże ryzyka wynikające z zaniedbań

Dane gromadzone przez jednostki samorządu terytorialnego mogą być bardzo niebezpiecznym narzędziem w rękach przestępców. Wykradzione mogą posłużyć do fałszowania tożsamości człowieka. Tymczasem poziom inwestycji w cyberbezpieczeństwo jest w gminach niski, a liczba ataków hakerskich na nie stale rośnie. Eksperci czekają na pozytywne skutki rządowego programu Cyberbezpieczny Samorząd. W jego ramach 1,5 mld zł trafi na inwestycje w poprawę bezpieczeństwa cybernetycznego samorządów: zarówno na poziomie sprzętu i oprogramowania, jak i kompetencji oraz procedur.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.