Infobip zaufanym partnerem GSMA
Reprezentujacą interesy operatorów komórkowych GSMA przyznała firmie Infobip, specjalizującej się w globalnej komunikacji w chmurze, status zaufanego partnera w programie Identity Revenue Acceleration Initiative. Wspiera to systematyczne działania Infobip ukierunkowane na tworzenie rozwiązań i zwiększanie przychodów dla operatorów sieci komórkowych korzystających z technologii tożsamości cyfrowej.
Zgodnie z niedawnym raportem Juniper Research „Digital Identity: Technology Evolution, Regulatory Analysis & Forecasts 2019-2024” usługi związane z weryfkacją tożsamości za pomocą kart SIM, wygenerują ponad 7 miliardów dolarów dla operatorów telefonii komórkowej w 2024 roku. To wzrost o ponad 800% w stosunku do oczekiwanych 859 milionów dolarów za 2019 r.
Richard Cockle, Head of Identity, IoT and Big Data w The GSMA, wyjaśnia: „W GSMA odnotowujemy duże zapotrzebowanie operatorów na dane weryfikujące tożsamość, szczególnie pomocne w kwestii ochrony przed oszustwami i ulepszenia cyfrowych doświadczeń użytkowników. Naszym celem jest wspieranie współpracy operatorów sieci komórkowych w celu wykorzystania tych danych z korzyścią dla całego ekosystemu, od użytkowników po marki i ich partnerów technologicznych. Wierzymy, że Infobip ma odpowiednie kwalifikacje, które pomogą nam w realizacji tej inicjatywy ”.
Kluczowym elementem Identity Revenue Acceleration Initiative jest zapewnienie klientom rzeczywistej wartości i większej funkcjonalności wraz ze wdrażaniem technologii tożsamości cyfrowej, co prowadzi do ogólnej poprawy jakości obsługi klienta. Zapewnia to najwyższy poziom bezpieczeństwa transakcji klientów przy możliwie najmniejszej ingerencji w ich użytkowanie sieci.
Infobip opracował autorskie rozwiązanie Mobile Identity, które oferuje usługi identyfikacji, autoryzacji i ochrony przed oszustwami w czasie rzeczywistym. Znacząco usprawnia ono cały proces zakupowy klienta - od utworzenia konta do płatności lub realizacji innych transakcji. Co ważne Mobile Identity to rozwiązanie zgodne z RODO i chroniące prywatność użytkownika końcowego – ani firmy, ani operatorzy sieci komórkowych nie dowiadują się niczego nowego o użytkowniku końcowym, poza informacjami, które już posiadają.
Mijo Soldin, Dyrektor ds. Strategii i Partnerstwa z Operatorami w firmie Infobip, komentuje: „Konsumenci czują się bardziej komfortowo przechodząc przez całość procesu zakupowego na swoich telefonach – co jest możliwe w dużej mierze dzięki poprawie bezpieczeństwa i wzroście zaufania. Jednak aby zainteresować cały rynek, potrzebujemy pełnego pokrycia, zapewniającego większy popyt i większe przychody dla wszystkich operatorów. Konieczne jest wprowadzenie na rynek zestandaryzowanej oferty produktowej oraz jednolitej polityki prywatności. Jesteśmy zaszczyceni i podekscytowani, że możemy tak blisko współpracować z GSMA nad tą ważną inicjatywą”.
Usługi oparte na tożsamości cyfrowej zwykle koncentrują się na uwierzytelnianiu, autoryzacji, ochronie przed oszustwami i rozmaitych funkcjonalnościach takich jak SIM Swap, Silent Mobile Verification, Instant Form Filling, Know Your Customer (KYC), Account Takeover Protection (ATP) czy Account Tenure, których dostarczają operatorzy sieci komórkowych.
***
O firmie Infobip
Infobip umożliwia firmom dostarczanie wiadomości poprzez dowolny preferowany przez użytkownika końcowego kanał, dowolne urządzenie w dowolnym czasie i dowolnym miejscu na świecie. Technologia firmy Infobip tworzy płynne dwukierunkowe interakcje między przedsiębiorstwami i ludźmi, a także ułatwia integrację niemal wszystkich funkcji komunikacyjnych.
Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w branży, Infobip działa w oparciu o sieć ponad 60 biur na sześciu kontynentach, oferując wewnętrzną platformę komunikacyjną, z pośrednictwem której klienci mogą docierać do ponad sześciu miliardów urządzeń mobilnych w ponad 190 krajach połączonych z ponad 800 sieciami telekomunikacyjnymi. Firma współpracuje z wiodącymi operatorami telefonii komórkowej, aplikacjami do przesyłania wiadomości, bankami, serwisami społecznościowymi, firmami technologicznymi i agregatorami.
www.infobip.com

5G Broadcast: Emitel testuje nowy standard telewizji mobilnej dla Telewizji Puls

Seria HONOR 400 - zaawansowana technologia AI w zasięgu każdego użytkownika

Eksperci uspokajają: poziom pola elektromagnetycznego wytwarzanego przez stacje bazowe operatorów komórkowych w Polsce na niskim poziomie
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji
Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.
Bankowość
RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.
Handel
Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.