Infobip zaufanym partnerem GSMA
Reprezentujacą interesy operatorów komórkowych GSMA przyznała firmie Infobip, specjalizującej się w globalnej komunikacji w chmurze, status zaufanego partnera w programie Identity Revenue Acceleration Initiative. Wspiera to systematyczne działania Infobip ukierunkowane na tworzenie rozwiązań i zwiększanie przychodów dla operatorów sieci komórkowych korzystających z technologii tożsamości cyfrowej.
Zgodnie z niedawnym raportem Juniper Research „Digital Identity: Technology Evolution, Regulatory Analysis & Forecasts 2019-2024” usługi związane z weryfkacją tożsamości za pomocą kart SIM, wygenerują ponad 7 miliardów dolarów dla operatorów telefonii komórkowej w 2024 roku. To wzrost o ponad 800% w stosunku do oczekiwanych 859 milionów dolarów za 2019 r.
Richard Cockle, Head of Identity, IoT and Big Data w The GSMA, wyjaśnia: „W GSMA odnotowujemy duże zapotrzebowanie operatorów na dane weryfikujące tożsamość, szczególnie pomocne w kwestii ochrony przed oszustwami i ulepszenia cyfrowych doświadczeń użytkowników. Naszym celem jest wspieranie współpracy operatorów sieci komórkowych w celu wykorzystania tych danych z korzyścią dla całego ekosystemu, od użytkowników po marki i ich partnerów technologicznych. Wierzymy, że Infobip ma odpowiednie kwalifikacje, które pomogą nam w realizacji tej inicjatywy ”.
Kluczowym elementem Identity Revenue Acceleration Initiative jest zapewnienie klientom rzeczywistej wartości i większej funkcjonalności wraz ze wdrażaniem technologii tożsamości cyfrowej, co prowadzi do ogólnej poprawy jakości obsługi klienta. Zapewnia to najwyższy poziom bezpieczeństwa transakcji klientów przy możliwie najmniejszej ingerencji w ich użytkowanie sieci.
Infobip opracował autorskie rozwiązanie Mobile Identity, które oferuje usługi identyfikacji, autoryzacji i ochrony przed oszustwami w czasie rzeczywistym. Znacząco usprawnia ono cały proces zakupowy klienta - od utworzenia konta do płatności lub realizacji innych transakcji. Co ważne Mobile Identity to rozwiązanie zgodne z RODO i chroniące prywatność użytkownika końcowego – ani firmy, ani operatorzy sieci komórkowych nie dowiadują się niczego nowego o użytkowniku końcowym, poza informacjami, które już posiadają.
Mijo Soldin, Dyrektor ds. Strategii i Partnerstwa z Operatorami w firmie Infobip, komentuje: „Konsumenci czują się bardziej komfortowo przechodząc przez całość procesu zakupowego na swoich telefonach – co jest możliwe w dużej mierze dzięki poprawie bezpieczeństwa i wzroście zaufania. Jednak aby zainteresować cały rynek, potrzebujemy pełnego pokrycia, zapewniającego większy popyt i większe przychody dla wszystkich operatorów. Konieczne jest wprowadzenie na rynek zestandaryzowanej oferty produktowej oraz jednolitej polityki prywatności. Jesteśmy zaszczyceni i podekscytowani, że możemy tak blisko współpracować z GSMA nad tą ważną inicjatywą”.
Usługi oparte na tożsamości cyfrowej zwykle koncentrują się na uwierzytelnianiu, autoryzacji, ochronie przed oszustwami i rozmaitych funkcjonalnościach takich jak SIM Swap, Silent Mobile Verification, Instant Form Filling, Know Your Customer (KYC), Account Takeover Protection (ATP) czy Account Tenure, których dostarczają operatorzy sieci komórkowych.
***
O firmie Infobip
Infobip umożliwia firmom dostarczanie wiadomości poprzez dowolny preferowany przez użytkownika końcowego kanał, dowolne urządzenie w dowolnym czasie i dowolnym miejscu na świecie. Technologia firmy Infobip tworzy płynne dwukierunkowe interakcje między przedsiębiorstwami i ludźmi, a także ułatwia integrację niemal wszystkich funkcji komunikacyjnych.
Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w branży, Infobip działa w oparciu o sieć ponad 60 biur na sześciu kontynentach, oferując wewnętrzną platformę komunikacyjną, z pośrednictwem której klienci mogą docierać do ponad sześciu miliardów urządzeń mobilnych w ponad 190 krajach połączonych z ponad 800 sieciami telekomunikacyjnymi. Firma współpracuje z wiodącymi operatorami telefonii komórkowej, aplikacjami do przesyłania wiadomości, bankami, serwisami społecznościowymi, firmami technologicznymi i agregatorami.
www.infobip.com

Seria HONOR 400 - zaawansowana technologia AI w zasięgu każdego użytkownika

Eksperci uspokajają: poziom pola elektromagnetycznego wytwarzanego przez stacje bazowe operatorów komórkowych w Polsce na niskim poziomie

Raport PLSE: ćwierć miliarda złotych kar dla telekomów za naruszanie praw klientów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Wraz z czerwcem kończy się druga polska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej. W ciągu sześciu miesięcy instytucja ta pod przewodnictwem Polski podejmowała działania na rzecz bezpieczeństwa, w wielu wymiarach: zewnętrznym, wewnętrznym, informacyjnym, ekonomicznym, energetycznym, żywnościowym i zdrowotnym. Przede wszystkim doprowadziła do przełomowego wzrostu wydatków UE na obronność. Od 1 lipca pałeczkę przejmują Duńczycy, którzy zwrócą uwagę m.in. na obronę Bałtyku.
Transport
Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.