Komunikaty PR

One Equity Partners zainwestował w Infobip – światowego lidera CPaaS

2020-08-18  |  12:30

Fundusz private equity One Equity Partners zainwestował w Infobip, globalną platformę komunikacyjną w chmurze pozwalającą na płynne dwukierunkowe interakcje między przedsiębiorstwami i ich klientami, a także ułatwiająca integrację niemal wszystkich funkcji komunikacyjnych w jednym miejscu. To pierwszy kapitał zewnętrzny zebrany przez wizjonerskich założycieli firmy Infobip, która uzyskała wycenę jednorożca w jednej z największych europejskich rund serii A w ostatnich latach. W OEP Infobip zyskuje strategicznego partnera o dużym doświadczeniu, który pomoże w ekspansji na rynku północnoamerykańskim i przyspieszy rozwój firmy poprzez strategiczne przejęcia.

„Jesteśmy podekscytowany współpracą z założycielami Infobip, CEO Silvio Kuticiem, Roberto Kuticiem i Izabel Jelenić. Mamy wspólną wizję dalszego przyspieszenia, przed debiutem giełdowym, ekspansji Infobip w Ameryce Północnej i na świecie, poprzez realizację serii  strategicznych przejęć”- informuje Chip Schorr, Senior Managing Director w OEP. „Jesteśmy pod ogromnym wrażeniem tego zespołu i wierzymy, że stworzył on światowej klasy platformę komunikacyjną z obsługą SaaS, która zapewnia bogatsze interakcje z klientami dla wiodących globalnych przedsiębiorstw, a także optymalizuje wydajność dla operatorów”.

„OEP ma bogate doświadczenie w rozwijaniu firm w które inwestuje, i cieszymy się, że możemy współpracować z tym wyjątkowym zespołem przy rozwoju Infobip” - wyjaśnia Silvio Kutic, CEO Infobip. „Wierzymy, że konwersacyjne interfejsy użytkownika zmieniają sposób interakcji z usługami cyfrowymi, a to na zawsze zmieni sposób, w jaki wchodzimy w kontakt  z otaczającym nas światem. Zbliżamy się do nowej ery, którą nazywamy interakcją 4.0 - zastępującą potrzebę przeglądania internetu lub pobierania aplikacji interakcją konwersacyjną jako podstawą komunikacji. Planujemy być liderem tych zmian, a zaangażowanie OEP z pewnością będzie wsparciem w realizacji tych ambicji”.

Infobip, z siedzibą w Vodnjan-Dignano w Chorwacji, jest firmą programistyczną, która umożliwia firmom tworzenie bogatszych i bardziej zintegrowanych relacji z klientem, na wszystkich etapach jego kontaktu z firmą. Infobip został niedawno po raz czwarty z rzędu uznany głosami operatorów telekomunikacyjnych i przedsiębiorców za najlepszego dostawcę SMS-ów A2P w corocznym raporcie ROCCO. W 2019 r. Spółka wygenerowała przychody w wysokości 602 mln EUR, osiągając tym samym ich średnioroczny wzrost w wysokości 48% w ciągu ostatniej dekady.

Infobip ma najszerszy zasięg spośród wszystkich światowych dostawców CPaaS, prowadząc działalność w ponad 60 lokalizacjach na całym świecie i posiadając ponad 600 bezpośrednich połączeń z sieciami telekomunikacyjnymi. Autorskie rozwiązania IT opracowane przez Infobip pozwalają wynieść interakcje między firmami a klientami na nowy poziom. Infobip efektywnie współpracuje z operatorami sieci komórkowych. Firma może się pochwalić statusem „zaufanego partnera” w inicjatywie Global System for Mobile Communications Association’s Identity Revenue za zwiększanie przychodów operatorów telekomunikacyjnych dzięki technologii cyfrowej tożsamości.

One Equity Partners ma długą i udokumentowaną historię współpracy z założycielami i udziałowcami firm telekomunikacyjnych i IT. OEP wykorzystuje swoją fachową wiedzę i doświadczenie wspierając procesy strategicznych przejęć i rozwój organiczny firm poprzez zwiększanie ich możliwości technologicznych, zasięgu geograficznego i udziałów w rynku.

 ***

O firmie Infobip

Infobip umożliwia firmom dostarczanie wiadomości poprzez dowolny preferowany przez użytkownika końcowego kanał, dowolne urządzenie w dowolnym czasie i dowolnym miejscu na świecie. Technologia firmy Infobip tworzy płynne dwukierunkowe interakcje między przedsiębiorstwami i ludźmi, a także ułatwia integrację niemal wszystkich funkcji komunikacyjnych.

Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w branży, Infobip działa w oparciu o sieć ponad 60 biur na sześciu kontynentach, oferując wewnętrzną platformę komunikacyjną, z pośrednictwem której klienci mogą docierać do ponad sześciu miliardów urządzeń mobilnych w ponad 190 krajach połączonych z ponad 800 sieciami telekomunikacyjnymi. Firma współpracuje z wiodącymi operatorami telefonii komórkowej, aplikacjami do przesyłania wiadomości, bankami, serwisami społecznościowymi, firmami technologicznymi i agregatorami.

www.infobip.com

O OEP

OEP to fundusz private equity skupiający się na sektorach przemysłu, opieki zdrowotnej i technologii w Ameryce Północnej i Europie. OEP buduje wiodące na rynku firmy, wspierając ich biznesową transformację. OEP jest zaufanym partnerem o zróżnicowanym procesie inwestycyjnym, szerokim i doświadczonym zespole oraz ugruntowanej historii generowania długoterminowej wartości dla swoich partnerów. Od 2001 roku firma przeprowadziła ponad 180 transakcji na całym świecie. OEP, założony w 2001 roku, został wyodrębniony z JP Morgan w 2015 roku. Firma posiada biura w Nowym Jorku, Chicago i Frankfurcie.

www.oneequity.com.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Telekomunikacja Raport PLSE: ćwierć miliarda złotych kar dla telekomów za naruszanie praw klientów Biuro prasowe
2025-03-26 | 10:30

Raport PLSE: ćwierć miliarda złotych kar dla telekomów za naruszanie praw klientów

Kary na kwotę niemal ćwierć miliarda złotych od UOKiK dla firm telekomunikacyjnych w latach 2020-2024 za naruszenie praw konsumentów – między innymi za wprowadzenie
Telekomunikacja Smartfony: długi i cyberataki – pokolenie Z na celowniku hakerów
2024-12-27 | 10:00

Smartfony: długi i cyberataki – pokolenie Z na celowniku hakerów

Obecnie prawie nikt nie wyobraża sobie życia bez smartfona i Internetu. Niestety rosnące zapotrzebowanie na korzystanie z urządzeń mobilnych nie idzie w parze z chęcią do płacenia za te
Telekomunikacja Porównywarki telefonów - pomoc przy zakupie smartfona
2024-12-03 | 09:00

Porównywarki telefonów - pomoc przy zakupie smartfona

Smartfony są urządzeniami wspierającymi codzienne funkcjonowanie. Dla wielu to podręczny asystent, który pomaga m.in. organizować pracę. Nie tak łatwo wybrać smartfona,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.