One Equity Partners zainwestował w Infobip – światowego lidera CPaaS
Fundusz private equity One Equity Partners zainwestował w Infobip, globalną platformę komunikacyjną w chmurze pozwalającą na płynne dwukierunkowe interakcje między przedsiębiorstwami i ich klientami, a także ułatwiająca integrację niemal wszystkich funkcji komunikacyjnych w jednym miejscu. To pierwszy kapitał zewnętrzny zebrany przez wizjonerskich założycieli firmy Infobip, która uzyskała wycenę jednorożca w jednej z największych europejskich rund serii A w ostatnich latach. W OEP Infobip zyskuje strategicznego partnera o dużym doświadczeniu, który pomoże w ekspansji na rynku północnoamerykańskim i przyspieszy rozwój firmy poprzez strategiczne przejęcia.
„Jesteśmy podekscytowany współpracą z założycielami Infobip, CEO Silvio Kuticiem, Roberto Kuticiem i Izabel Jelenić. Mamy wspólną wizję dalszego przyspieszenia, przed debiutem giełdowym, ekspansji Infobip w Ameryce Północnej i na świecie, poprzez realizację serii strategicznych przejęć”- informuje Chip Schorr, Senior Managing Director w OEP. „Jesteśmy pod ogromnym wrażeniem tego zespołu i wierzymy, że stworzył on światowej klasy platformę komunikacyjną z obsługą SaaS, która zapewnia bogatsze interakcje z klientami dla wiodących globalnych przedsiębiorstw, a także optymalizuje wydajność dla operatorów”.
„OEP ma bogate doświadczenie w rozwijaniu firm w które inwestuje, i cieszymy się, że możemy współpracować z tym wyjątkowym zespołem przy rozwoju Infobip” - wyjaśnia Silvio Kutic, CEO Infobip. „Wierzymy, że konwersacyjne interfejsy użytkownika zmieniają sposób interakcji z usługami cyfrowymi, a to na zawsze zmieni sposób, w jaki wchodzimy w kontakt z otaczającym nas światem. Zbliżamy się do nowej ery, którą nazywamy interakcją 4.0 - zastępującą potrzebę przeglądania internetu lub pobierania aplikacji interakcją konwersacyjną jako podstawą komunikacji. Planujemy być liderem tych zmian, a zaangażowanie OEP z pewnością będzie wsparciem w realizacji tych ambicji”.
Infobip, z siedzibą w Vodnjan-Dignano w Chorwacji, jest firmą programistyczną, która umożliwia firmom tworzenie bogatszych i bardziej zintegrowanych relacji z klientem, na wszystkich etapach jego kontaktu z firmą. Infobip został niedawno po raz czwarty z rzędu uznany głosami operatorów telekomunikacyjnych i przedsiębiorców za najlepszego dostawcę SMS-ów A2P w corocznym raporcie ROCCO. W 2019 r. Spółka wygenerowała przychody w wysokości 602 mln EUR, osiągając tym samym ich średnioroczny wzrost w wysokości 48% w ciągu ostatniej dekady.
Infobip ma najszerszy zasięg spośród wszystkich światowych dostawców CPaaS, prowadząc działalność w ponad 60 lokalizacjach na całym świecie i posiadając ponad 600 bezpośrednich połączeń z sieciami telekomunikacyjnymi. Autorskie rozwiązania IT opracowane przez Infobip pozwalają wynieść interakcje między firmami a klientami na nowy poziom. Infobip efektywnie współpracuje z operatorami sieci komórkowych. Firma może się pochwalić statusem „zaufanego partnera” w inicjatywie Global System for Mobile Communications Association’s Identity Revenue za zwiększanie przychodów operatorów telekomunikacyjnych dzięki technologii cyfrowej tożsamości.
One Equity Partners ma długą i udokumentowaną historię współpracy z założycielami i udziałowcami firm telekomunikacyjnych i IT. OEP wykorzystuje swoją fachową wiedzę i doświadczenie wspierając procesy strategicznych przejęć i rozwój organiczny firm poprzez zwiększanie ich możliwości technologicznych, zasięgu geograficznego i udziałów w rynku.
***
O firmie Infobip
Infobip umożliwia firmom dostarczanie wiadomości poprzez dowolny preferowany przez użytkownika końcowego kanał, dowolne urządzenie w dowolnym czasie i dowolnym miejscu na świecie. Technologia firmy Infobip tworzy płynne dwukierunkowe interakcje między przedsiębiorstwami i ludźmi, a także ułatwia integrację niemal wszystkich funkcji komunikacyjnych.
Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w branży, Infobip działa w oparciu o sieć ponad 60 biur na sześciu kontynentach, oferując wewnętrzną platformę komunikacyjną, z pośrednictwem której klienci mogą docierać do ponad sześciu miliardów urządzeń mobilnych w ponad 190 krajach połączonych z ponad 800 sieciami telekomunikacyjnymi. Firma współpracuje z wiodącymi operatorami telefonii komórkowej, aplikacjami do przesyłania wiadomości, bankami, serwisami społecznościowymi, firmami technologicznymi i agregatorami.
www.infobip.com
O OEP
OEP to fundusz private equity skupiający się na sektorach przemysłu, opieki zdrowotnej i technologii w Ameryce Północnej i Europie. OEP buduje wiodące na rynku firmy, wspierając ich biznesową transformację. OEP jest zaufanym partnerem o zróżnicowanym procesie inwestycyjnym, szerokim i doświadczonym zespole oraz ugruntowanej historii generowania długoterminowej wartości dla swoich partnerów. Od 2001 roku firma przeprowadziła ponad 180 transakcji na całym świecie. OEP, założony w 2001 roku, został wyodrębniony z JP Morgan w 2015 roku. Firma posiada biura w Nowym Jorku, Chicago i Frankfurcie.
www.oneequity.com.

Raport PLSE: ćwierć miliarda złotych kar dla telekomów za naruszanie praw klientów

Smartfony: długi i cyberataki – pokolenie Z na celowniku hakerów

Porównywarki telefonów - pomoc przy zakupie smartfona
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.