Komunikaty PR

RCS – technologiczny następca SMS-a z o wiele większymi możliwościami

2022-04-28  |  12:00
Biuro prasowe

RCS, czyli Rich Communication Services, to obecnie jeden z najbardziej „gorących” tematów na rynku telekomunikacyjnym. Eksperci z optymizmem patrza na jego przyszłośc, uznając go za technologicznego następcę SMS-a, z o wiele większymi możliwościami.          

Autorem komentarza jest Joanna Langer, ekspert w Infobip    

Z perspektywy popularności formatu kluczowe jest to, że jeśli posiadamy odpowiedni nowy telefon  z aktywnym czatem RCS, działa on bez dodatkowych opłat, ani konieczności instalowania dodatkowego oprogramowania, jeżeli jesteśmy w zasięgu sieci. Co ważne, od 2021,RCS szerzej obecny jest również w Polsce za sprawą sieci Play, wkrótce dołączą kolejni operatorzy.

Przede wszystkim następca SMS-a rozszerza jego możliwości o nowe funkcje multimedialne, adekwatne do nawyków społeczeństwa, które w coraz większym zakresiekorzysta ze środowiska mobile i obszaru social mediów w celach nie tylko towarzyskich, ale również zakupowych. W porównaniu ze swoim poprzednikiem: SMS-em, RCS nie limituje iości tekstu oraz pozwala na swobodne załączanie róznych multimediów i pełną interaktywność ułatwiającą np. podejmowanie decyzji zakupowej czy przeglądanie portfolio produktowego. Do tego dochodzą rozbudowane funkcje chatu, w tym również chatu grupowego. Korzystający z RCS mogą swobodnie wymieniać się zarówno plikami tekstowymi, jak i audio czy video. Można też za jego pomocą sprawdzić w czasie rzeczywistym np. zatowarowanie usług lub produktów. Komunikacja w tym przypadku przebiega bez konieczności wymieniania się dodatkowymi numerami i nie wymaga dodatkowych formalności. Jak więc widać, nowy format to korzyść dla każdej ze stron – konsumenta, biznesu, ale także operatora telekomunikacyjnego. W takich okolicznościach, gdy każda ze stron odnotowuje korzyści, można spodziewać się, że rynek szybko zabsorbuje nowe rozwiązanie.

***

O firmie Infobip

Infobip umożliwia firmom dostarczanie wiadomości poprzez dowolny preferowany przez użytkownika końcowego kanał, dowolne urządzenie w dowolnym czasie i dowolnym miejscu na świecie. Technologia firmy Infobip tworzy płynne dwukierunkowe interakcje między przedsiębiorstwami i ludźmi, a także ułatwia integrację niemal wszystkich funkcji komunikacyjnych.

Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w branży, Infobip działa w oparciu o sieć ponad 60 biur na sześciu kontynentach, oferując wewnętrzną platformę komunikacyjną, z pośrednictwem której klienci mogą docierać do ponad sześciu miliardów urządzeń mobilnych w ponad 190 krajach połączonych z ponad 800 sieciami telekomunikacyjnymi. Firma współpracuje z wiodącymi operatorami telefonii komórkowej, aplikacjami do przesyłania wiadomości, bankami, serwisami społecznościowymi, firmami technologicznymi i agregatorami.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Telekomunikacja Sony o technologiach chmurowych! Biuro prasowe
2024-03-28 | 10:30

Sony o technologiach chmurowych!

Cloudsourcing Storytelling to cykl podcastów przygotowany przez Sony. W każdym odcinku eksperci i twórcy rozmawiają o tym jak wykorzystać technologie chmurowe do szybszej i
Telekomunikacja Startuje pierwsza w Polsce Akademia 5G
2024-03-27 | 01:00

Startuje pierwsza w Polsce Akademia 5G

STARTUJE PIERWSZA W POLSCE AKADEMIA 5G Akademia 5G to pierwszy w Polsce kompleksowy cykl edukacyjny poświęcony automatyzacji przedsiębiorstw z wykorzystaniem technologii 5G. To
Telekomunikacja Program CSR Nexera Heroes z kolejnym rekordem
2024-03-14 | 09:00

Program CSR Nexera Heroes z kolejnym rekordem

220 milionów kroków wystarcza by trzykrotnie okrążyć ziemię. Właśnie taki dystans w 2023 roku przemierzyli pracownicy firmy Nexera, którzy od kilku lat, w ramach

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie

Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.

Transport

Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych

Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.

Konsument

Niska wiedza ekonomiczna Polaków może wpłynąć na większe zainteresowanie usługami doradców finansowych. Wciąż rzadko korzystamy z ich pomocy

Ponad 70 proc. Polaków ma niską lub przeciętną wiedzę finansową – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024”. To przekłada się na niewielkie uczestnictwo w rynku kapitałowym i niską skłonność do inwestowania i oszczędzania. Dlatego eksperci upatrują istotnej roli doradców finansowych w zmianie tej tendencji. Większość gospodarstw domowych nie korzysta jednak z tego typu usług. Branża od lat samoreguluje kwestię kompetencji i certyfikatów dla doradców, ale liczy na utworzenie publicznego rejestru, w którym klienci mieliby dostęp do takich informacji, w ten sposób zyskując większe zaufanie do przedstawicieli tego zawodu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.