RCS – technologiczny następca SMS-a z o wiele większymi możliwościami
RCS, czyli Rich Communication Services, to obecnie jeden z najbardziej „gorących” tematów na rynku telekomunikacyjnym. Eksperci z optymizmem patrza na jego przyszłośc, uznając go za technologicznego następcę SMS-a, z o wiele większymi możliwościami.
Autorem komentarza jest Joanna Langer, ekspert w Infobip
Z perspektywy popularności formatu kluczowe jest to, że jeśli posiadamy odpowiedni nowy telefon z aktywnym czatem RCS, działa on bez dodatkowych opłat, ani konieczności instalowania dodatkowego oprogramowania, jeżeli jesteśmy w zasięgu sieci. Co ważne, od 2021,RCS szerzej obecny jest również w Polsce za sprawą sieci Play, wkrótce dołączą kolejni operatorzy.
Przede wszystkim następca SMS-a rozszerza jego możliwości o nowe funkcje multimedialne, adekwatne do nawyków społeczeństwa, które w coraz większym zakresiekorzysta ze środowiska mobile i obszaru social mediów w celach nie tylko towarzyskich, ale również zakupowych. W porównaniu ze swoim poprzednikiem: SMS-em, RCS nie limituje iości tekstu oraz pozwala na swobodne załączanie róznych multimediów i pełną interaktywność ułatwiającą np. podejmowanie decyzji zakupowej czy przeglądanie portfolio produktowego. Do tego dochodzą rozbudowane funkcje chatu, w tym również chatu grupowego. Korzystający z RCS mogą swobodnie wymieniać się zarówno plikami tekstowymi, jak i audio czy video. Można też za jego pomocą sprawdzić w czasie rzeczywistym np. zatowarowanie usług lub produktów. Komunikacja w tym przypadku przebiega bez konieczności wymieniania się dodatkowymi numerami i nie wymaga dodatkowych formalności. Jak więc widać, nowy format to korzyść dla każdej ze stron – konsumenta, biznesu, ale także operatora telekomunikacyjnego. W takich okolicznościach, gdy każda ze stron odnotowuje korzyści, można spodziewać się, że rynek szybko zabsorbuje nowe rozwiązanie.
***
O firmie Infobip
Infobip umożliwia firmom dostarczanie wiadomości poprzez dowolny preferowany przez użytkownika końcowego kanał, dowolne urządzenie w dowolnym czasie i dowolnym miejscu na świecie. Technologia firmy Infobip tworzy płynne dwukierunkowe interakcje między przedsiębiorstwami i ludźmi, a także ułatwia integrację niemal wszystkich funkcji komunikacyjnych.
Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w branży, Infobip działa w oparciu o sieć ponad 60 biur na sześciu kontynentach, oferując wewnętrzną platformę komunikacyjną, z pośrednictwem której klienci mogą docierać do ponad sześciu miliardów urządzeń mobilnych w ponad 190 krajach połączonych z ponad 800 sieciami telekomunikacyjnymi. Firma współpracuje z wiodącymi operatorami telefonii komórkowej, aplikacjami do przesyłania wiadomości, bankami, serwisami społecznościowymi, firmami technologicznymi i agregatorami.

Smartfony: długi i cyberataki – pokolenie Z na celowniku hakerów

Porównywarki telefonów - pomoc przy zakupie smartfona

PragmaGO implementuje infrastrukturę IT T-Mobile
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Farmacja

Zbrojeniówka i farmacja kluczowe dla bezpieczeństwa kraju. Polskie firmy walczą o pozycję w obu tych sektorach
Polska gospodarka stoi przed wieloma wyzwaniami – od inflacji i zmian legislacyjnych po dynamiczny rozwój technologii. W tym kontekście kluczową rolę odgrywają przedsiębiorcy, którzy nie tylko napędzają wzrost gospodarczy, ale również inwestują w innowacje, cyfryzację i zrównoważony rozwój. Z punktu widzenia bezpieczeństwa kraju jednymi z najważniejszych są branże zbrojeniowa i farmaceutyczna.
Konsument
Konsumenci zwracają uwagę na klasę energetyczną sprzętu AGD. To ma wpływ na ich rachunki

Duże AGD ma spory potencjał oszczędności prądu w gospodarstwach domowych i w całym systemie elektroenergetycznym – ocenia APPLiA Polska, związek pracodawców tej branży. Ze względu na postęp technologiczny dziś produkowane urządzenia w najlepszych klasach energetycznych zużywają 10–20 proc. prądu w porównaniu do urządzeń dostępnych 25 lat temu. Do stałego postępu w tym obszarze motywują też wymogi unijne, które z roku na rok się zaostrzają.
Prawo
Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa

Udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie na koniec 2024 roku wyniósł 18,4 proc. – wynika z danych 30% Club Poland. Zgodnie z dyrektywą Women on Boards, żeby zapewnić równowagę płci, 33 proc. wszystkich stanowisk zarządczych powinno być zajmowane przez osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci. Sytuację kobiet powinny poprawić obowiązkowe parytety, transparentność rekrutacji oraz merytoryczne kryteria wyboru kandydata.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.