TIER podpisuje porozumienie w Warszawie i wprowadza wynagradzanie za parkowanie
Warszawa, 1 grudnia, 2021 – TIER, wiodący europejski operator mikromobilności, podpisał porozumienie z miastem stołecznym Warszawa wprowadzające nowe zasady korzystania z elektrycznych hulajnóg. TIER jako jeden z pięciu operatorów wypożyczających pojazdy złożył podpis pod dokumentem regulującym zasady poruszania się i parkowania w przestrzeni publicznej. Nowe zasady pomogą zachować porządek i poprawić bezpieczeństwo. Ponadto, TIER wdroży również swój pionierski system gratyfikacji za parkowanie w specjalne wytyczonych strefach.
Zmiana kultury poruszania się w przestrzeni miejskiej
Wchodząc do Polski TIER zapowiedział zupełnie nowe podejście do transportu osobistego, pozwalające użytkownikom na wygodne i bezemisyjne przemieszczanie się po mieście. Poza wprowadzeniem na polskie ulice bezpieczniejszych i w pełni neutralnych klimatycznie pojazdów, operator dąży do jak najbliższej współpracy z miastami, w których operuje. Z tego względu firma jeszcze przed rozpoczęciem działalności operacyjnej w Warszawie aktywnie włączyła się rozmowy dotyczące warunków współpracy operatorów z tutejszym Zarządem Dróg Miejskich.
Już wkrótce użytkownicy e‑hulajnóg TIER, którzy zaparkują pojazd w wyznaczonych we współpracy z miastem strefach otrzymają darmowe minuty do wykorzystania podczas kolejnych przejazdów. Rozwiązanie to ma na celu promowanie dobrych praktyk w korzystaniu z e‑hulajnóg oraz zwrócenie uwagi mieszkańców na kulturę poruszania się po przestrzeni miejskiej z szacunkiem do pozostałych użytkowników dróg. Funkcjonalność wynagradzająca użytkowników za odpowiednie pozostawianie pojazdów jest wdrażana w aplikacji TIER w całym kraju, a obecnie działa już w Krakowie czy Trójmieście.
Transformacja branży dzięki ścisłej współpracy z miastem
W myśl misji zmiany mobilności na dobre, TIER dba o współpracę nie tylko przed, ale również po rozpoczęciu działalności operacyjnej. Doświadczenie operatora z kilkunastu innych rynków pokazuje jak ważne jest dzielenie się danymi operacyjnymi z miastem, które najlepiej zna potrzeby mieszkańców oraz posiada największą wiedzę o systemie komunikacji miejskiej. Również w przypadku Warszawy operator chętnie zgodził się na udostępnianie miastu część danych o przejazdach i wypożyczeniach oraz innych statystyk, mogących ułatwić planowanie sieci parkingów czy infrastruktury dla e-hulajnóg.
W TIER jesteśmy zwolennikami transparentnej współpracy, wymiany wiedzy i kształtowania zasad użytkowania pojazdów w zrównoważony sposób. Nasze dotychczasowe doświadczenie pokazuje, że wyłącznie działanie ramię w ramię z miastami pozwala na prawdziwe zmiany w branży mobilności. Dlatego też wypracowanie zasad korzystania z e‑hulajnóg to dla nas podstawa. Jeszcze przed wejściem do Warszawy w sierpniu b.r. rozpoczęliśmy negocjacje z miastem, aby w kolejnym kroku jako pierwszy z operatorów to porozumienie podpisać.
Nowe reguły, jak i otwartość miasta na współpracę, bardzo nas cieszą i utwierdzają w przekonaniu, że wspólnymi siłami możemy osiągnąć znacznie więcej. – mówi Mathieu Deloly, Dyrektor Zarządzający TIER Mobility Poland.
Pomyśl, zanim zostawisz
Porzucona lub zaparkowana w nieodpowiednim miejscu e-hulajnoga może stanowić przeszkodę na drodze, szczególnie niebezpieczną dla osób z niepełnosprawnościami wzrokowymi. By zapewnić bezpieczeństwo wszystkim użytkownikom dróg, hulajnogę należy zaparkować w miejscu do tego przeznaczonym, a jeśli takiego miejsca nie ma – jak najbliżej zewnętrznej krawędzi chodnika (oddalonej od jezdni). Szerokość pozostawiona dla pieszych nie może być mniejsza niż 1,5 metra. Zaparkowana odpowiednio hulajnoga powinna „przylegać" do ściany budynku lub stać za pozostawioną tam wcześniej inną hulajnogą i nie blokować przejścia lub przejazdu.
Dbając o porządek w przestrzeni publicznej, TIER stopniowo wprowadza również funkcjonalność wykonywania zdjęć w aplikacji po zaparkowaniu pojazdu. Celem jest zachęcenie użytkowników do poprawnych praktyk korzystania z pojazdów, a także ułatwienie pracy zespołowi operacyjnemu TIER, porządkującemu przestrzeń miejską. Opcja jest już dostępna między innymi w Radomiu i Oświęcimiu, a w najbliższych tygodniach zostanie wdrożona w kolejnych miastach w Polsce.
Bezpieczeństwo przede wszystkim
W pełni neutralny klimatycznie TIER poza działaniami proekologicznymi podejmuje również zdecydowane i przełomowe przedsięwzięcia na rzecz poprawy bezpieczeństwa. Dotyczy to nie tylko użytkowników e‑hulajnóg i innych uczestników ruchu, lecz także postrzegania branży przez opinię publiczną. Najbezpieczniejszy model e-hulajnogi, unikalny system wynagradzania za prawidłowe parkowanie, kampanie edukacyjne i warsztaty bezpiecznej jazdy to dopiero początek.
Operator nieustannie podkreśla, że na e-hulajnodze można jeździć wyłącznie w pojedynkę oraz stanowczo zabrania przejazdów po spożyciu alkoholu. Limituje również prędkość pojazdów do 20 km/h, a w wybranych strefach, tj. zamienionych w deptak Krakowskim Przedmieściu, Chmielnej czy Nowym Świcie, a także odcinku Bulwarów Wiślanych, gdzie nie ma ścieżki rowerowej – do 12 km/h. TIER przypomina też o szacunku dla innych uczestników ruchu.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Proces deregulacji nie dotyczy branży tytoniowej. Jest propozycja kolejnej ustawy w ciągu kilku miesięcy
Najpierw wprowadzenie podatku akcyzowego na saszetki nikotynowe, potem propozycja przepisów, które zmierzają do wycofania tych produktów z rynku – przedstawiciele środowisk biznesowych podkreślają, że przygotowywane przez resort zdrowia przepisy wprowadzają chaos legislacyjny w branży tytoniowej. To tym bardziej dziwi przedsiębiorców, że stoi w opozycji do prowadzonego przez rząd procesu deregulacji w gospodarce. W dodatku może mieć negatywne skutki dla budżetu państwa i doprowadzić do skokowego wzrostu szarej strefy.
Bankowość
Grzyby rozkładające tekstylia nagrodzone w konkursie ING. 1 mln zł trafi na innowacyjne projekty dla zrównoważonych miast

Firma Myco Renew, która opracowała technologię rozkładającą tekstylia za pomocą grzybów, została laureatem siódmej edycji Programu Grantowego ING. Motywem przewodnim konkursu skierowanego do start-upów i młodych naukowców był tym razem zrównoważony rozwój miast i społeczności. Łącznie na nagrodzone innowacyjne projekty trafił 1 mln zł. Wśród nich są także bezzałogowe statki powietrzne dostarczające defibrylatory czy system do zbierania deszczówki w blokach.
Prawo
Trwają próby wzmocnienia dialogu społecznego. Niespokojne czasy wymuszają większe zaangażowanie społeczeństwa w podejmowanie decyzji

Według zapowiedzi szefowej Komisji Europejskiej Ursuli von der Leyen głos partnerów społecznych i dialog społeczny będą stały w centrum procesu decyzyjnego w Europie. Taki jest cel podpisanego w marcu Paktu na rzecz europejskiego dialogu społecznego. Potrzeba wzmocnienia głosu społeczeństwa jest również podkreślana na forum krajowym. Rząd planuje reformę Rady Dialogu Społecznego, by usprawnić pracę tej instytucji, a przedsiębiorcy wzywają do rzetelnego konsultowania ze stroną społeczną ustaw, które wychodzą z rządu.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.