Top 6 książek, które musisz przeczytać rozwijając biznes online w 2023 roku!
Nie od dziś wiadomo, jak ważna w naszym życiu jest edukacja. Kiedy stary rok dobiega końca, a na horyzoncie widać już kolejny, wtedy czujemy niesamowitą chęć zmian i rozwoju. I nie ma w tym nic złego, to genialny czas na podsumowanie i zaplanowanie kolejnych celów do osiągnięcia. Nie da się ukryć, że rynek wydawniczy jest ogromny, a w ostatnim czasie pojawiło się wiele pozycji książkowych na temat biznesu online. Zastanawiasz się, jakie wartościowe książki warto przeczytać? Które przekażą ci wartościową wiedze, która naprawdę Ci się przyda? Aby zaoszczędzić Ci czasu, postanowiliśmy przeczytać kilkadziesiąt pozycji literackich i wybrać 6, różnych książek, z których wyciągniesz cenną wiedzę.
Zanim zasiądziesz do lektury
Znajdź chwile dla siebie, w natłoku obowiązku, to bardzo ważne, aby chociaż przez 1h dziennie oddać się wartościowej książce. Zrób kubek gorącej herbaty z miodem i pomarańczą. Usiądź wygodnie na fotelu lub kanapie. Staraj się czytać jedną książę, nie czytaj kilku na raz, bo możesz się pogubić. Koniecznie przygotuj ołówek lub notatnik, w którym będziesz notować wszystkie najważniejsze informacje.
Nasze zestawienie nie jest przypadkowe, specjalnie uszeregowaliśmy je tak, aby wiedzieć, po które pozycje warto sięgnąć najpierw. To książki, które poszerzają horyzonty, pozwalają dowiedzieć się czegoś nowego na temat biznesu i nas samych, ale także zwracaj uwagę na nowe trendy i rozwijający się biznes online.
Lista Top 6 książek, o biznesie, które warto przeczytać w 2023 roku
- "Bądź online - twoja mocna strona, która wyrazi Ciebie i Twój biznes" Ola Gościniak
Autorka znana jako "Jestem Interaktywna", stworzyła pozycje, która jest doskonałym fundamentem do wprowadzenia zmian i podjęcia nowych działań w rozwijaniu biznesu online. Zwróci uwagę na wiele technicznych aspektów dotyczących stron www. To dzięki niej dowiemy się, w jaki sposób zaplanować prace nad stroną, która jest naszą najlepszą wizytówką. Co powinna zawierać, jak określi jej grupę docelową i stworzyć ją tak, aby była responsywna, miła dla oka. Ola omawia czytelność strony, podaje różne przykłady i pokazuje rozwiązania. Zwraca uwagę przede wszystkim na to, aby nasza strona www, czy esklep była skuteczna. Dzieli się różnymi pomysłami, podpowiada z jakich narzędzi warto skorzystać. Warto podkreślić, że książka uczy i pokazuje za pośrednictwem różnych ćwiczeń, tego, co możemy zrobić sami, bez pomocy fachowców. Wszystko świetnie poukładane, klarowne i czytelne, nawet dla poczatkującej osoby w e-świecie.
„Nowe zasady marketingu i PR” David Meerman Scoot
Aby nasza firma mogła funkcjonować prawidłowo, potrzebne są trzy konkretne działania: reklama, marketing i PR. To nie są synonimy, a wręcz przeciwnie fantastycznie się uzupełniają, jeśli dobrze opracujemy strategie. Autorzy publikacji omawiają ważne zagadnienia dotyczące content marketingu, podcastów czy social mediów. W bardzo merytoryczny sposób, obrazują jak warto wykorzystywać współczesne narzędzia online. Poruszają, też kwestie dotyczące sztucznej inteligencji.
„Linkedin w praktyce” Angelika Chimkowska
LinkedIn to fantastyczne medium. Jego celem jest poszerzanie kontaktów biznesowych i pozyskiwanie klientów czy partnerów B2B. Książka pokazuje mechanizmy działania LinkedIn. Oprócz tego znajdziemy mnóstwo przykładów i ćwiczeń, które utrwalą naszą wiedzę. Angelika porusza temat budowania zaufania, wiarygodności – który przyda się nie tylko, do pracy w tym medium.
„Zdobyć rynek. Jak sprzedać prawie wszystko online, stworzyć upragniony biznes i żyć marzeniami” Walker Jeff
Mówiąc o biznesie online, nie można pominąć tego, co jest najważniejsze, czyli sprzedaży. Pozycja podpowie nam jak skutecznie wypromować produkt czy usługę, jak odpowiednio wprowadzić nową pozycję na rynek. Kiedy podjąć ryzyko, a kiedy odpuścić. Porusza tematykę polityki cenowej, jaką wartości możesz ofiarować swoim potencjalnym klientom. Nie boi się mówić o pieniądzach, zarabianiu. Książka jest dostępna także w formie ebooka
„Sieci wpływu psychologia perswazji online” Nahai Nathalie
Fantastyczna książka na temat psychologii i socjologii biznesu. Obrazująca pewne schematy dotyczące komunikacji i relacji: sprzedawca –klient. Dziś w świecie, w którym dokonujemy szybkich zakupów przez internet, trzeba otworzyć się na różne mechanizmy. To już nie tylko budowanie grupy docelowej, to rozwijanie społeczności. Poradnik podpowie C jak odpowiednio komunikować i budować relacje z klientami na wyższym poziomie.
„Popraw koronę i idź po swoje” Marzena Żuławnik
Książka bardzo mentalna i duchowa z ciekawymi ćwiczeniami. Poradnik, dzięki któremu nauczysz się odpuszczać. Dowiesz się jak precyzyjnie stawiać cele i spełniać marzenia. Gdzie i kiedy stawiać granice. Zrozumiesz, że porażki się zdarzają, a z sukcesu nawet najmniejszego warto się cieszyć i siebie nagradzać. Dodatkowo w książce znajdą się wypowiedzi 5 kobiet sukcesu, które podzieliły się swoim doświadczeniami w biznesie.
Mamy nadzieje, że nasze zestawienie przypadnie Ci do gustu. Jeśli uważasz, że jakaś pozycja koniecznie powinna się tu znaleźć, napisz do nas!

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli

Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji
Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.
Konsument
Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.
Transport
Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.