Komunikaty PR

Toyota Bońkowscy przECOnała poznaniaków

2020-01-08  |  09:45
Biuro prasowe

18 tysięcy osób odwiedzających zieloną strefę oczyszczania powietrza, zmniejszenie ilości spalanego paliwa aż o 30% dzięki lekcjom z eco-drivingu, mniej samochodów na drogach i redukcja dwutlenku wydzielanego do atmosfery o blisko 70%, a także 350 słoików miodu zebranego z własnej pasieki na dachu salonu – co łączy wszystkie te proekologiczne postawy? Kampania dealera Toyota Bońkowscy „PrzECOnujemy Poznań, która w 2019 roku dotarła do 500 tys. osób, a więc co drugiego mieszkańca aglomeracji poznańskiej.

Rosnąca świadomość społeczeństwa na temat ekologii sprawia, że duże przedsiębiorstwa, podążając za tym ważnym trendem, chętnie angażują się w prośrodowiskowe aktywności.  W trosce o wspólne dobro Bońkowscy zaaranżowali w swoim salonie zieloną strefę oczyszczania powietrza, przekonywali poznaniaków do eco-drivingu i stworzyli na dachu swojego budynku niewielką pasiekę. Poprzez takie działania dealer pokazał, że każdy globalny efekt zaczyna się od niewielkich, regionalnych przedsięwzięć.

Rośliny filtrujące powietrze

18 tysięcy mieszkańców Poznania i okolic oddychających czystszym powietrzem. To efekt akcji  „Oddychaj pełną piersią w Toyota Bońkowscy”, która zainaugurowała cały projekt ekologiczny w stolicy Wielkopolski. 8 lutego w przestrzeni salonu dealera w Komornikach zaaranżowano strefę oczyszczania, w której każdy odwiedzający może usiąść pośród zielonych roślin, pooddychać specjalnie oczyszczonym powietrzem i zrelaksować się przy dźwiękach odprężającej muzyki. Do stworzenia strefy wykorzystano Epipremnum złociste, które naturalnie filtrują powietrze i redukują ilość szkodliwych substancji chemicznych. Kwiaty ustawiono na specjalnie przygotowanej ściance z drewna - cała instalacja jest więc wykonana w 100 procentach z materiałów naturalnych. – Codziennie ze strefy korzysta blisko 55 osób, co w skali roku daje tak imponujące efekty. Przedsięwzięcie ma zapraszać do podjęcia wyzwania oczyszczania i zainspirować poznaniaków do zadbania o czyste powietrze w swoim otoczeniu. W 2020 roku planujemy podobne instalacje na nieco większą skalę – podkreśla Dominika Bońkowska, współwłaścicielka salonu Toyota Bońkowscy.

Eco-driving i carpooling

Edukacja z zakresu eco-drivingu oraz stale rosnąca na drogach liczba ekologicznych i ekonomicznych aut, poprawia jakość środowiska i powietrza, a także zasobność portfeli. Specjaliści dowodzą, że możemy mówić o zmniejszeniu ilości spalanego paliwa nawet o 30%. Idąc więc śladem Europy Zachodniej i Skandynawii, uchodzących za pionierów w tej dziedzinie, salon Toyota Bońkowscy zorganizował zajęcia doszkalające z eco-drivingu, które cieszyły się wśród mieszkańców Wielkopolski ogromną popularnością. Na każde dostępne miejsca, zgłosiło się ponad 35 chętnych. Lekcje udowodniły, że zmiana kilku nawyków, wdrożona przez każdego, może przynieść globalne zmiany. Kontynuacją był konkurs szerzący idee carpoolingu, polegający na zwiększaniu liczby pasażerów w samochodzie przy jednoczesnym zmniejszaniu ilości aut na drodze. Przez 4 tygodnie, dzięki ograniczeniu ilości aut (zamiast 8 na drogi wyjechały 2 samochody), udało się zredukować ilość emisji spalin aż o 70%!

Pasieka na dachu salonu

Ule na dachu salonu zagościły pod koniec maja we współpracy z pasieką „Miód od Kulmy” z Nekli nieopodal Wrześni. Są odpowiedzią na drastyczne zmniejszenie populacji pszczół, co może stać się niedługo  jednym z największych ekologicznych kataklizmów. Aby do tego nie dopuścić salon Toyota Bońkowscy stworzył niewielką pasiekę na dachu swojego budynku, która stała się domem dla pracowitych pszczelich rodzin, potrzebnych szczególnie w miastach. Od końca maja do września pszczoły pracowały na dachu, a klienci już w wakacje mieli okazję do posmakowania ich zbiorów. Bońkowscy rozdali odwiedzającym 350 słoików miodu (prawie 38 kg). We wrześniu rozpoczął się etap przygotowywania pszczół na czas zimy.

Lider proekologicznych rozwiązań

Toyota jest liderem w proekologicznych technologiach motoryzacyjnych i aktywnie wyznacza kierunek rozwoju całej branży. W najbliższych latach marka zamierza osiągnąć zerową emisję CO2 w nowych pojazdach zarówno przez cały cykl życia produktu, jak i w fabrykach. Ponadto, działa na rzecz odpowiedzialnego korzystania z zasobów naturalnych oraz kontroli recyklingu. – Toyota aktywnie wdraża liczne działania edukacyjno-informacyjne, zwiększając tym samym w społeczeństwie świadomość życia w zgodzie z naturą, nie tylko na poziomie globalnym, ale przede wszystkim lokalnym. Kolejny, 2020 rok nie będzie pod tym względnym inny. Chcemy w dalszym ciągu promować proekologiczne rozwiązania na regionalną skalę w ramach kampanii „przECOnujemy Poznań”, którymi mamy nadzieję zainspirować innych dealerów w całym kraju. To wyzwanie, którego z chęcią się podejmiemy – podsumowuje Dominika Bońkowska, współwłaścicielka salonu Toyota Bońkowscy.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu Biuro prasowe
2025-06-18 | 06:00

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Wyjątkowa szansa na ekskluzywną podróż na lotnisko. Każda podróż zaczyna się od drogi na lotnisko, ale tym razem może to być coś znacznie więcej niż zwykły przejazd. Easy
Motoryzacja Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
2025-05-27 | 15:00

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

W ubiegłym roku wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce wzrosła o blisko 25% – szacunkowo do ponad 55 mld zł (dane KPMG). Największą dynamiką wzrostu cieszyły
Motoryzacja Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
2025-05-14 | 12:00

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Siedem SUV-ów Toyoty jest dostępne w specjalnej ofercie podczas Dni Otwartych w salonach marki w całej Polsce. Od 12 do 17 maja u dilerów można otrzymać rabaty,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Bankowość

Banki zainteresowane projektami gospodarki obiegu zamkniętego. Chętniej finansują takie inwestycje

Rynek zrównoważonego finansowania rośnie. Banki stawiają na rozwój oferty zielonych instrumentów, które przedsiębiorcy i inne instytucje mogą przeznaczyć na sfinansowanie inwestycji z różnych obszarów ESG. Są wśród nich zarówno zielone obligacje, jak i kredyty połączone z realizacją konkretnych celów klimatycznych. Jednym z obszarów, które chcą finansować firmy w ramach ESG, jest gospodarka obiegu zamkniętego, czyli zamykanie obiegu produktów w myśl zasady reduce, reuse i recycle (ogranicz, użyj ponownie, przetwórz).

Handel

E-papierosy i aromatyzowane saszetki nikotynowe mogą zniknąć z rynku. Ministerstwo Zdrowia chce całkowitego zakazu ich sprzedaży

W wykazie prac legislacyjnych pojawiła się nowa propozycja Ministerstwa Zdrowia, która przewiduje zakaz wprowadzania do obrotu papierosów elektronicznych jednorazowego użytku – zarówno tych z nikotyną, jak i bez niej, oraz zakaz stosowania aromatów w woreczkach nikotynowych. Projekt trafił do konsultacji społecznych. To już kolejna regulacja sektora tytoniowego w ostatnich miesiącach. Przedstawiciele biznesu podkreślają, że to chaos regulacyjny, który wpływa na brak poczucia pewności prawnej i decyzje inwestycyjne.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.