Komunikaty PR

Toyota Bońkowscy przECOnała poznaniaków

2020-01-08  |  09:45
Biuro prasowe

18 tysięcy osób odwiedzających zieloną strefę oczyszczania powietrza, zmniejszenie ilości spalanego paliwa aż o 30% dzięki lekcjom z eco-drivingu, mniej samochodów na drogach i redukcja dwutlenku wydzielanego do atmosfery o blisko 70%, a także 350 słoików miodu zebranego z własnej pasieki na dachu salonu – co łączy wszystkie te proekologiczne postawy? Kampania dealera Toyota Bońkowscy „PrzECOnujemy Poznań, która w 2019 roku dotarła do 500 tys. osób, a więc co drugiego mieszkańca aglomeracji poznańskiej.

Rosnąca świadomość społeczeństwa na temat ekologii sprawia, że duże przedsiębiorstwa, podążając za tym ważnym trendem, chętnie angażują się w prośrodowiskowe aktywności.  W trosce o wspólne dobro Bońkowscy zaaranżowali w swoim salonie zieloną strefę oczyszczania powietrza, przekonywali poznaniaków do eco-drivingu i stworzyli na dachu swojego budynku niewielką pasiekę. Poprzez takie działania dealer pokazał, że każdy globalny efekt zaczyna się od niewielkich, regionalnych przedsięwzięć.

Rośliny filtrujące powietrze

18 tysięcy mieszkańców Poznania i okolic oddychających czystszym powietrzem. To efekt akcji  „Oddychaj pełną piersią w Toyota Bońkowscy”, która zainaugurowała cały projekt ekologiczny w stolicy Wielkopolski. 8 lutego w przestrzeni salonu dealera w Komornikach zaaranżowano strefę oczyszczania, w której każdy odwiedzający może usiąść pośród zielonych roślin, pooddychać specjalnie oczyszczonym powietrzem i zrelaksować się przy dźwiękach odprężającej muzyki. Do stworzenia strefy wykorzystano Epipremnum złociste, które naturalnie filtrują powietrze i redukują ilość szkodliwych substancji chemicznych. Kwiaty ustawiono na specjalnie przygotowanej ściance z drewna - cała instalacja jest więc wykonana w 100 procentach z materiałów naturalnych. – Codziennie ze strefy korzysta blisko 55 osób, co w skali roku daje tak imponujące efekty. Przedsięwzięcie ma zapraszać do podjęcia wyzwania oczyszczania i zainspirować poznaniaków do zadbania o czyste powietrze w swoim otoczeniu. W 2020 roku planujemy podobne instalacje na nieco większą skalę – podkreśla Dominika Bońkowska, współwłaścicielka salonu Toyota Bońkowscy.

Eco-driving i carpooling

Edukacja z zakresu eco-drivingu oraz stale rosnąca na drogach liczba ekologicznych i ekonomicznych aut, poprawia jakość środowiska i powietrza, a także zasobność portfeli. Specjaliści dowodzą, że możemy mówić o zmniejszeniu ilości spalanego paliwa nawet o 30%. Idąc więc śladem Europy Zachodniej i Skandynawii, uchodzących za pionierów w tej dziedzinie, salon Toyota Bońkowscy zorganizował zajęcia doszkalające z eco-drivingu, które cieszyły się wśród mieszkańców Wielkopolski ogromną popularnością. Na każde dostępne miejsca, zgłosiło się ponad 35 chętnych. Lekcje udowodniły, że zmiana kilku nawyków, wdrożona przez każdego, może przynieść globalne zmiany. Kontynuacją był konkurs szerzący idee carpoolingu, polegający na zwiększaniu liczby pasażerów w samochodzie przy jednoczesnym zmniejszaniu ilości aut na drodze. Przez 4 tygodnie, dzięki ograniczeniu ilości aut (zamiast 8 na drogi wyjechały 2 samochody), udało się zredukować ilość emisji spalin aż o 70%!

Pasieka na dachu salonu

Ule na dachu salonu zagościły pod koniec maja we współpracy z pasieką „Miód od Kulmy” z Nekli nieopodal Wrześni. Są odpowiedzią na drastyczne zmniejszenie populacji pszczół, co może stać się niedługo  jednym z największych ekologicznych kataklizmów. Aby do tego nie dopuścić salon Toyota Bońkowscy stworzył niewielką pasiekę na dachu swojego budynku, która stała się domem dla pracowitych pszczelich rodzin, potrzebnych szczególnie w miastach. Od końca maja do września pszczoły pracowały na dachu, a klienci już w wakacje mieli okazję do posmakowania ich zbiorów. Bońkowscy rozdali odwiedzającym 350 słoików miodu (prawie 38 kg). We wrześniu rozpoczął się etap przygotowywania pszczół na czas zimy.

Lider proekologicznych rozwiązań

Toyota jest liderem w proekologicznych technologiach motoryzacyjnych i aktywnie wyznacza kierunek rozwoju całej branży. W najbliższych latach marka zamierza osiągnąć zerową emisję CO2 w nowych pojazdach zarówno przez cały cykl życia produktu, jak i w fabrykach. Ponadto, działa na rzecz odpowiedzialnego korzystania z zasobów naturalnych oraz kontroli recyklingu. – Toyota aktywnie wdraża liczne działania edukacyjno-informacyjne, zwiększając tym samym w społeczeństwie świadomość życia w zgodzie z naturą, nie tylko na poziomie globalnym, ale przede wszystkim lokalnym. Kolejny, 2020 rok nie będzie pod tym względnym inny. Chcemy w dalszym ciągu promować proekologiczne rozwiązania na regionalną skalę w ramach kampanii „przECOnujemy Poznań”, którymi mamy nadzieję zainspirować innych dealerów w całym kraju. To wyzwanie, którego z chęcią się podejmiemy – podsumowuje Dominika Bońkowska, współwłaścicielka salonu Toyota Bońkowscy.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Klienci Toyota Leasing mogą zarządzać umowami leasingu i KINTO ze smartfonów Biuro prasowe
2024-06-24 | 14:00

Klienci Toyota Leasing mogą zarządzać umowami leasingu i KINTO ze smartfonów

Toyota Leasing ogłasza wprowadzenie aplikacji mobilnej Portalu Klienta, dostępnej na systemy Android i iOS. Pierwsza tego typu aplikacja na polskim rynku, umożliwia łatwy i wygodny dostęp do
Motoryzacja Goodyear z najwyższą oceną środowiskową od FIA
2024-06-19 | 09:10

Goodyear z najwyższą oceną środowiskową od FIA

Zespół Goodyear Racing EMEA uzyskał najwyższą, 3-gwiazdkową ocenę w programie akredytacji środowiskowej FIA. Wyróżnienie to przyznano za długoterminowe plany
Motoryzacja Co by tu jeszcze zautomatyzować? Coboty coraz powszechniejsze w automotive
2024-06-12 | 08:00

Co by tu jeszcze zautomatyzować? Coboty coraz powszechniejsze w automotive

Universal Robots, duńska firma zajmująca się projektowaniem i produkcją robotów współpracujących (cobotów), wraz ze swoimi partnerami coraz śmielej wkracza w przemysł

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne

W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.

Ochrona środowiska

Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa

W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.

Transport

Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd

Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.