Tożsamość ma wiele twarzy
Javier Mira, jeden z kluczowych speakerów nadchodzącego Impact finance’20, założył firmę nieco w ciemno - jako eksperyment. Dziś jego FacePhi to jeden z liderów technologii rozpoznawania twarzy, wykorzystywanej przez banki czy szpitale na całym świecie.
Dekadę temu biznesowy pomysł na to, by wykorzystać biometrię do uwierzytelniania na masowym rynku, był często poddawany w wątpliwość. Dziś, gdy konto w banku zakłada się z pomocą selfie, a iPhone’a odblokowuje się patrząc na jego ekran, biometria oparta na twarzy wydaje się oczywistym wyborem. Jednak na początku ubiegłej dekady, gdy pochodzący z Hiszpanii Javier Mira zakładał firmę FacePhi, była ona postrzegana raczej jako eksperyment, a nie przemyślana recepta na sukces. Zresztą sam Mira, jeden z kluczowych speakerów nadchodzącego Impact finance’20, tak wspomina początki biznesu, dziś wycenianego już na ponad 80 mln EUR:
- Na starcie mieliśmy algorytmy i poczucie, że ich dopracowanie pomoże upowszechnić biometrię twarzy w różnych dziedzinach biznesu. Jakich? Prowadziliśmy masę rozmów z przedstawicielami wielu sektorów. Po kilku kwartałach postanowiliśmy postawić na branżę finansową. Jak pokazuje historia, to była kluczowa decyzja – podkreśla Javier Mira.
Sukcesy w Azji
Dziś łatwiej wspominać trudne początki, gdy przez miesiące zespół FacePhi dopracowywał pierwsze wersje działającego software’u z bankowymi specami od bezpieczeństwa. Na teraz, w 2020 r., FacePhi pod wodzą Javiera Miry ma za sobą kolejne rekordowe miesiące i przychody rosnące w trzycyfrowym tempie. Rozwiązania hiszpańskiej spółki technologicznej używane są przez ponad 50 banków, głównie z Azji i Ameryki Południowej oraz Środkowej. Algorytmy FacePhi pomogły zidentyfikować użytkowników już w ponad 900 mln przypadków. We wrześniu hiszpańskie algorytmy zaprzągł do pracy np. KB Securities, jeden z największych konglomeratów finansowych w Korei Południowej. Z dnia na dzień dostęp do bankowości cyfrowej za pomocą twarzy uzyskało ponad 500 tys. klientów KB Securities, a nowi mogą otwierać konta uwierzytelniając się poprzez kamerę.
- Azja to region, w którym tak innowacyjne firmy, jak nasza, mają najwięcej do zdobycia w sektorze finansowym – przyznaje gość Impact finance’20.
Apetyt w sektorze zdrowia
Rynek cyfrowej identyfikacji z użyciem twarzy najlepsze czasy wciąż ma dopiero przed sobą. Epidemia wymusza bowiem nowe, bezkontaktowe formy uwierzytelniania w procesie różnych usług, do tego na korzyść zmieniają się regulacje w branży finansowej, ale i np. medycznej. Dlaczego? Bo firmy takie jak FacePhi przez lata udowodniły, że mając 99,998 proc. skuteczności, minimalizują ryzyko cyfrowego oszustwa niemal do zera. Dziś rynek biometrii twarzy wart jest 4,4 mld USD rocznie, jednak według prognoz ekspertów Mordor Intelligence jeszcze w tej dekadzie przebije on poziom 11 mld USD.
- Okazji do wdrożeń będzie coraz więcej, także w nowych branżach. Finanse przecierają szlaki. Sporo dzieje się już w sektorze medycznym, coraz więcej kontraktów jest właśnie z tej branży. Nic dziwnego, nasze oprogramowanie bardzo skutecznie identyfikuje także osoby z zasłoniętymi twarzami przez maski czy przyłbice – podkreśla twórca i prezes FacePhi.
Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?
Newline VEGA Pro – już w Polsce!
Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Plastikowe opakowania żywności dominują w europejskich marketach. 40 proc. z nich można usunąć lub zastąpić
65 proc. produktów spożywczych i napojów w europejskich supermarketach jest sprzedawanych w plastikowych opakowaniach. W Polsce ten odsetek jest podobny. Jak wynika z raportu DS Smith „Material Change Index”, w przypadku 40 proc. opakowań zawierających tworzywa sztuczne w Polsce, plastik można by wyeliminować, usuwając go całkowicie lub zastępując go zrównoważonymi alternatywami, np. tekturą czy opakowaniami biodegradowalnymi. W Polsce tylko 22 proc. firm spożywczych planuje w nadchodzącym roku zmiany w opakowaniach.
Transport
Ryanair rozbudowuje siatkę połączeń w Polsce. W tym roku linia planuje przewieźć niemal 20 mln pasażerów
Polska jest jednym z najważniejszym rynków dla Ryanaira. Irlandzka linia w letnim rozkładzie lotów na 2025 roku będzie obsługiwał ponad 300 tras, w tym 23 nowe kierunki, przede wszystkim na południe Europy. Rekordowy letni rozkład lotów Ryanair w Polsce będą obsługiwać 44 samoloty bazujące na polskich lotniskach. W tym roku, pierwszy raz w historii, przewoźnik oferuje ponad 20 milionów miejsc.
Polityka
M. Gosiewska: Na Białorusi znowu odbędą się pseudowybory. Należy zaostrzyć sankcje uderzające w reżim i firmy europejskie tam obecne
Alaksandr Łukaszenka rządzi Białorusią już 30 lat, 26 stycznia będzie się ubiegał o siódmą kadencję. W nadchodzących wyborach nie będzie niezależnych obserwatorów i demokratycznych kandydatów opozycji. Poprzednie wybory, w 2020 roku, zakończyły się masowymi protestami i olbrzymimi represjami, a w 2024 roku przybrały jeszcze na sile. – Tylko twarda i zdecydowana postawa jest w stanie zmienić sytuację u naszego wschodniego sąsiada – ocenia europosłanka Małgorzata Gosiewska.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.