Tożsamość ma wiele twarzy
Javier Mira, jeden z kluczowych speakerów nadchodzącego Impact finance’20, założył firmę nieco w ciemno - jako eksperyment. Dziś jego FacePhi to jeden z liderów technologii rozpoznawania twarzy, wykorzystywanej przez banki czy szpitale na całym świecie.
Dekadę temu biznesowy pomysł na to, by wykorzystać biometrię do uwierzytelniania na masowym rynku, był często poddawany w wątpliwość. Dziś, gdy konto w banku zakłada się z pomocą selfie, a iPhone’a odblokowuje się patrząc na jego ekran, biometria oparta na twarzy wydaje się oczywistym wyborem. Jednak na początku ubiegłej dekady, gdy pochodzący z Hiszpanii Javier Mira zakładał firmę FacePhi, była ona postrzegana raczej jako eksperyment, a nie przemyślana recepta na sukces. Zresztą sam Mira, jeden z kluczowych speakerów nadchodzącego Impact finance’20, tak wspomina początki biznesu, dziś wycenianego już na ponad 80 mln EUR:
- Na starcie mieliśmy algorytmy i poczucie, że ich dopracowanie pomoże upowszechnić biometrię twarzy w różnych dziedzinach biznesu. Jakich? Prowadziliśmy masę rozmów z przedstawicielami wielu sektorów. Po kilku kwartałach postanowiliśmy postawić na branżę finansową. Jak pokazuje historia, to była kluczowa decyzja – podkreśla Javier Mira.
Sukcesy w Azji
Dziś łatwiej wspominać trudne początki, gdy przez miesiące zespół FacePhi dopracowywał pierwsze wersje działającego software’u z bankowymi specami od bezpieczeństwa. Na teraz, w 2020 r., FacePhi pod wodzą Javiera Miry ma za sobą kolejne rekordowe miesiące i przychody rosnące w trzycyfrowym tempie. Rozwiązania hiszpańskiej spółki technologicznej używane są przez ponad 50 banków, głównie z Azji i Ameryki Południowej oraz Środkowej. Algorytmy FacePhi pomogły zidentyfikować użytkowników już w ponad 900 mln przypadków. We wrześniu hiszpańskie algorytmy zaprzągł do pracy np. KB Securities, jeden z największych konglomeratów finansowych w Korei Południowej. Z dnia na dzień dostęp do bankowości cyfrowej za pomocą twarzy uzyskało ponad 500 tys. klientów KB Securities, a nowi mogą otwierać konta uwierzytelniając się poprzez kamerę.
- Azja to region, w którym tak innowacyjne firmy, jak nasza, mają najwięcej do zdobycia w sektorze finansowym – przyznaje gość Impact finance’20.
Apetyt w sektorze zdrowia
Rynek cyfrowej identyfikacji z użyciem twarzy najlepsze czasy wciąż ma dopiero przed sobą. Epidemia wymusza bowiem nowe, bezkontaktowe formy uwierzytelniania w procesie różnych usług, do tego na korzyść zmieniają się regulacje w branży finansowej, ale i np. medycznej. Dlaczego? Bo firmy takie jak FacePhi przez lata udowodniły, że mając 99,998 proc. skuteczności, minimalizują ryzyko cyfrowego oszustwa niemal do zera. Dziś rynek biometrii twarzy wart jest 4,4 mld USD rocznie, jednak według prognoz ekspertów Mordor Intelligence jeszcze w tej dekadzie przebije on poziom 11 mld USD.
- Okazji do wdrożeń będzie coraz więcej, także w nowych branżach. Finanse przecierają szlaki. Sporo dzieje się już w sektorze medycznym, coraz więcej kontraktów jest właśnie z tej branży. Nic dziwnego, nasze oprogramowanie bardzo skutecznie identyfikuje także osoby z zasłoniętymi twarzami przez maski czy przyłbice – podkreśla twórca i prezes FacePhi.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji
Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.
Bankowość
RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.
Handel
Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.