Transition Technologies, wyniki finansowe 2Q 2020 - wzrost 25 proc. r/r
Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.
Górskiego 9
00-033 Warszawa
biuro|mondaypr.pl| |biuro|mondaypr.pl
+48 224878421
www.mondaypr.pl
Grupa Kapitałowa Transition Technologies osiągnęła w pierwszym półroczu 2020 przychody z działalności operacyjnej na poziomie ponad 200 mln PLN, co stanowi 25% wzrost w stosunku do roku 2019. Dzięki odpowiedniej strukturze przychodów, koncentracji na wybranych sektorach (energetyka, gaz, informatyka medyczna i przemysł) i produktach stosunkowo mniej dotkniętych problemami z koronawirusem, Grupa w dalszym ciągu może realizować ambitne plany rozwojowe.
– Za nami kolejne, bardzo dobre półrocze z silnym trendem wzrostowym. Udało nam się raczej bezproblemowo przejść przez zawirowania na rynkach spowodowane koronawirusem, dodatkowo od jakiegoś czasu przygotowywaliśmy plany antykryzysowe, które zadziałały. Sektor IT wydaje się stosunkowo odporny na wpływ pandemii, w dalszej perspektywie przewidujemy zmiany w sposobie prowadzenia biznesu, które wzmocnią rolę firm IT – mówi profesor Konrad Świrski, prezes zarządu Transition Technologies SA.
Przychody firmy pochodzą głównie z rozwiązań w obszarach optymalizacji procesów przemysłowych (szczególnie IoT, VR/AR, PLM) oraz zaawansowanych możliwości handlu hurtowego w sektorach energetycznym, gazowym oraz chemicznym i petrochemicznym. Coraz więcej zamówień pochodzi także z dynamicznie rozwijającego się sektora healthcare. Transition Technologies jest także bardzo aktywna w nowoczesnym outsourcingu (model managed services) na rynkach zagranicznych oraz w polskim sektorze publicznym.
– W pierwszym półroczu 2020 wszystkie te obszary nie były tak bardzo narażone na problem COVID-19, co przełożyło się na kolejny rekordowy wzrost obrotów Grupy. Chcemy nawet wykorzystać aktualną sytuację na rynkach na rozbudowę naszej struktury międzynarodowej. Zatrudniamy doświadczonych zagranicznych managerów, którzy są odpowiedzialni za rozwój firmy w krajach Europy Zachodniej, a w najbliższych tygodniach w Monachium otworzymy kolejną spółkę zależną. Oczywiście widzimy dużą niepewność na rynkach i wiele sprzecznych sygnałów gospodarczych, co sugeruje, że powrót gospodarki światowej na normalne tory zajmie zdecydowanie więcej czasu i okres koniunktury post COVID-19 to dopiero rok 2021 – dodaje Konrad Świrski.
Spółka planuje wykorzystać obecny czas na rozwój nowych linii produktowych oraz dodatkowo wykorzystać szansę na zmianę modeli biznesowych klientów (powszechna akceptacja pracy zdalnej, współpraca z kluczowymi partnerami IT, wzmocniona rola cyberbezpieczeństwa). Zmiany w gospodarce światowej pokazują, że rośnie rola europejskiego przemysłu (reindustrializacja oparta o wysoką automatyzację procesów) oraz tzw. „nearshoring” – bliższa współpraca w tym zakresie z europejskimi firmami IT – co będzie dodatkowym impulsem wzrostowym dla Grupy. Transition Technologies chce być jednym z europejskich liderów w obszarze usług IT dla nowoczesnego przemysłu, nowej energetyki i nowej medycyny. W planach jest także poszukiwanie komplementarnych spółek dla procesów łączenia i akwizycji.
– Mamy wciąż silną pozycję rynkową, długoterminowe zamówienia, jesteśmy coraz bardziej rozpoznawalni na rynkach europejskich i światowych, znajdujemy nowe nisze, adaptujemy dostępne technologie do nowych zastosowań we własnych, kompleksowych wdrożeniach. Chcemy utrzymać trend wzrostowy na poziomie 25% r/r i wciąż liczymy na osiągniecie poziomu 450-500 mln przychodu w całym 2020 – podsumowuje prof. Świrski.

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.